Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 18:48   #11721
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Raf jongen. Ga wat uitrusten.
Zet jezelf toch niet uw blote te kijk...Oops
Stop met op de man te spelen. Het siert u meer een volwassen discussie te voeren.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:51   #11722
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor. Een waarneembaar feit.
Nee, ge probeert homoseksualiteit als inferieur te bestempelen, door het argument dat het niet is uit evolueert te bestempelen als foutje om het af te wimpelen gebruikt ge de stellig die ge probeert te bewijzen als argument.
En dat is een Cirkelredenering.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:54   #11723
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad. En ik doe dat op een objectieve gefundeerde wijze.
Op een subjectieve mening, enkel gebaseerd op uw persoonlijke mening.


Citaat:
Misschien is dat dan omdat ze lesbisch is?
Inderdaad, zij heeft ook een mening. Geef mij 1 reden waarom ik uw mening boven die van een ervaringsdeskundige moet plaatsen?


Citaat:
Dat doet er wel toe. Elke waardebepaling van zowel mensen als dingen staat in het licht van functionaliteit. Hoe meer opties iets heeft, hoe duurder het zal zijn.
Met dat verschil dat evolutie niet in termen van duur of waarde telt. Als iets kan helpen bij voortplanting dan zal het blijven bestaan. Tot nader orde zijn holebi's nog steeds niet steriel, ze planten zich voort, alhoewel hun strategie iets anders is dan die van hetero's. Het is een optie, net zoals u kan kiezen tussen een blackberry of een iphone.


Citaat:
Toch wel. Er is nog nooit iemand verwekt door middel van homoseksualiteit.



Neen, want door middel van homoseksualiteit kan men zich niet voortplanten.
Irrelevant voor de hele discussie. Holebi's zijn niet steriel.

Citaat:
Het is ook de naam van seksualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht.

Paulus.
Ik zou bezwaarlijk van seksualiteit spreken wanneer een holebi zich voortplant met iemand van het andere geslacht, immers er komen relatief weinig gevoelens aan te pas. Het is niets meer dan een taak die vervuld moet worden. Hetzelfde geldt trouwens voor koppels die wanhopig proberen zwanger te worden en alle plezier in de seks verloren zijn, hun bedprestaties zou ik echt niet klasseren onder heteroseksualiteit.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:55   #11724
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Geloof je nu echt dat er hier ook maar één iemand op het forum altijd gelijk heeft?

Paulus.
Ik weet alleszins zeker dat er 1 persoon in deze discussie het merendeel van de tijd ongelijk heeft. Die persoon bent u.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:11   #11725
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik weet alleszins zeker dat er 1 persoon in deze discussie het merendeel van de tijd ongelijk heeft. Die persoon bent u.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:20   #11726
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Die mislukkingen zijn nochtans vandaag de dag de facto de standaard. De scheidingen waren nooit zo hoog, nieuw samengestelde gezinnen zijn schering en inslag. Daarnaast heb je fenomenen als BOM-moeders en LAT-relaties waar meer en meer mensen zich goed bij voelen.
Het betekent enkel dat mensen geen waarde meer hechten aan collectiviteit en warmte. Hun individualisme en het nooit meer tevreden zijn zorgt voor zo'n gedragingen. Het betekent helemaal niet dat het aanvaardbaar is. Dat mensen zich daarbij goed voelen wil niet zeggen dat het goed is.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:45   #11727
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het betekent enkel dat mensen geen waarde meer hechten aan collectiviteit en warmte. Hun individualisme en het nooit meer tevreden zijn zorgt voor zo'n gedragingen. Het betekent helemaal niet dat het aanvaardbaar is. Dat mensen zich daarbij goed voelen wil niet zeggen dat het goed is.
Dat is uw persoonlijke waardeoordeel. Wanneer die mensen daar gelukkig bij zijn, kan daar niets tegenin gebracht worden. Maak eens niet de rekening van een ander.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:51   #11728
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, het tegengestelde staat er.
probeer het nog eens...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 19:56   #11729
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Bij homo's is relatie is procreatie per definitie los van elkaar. Ze kunnen niet anders.
Bij hetero's is procreatie binnen een relatie de regel. Met uitzonderingen die de regel bevestigen. Die uitzonderingen - wanneer relatie en procreatie los komen te staan van elkaar (scheiding, dood, hertrouwen, onvruchtbaarheid etc., alleenstaand tiener moeders, verkrachtingen) komen voor wanneer er iets mis is gelopen, anders gezegd wanneer het oorspronkelijke plan is mislukt.
En het moet nu lukken dat u precies die mislukkingen met alle geweld wilt opdringen als algemene regel.
Je bevestigt wat ik al eerder zei: 'Je redeneert vanuit een vooropgesteld voor jou ideaalbeeld relatie/voortplanting en dan bekijk je al de rest als afwijkend erop ... al dan niet met meer ( tot overmacht toe) of minder verzachtende omstandigheden vanwege de individuen

