Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2020, 10:33   #941
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U wurmt zich rond de essentie.
Maar ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht.

Het gemeentebestuur zette teveel volk op dat strand. Normaal dat er dan een grote kans op problemen zijn. Brusselaars of niet.
Denk je echt dat die Brusselse bendens toelating hebben gevraagd om te gaan waar ze gingen???
Of denk je dat de politie hen al eerder had moeten wegjagen van het strand...
Kun je de nationale verontwaardiging voorstellen indien ze dat gedaan hadden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 10:36   #942
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Die straatboefjes zijn inderdaad een toonbeeld van het slechte bestuur van de Brusselse francofonie... waar ze die mensen maar laten begaan...

Iets heel anders dan Antwerpen dat tegen de internationale drughandelaars tracht in te gaan...

Denken jullie altijd zo krom???
Het niet aanpakken van de compleet eigen problemen met zijn interne Brusselse jeugd vergelijken met de problemen van een andere stad met de internationale drugsbenden...
Je moet niet alles op een hoop gooien. Stadscriminaliteit is een probleem dat moeilijk aan te pakken is. In Brussel hebben ze er last mee en in Antwerpen evenveel.

Dat heeft echter niks te maken met rellen op een strand. De handhaving daar is een taak van de lokale autoriteiten.

En ‘francofonie’ is nog iets ander. Wat het is weet ik niet. Een hersenspinsel denk ik.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 10:37   #943
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U wurmt zich rond de essentie.
Maar ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht.

Het gemeentebestuur zette teveel volk op dat strand. Normaal dat er dan een grote kans op problemen zijn. Brusselaars of niet.
Man, man, man, hij denkt weer een excuse gevonden te hebben voor dat arme gepamperde Brusselse uitschot...
Hadden die braaf gebleven en niet van hun neus gemaakt door de andere mensen met hun grote mond, te luid muziek.... lastig te vallen (en tussen haakjes dat deden ze al de hele dag en niet alleen toen het vloed werd), niemand had vandaag niet, en morgen niet, gesproken over een wel of niet teveel volk op het strand...
Voldoende afstand bewaren was dan de enige richtlijn geweest...
Maar ja dat is zonder de grote, vooral franstalige monden gerekend...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 10:37   #944
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Interessante getuigenis van een Franky Puystjens op Facebook. Het bevestigt wat Tavek eerder in de draad ook al aanhaalde of getuigde over de Maaskant. Ik zelf heb gelijkaardige vaststellingen gedaan in mijn tijd in de jaren 80. Het racisme en xenofobe in deze draad bewijst eens te meer de kwade wil van vele 'Vlamingen'.


"... Ben enkele decennia (!) lang redder geweest aan strand in Oostende, Middelkerke, Koksijde en de Panne. Heb meermaals herrie meegemaakt met bendjes van ?*llerlei slag. Je zult mij niet horen zeggen dat er geen etter-bendjes zijn met Afrikaanse "roots" die vervelend (of érger) komen doen tijdens dag-uitjes aan de Belgische kust. Maar ikzelf en de meeste van mijn eertijdse collega's hebben geregeld problemen gehad met groepjes/bendjes van het meest uiteenlopend allooi: bendjes Antwerpse (zéér "autochtone") jonge kloothommeltjes die eens kwamen amok maken bij "de Westvlomse boertjes", bendjes blonde, blauwogige Ollanders die graag eens de boel op stelten wilden zetten bij "die stomme Belgen", zelfs bendjes uit het Kortrijkse (die een taal spraken die wij niet begrepen), en ooit hebben we zelfs eens flink ambras gehad met een volledige jiujutsi (of was het kungfu) club uit de Kempen...!!! En het ging er soms vrij gewelddadig aan toe. Maar NOOIT heb ik de goegemeente massaal zien verband leggen tussen het wangedrag van de bendjes in kwestie en het sociaal/etnisch milieu waaruit ze stamden. NOOIT ! Niémand zei dat de problemen met Antwerpse klootzakjes-bendjes te maken hadden met hun typische Antwerpse opvoedings- en leefomgeving. Idem met Ollandse bendjes ambrasmakers: niemand weet hun gedrag aan het typisch Ollands gebrek aan normen en waarden. Zelfs bij de Kortrijkzaanse pummels die boel kwamen zoeken, legde niemand een link met hun etniciteit. En niemand haalde het in z'n hoofd om de herrie die we ooit een keer hadden met een Kempense jiujutsi-club te wijten aan het Kempische ras en/of aan de orientaalse vechtsport in kwestie (alleen wanneer we ambras hadden met Duitsers, durfden we het al eens over "typisch moffen" hebben) Maar ho maar wanneer het bendje in kwestie een bruin vel en zwart (kroes)haar heeft...! D?*n schiet ineens half Belgie in een kramp en is de vermaledijde multiculti de grote schuldige. Om maar te zeggen: bij probleemgedrag van bepaalde groepen jongeren zijn huidskleur / afkomst (Ollanders, Antwerpenezen, Kortrijkzanen, Kempenzonen,...) NOOIT relevant, ...tenzij (!) het om "allochtone" jongeren gaat of jongeren die er "allochtoon" uitzien!

