Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2006, 13:04   #1921
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik reageer enkel op dit zinnetje omdat de rest van de tekst slechts ter illustratie werd overgenomen van een website waarvan ik dat ook zei en de link naar de bron erbij plaatste.

In jouw redenering zitten twee veronderstellingen, die je als argument laat meetellen.

Zo ga je er van uit dat homosexualiteit een functie moet hebben, maar dat niemand deze exact weet, gewoon omdat het in de natuur voorkomt.

Als ik je dan wijs op andere afwijkingen die ook in de natuur voorkomen en eveneens volstrekt zinloos zijn.... (als bewijs dat ze weldegelijk voorkomen)

....dan zeg je: Jamaar de oorzaak van homosexualiteit ligt eigenlijk anders dan bij bijvoorbeeld een open rug, autisme, mongelisme kleurenblindheid of wat voor afwijking dan ook.

Maar wat blijkt? De werkelijke oorzaak van homosexualiteit is nog steeds een groot vraagteken. Niemand weet de precieze oorzaak. Geen enkele wetenschapper durft daar zijn broek aan scheuren.

Alles bij elkaar betekent dit dat jouw logica gebasseerd is op een veronderstelling, die op zijn beurt gefundeerd is in een andere veronderstelling.

Maar voor mijn stelling heb ik geen veronderstelling nodig hoor. Ze staat steviger dan ooit. Homosexualiteit is weldegelijk afwijkend, abnormaal en tegennatuurlijk. Precies omdat geen functie heeft en het voortplanten van de soort belemmert.

Paulus.
Dit hebt u fout. Ik had het over evolutionair oogpunt. Als u de evolutieleer toepast op homoseksualiteit dan komt daar automatisch uit voort dat het een functie heeft. Welke dat is, weet niemand.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 december 2006 om 13:05.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 13:06   #1922
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
We weten nu al, dat als je argumenten op zijn, dat je begint te verwijten en beledigen. Je hoeft dat niet telkens weer te illustreren.

Paulus.
Als ik tegen jou zeg dat je homofoob bent, Paulus, dan is dat een nuchtere vaststelling van een feit en geen belediging. Als ik tegen iemand die bang is van besloten ruimtes zeg dat hij claustrofoob is, dan beledig ik die daar toch niet mee? Of je moet al een bijzonder verwrongen definitie van "belediging" hanteren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 13:07   #1923
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vandaar de titel van de thread...juist ja...

Paulus.
Precies. De nuances van de Nederlandse taal ontgaan je precies een beetje...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 13:09   #1924
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Is pedofilie waarbij het kind toestemd, een normale sexualiteitsbeleving volgens u?
Ja. Dat staat natuurlijk geheel los van de vraag of die bijzondere vorm van seksualiteitsbeleving wenselijk is in onze samenleving. Wij gaan er namelijk van uit dat een kind tot een zekere leeftijd niet bekwaam is om die toestemming te geven, omdat het de gevolgen van die toestemming niet kan inschatten. De grens die in onze samenleving bepaald werd, is echter louter conventie en dus niet "natuurlijk" of zelfs "normaal".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Of bestaan er plots wél abnormale sexualiteitsbelevingen?
Nee dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:18   #1925
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, en dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Het punt is dat onze lustgevoelens niet beperkt zijn tot momenten van voortplanting, terwijl uit de natuur blijkt dat een drang naar seks op die momenten voldoende is opdat dieren zich zouden voortplanten. Bovendien blijkt ook een orgasme niet noodzakelijk te zijn om toch over te gaan tot seks. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat onze lustgevoelens er zijn om ons voort te planten.
Hoe zou een mens weten wanneer het "moment van voortplanting" i.e. vruchtbaarheid van een vrouw aangekomen is? Dat is niet seizoensgebonden noch wordt het op duidelijk manier geadverteerd. Het moment van vruchtbaarheid bepalen is zelfs nu zonder hulp van de technologie giswerk laat staan een paar duizend jaar terug. Dus moet frequente gemeenschap gestimuleerd worden en kan zo de statistiek haar werk doen.

Lust moet leiden tot sex en sex leidt in regel tot voortplanting. Andere functies van sex beschouw ik als biologisch secundair.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:27   #1926
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
seksuele voorkeur =/= voortplanting
Het ging erover , moest homoseksualiteit biologisch zijn , ze waren toch allang uitgestorven .