Citaat:
Het is begrijpelijk, maar intellectueel oneerlijk. Het is gewoon oneerlijk.
het is pas echt intellectueel oneerlijk eerst een algemene regel te willen opdringen en daaraan de zaken te toetsen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:02   #11730
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je bevestigt wat ik al eerder zei: 'Je redeneert vanuit een vooropgesteld voor jou ideaalbeeld relatie/voortplanting en dan bekijk je al de rest als afwijkend erop ... al dan niet met meer ( tot overmacht toe) of minder verzachtende omstandigheden vanwege de individuen


het is pas echt intellectueel oneerlijk eerst een algemene regel te willen opdringen en daaraan de zaken te toetsen
Al maar goed dat regenboog en paulus hun soort op retour is. Mochten hun kleinkinderen deze thread lezen, ze zouden zich schamen hoe bekrompen hun grootouders waren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:03   #11731
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Homoseksualiteit kan geen foutje zijn, daarvoor heeft het een te hoge frequentie. Er is geen enkele fout die meer dan 1% voorkomt. Dat is heel de point van foutjes, die worden weggeselecteerd tot ze nog slechts heel sporadisch voorkomen. 20% zou ik echt niet sporadisch noemen.

Als u dit ontkent bent u gewoon hypocriet. En als u toch uw punt wil waarmaken, geef mij 1 fout in de mens die meer dan 1% voorkomt waarbij u niet homoseksualiteit mag noemen. Als u mij 1 alternatief kan geven, dan beken ik uw gelijk. Erewoord.
Ik geloof u niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:04   #11732
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Stop met op de man te spelen. Het siert u meer een volwassen discussie te voeren.
Zeg dat eens aan iedereen hier.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:08   #11733
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
En kunt u misschien uitleggen waarom we die - procreatie en relatie - los van elkaar moeten zien?
natuurlijk kan ik datte

Citaat:
Omdat het voor u beter uitkomt?
helemaal niet ... dat zal me zelfs worst wezen

Het is gewoon los... dat is nogal vrij evident en bovenal zo triviaal als een koe die in de wei staat.
Indien men het dus niet los van elkaar wilt zien dan doet men maar maar dan is dat een subjectieve invulling van de werkelijkheid of een uiting van een zekere wens

Citaat:
Ongeacht hoe ze die zaken zien, (hoe ze over relatie en kinderen denken), combineren heterokoppels die zaken meestal zonder problemen met elkaar en vinden het het beste voor henzelf en voor hun kinderen, dat hun papa en mama samen voor hen zorgen. Dat is precies wat u dwarszit. Die kunnen dat, en ik niet.
???
U dicht me weer wat toe omdat U om argumenten verlegen zit ?


Citaat:
Wanneer voortplanting buiten een relatie plaatsvindt, betekent dat moeder en vader van een kind niet samen zijn.
Juist ja
En wat is de relevantie nu van die opmerking met betrekking tot dat het feit voortplanting los staat van relatie ?

Citaat:
U en Raf willen per se precies deze situatie als default nemen, en het omgekeerde - papa en mama samen - als uitzondering. Ok, papa en mama zijn inderdaad zeer vaak niet samen. Is dat de reden om deze situatie als regel aan te nemen? Dan hebben homo's, die eigen kinderen willen, ook niks misdaan. How convenient.
Veel insinuaties en weinig wol ...
Het gaat 'm hier helemaal niet over hoe ik/gij wat of niet wil... het gaat er gewoon over dat ze los van elkaar staan.
Dat is een gewoon een feit/gegeven

Jij hebt het enkel over een socio-maatschappelijk issue dat het misschien allemaal beter kan omkaderd in een (langdurige standvastige ) hetero-relatie waar beide ouders dan nog de biologische roots uitmaken van de kroost.
Dat kan allemaal wel best wezen maar ik vrees dat je dan zelf je standaard zal moeten herzien daar dat lang niet meer de 'regel' is.

Laatst gewijzigd door praha : 29 augustus 2011 om 20:09.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:08   #11734
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, ge probeert homoseksualiteit als inferieur te bestempelen, door het argument dat het niet is uit evolueert te bestempelen als foutje om het af te wimpelen gebruikt ge de stellig die ge probeert te bewijzen als argument.
En dat is een Cirkelredenering.
Nee hoor. Ik beschouw homoseksualiteit als minderwaardig omdat het een functie mist. Om dat en om niks anders.

U zegt dat het geen fout kan zijn want dat het anders zou weggeëvolueerd zijn. Waarop ik antwoord, dat er heel wat foutjes frequent voorkomen en dat daarom uw argument dat het geen foutje van de natuur kan zijn, verkeerd is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:09   #11735
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik geloof u niet.