En dan nog dit: ik was er weliswaar niet bij maar de "massale vechtpartijen te Blankenberge" die ik op diverse filmpjes heb zien passeren lijken mij weinig zwaarwichtig hoor. Ik zag hoofdzakelijk "luchtboxeurs" en gastjes die met zand smeten en een plastic stoeltje of zonneparasoltje. Voor zover ik kan nagaan is er niet één gewonde gevallen (gebroken pootje? snijwonde? interne bloedingen? ...?) Zo erg zal de vechtpartij dus allicht wel niet geweest zijn, voorzeker... De hysterische hyperbolen op TV, in gazet en sociale media daarentegen waren ronduit lachwekkend ("zware rellen", "hevige vechtpartijen", "hallucinante taferelen", "oorlogszone", etc...) Van "oorlogszone" gesproken: iemand de "ravage" op het strand in Blankenberge gezien én deze in Beiroet? Iemand die zich nog de wekelijkse vechtpartijen in de Oostendse Langestraat herinnert jaren '70? Dat was echt wel ?*ndere kost, hoor... Met échte bendes en échte knokpartijen met gewonden... En 't waren géén allochtonen, maar "blanken" die het in bendes van soms tientallen tegelijk tegen elkaar uitvochten (Engelsen die naar hier kwamen om te zuipen en te vechten, para's, Shape-militairen, Noordfransen, vissers, matrozen van plaatselijke kazerne of van bezoekende marineschepen, etc...) En NIEMAND legde toen een verband tussen hun etniciteit en hun gewelddadigheid...!!!... "
Wel ik denk dat uwe Frankie nen dikke vette leugenaar is en een beetje veel fake nieuws maakt om zijn krom wereldbeeld krom te houden.
Zeg tegen uwe Frankie met den Hoomer zijn complimenten dat het nen dikke fantast is.

Het enig dat waar is, is dat zatte para's daar in Oostende op zondagavond in beperkte mate welliswaar, een hoop MP's of Engelse zatlappen durfden bijeen toeken. maar verder nope.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 10:39   #945
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je moet niet alles op een hoop gooien. Stadscriminaliteit is een probleem dat moeilijk aan te pakken is. In Brussel hebben ze er last mee en in Antwerpen evenveel.

Dat heeft echter niks te maken met rellen op een strand. De handhaving daar is een taak van de lokale autoriteiten.

En ‘francofonie’ is nog iets ander. Wat het is weet ik niet. Een hersenspinsel denk ik.
Stadcriminaliteit is iets dat de stad moet aanpakken; maar de voorbeelden zijn huizenhoog waaruit bewezen is dat Bruxelles dat vanaf het begin ostentatief heeft weigeren te doen en natuurlijk groeien de problemen met de dag zodat het misschien zelfs ooit tot een burgeroorlog zal komen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 10:54   #946
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je echt dat die Brusselse bendens toelating hebben gevraagd om te gaan waar ze gingen???
Of denk je dat de politie hen al eerder had moeten wegjagen van het strand...
Kun je de nationale verontwaardiging voorstellen indien ze dat gedaan hadden...
In discotheken bestaan al langer zwarte lijsten met herrieschoppers.
Die komen er gewoon niet in en dat is gemakkelijk te handhaven.

Het was wellicht teveel gevraagd zich beter voor te bereiden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:00   #947
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In discotheken bestaan al langer zwarte lijsten met herrieschoppers.
Die komen er gewoon niet in en dat is gemakkelijk te handhaven.

