Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2021, 23:42   #321
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wat kan het mij schelen wie holebi is , als zij zo zijn of gelukkig zijn ,
dan heeft niemand daar iets in de pap te brokken !!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
zeggen dat homoseksualiteit een zonde is, is geen haatzaaien of geweld daden goedkeuren.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=299
ok , Maar er zijn die dan toch proberen een stapje verder te gaan ,
en hen veroordelen als zondaars die naar de hel gaan !!
En zoiets is wel een zonde , zelfs een crimineel feit , plegen !!
Crimineel feit: Minachting - discriminatie !!
Trouwens , wie homo's van het dak gooit , zijn smerige moordenaars !!

Gelukkig leven we niet in een theocratie !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 07:03   #322
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Iedere zondaar zal branden in hel indien Hij niet gered werd door Christus.
Homofielen die hun seksualiteit voor Christus plaatsen en daarmee campagne voeren tegen de kerk; hebben gewoon niets te zoeken in de kerk.
Onze seksualiteit heeft niets van doen met christendom.

In de democratie is het normaal uw seksualiteit zelfs aan kinderen tentoon te stellen. Maar in een geloof gehoorzamen wij God en niet eigen lusten. De lusten van het vlees zijn zondig en dat beperkt zich niet tot homofilie. Ze moeten zich niet speciaal voelen of een voorkeursbehandeling verwachten.
We zijn allemaal zondaars en wie zich goed in de zonde voelt; blijf van kerken weg.
Opgelost.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 07:39   #323
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Iedere zondaar zal branden in hel indien Hij niet gered werd door Christus.
Homofielen die hun seksualiteit voor Christus plaatsen en daarmee campagne voeren tegen de kerk; hebben gewoon niets te zoeken in de kerk.
Onze seksualiteit heeft niets van doen met christendom.

In de democratie is het normaal uw seksualiteit zelfs aan kinderen tentoon te stellen. Maar in een geloof gehoorzamen wij God en niet eigen lusten. De lusten van het vlees zijn zondig en dat beperkt zich niet tot homofilie. Ze moeten zich niet speciaal voelen of een voorkeursbehandeling verwachten.
We zijn allemaal zondaars en wie zich goed in de zonde voelt; blijf van kerken weg.
Opgelost.
En wie zich een ware christen noemt, blijft weg van zondige fora zoals dit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 07:52   #324
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wie zich een ware christen noemt, blijft weg van zondige fora zoals dit.
Ik ben vrij te doen en laten wat ik wil en alleen God kan die rekening vereffenen. Geen mens heeft autoriteit over mijn geest, ze kunnen enkel dwangmatig via geweld optreden tegen mijn vlees.

Door fora als dit kan ik meedelen dat de msm selectief doet. Die msm leest dat want ik zie ze terugpraten in debatten aan tafels op tv.
Ze praten daar dan over de IS en dat die geest zeer aanwezig in Europa is. Maar vlak daarna linken ze homohaat aan de christelijke doctrine door het mes op Vaticaan haar nek zetten “keur het goed of het bloed is op u”. Nog even reclame voor ontdopingen.

