Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: moeten deze politiemensen vrijgesproken worden in beroep?
ja ? 44 83,02%
neen ? 9 16,98%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2002, 16:53   #21
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Ze is niet allochtoonvrij, maar het is niet te vergelijkingen met veel andere plaatsen. Misschien het voordeel van in een boerengat te wonen, waar men zelfs zo bang is voor verloedering dat sociale woningen er bijna een taboe zijn.
Dus er zijn wel allochtonen hoor, maar die bedragen hooguit 1% van de bevolking.
Ook nog een aantal genaturaliseerde, maar daar ken ik niet direct de cijfers van.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 17:14   #22
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Dus er zijn wel allochtonen hoor, maar die bedragen hooguit 1% van de bevolking.

Die (1%) hebben een (kleine) kans om te integreren. Als daar enkele krapuultjes tussen zitten worden die zeker op de vingertjes getikt. In vele Vlaamse steden zitten de allochtonen zo opgestapeld, dat hun gespuis zich gemakkelijk tussen de normalen kan verstoppen.
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 17:18   #23
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
Dus er zijn wel allochtonen hoor, maar die bedragen hooguit 1% van de bevolking.

Die hebben (1%) een (kleine) kans om te integreren. Als daar enkele krapuultjes tussen zitten worden die zeker op de vingertjes getikt. In vele Vlaamse steden zitten de allochtonen zo opgestapeld, dat hun gespuis zich gemakkelijk tussen de normalen kan verstoppen.
Een nieuwe uitvinding in de prachtige wetenschap van de statistiek???
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 20:41   #24
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
[Die hebben (1%) een (kleine) kans om te integreren. Als daar enkele krapuultjes tussen zitten worden die zeker op de vingertjes getikt. In vele Vlaamse steden zitten de allochtonen zo opgestapeld, dat hun gespuis zich gemakkelijk tussen de normalen kan verstoppen.
Een nieuwe uitvinding in de prachtige wetenschap van de statistiek???[/quote]

Yddes tekst is nogal cryptisch geformuleerd maar het klopt wel natuurlijk.
Op het platteland is de sociale controle groter en zal schadelijk gedrag sneller gedetecteerd worden. In een grootstad vinden zoveel misdrijven tegelijkertijd plaats dat de politie niet weet waar te beginnen-en de meeste vandalen en rovers gewoon moet laten lopen.
Dat verschil gaat wel kleiner worden. Door de politiehervorming zullen ook in boeregaten te weinig politieagenten zijn dus daar gaan we ook nog wat beleven. Daar denk ik niet zozeer aan Marokkanen maar aan al dan niet terechte asielzoekers en zigeunerbendes(ook gehoord over dat zigeunerkasteel bij Charleroi dat diende als rovershol?)
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 21:01   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Het ging wel degelijk niet alleen over "bruine mannen", maar over "KLOPPEN op die bruin mannen".

Waarom loopt Yves Desmet nog vrij rond???
Of zei die OOK niet: "Laat er ons dan maar op kloppen?"
Of mag dat omdat het toch maar over die "bruin mannen van het Blok" gaat???


Ik zou begot niet in de schoenen willen staan van politiemensen!
Iedereen weet dat je de dag van vandaag vaak zonder een geldige reden voor racist wordt uitgescholden. Begin maar wat als je je moet verdedigen tegen een kliek Marokkanen die samenklitten en van iets "getuigen" dat ferm verdraaid werd of zelfs helemaal gelogen.