Het was wellicht teveel gevraagd zich beter voor te bereiden ?
Begin anders eens te tellen hoeveel winkels er in Wallo-Brux werden geplunderd, de laatste twee jaar. En ge moogt twee keer raden door welk soort volk.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:13   #948
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In discotheken bestaan al langer zwarte lijsten met herrieschoppers.
Die komen er gewoon niet in en dat is gemakkelijk te handhaven.

Het was wellicht teveel gevraagd zich beter voor te bereiden ?
https://sceptr.net/2020/08/politieva...iet-ontkennen/

Politievakbonden willen festivalaanpak “tegen uitschot van Brussel, zonlicht niet ontkennen”

“De realiteit is dat men er de amokmakers uitpikt, of diegenen die gekend zijn bij de politie en in grote groepen aankomen. Toevallig zijn dat die uit Brussel, men moet het zonlicht niet ontkennen. De politie is opgeleid om zulke types te zoeken. Het is geen etnische profilering, maar profilering op basis van afwijkend gedrag,”

De Brusselse stilte
Om dit te bereiken, moet ook Brussel meewerken. Het valt de politievakbonden op dat de Brusselse overheid opvallend stil blijft. “Als er hooligans uit Antwerpen in Brussel waren, waren zij nochtans de eersten om zich te laten horen.” Ten slotte klagen de vakbonden het geweld tegen de politie aan. Ze klagen dat de beloofde nultolerantie er maar niet komt en meer dan 30% van de gevallen van slagen en verwondingen tegen hulpdiensten geseponeerd wordt.

Nog meer antwoorden nodig Henri om je compleet ongelijk duidelijk te maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:15   #949
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het federale blijft ergerlijk in gebreke.
Vb. de nmbs.

Het heeft absoluut geen kloten belang of er 0, 1 of 1000 treinen dagelijks naar de kust rijden.
Het heeft wel belang hoeveel reizigers naar de kust gebracht worden. De draagkracht in corona-situatie mag daar niet overschreden worden.

Het enige wat de nmbs doet: extra treinen inleggen, maar geen kloten controleren of die treinen zelfs maar qua bezetting voldoen aan hun eigen corona-norm.
Het enige wat de NMBS doet is wat ze hoort te doen: het uitvoeren van het beheerscontract.

Het is ook een beetje cynisch dat de partijen die het personeelsbestand al jaren laten afslanken nu onmogelijke bijkomende taken willen gaan opleggen aan de treinbegeleiders en securail.

Tot voor een paar maanden wou N-VA de treinbegeleiders nog afschaffen (zie de parlementaire vragen van Inez De Coninck over "one man, one car"; destijds ook de fetish van faalhaas Jo Cornu)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:16   #950
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Interessante getuigenis van een Franky Puystjens op Facebook. Het bevestigt wat Tavek eerder in de draad ook al aanhaalde of getuigde over de Maaskant. Ik zelf heb gelijkaardige vaststellingen gedaan in mijn tijd in de jaren 80. Het racisme en xenofobe in deze draad bewijst eens te meer de kwade wil van vele 'Vlamingen'.


"... Ben enkele decennia (!) lang redder geweest aan strand in Oostende, Middelkerke, Koksijde en de Panne. Heb meermaals herrie meegemaakt met bendjes van ?*llerlei slag. Je zult mij niet horen zeggen dat er geen etter-bendjes zijn met Afrikaanse "roots" die vervelend (of érger) komen doen tijdens dag-uitjes aan de Belgische kust. Maar ikzelf en de meeste van mijn eertijdse collega's hebben geregeld problemen gehad met groepjes/bendjes van het meest uiteenlopend allooi: bendjes Antwerpse (zéér "autochtone") jonge kloothommeltjes die eens kwamen amok maken bij "de Westvlomse boertjes", bendjes blonde, blauwogige Ollanders die graag eens de boel op stelten wilden zetten bij "die stomme Belgen", zelfs bendjes uit het Kortrijkse (die een taal spraken die wij niet begrepen), en ooit hebben we zelfs eens flink ambras gehad met een volledige jiujutsi (of was het kungfu) club uit de Kempen...!!! En het ging er soms vrij gewelddadig aan toe. Maar NOOIT heb ik de goegemeente massaal zien verband leggen tussen het wangedrag van de bendjes in kwestie en het sociaal/etnisch milieu waaruit ze stamden. NOOIT ! Niémand zei dat de problemen met Antwerpse klootzakjes-bendjes te maken hadden met hun typische Antwerpse opvoedings- en leefomgeving. Idem met Ollandse bendjes ambrasmakers: niemand weet hun gedrag aan het typisch Ollands gebrek aan normen en waarden. Zelfs bij de Kortrijkzaanse pummels die boel kwamen zoeken, legde niemand een link met hun etniciteit. En niemand haalde het in z'n hoofd om de herrie die we ooit een keer hadden met een Kempense jiujutsi-club te wijten aan het Kempische ras en/of aan de orientaalse vechtsport in kwestie (alleen wanneer we ambras hadden met Duitsers, durfden we het al eens over "typisch moffen" hebben) Maar ho maar wanneer het bendje in kwestie een bruin vel en zwart (kroes)haar heeft...! D?*n schiet ineens half Belgie in een kramp en is de vermaledijde multiculti de grote schuldige. Om maar te zeggen: bij probleemgedrag van bepaalde groepen jongeren zijn huidskleur / afkomst (Ollanders, Antwerpenezen, Kortrijkzanen, Kempenzonen,...) NOOIT relevant, ...tenzij (!) het om "allochtone" jongeren gaat of jongeren die er "allochtoon" uitzien!

