Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2015, 22:36   #1
Zac
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 september 2012
Berichten: 329
Standaard 70% van de 0-6 jarigen in Antwerpen is van vreemde origine

Met andere woorden, binnen 20 jaar heet onze burgemeester niet meer Jan, Piet of Frans, maar Mohammed. Bereid u dus al maar voor om te emigreren naar een niet islamitisch land. Het is niet meer 5 voor 12, maar kwart na zes. De strijd is gestreden, en verloren. Met dank aan de landverraders gestemd en aan de macht gebracht door U.
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 22:39   #2
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

70% allochtonen betekend niet 70% islamieten. Nederlanders bv tellen ook mee als allochtoon.

Er bestaat dus niet zoiets als de 'allochtone gemeenschap'. Dat is dus een betekenisloos angstbeeld. Belgen zullen altijd de grootste groep blijven.

Maar dat pakweg Zuhal Demir of Yasmin Kherbache ooit burgemeester worden zou ik allerminst dramatisch vinden. Integendeel.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 2 april 2015 om 22:41.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 22:50   #3
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Boink, embryo's en kleuters zijn ook al de pineut der volwassenen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 23:29   #4
Zac
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 september 2012
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
70% allochtonen betekend niet 70% islamieten. Nederlanders bv tellen ook mee als allochtoon.

Er bestaat dus niet zoiets als de 'allochtone gemeenschap'. Dat is dus een betekenisloos angstbeeld. Belgen zullen altijd de grootste groep blijven.

Maar dat pakweg Zuhal Demir of Yasmin Kherbache ooit burgemeester worden zou ik allerminst dramatisch vinden. Integendeel.
'Nederlanders bv tellen ook mee als allochtoon'...Voelt u zich nu niet zelf belachelijk?
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 23:38   #5
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

^^Ik geef slechts aan wat er volgens officiële definitie onder 'allochtoon' wordt geschaard, dat zijn dus alle niet-Belgen en hun nazaten tot de derde generatie (de exacte formulering is: minstens 1 grootouder van niet-Belgische origine). Ook iemand uit pakweg Hulst of Bergen op Zoom voldoet dus aan die definitie.

Dat toont aan hoezeer die statistiek moet gerelativeerd worden. Want sommigen denken bij het woord 'allochtoon' enkel aan Turken en Marokkanen.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 2 april 2015 om 23:42.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 23:45   #6
Zac
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 september 2012
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
^^Ik geef slechts aan wat er volgens officiële definitie onder 'allochtoon' wordt geschaard, dat zijn dus alle niet-Belgen. Ook iemand uit pakweg Hulst of Bergen op Zoom.

Dat toont aan hoezeer die statistiek moet gerelativeerd worden. Want sommigen denken bij het woord 'allochtoon' enkel aan Turken en Marokkanen.
Ieder mens met ook maar één ons gezond verstand en ogen in het hoofd weet dat het om Noord-Afrikanen (en zeker niet specifiek om Berbers) en Turken gaat.
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 00:08   #7
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

^^Dat is dus niet zo. Lees de definitie er op na. Dat jij onder 'allochtoon' enkel Noord-Afrikanen en Turken verstaat toont enkel mijn punt aan dat je de statistieken dus verkeerd leest. Echt geen 70% van de Antwerpse jeugd is Marokkaans danwel Turks.

Volgens de huidige cijfers zijn er 45.591 mensen van Noord-Afrikaanse origine in Antwerpen en 26.787 'West-Aziaten' (dat is dus Turkije). Samen dus 72 duizend op een bevolking van 510 duizend. Dat is amper 14%. Het officieel aandeel allochtonen is momenteel 36%. Dat betekent dus dat minstens de helft van de 'allochtonen' niet Noord-Afrikaans of West-Aziatisch is.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 3 april 2015 om 00:08.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 00:31   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
70% allochtonen betekend niet 70% islamieten. Nederlanders bv tellen ook mee als allochtoon.

Er bestaat dus niet zoiets als de 'allochtone gemeenschap'. Dat is dus een betekenisloos angstbeeld. Belgen zullen altijd de grootste groep blijven.

Maar dat pakweg Zuhal Demir of Yasmin Kherbache ooit burgemeester worden zou ik allerminst dramatisch vinden. Integendeel.
is het niet binnen 20 dan toch binnen dertig jaar. Gelukkig hoef ik onze totale teloorgang als Westers land niet meer mee te maken.
Het is vandaag reeds erg genoeg.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 00:33   #9
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

Dan moeten maar meer Vlamingen naar Antwerpen verhuizen of meer kinderen krijgen. Simpel.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 05:20   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat is al jaren zo geweest pimpernel. Waarom nu niet meer?
Nu net harder want ze gaan oorlogsvluchtelingen en IS strijders opvangen. Allemaal maal 5 maal 5.
5 in de vijfde macht per individu geboren... En niets btw betalen... Terugtrekken ja.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 05:36   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Dan moeten maar meer Vlamingen naar Antwerpen verhuizen of meer kinderen krijgen. Simpel.
Ik verwijs naar mijn post in die buur-draad, waar ik "beschaamd" moet voor zijn, om dat vast te stellen, terwijl het hier onder onze neus gebeurt. De wereld is nog altijd plat, blijkbaar.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=602
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 06:05   #12
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
^^Ik geef slechts aan wat er volgens officiële definitie onder 'allochtoon' wordt geschaard, dat zijn dus alle niet-Belgen en hun nazaten tot de derde generatie (de exacte formulering is: minstens 1 grootouder van niet-Belgische origine). Ook iemand uit pakweg Hulst of Bergen op Zoom voldoet dus aan die definitie.