Paulus.
Ik daag u uit. Geef mij exact 1 fout die meer dan 1% voorkomt. Aangezien homoseksualiteit 20% voorkomt, accepteer ik niet dat het een fout kan zijn. Bewijs mijn ongelijk, deze keer kan u het met objectieve cijfers ipv met een ongefundeerde mening. Grijp uw kans en u heeft zwart op wit dat u gelijk heeft.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:11   #11736
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Het begint grappig te worden. Kijk, per slotte van rekening kunnen wij - ik, Raf, Paulus &- daar zo over denken als we maar willen, naar ons godvrucht en vermogen. Laten we naar de feiten kijken.
Het feit is dat hetero's zich binnen een relatie kunnen voorplanten en het zo in de regel doen, als we het hebben over verantwoordelijke volwassenen die een beetje rekening houden met gevolgen van hun handelingen tenminste. Dat er van alles misloopt, moet je niet voor een te volgen voorbeeld aanzien. En dat doe je precies.
En het feit is dat homo's zich nooit in een relatie kunnen voortplanten, wat ze ook zeggen en doen. En ze lijken hier zich dood aan te ergeren ook
Allemaal goed en wel maar wat is nu de relevantie ervan met betrekking dat beide al dan niet geheel los van elkaar zouden staan ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:11   #11737
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik daag u uit. Geef mij exact 1 fout die meer dan 1% voorkomt. Aangezien homoseksualiteit 20% voorkomt, accepteer ik niet dat het een fout kan zijn. Bewijs mijn ongelijk, deze keer kan u het met objectieve cijfers ipv met een ongefundeerde mening. Grijp uw kans en u heeft zwart op wit dat u gelijk heeft.
20% zijn toch ook geen objectieve feiten, waarom dan van iemand anders hetzelfde vragen. Anderen zeggen 10%, anderen 15% ...
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:12   #11738
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor. Ik beschouw homoseksualiteit als minderwaardig omdat het een functie mist. Om dat en om niks anders.

U zegt dat het geen fout kan zijn want dat het anders zou weggeëvolueerd zijn. Waarop ik antwoord, dat er heel wat foutjes frequent voorkomen en dat daarom uw argument dat het geen foutje van de natuur kan zijn, verkeerd is.

Paulus.
Foutjes komen niet frequent voor. Foutjes zijn de uitzondering. Uitzonderingen van minder dan 1%. Homoseksualiteit is met 20% verre van een uitzondering.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:13   #11739
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
20% zijn toch ook geen objectieve feiten, waarom dan van iemand anders hetzelfde vragen. Anderen zeggen 10%, anderen 15% ...
Daarom geef ik Paulus de genereuze marge van 1%. Ik wou eigenlijk 5% zeggen maar 1% is meer dan genoeg. Foutjes komen daar toch niet boven. Of homoseksualiteit 5, 10 of 50% voorkomt is irrelevant, de conclusie is hetzelfde: het is geen foutje.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:19   #11740
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Op een subjectieve mening, enkel gebaseerd op uw persoonlijke mening.
Toon de subjectiviteit eens aan in mijn stelling:
Homoseksualiteit is minderwaardig aan heteroseksualiteit, omdat ze minder functioneel is. Ze is minder functioneel omdat er met homoseksualiteit geen voortplanting mogelijk is. We danken ook ons aller bestaan aan heteroseksualiteit, wat met homoseksualiteit niet mogelijk was geweest.

Functionaliteit en waardebepaling zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden. Daarom kost een Blackberry meer dan een GSM en verdient een dokter meer dan een verpleegster.

Uiteraard zeg ik daar niets mee over de waarde van de homofiel. Een mens is immers veel meer dan zijn geaardheid alleen en we mankeren allemaal wel wat


Citaat:
Inderdaad, zij heeft ook een mening. Geef mij 1 reden waarom ik uw mening boven die van een ervaringsdeskundige moet plaatsen?
Omdat de mijne objectief is en de hare niet.

Citaat:
Met dat verschil dat evolutie niet in termen van duur of waarde telt.
De evolutie telt inderdaad niet. Maar mensen wel.

Citaat:
Als iets kan helpen bij voortplanting dan zal het blijven bestaan. Tot nader orde zijn holebi's nog steeds niet steriel, ze planten zich voort, alhoewel hun strategie iets anders is dan die van hetero's. Het is een optie, net zoals u kan kiezen tussen een blackberry of een iphone.
Maar niet door middel van homoseksualiteit.


Citaat:
Irrelevant voor de hele discussie. Holebi's zijn niet steriel.
U trapt andermaal een open deur is. Er wordt ook nergens beweerd dat holebi's steriel zouden zijn.

Citaat:
Ik zou bezwaarlijk van seksualiteit spreken wanneer een holebi zich voortplant met iemand van het andere geslacht, immers er komen relatief weinig gevoelens aan te pas. Het is niets meer dan een taak die vervuld moet worden. Hetzelfde geldt trouwens voor koppels die wanhopig proberen zwanger te worden en alle plezier in de seks verloren zijn, hun bedprestaties zou ik echt niet klasseren onder heteroseksualiteit.
Dan bent u subjectief bezig door eigen betekenissen aan woorden te geven. Uw vriend Raf toonde al gefundeerd aan wat het wél betekent.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=11706

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be