En dan nog dit: ik was er weliswaar niet bij maar de "massale vechtpartijen te Blankenberge" die ik op diverse filmpjes heb zien passeren lijken mij weinig zwaarwichtig hoor. Ik zag hoofdzakelijk "luchtboxeurs" en gastjes die met zand smeten en een plastic stoeltje of zonneparasoltje. Voor zover ik kan nagaan is er niet één gewonde gevallen (gebroken pootje? snijwonde? interne bloedingen? ...?) Zo erg zal de vechtpartij dus allicht wel niet geweest zijn, voorzeker... De hysterische hyperbolen op TV, in gazet en sociale media daarentegen waren ronduit lachwekkend ("zware rellen", "hevige vechtpartijen", "hallucinante taferelen", "oorlogszone", etc...) Van "oorlogszone" gesproken: iemand de "ravage" op het strand in Blankenberge gezien én deze in Beiroet? Iemand die zich nog de wekelijkse vechtpartijen in de Oostendse Langestraat herinnert jaren '70? Dat was echt wel ?*ndere kost, hoor... Met échte bendes en échte knokpartijen met gewonden... En 't waren géén allochtonen, maar "blanken" die het in bendes van soms tientallen tegelijk tegen elkaar uitvochten (Engelsen die naar hier kwamen om te zuipen en te vechten, para's, Shape-militairen, Noordfransen, vissers, matrozen van plaatselijke kazerne of van bezoekende marineschepen, etc...) En NIEMAND legde toen een verband tussen hun etniciteit en hun gewelddadigheid...!!!... "

In heel zijn betoog zie ik nergens...en ze keerde zich tegen de politie!!!

Want daar draait het 'nu' net om!

Laatst gewijzigd door De Prof : 11 augustus 2020 om 11:19.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:25   #951
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Interessante getuigenis van een Franky Puystjens op Facebook. Het bevestigt wat Tavek eerder in de draad ook al aanhaalde of getuigde over de Maaskant. Ik zelf heb gelijkaardige vaststellingen gedaan in mijn tijd in de jaren 80. Het racisme en xenofobe in deze draad bewijst eens te meer de kwade wil van vele 'Vlamingen'.