Dus heeft homoseksualiteit een geestelijke oorzaak .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:29   #1927
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja. Dat staat natuurlijk geheel los van de vraag of die bijzondere vorm van seksualiteitsbeleving wenselijk is in onze samenleving. Wij gaan er namelijk van uit dat een kind tot een zekere leeftijd niet bekwaam is om die toestemming te geven, omdat het de gevolgen van die toestemming niet kan inschatten. De grens die in onze samenleving bepaald werd, is echter louter conventie en dus niet "natuurlijk" of zelfs "normaal".
Pedofilie is wel degelijk abnormaal omdat het gaat om een aangetrokken zijn tot prepuberale kinderen die naar uiterlijke kenmerken nog niet geslachtsrijp zijn. Het gaat m.a.w. om een drang naar sex met personen die fysiek te kennen geven hiervoor nog niet klaar te zijn.

Pedosexualiteit beschouwen als loutere schending van een maatschappelijke conventie is niet zonder gevaar. Het is immers het excuus dat pedofielen steeds inroepen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:49   #1928
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Paulusssss...

AL je postings in dit topic gaan terug op het criterium dat je hanteert om seksualiteit in te delen in "normaal" en "abnormaal", namelijk voortplanting. Dat criterium is bij seksualiteit nu eenmaal irrelevant en toch blijf je dat er om de haverklap bijsleuren...
Raffffff.....

Toon mij één postingetje (ook al voor de zoveelste keer) waarin ik beweer dat voortplanting gelijk zou staan aan sexualiteit. Eéntje maar en ik geef me gewonnen.


Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:55   #1929
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee? Wie zegt dat?
Ik. Het is een gevoelsbeschrijving, geen functie.

Citaat:
Heb ik dat dan beweerd? Is dat dan ook maar enigszins relevant?
Natuurlijk is dat relevant. Als ik beweer dat homosexualiteit geen functie heeft, bewijs je niet het tegendeel door af te komen met preudofunctie's die net zo goed voor heterosexualiteit gebruikt zouden kunnen worden.

Citaat:
Nee Paulus, de vraag is wat is de functie van heteroseksualiteit zonder voortplanting...
Ik zal toch wel beter weten dan jij welke vragen ik stel zekers? De vraag was, wat de functie is van homosexualiteit. Ga maar na.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:56   #1930
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit hebt u fout. Ik had het over evolutionair oogpunt. Als u de evolutieleer toepast op homoseksualiteit dan komt daar automatisch uit voort dat het een functie heeft. Welke dat is, weet niemand.
Dat zegt u, maar dat kun je niet funderen. Geen enkele wetenschapper beaamt wat u zegt. Het is een niet onderbouwde veronderstelling van jouw persoonlijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:58   #1931
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als ik tegen jou zeg dat je homofoob bent, Paulus, dan is dat een nuchtere vaststelling van een feit en geen belediging. Als ik tegen iemand die bang is van besloten ruimtes zeg dat hij claustrofoob is, dan beledig ik die daar toch niet mee? Of je moet al een bijzonder verwrongen definitie van "belediging" hanteren...
Meen jij nu echt beter te weten dan ik waarvoor ik bang ben?

Raäf? Voetjes op de grond.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:00   #1932
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat zegt u, maar dat kun je niet funderen. Geen enkele wetenschapper beaamt wat u zegt. Het is een niet onderbouwde veronderstelling van jouw persoonlijk.

Paulus.
Daar hoeft geen wetenschapper aan te pas te komen. Het is enkel een toepassing van de evolutieleer.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:00   #1933
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies. De nuances van de Nederlandse taal ontgaan je precies een beetje...
Dus hier wordt een thread gestart om aan te tonen hoe zinloos het is om over dit onderwerp een thread te starten.

Als je persé het verst wil kunnen pissen, kan dat inderdaad wel zijn Raf....Ik laat je winnen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:04   #1934
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja. Dat staat natuurlijk geheel los van de vraag of die bijzondere vorm van seksualiteitsbeleving wenselijk is in onze samenleving. Wij gaan er namelijk van uit dat een kind tot een zekere leeftijd niet bekwaam is om die toestemming te geven, omdat het de gevolgen van die toestemming niet kan inschatten. De grens die in onze samenleving bepaald werd, is echter louter conventie en dus niet "natuurlijk" of zelfs "normaal".
De vraag was niet of het wenselijk was Raf, maar of het normaal was. Jouw antwoord is duidelijk : ja.