De christelijke leer staat centraal rond genade en de media vuurt haar pijlen beter naar de daders zonder iemand daarbij te betrekken om daarmee groter bereik te behalen en christendom te stigmatiseren om de islam te vergoeilijken. Ze beschuldigen christendom van aanzetten tot geweld terwijl ieder christen weet dat het oordeel alleen God toekomt. Ook voor homo’s.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 maart 2021 om 07:56.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 11:44   #325
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lukas 17
En gevraagd zijnde van de Farizeen, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, heeft Hij hun geantwoord en gezegd: Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat.
Het koninkrijk der hemelen is in je eigen ziel en zaligheid.
En het was altijd al daar in alle geloven, waar de mens indachtig aan God zichzelf eveneens goddelijk voelde.
Maar ook al het aards geluk is in de hemel opgenomen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 11:47   #326
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Nogal eens een heilig boek hé.
Zelfs een ogenschijnlijk eenduidig begrip als 'eindtijd' moet blijkbaar anders geïnterpreteerd worden
En dan zijn er nog die geloven dat het over het woord van God gaat
Alles door de mens verzonnen, maar toch is het Gods Geest zelf in de mens zichzelf zoekende en ontwikkelende tot de waarheid zich openbaart.
Lees de nieuwe harriechristus bijbel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 11:49   #327
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Iedere zondaar zal branden in hel indien Hij niet gered werd door Christus.
Christus brandt daar nog steeds zelf.
Maar door mij wordt de waarheid geopenbaard dat het lijden en het geluk voor een iedereen is weggelegd en het ene niet zonder het andere bestaat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 11:51   #328
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wat kan het mij schelen wie holebi is , als zij zo zijn of gelukkig zijn ,
Holibi is Holy Be, en het is God zelf.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 11:56   #329
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lukas 17
En gevraagd zijnde van de Farizeen, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, heeft Hij hun geantwoord en gezegd: Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat.
En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden.
En Hij zeide tot de discipelen: Er zullen dagen komen, wanneer gij zult begeren een der dagen van den Zoon des mensen te zien, en gij zult dien niet zien.
En zij zullen tot u zeggen: Ziet hier, of ziet daar is Hij; gaat niet heen, en volgt niet.
Want gelijk de bliksem, die van het ene einde onder den hemel bliksemt, tot het andere onder den hemel schijnt, alzo zal ook de Zoon des mensen wezen in Zijn dag.
Maar eerst moet Hij veel lijden, en verworpen worden van dit geslacht.
En gelijk het geschied is in de dagen van Noach, alzo zal het ook zijn in de dagen van den Zoon des mensen.
Zij aten, zij dronken, zij namen ten huwelijk, zij werden ten huwelijk gegeven, tot den dag, op welken Noach in de ark ging, en de zondvloed kwam, en verdierf ze allen.
Desgelijks ook, gelijk het geschiedde in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden;
Maar op den dag, op welken Lot van Sodom uitging, regende het vuur en sulfer van den hemel, en verdierf ze allen.
Even alzo zal het zijn in den dag, op welken de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.
In dienzelven dag, wie op het dak zal zijn, en zijn huisraad in huis, die kome niet af, om hetzelve weg te nemen; en wie op den akker zijn zal, die kere desgelijks niet naar hetgeen, dat achter is.
Gedenkt aan de vrouw van Lot.
Zo wie zijn leven zal zoeken te behouden, die zal het verliezen; en zo wie hetzelve zal verliezen, die zal het in het leven behouden.
Ik zeg u: In dien nacht zullen twee op een bed zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
Twee vrouwen zullen te zamen malen; de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
En zij antwoordden en zeiden tot Hem: Waar, Heere? En Hij zeide tot hen: Waar het lichaam is, aldaar zullen de arenden vergaderd worden.
Volgens Mattheus zegt Jezus het toch wat anders:

Matt. 24:32-33 – “En leert van den vijgenboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruite, zo weet gij, dat de zomer nabij is. Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.“


De eindtijd kondigt zich aan volgens Jezus in duidelijke tekenen hier. Een van de twee evangelisten heeft zich vergist of niet goed geluisterd naar Jezus. Of gefantaseerd. Vraag is: welke evangelist. Misschien alle twee.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2021 om 11:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 12:18   #330
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgens Mattheus zegt Jezus het toch wat anders:

Matt. 24:32-33 – “En leert van den vijgenboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruite, zo weet gij, dat de zomer nabij is. Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.“


De eindtijd kondigt zich aan volgens Jezus in duidelijke tekenen hier. Een van de twee evangelisten heeft zich vergist of niet goed geluisterd naar Jezus. Of gefantaseerd. Vraag is: welke evangelist. Misschien alle twee.
De tekenen zoals hongersnood, ziektes en oorlogen quoteer je er echter niet bij.
Ik moei me niet tussen uw discussie en die van Aton. Het Koninkrijk der hemelen is reeds hier maar deze aarde is onderworpen aan de duivel en in zonde gevallen. Daarom zal er een opname zijn van mensen voorafgaand aan de Armageddon die de eindtijd zal brengen om Zijn Koninkrijk te vestigen waarin Jezus Koning is van de mens. Het wordt weer goed zoals Adam en Eva in paradijs zaten, zonder de dood en zonde.

Dat is hoe ik dat zie en predikanten die ik volg dat ook onderwijzen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 maart 2021 om 12:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 12:25   #331
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De tekenen zoals hongersnood, ziektes en oorlogen quoteer je er echter niet bij.
Ik moei me niet tussen uw discussie en die van Aton. Het Koninkrijk der hemelen is reeds hier maar deze aarde is onderworpen aan de duivel en in zonde gevallen. Daarom zal er een opname zijn van mensen voorafgaand aan de Armageddon die de eindtijd zal brengen om Zijn Koninkrijk te vestigen waarin Jezus Koning is van de mens. Het wordt weer goed zoals Adam en Eva in paradijs zaten, zonder de dood en zonde.