"... Ben enkele decennia (!) lang redder geweest aan strand in Oostende, Middelkerke, Koksijde en de Panne. Heb meermaals herrie meegemaakt met bendjes van ?*llerlei slag. Je zult mij niet horen zeggen dat er geen etter-bendjes zijn met Afrikaanse "roots" die vervelend (of érger) komen doen tijdens dag-uitjes aan de Belgische kust. Maar ikzelf en de meeste van mijn eertijdse collega's hebben geregeld problemen gehad met groepjes/bendjes van het meest uiteenlopend allooi: bendjes Antwerpse (zéér "autochtone") jonge kloothommeltjes die eens kwamen amok maken bij "de Westvlomse boertjes", bendjes blonde, blauwogige Ollanders die graag eens de boel op stelten wilden zetten bij "die stomme Belgen", zelfs bendjes uit het Kortrijkse (die een taal spraken die wij niet begrepen), en ooit hebben we zelfs eens flink ambras gehad met een volledige jiujutsi (of was het kungfu) club uit de Kempen...!!! En het ging er soms vrij gewelddadig aan toe. Maar NOOIT heb ik de goegemeente massaal zien verband leggen tussen het wangedrag van de bendjes in kwestie en het sociaal/etnisch milieu waaruit ze stamden. NOOIT ! Niémand zei dat de problemen met Antwerpse klootzakjes-bendjes te maken hadden met hun typische Antwerpse opvoedings- en leefomgeving. Idem met Ollandse bendjes ambrasmakers: niemand weet hun gedrag aan het typisch Ollands gebrek aan normen en waarden. Zelfs bij de Kortrijkzaanse pummels die boel kwamen zoeken, legde niemand een link met hun etniciteit. En niemand haalde het in z'n hoofd om de herrie die we ooit een keer hadden met een Kempense jiujutsi-club te wijten aan het Kempische ras en/of aan de orientaalse vechtsport in kwestie (alleen wanneer we ambras hadden met Duitsers, durfden we het al eens over "typisch moffen" hebben) Maar ho maar wanneer het bendje in kwestie een bruin vel en zwart (kroes)haar heeft...! D?*n schiet ineens half Belgie in een kramp en is de vermaledijde multiculti de grote schuldige. Om maar te zeggen: bij probleemgedrag van bepaalde groepen jongeren zijn huidskleur / afkomst (Ollanders, Antwerpenezen, Kortrijkzanen, Kempenzonen,...) NOOIT relevant, ...tenzij (!) het om "allochtone" jongeren gaat of jongeren die er "allochtoon" uitzien!

En dan nog dit: ik was er weliswaar niet bij maar de "massale vechtpartijen te Blankenberge" die ik op diverse filmpjes heb zien passeren lijken mij weinig zwaarwichtig hoor. Ik zag hoofdzakelijk "luchtboxeurs" en gastjes die met zand smeten en een plastic stoeltje of zonneparasoltje. Voor zover ik kan nagaan is er niet één gewonde gevallen (gebroken pootje? snijwonde? interne bloedingen? ...?) Zo erg zal de vechtpartij dus allicht wel niet geweest zijn, voorzeker... De hysterische hyperbolen op TV, in gazet en sociale media daarentegen waren ronduit lachwekkend ("zware rellen", "hevige vechtpartijen", "hallucinante taferelen", "oorlogszone", etc...) Van "oorlogszone" gesproken: iemand de "ravage" op het strand in Blankenberge gezien én deze in Beiroet? Iemand die zich nog de wekelijkse vechtpartijen in de Oostendse Langestraat herinnert jaren '70? Dat was echt wel ?*ndere kost, hoor... Met échte bendes en échte knokpartijen met gewonden... En 't waren géén allochtonen, maar "blanken" die het in bendes van soms tientallen tegelijk tegen elkaar uitvochten (Engelsen die naar hier kwamen om te zuipen en te vechten, para's, Shape-militairen, Noordfransen, vissers, matrozen van plaatselijke kazerne of van bezoekende marineschepen, etc...) En NIEMAND legde toen een verband tussen hun etniciteit en hun gewelddadigheid...!!!... "
Mijn pa vertelde dat toen hij jong was er op cité, oude baan dacht ik, een ware veldslag was tussen italianen en de turken. Der had ene aan een vrouw van de andere groep gezeten ofzo. Details zijn mij onduidelijk. Maar er werd toen ook wel wat afgeknokt.

Fait divers toen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:43   #952
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
In heel zijn betoog zie ik nergens...en ze keerde zich tegen de politie!!!

Want daar draait het 'nu' net om!
Ambrasmakers moeten worden aangepakt, aangehouden en bestraft.

Tegelijk zijn ambrasmakers overal waar er veel volk is een constant en daarom niet minder hinderlijke realiteit. Vooral in het uitgaansleven en op zomerse dagen zijn kustgemeenten het uitgaansleven.

Ambrasmakers die zich tegen de politie keren is evenmin uniek, jammer genoeg. Een zatte mens die lastig is wordt vaak nog wat lastiger wanneer de politie erbij komt. En dat is niet eigen aan bepaalde bevolkingsgroepen. Ik heb rond voetbalmatchen of in de stadscentra genoeg gezien van mensen van allerlei leeftijden en nationaliteiten die zich tegen de politie keren.