Raf vindt pedosex met onderlinge toestemming normaal.

Shame on you Raf. Dat zou ik niet gezegd willen hebben. Ik raad je aan dit recht te zetten.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 december 2006 om 16:05.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:06   #1935
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Hoe zou een mens weten wanneer het "moment van voortplanting" i.e. vruchtbaarheid van een vrouw aangekomen is? Dat is niet seizoensgebonden noch wordt het op duidelijk manier geadverteerd. Het moment van vruchtbaarheid bepalen is zelfs nu zonder hulp van de technologie giswerk laat staan een paar duizend jaar terug. Dus moet frequente gemeenschap gestimuleerd worden en kan zo de statistiek haar werk doen.

Lust moet leiden tot sex en sex leidt in regel tot voortplanting. Andere functies van sex beschouw ik als biologisch secundair.
Gelezen Raf? Zo hoor je het ook eens van een ander!

Ben ik volledig mee eens!

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1852

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 december 2006 om 16:22.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:10   #1936
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Daar hoeft geen wetenschapper aan te pas te komen. Het is enkel een toepassing van de evolutieleer.
Neen, want dan zou alles wat bestaat een functie hebben en dat heeft het hoegenaamd niet. Er bestaan handicaps en dat weet je best.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 december 2006 om 16:19.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:11   #1937
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen, want dan zou alles wat bestaat een functie hebben en dat heeft het goegenaamd niet. Er bestaan handicaps en dat weet je best.

Paulus.
Sorry, maar ik ga niet nog een keer uitleggen waarom homoseksualiteit los staat van andere externe handicaps.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:13   #1938
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Pedofilie is wel degelijk abnormaal omdat het gaat om een aangetrokken zijn tot prepuberale kinderen die naar uiterlijke kenmerken nog niet geslachtsrijp zijn. Het gaat m.a.w. om een drang naar sex met personen die fysiek te kennen geven hiervoor nog niet klaar te zijn.

Pedosexualiteit beschouwen als loutere schending van een maatschappelijke conventie is niet zonder gevaar. Het is immers het excuus dat pedofielen steeds inroepen.
Het is een zuiver juridische kwestie: "verkrachting" is ook zo een probleem, een persoon die zegt "verkracht" te zijn kan dit in wezen niet bewijzen, maar doet een wettelijk vermoeden rijzen, dat versterkt wordt door medische indicaties. Men gaat dan dikwijls ook van leeftijd uiit als absolute indicatie. Er bastaat in wezen geen absoluut verband tussen
maatschappelijke aanvaarding, natuurrrecht, goddelijk recht en gewone rechtspraak - er bestaat wel een verband..

Maatschappelijk gezien bestonden er maatschappijen waar er meestal een groot leeftijdsverschil was tussen partners (dikwijls was de man in een huwelijk tientallen jaren ouder dan de vrouw), maar hierin een vorm van proto-pedofilie zien is overdreven. Er bestonden zelfs incestueze kasten in bepaalde maatschappijen, incest dan ook louter als een natuurlijke maar
ralitieverend maatschappelijke afkeurenswaardige praktijk zien gaat duidelijk te ver.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:16   #1939
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Sorry, maar ik ga niet nog een keer uitleggen waarom homoseksualiteit los staat van andere externe handicaps.
Je beseft dat je in circeltjes draait?

Ook jouw uitleg waarom homosexualiteit los staat van..., is een puur persoonlijke veronderstelling van jouw en absoluut geen wetenschappelijk feit die je als argument kan gebruiken. Ook dat heb ik reeds aangetoond.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 december 2006 om 16:17.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:20   #1940
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je beseft dat je in circeltjes draait?

Ook jouw uitleg waarom homosexualiteit los staat van..., is een puur persoonlijke veronderstelling van jouw en absoluut geen wetenschappelijk feit die je als argument kan gebruiken. Ook dat heb ik reeds aangetoond.

Paulus.
Dat doet u juist. Elke keer komt u weer terug bij het feit dat u, gezien de functionaliteit, homoseksualiteit niet normaal vindt. Juist gezien die functionaliteit, en de evolutieleer in acht genomen, moet de conclusie zijn dat er een functie is. U stelt zich er niks bij voor, maar in de dierenwereld heeft het sowieso functies, wat dat in de mensenwereld zou zijn: Geen idee.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be