Het zal je maar overkomen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 14:17   #26
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom loopt Yves Desmet nog vrij rond???
Of zei die OOK niet: "Laat er ons dan maar op kloppen?"
Of mag dat omdat het toch maar over die "bruin mannen van het Blok" gaat???.
VBstemmers worden als mestkevers bestempeld door die Jezuiet Van Gucht. Dan mag makakken ook want dat zijn ook dieren(apen).
Er wordt hier veel te slap omgesprongen met vandalen en straatrovers.
In Marokko gaat het er anders aan toe: daar worden jonge bedelaars van bij de toeristen weggeknuppeld met een dikke houten stok. Zelf gezien!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 15:21   #27
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
In Marokko gaat het er anders aan toe: daar worden jonge bedelaars van bij de toeristen weggeknuppeld met een dikke houten stok. Zelf gezien!
Voorstander??
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 17:01   #28
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Citaat:
In Marokko gaat het er anders aan toe: daar worden jonge bedelaars van bij de toeristen weggeknuppeld met een dikke houten stok. Zelf gezien!
Voorstander??
Dat scheen ginder zo te horen: we moeten die cultuur respecteren!
De straatrovers hier zijn uitermate verbaasd dat ze er met een goed gesprek van af komen. Een paar flinke tikken en dan het werkkamp in zou misschien helpen. In hun thuislanden doen ze het ook zo!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 18:35   #29
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Als een andere huidskleur een hardere aanpak moet krijgen volgens een politiecommissaris, is dat rede genoeg natuurlijk om die man uit z'n ambt te ontzetten. En meer hoeft daar niet over gezegd of geschreven worden, dunkt mij.
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 18:40   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Als een andere huidskleur een hardere aanpak moet krijgen volgens een politiecommissaris, is dat rede genoeg natuurlijk om die man uit z'n ambt te ontzetten. En meer hoeft daar niet over gezegd of geschreven worden, dunkt mij.
Simpel en waar.
Optreden tegen criminelen, ongeacht hun huidskleur.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 20:26   #31
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Inderdaad, de waarheid voor 100%
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 23:11   #32
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Als een andere huidskleur een hardere aanpak moet krijgen volgens een politiecommissaris, is dat rede genoeg natuurlijk om die man uit z'n ambt te ontzetten.
En wat als die anders-kleurigen 10 x meer misdrijven plegen als wij?Dan is die uitspraak gewoon pragmatisch op te vatten.
Een politiecommissaris dient crimineel gedrag te beteugelen en als daar nu voor welke reden ook veel "bruine mannen"tussen zitten mag hij daar gerust op laten kloppen.
N.B.Met welke Thomas ben ik nu aan het discussiëren? De gewone of de ironische?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 09:30   #33
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
Een politiecommissaris dient crimineel gedrag te beteugelen en als daar nu voor welke reden ook veel "bruine mannen"tussen zitten mag hij daar gerust op laten kloppen.
KLOPPEN?
Dat lost niks op, hij moet criminelen opsporen en deze arresteren. Het gerecht moet de rest van het werk doen.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 11:31   #34
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

u zei toch het gerecht hé merel,hier bij ons in vlaanderen?gelooft gij nog in sinterklaas,de arrestanten zijn nog niet binnengebracht,of ze lopen reeds terug op straat,dan heb ik het wel anders meegemaakt,vlaming zijnde.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 12:03   #35
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Dus met andere woorden, neem het recht in eigen handen en klop de criminelen in mekaar!??
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 12:40   #36
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Dus met andere woorden, neem het recht in eigen handen en klop de criminelen in mekaar!??
Nee natuurlijk, de politie moet dat doen!Wij niet!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 12:50   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Heel dat gedoe over racisme begint me langzamerhand de strot uit te komen!

Als men een veroordeling krijgt omdat men zegt "op die bruin mannen gaan we kloppen", krijgt men dan ook een veroordeling op basis van RACISME als men zegt "op die witte mannen gaan we kloppen?"

Op de site van het Centrum Leman las ik een vonnis van iemand die veroordeeld was wegens racisme omdat die in een restaurant gezegd had : "die zwarte moet nog leren werken zeker"! Dat mag dus niet.
Als er nu vier kelners rondlopen en één ervan is aan het lummelen, dan mag ik ook niet zeggen "die rosse moet nog leren werken zeker". Of zou dat dan weer wèl mogen?