Dat is hoe ik dat zie en predikanten die ik volg dat ook onderwijzen.
Ja goed, maar u haalde Lucas aan die meende te weten dat volgens Jezus er geen uiterlijke tekens zouden zijn die de eindtijd zouden aankondigen. Mattheüs echter meent van wel en doet Jezus dit ook zeggen. Wat zal het nu zijn?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2021 om 12:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 12:31   #332
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja goed, maar u haalde Lucas aan die meende te weten dat volgens Jezus er geen uiterlijke tekens zouden zijn die de eindtijd zouden aankondigen. Mattheüs echter meent van wel en doet Jezus dit ook zeggen. Wat zal het nu zijn?
Ik vermoed dat je struikelt over een misvatting in je eigen hoofd.

Wat we in Lukas lezen gaat over de exacte datum wanneer Jezus komt, dat kan niemand aanwijzen omdat dat in 1 flits voor de hele aarde meteen bekend zal zijn. Laat niemand u dus misleiden dat je de Messias op aarde zal treffen, je zal het niet kunnen missen.
In Mattheus (zelfde context idd) vragen zijn discipels wat de voortekenen zullen zijn van Zijn komst, en dan beschrijft Jezus de tribulatie die vooraf aan Zijn komst gaat. Maar daar plakt geen datum op.

Vele zeggen dat deze tekenen veel afspeelden in de menselijke geschiedenis, maar nooit was het hele patroon zo gelijktijdig en alomvattend aanwezig als vandaag.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 12:51   #333
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik vermoed dat je struikelt over een misvatting in je eigen hoofd.

Wat we in Lukas lezen gaat over de exacte datum wanneer Jezus komt, dat kan niemand aanwijzen omdat dat in 1 flits voor de hele aarde meteen bekend zal zijn. Laat niemand u dus misleiden dat je de Messias op aarde zal treffen, je zal het niet kunnen missen.
In Mattheus (zelfde context idd) vragen zijn discipels wat de voortekenen zullen zijn van Zijn komst, en dan beschrijft Jezus de tribulatie die vooraf aan Zijn komst gaat. Maar daar plakt geen datum op.

Vele zeggen dat deze tekenen veel afspeelden in de menselijke geschiedenis, maar nooit was het hele patroon zo gelijktijdig en alomvattend aanwezig als vandaag.
Hoe komt u daar nu bij. De ‘zoon des mensen’ kan ook slaan op de door de joden zolang verwachte Messias

De Mensenzoon (in oude vertalingen ook wel Zoon des mensen) is een figuur uit het Bijbelboek Daniël. In de christelijke theologie wordt de titel vaak betrokken op Jezus van Nazareth, maar in sommige passages in het Nieuwe Testament lijkt Jezus niet zichzelf te bedoelen wanneer hij over de Mensenzoon spreekt. Door heel wat Joden wordt onder ‘mensenzoon’ de joodse Messias verstaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2021 om 12:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 13:06   #334
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe komt u daar nu bij. De ‘zoon des mensen’ kan ook slaan op de door de joden zolang verwachte Messias

De Mensenzoon (in oude vertalingen ook wel Zoon des mensen) is een figuur uit het Bijbelboek Daniël. In de christelijke theologie wordt de titel vaak betrokken op Jezus van Nazareth, maar in sommige passages in het Nieuwe Testament lijkt Jezus niet zichzelf te bedoelen wanneer hij over de Mensenzoon spreekt. Door heel wat Joden wordt onder ‘mensenzoon’ de joodse Messias verstaan.
Zulke gesprekken laat ik aan jou en Aton over.
Vroeger zocht ik met mijn verstand waardoor mijn hart zich afsloot.
In feite is het belangrijk het nieuwe testament eerst grondig te lezen en later dan vragen te stellen. De evangelies zijn zo tegenstrijdig niet hoor, en de brieven van Paulus helpen net heel veel om de christelijke geest te reflecteren op het oude testament.
Christendom leren we binnen een gemeenschap kennen en predikanten die herboren zijn en vanuit de Heilige Geest prediken. Toegegeven, op de duizendtallen vond ik maar 1 handvol die naar de exegese onderwijzen en preken.