Waarmee ik dat gedrag in Blankenberge niet beoog goed te praten. Maar in de hitparade van gemediatiseerde vechtpartijen staat deze in de top van de laatste 5 jaar.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:44   #953
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-door-brusselse-jongeren-extra-te-controleren-wordt-het-alleen-maar-erger~af6d77b9/

Dit is het jaar van de wereldvreemde theoretici, die onder het mom van 'expert' hun onzin op de hoofdpagina's zien gepubliceerd worden.
Inderdaad, waar halen ze die eindeloze voorraad wereldvreemde snuiters, met hun debiele theorieën?
Appeasement is dus waar ze voor pleiten, laat ze vooral met rust, dan gaat het hopelijk vanzelf over.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:45   #954
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het is de plaatselijke politie (en aan het hoofd staat de burgemeester) die verantwoordelijk is voor de goede orde in die gemeente. De verantwoordelijkheid naar Brussel afschuiven is erkennen dat ze niet bekwaam is.
Brussel is onbekwaam, dat is de waarheid, met parketten die criminelen steeds weer laten lopen.
Gasten met een strafblad van hier tot in Tokio, en lakse Brusselse parketten laten ze vrij.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:45   #955
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn pa vertelde dat toen hij jong was er op cité, oude baan dacht ik, een ware veldslag was tussen italianen en de turken. Der had ene aan een vrouw van de andere groep gezeten ofzo. Details zijn mij onduidelijk. Maar er werd toen ook wel wat afgeknokt.

Fait divers toen.
Weet je waarom dat toen een fait divers was? Omdat er niemand last van had behalve die Turken en Italianen.

Maar hey, als jij het een fait divers wil blijven noemen, wat er afgelopen weekend plaats heeft gevonden aan de Belgische kust, ga dan gerust uw gang. Maar ondertussen zijn er meer en meer mensen het beu aan het geraken dat ze quasi nergens meer aan een plas of zee kunnen gaan zitten met hun gezin zonder last te hebben van kansenparels die onze pensioenen gaan betalen.

Wat ik wel frappant vind is dat de politievakbonden zich echt wel beginnen roeren nu. Ze vegen het niet langer onder de mat. Ze beginnen het te benoemen en de politiek zal er zich niet langer vanaf kunnen maken met de holle retoriek van onder andere Decrem.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:46   #956
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
"Kloten" hebben er geen "zak" mee te maken.
De Burgemeester is de enige verantwoordelijk in dit débacle.
Die had moeten anticiperen.
Niemand kan anticiperen op hoeveel criminelen Brussel uitstuurt.
Laat Brussel eens zijn shit opkuisen, in plaats van ze door te schuiven.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:48   #957
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het is de plaatselijke politie (en aan het hoofd staat de burgemeester) die verantwoordelijk is voor de goede orde in die gemeente. De verantwoordelijkheid naar Brussel afschuiven is erkennen dat ze niet bekwaam is.
Is er dan niemand die zich de vraag stelt op welke wettelijke basis de Brusselse politie iemand kan verbieden in groep of alleen op het openbaar vervoer te stappen? Iets wat die burgemeester toch voorstelt?
Benieuwd wat uw reactie was geweest moesten ze elke kansenparel tegengehouden hebben aan het station en teruggestuurd hebben naar Brussel. Dan werd wel de racismekaart getrokken uiteraard. Maar als het dan achteraf spel en miserie is met dat krapuul, dan is het wel de schuld van alles en iedereen behalve van het krapuul zelf.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:49   #958
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat snap ik dus ook niet. Weten ze in Blankenberge niet dat er zoiets als eb en vloed bestaat?
Blijkbaar is die kennis beperkt tot autochtonen.
Allochtonen, al dan niet aanbidders van de godsdienst van de halve maan, staan vol verwondering als die maan voor de getijden zorgt...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:50   #959
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De uitkuis-capaciteit van vlaanderen in ondertussen genoegzaam bekend, ook op vlaams grondgebied.

De Wever ging Antwerpen ook uitkuisen.
Daar is tot nutoe zeer weinig van in huis gekomen.


Doe nog eens een poging.
Kan moeilijk, als ze vanuit Brussel hun krapuul blijven sturen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 11:51   #960
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat over vlaanderen.
Bruxelles is voor u immers buitenland.

Het is gemakkelijk voor het N-VA gemeentebestuur met voorop de N-VA burgemeester in Blankenberge om de fout op iedereen anders behalve zichzelf te steken.
Het is zielig dat u overal Dewever wilt bijsleuren.
Het krapuul kwam uit Brussel, Brussel dat criminelen op vrije voeten zet, uit laksheid en politieke lafheid.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be