Dat toont aan hoezeer die statistiek moet gerelativeerd worden. Want sommigen denken bij het woord 'allochtoon' enkel aan Turken en Marokkanen.
Allee speciaal voor u ne keer (nog ne keer)
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 07:14   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
is het niet binnen 20 dan toch binnen dertig jaar. Gelukkig hoef ik onze totale teloorgang als Westers land niet meer mee te maken.
Het is vandaag reeds erg genoeg.
Met alle respect maar denkt u dat dit echt nog 20 tot 30 jaar gaat duren alvorens de totale ondergang toeslaat?

Toen ik in een ver verleden nog school liep zat er één van de klassen een Marokkaan (ik wel hiermee niet de steen alleen maar naar de Marokkanen toe gooien er zijn nog veel andere landverhuizers) die toen al hoog van de toren blies: 'Binnenkort is dat hier allemaal van ons!!!!'

Niet ver uit de buurt hier is een lager schooltje en daar zit op huidig ogenblik geen enkel 'blank' kind meer op de schoolbanken.

Uw tekst klonk een beetje als: 'Het zal mijn tijd wel duren ... ?'

Wel ik prijs mij ook 'gelukkig' al een gezegende leeftijd te hebben maar wat met onze kinderen/kleinkinderen?


In Antwerpen is het zelfs de laatste tijd nog erger geworden met het maar verder en verder laten infiltreren van figuren die we eigenlijk liever kwijt dan rijk zijn maar dat is dan weer de taak van zij waar wij voor gekozen hebben dacht ik om daar werk van te maken of niet?

Stenen gooide men al naar éne zekere Bart De Wever maar die laat op huidig ogenblik Antwerpen ook rustig verder vol slibben met landverhuizers, sans papiers, illegale criminelen en andere hoor, geeft ze werk en alle mogelijke voordelen die er zijn.

Spijt heb ik altijd gehad dat ik zo weinig van dat Politieke wereldje ken maar de richting Politieke Wetenschappen lag voor mij te hoog.

Wat ik dan weer wel weet is dat het kassa kassa is
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 07:22   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Met andere woorden, binnen 20 jaar heet onze burgemeester niet meer Jan, Piet of Frans, maar Mohammed. Bereid u dus al maar voor om te emigreren naar een niet islamitisch land. Het is niet meer 5 voor 12, maar kwart na zes. De strijd is gestreden, en verloren. Met dank aan de landverraders gestemd en aan de macht gebracht door U.
Al die oost Europeanen zijn moslim ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 07:44   #15
Selle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 4
Standaard

Maar vandaag zijn die 70% van de 0-6 jarigen van vreemde origine in Antwerpen in de eerste plaats KINDEREN!
Selle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 07:56   #16
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

als u nog de kans gaat krijgen om te emigreren.....
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 08:00   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Mijn dada: de immigratie is simpelweg te snel gegaan.
Maar ja, de sossen dachten kiezers te importeren met behulp van de snelbelgwet. De Klucht was er tegen, maar zijn verzet bij zijn eigen partij was maar kluchtig.

Dada 2: het toelaten van de concentratie in ghetto's was ook verkeerd. Die mensen kunnen simpelweg zo niet integreren.

Nogmaals: dank u oude machtspartijen.
Stemadvies: ander en beter !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 08:10   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn dada: de immigratie is simpelweg te snel gegaan.
Maar ja, de sossen dachten kiezers te importeren met behulp van de snelbelgwet. De Klucht was er tegen, maar zijn verzet bij zijn eigen partij was maar kluchtig.

Dada 2: het toelaten van de concentratie in ghetto's was ook verkeerd. Die mensen kunnen simpelweg zo niet integreren.

Nogmaals: dank u oude machtspartijen.
Stemadvies: ander en beter !!

.
Mijn eigen dada: de zaken zijn ietskes ingewikkelder dan dat, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 08:32   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn dada: de immigratie is simpelweg te snel gegaan.
Maar ja, de sossen dachten kiezers te importeren met behulp van de snelbelgwet. De Klucht was er tegen, maar zijn verzet bij zijn eigen partij was maar kluchtig.

Dada 2: het toelaten van de concentratie in ghetto's was ook verkeerd. Die mensen kunnen simpelweg zo niet integreren.

Nogmaals: dank u oude machtspartijen.
Stemadvies: ander en beter !!

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn eigen dada: de zaken zijn ietskes ingewikkelder dan dat, hoor...
Je kunt alles zo ingewikkeld maken als je wilt, maar ik ben er van overtuigd dat mijn simpele vaststelling juist is;
en dus ook de sleutel bevat tot het begin van een oplossing; zelfs een conditio sine kanon tot een oplossing.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 08:39   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selle Bekijk bericht
Maar vandaag zijn die 70% van de 0-6 jarigen van vreemde origine in Antwerpen in de eerste plaats KINDEREN!
Vandaag kinderen en morgen criminelen....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be