Er is een narrative in de Bijbel die gelijkenissen met vandaag heeft en door die geest in de samenleving te zien door geloof; ben je beter beschermd dan “the narrative” ons wilt laten geloven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 13:24   #335
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zulke gesprekken laat ik aan jou en Aton over.
Vroeger zocht ik met mijn verstand waardoor mijn hart zich afsloot.
In feite is het belangrijk het nieuwe testament eerst grondig te lezen en later dan vragen te stellen. De evangelies zijn zo tegenstrijdig niet hoor, en de brieven van Paulus helpen net heel veel om de christelijke geest te reflecteren op het oude testament.
Christendom leren we binnen een gemeenschap kennen en predikanten die herboren zijn en vanuit de Heilige Geest prediken. Toegegeven, op de duizendtallen vond ik maar 1 handvol die naar de exegese onderwijzen en preken.

Er is een narrative in de Bijbel die gelijkenissen met vandaag heeft en door die geest in de samenleving te zien door geloof; ben je beter beschermd dan “the narrative” ons wilt laten geloven.
Dan zijn we uitgepraat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 13:27   #336
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan zijn we uitgepraat.
Zolang je maar door hebt dat er een verschil is tussen het uur van Zijn tijd weten en de voortekenen En er aldus geen tegenstrijd met Lukas en Mattheus is. Je cherrypickte enkele paragrafen uit context terwijl ze in de bredere context beide over iets anders gaan. De ene over het exacte uur en het andere over de voortekenen. Voortekenen die je duidelijk beschreven zag, maar er niet eens bij plaatste Dat kan gebeuren met cherrypicken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 maart 2021 om 13:31.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 13:40   #337
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zolang je maar door hebt dat er een verschil is tussen het uur van Zijn tijd weten en de voortekenen En er aldus geen tegenstrijd met Lukas en Mattheus is. Je cherrypickte enkele paragrafen uit context terwijl ze in de bredere context beide over iets anders gaan. De ene over het exacte uur en het andere over de voortekenen. Voortekenen die je duidelijk beschreven zag, maar er niet eens bij plaatste Dat kan gebeuren met cherrypicken.
Ik wil niet verder polemiseren, maar u doet maar evenveel aan 'cherrypicken' als ik. Elke christelijke of andere gelovige doet dit. Hij haalt uit zijn heilige boeken wat hem zint. Ik stel gewoon vast wat er in het N.T. staat en dat de citaten zich tegenspreken.

En dus, een gezegde van Jezus indachtig: "hij ziet de splinter in de ogen van zichzelf maar de balk..."(u moogt verder invullen). Maar goed, het zij zo.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2021 om 13:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 13:48   #338
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De tekenen zoals hongersnood, ziektes en oorlogen quoteer je er echter niet bij.
Ik moei me niet tussen uw discussie en die van Aton. Het Koninkrijk der hemelen is reeds hier maar deze aarde is onderworpen aan de duivel en in zonde gevallen. Daarom zal er een opname zijn van mensen voorafgaand aan de Armageddon die de eindtijd zal brengen om Zijn Koninkrijk te vestigen waarin Jezus Koning is van de mens. Het wordt weer goed zoals Adam en Eva in paradijs zaten, zonder de dood en zonde.

Dat is hoe ik dat zie en predikanten die ik volg dat ook onderwijzen.
Zij dwalen !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 15:28   #339
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zij dwalen !

Als het toch zo goed was in het paradijs zoals Cufi beweert, en Adam en Eva alles hadden wat hun hartje verlangden en optimaal gelukkig waren in de tuin van Eden, waarom voelde Eva dan de noodzaak in de appel te bijten? Er was blijkbaar toch iets dat ontbrak in het paradijs, zo te zien.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 03:18   #340
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik wil niet verder polemiseren, maar u doet maar evenveel aan 'cherrypicken' als ik. Elke christelijke of andere gelovige doet dit. Hij haalt uit zijn heilige boeken wat hem zint. Ik stel gewoon vast wat er in het N.T. staat en dat de citaten zich tegenspreken.

En dus, een gezegde van Jezus indachtig: "hij ziet de splinter in de ogen van zichzelf maar de balk..."(u moogt verder invullen). Maar goed, het zij zo.
De enige die de kinderlijke eenvoud faalde samen te vatten was jij, door 2 citaten van 1 hoofdstuk buiten context tegen elkaar te gebruiken.
Als je daar al struikelt is de Bijbel een te moeilijk boek voor je zonder begeleiding.
Dus doe niet alsof ge een expert zijt als je niet eens in totaliteit las en/of bijbelstudie nam.

Als gij ervaart dat ik cherrypick moete dat maar in de moment duidelijk maken en niet uit uw duim zuigen. Beperk u toch tot ufo’s. Plaatjes posten en filmpjes kijken ofzo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 maart 2021 om 03:20.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be