Als politie-optreden tegenover niet-blanken ondertussen per definitie als racisitisch of provocerend wordt gezien (zie AEL commentaar: jullie moeten hier weg! Oewij lossen dat oewel op), dan begin ik dat echt wel straffe kost te vinden.

En neen, de politie mag niet KLOPPEN (ha nee?), maar je zal maar de brute pech hebben daarenboven nog blank te zijn ook.

Mijn dochter werd tijdens de Connerotte betoging een paar jaar geleden door een politieman tegen haar achterhoofd geklopt met een matrak. Resultaat: met ambulance naar de kliniek wegens hersenschudding. Nochtans was haar grootste fout gewoon om als laatste in de massa te staan die door de politie achteruit werd gedreven!
Zal ik even naar Leman een klacht wegens "racisme" gaan indienen? Oh nee, ze is dus 'gewoon' blank, en dat was het risico dat je loopt indien je aan een betoging meedoet werd me naderhand verteld.

Hoeveel hebben die politiemensen uit Temse gekregen? 12 maanden? Nou voor mijn part zou ik de bruine crimineeltjes gewoon laten lopen in het vervolg, met excuses omdat de politie ze "lastiggevallen" had!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 12:58   #38
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Op de site van het Centrum Leman las ik een vonnis van iemand die veroordeeld was wegens racisme omdat die in een restaurant gezegd had : "die zwarte moet nog leren werken zeker"! Dat mag dus niet.
Zo'n situaties gaan we idd krijgen. Leman moest 's weten hoe de allochtonen over ons praten! Hij kent zeker geen Arabisch of Berbers.
Welke politieman zal nog gemotiveerd zijn om krachtdadig in te grijpen?
Onlangs hebben we dat geval gehad in Hasselt waar politiemensen levenslang moeten opdraaien voor de verzorging van een migrant die tijdens een wegblokkade doorreed en daarbij gewond raakte!Met die centen kunnen ze hun huis in Marokko laten schilderen!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 14:17   #39
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Wie de regels overtreedt moet de gevolgen dragen.
Enja, een matrak die kan je al eens voelen, ook een aanhouding hoort erbij, zeker bij betoginggen. Zelfs als je met goede bedoelingen de straat opgaat weet je dat dat een risico is.
Het gaat er gewoon om dat men niet met vooroordelen de orde mag gaan handhaven. En dat zowel tegenover Blanken en kleurlingen hoor.
Iets eerder heb ik al geschreven dat racisme van beide kanten komt.

Mij zit het vooral hoog dat er blijkbaar een trend is, om al op voorhand te bepalen: "we gaan erop kloppen" (of het nu over bruine, blanke, gele of zelfs groene mensen gaat)
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 00:41   #40
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Criminaliteit harde aanpak.
Bruin of niet.
Zero tollerantie,dat moet er komen.
Die agenten worden net als de gewone vlaming te pas en te onpas (en dat vooral)als racist bestempelt.
En dan maar schrikken dat eer of morgen de emmer over loopt bij de ordehandhavers en de vlaming in het algemeen.
Ik betwijfel ten sterkste dat die agenten effectief zo racistisch zijn als wordt beweert,en dat het wederom een knap staaltje is van onze gekleurde vrienden om hun slag thuis te halen.
Ik ben geboren in temse en ik kan jullie met oprechte zekerheid vertellen ,dat dat dorp niet mee te herkennen is als het dorp uit mijn jeugd.
Niet in het minste door de enorme toename van vreemdelingen.
Het vlaams blok haalt daar:20% met de gemeenteraadsverkiezingen ,dan zal de onmin toch duidelijk zijn nietwaar onder het eigen volk.
Als ze blijven provoceren(de vreemden) zal het eer of morgen eens serieus uit de hand lopen en als het echt escaleert wie weet een echte oorlog tussen beiden.( tussen vlamingen en vreemdelingen)
En dat is geen fictie zenne!
Maar keiharde realiteit.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be