Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2013, 18:51   #61
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ja oké, maar tenzij ze in dat klooster nog in middeleeuwse toestanden leven moet er toch érgens geld vandaan gehaald worden. Electriciteit, water, verwarming, kledij, medische kosten, dagelijks voedsel voor een x-aantal personen, enfin, noem maar op, het komt niet uit de lucht vallen, hé.

Ik zou graag eens een blik willen werpen op de boekhouding van zo'n klooster.
Je verwerkt het antwoord in je vraag Materiele giften.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 19:00   #62
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je verwerkt het antwoord in je vraag Materiele giften.
Als het volgende klopt :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Boeddhistische monniken mogen geen geld aannemen van iemand anders
vind ik het toch behoorlijk hypocriet om dan wél materiële (anders dan geld) giften te ontvangen. Boeddhistische logica?

Analoog aan de eeuwenlange staatsstructuur in Tibet zou het mij niet eens verbazen dat er aan de voet van zo'n klooster een paar armtierige boerendorpen liggen waarvan de plaatselijke bevolking zich kreupel werkt teneinde de 'verlichte geesten" te voorzien van hun dagelijks kostje.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 september 2013 om 19:01.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 19:28   #63
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik ben dan ook maar een sukkel he. Zit ik mij hier nog af te vragen waarom je wel slim genoeg bent om geen antwoord te geven op vragen waarvan je weet dat ze heel je theorie onderuit halen, maar niet slim genoeg bent om van standpunt te kunnen veranderen.
Nochtans, vanaf een beetje intelligentie moet je in staat zijn om cognitieve dissonantie in te kunnen roepen.

Breinbrekers voor een sukkel als ik Ik zal toch mijn Mensa lidmaatschap moeten opgeven denk ik.
In bellen blazen ben je zeer goed.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 20:21   #64
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Als het volgende klopt : vind ik het toch behoorlijk hypocriet om dan wél materiële (anders dan geld) giften te ontvangen. Boeddhistische logica?

Analoog aan de eeuwenlange staatsstructuur in Tibet zou het mij niet eens verbazen dat er aan de voet van zo'n klooster een paar armtierige boerendorpen liggen waarvan de plaatselijke bevolking zich kreupel werkt teneinde de 'verlichte geesten" te voorzien van hun dagelijks kostje.

Citaat:
Een andere belangrijke regel is dat bhikkhu's en bhikkhuni's geen geld mogen gebruiken en ontvangen, en zich niet mogen inlaten met directe ruil van goederen met leken. Monniken (bhikkhu's) en nonnen (bhikkhuni's) leven in kloosters of tempels.
Het is erger, jongeren onder de 20 mogen geen monnik worden, dat is schadelijk voor hun welzijn. Het boeddhisme acht een -20 jarige niet in staat om die beslissing zelf te kunnen nemen.
Citaat:
Samanera (Pali): een mannelijke novice, volgt de tien voorschriften. Minderjarigen (jonger dan 20) kunnen alleen samanera worden, geen bhikkhu.
Van hypocrisie gesproken.

Citaat:
De Tien Voorschriften zijn:
1.Ik onderneem de training van het niet doden van levende wezens.
2.Ik onderneem de training van het niet nemen van wat aan anderen toebehoort (niet stelen).
3.Ik onderneem de training van het afzien van al het seksueel gedrag.
4.Ik onderneem de training van het niet liegen of de onwaarheid spreken.
5.Ik onderneem de training van het niet consumeren van middelen die de geest bedwelmen (drugs en alcohol).
6.Ik onderneem de training van het niet eten op de foute tijd (de foute tijd is van het middaguur tot het ochtendgloren).
7.Ik onderneem de training van het niet bezoeken van shows en gelegenheden van vermaak.
8.Ik onderneem de training van het niet dragen van lichamelijke versieringen en parfums.
9.Ik onderneem de training van het niet gebruiken van een hoge en comfortabele slaapplaats.
10.Ik onderneem de training van het niet gebruiken van goud en zilver (en geld).
Ik begrijp die nonkel wel Ik zou ook willen weten of die kleine echt beseft waar hij aan begint en niet gewoon een romantisch beeld heeft van zijn ideaal.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 september 2013 om 20:33.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 23:24   #65
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=192523

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-zingen.dhtml
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bron: hln.be
De Vlaamse jongen Giel (15) is nu officieel tot monnik gewijd.
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2023, 15:02   #66
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.299
Standaard

Dit is toch wel superbelangrijk. Schuif die hangende moord-en-belagingszaken maar even achteruit.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231113_94160054

Citaat:
De rechtbank in Antwerpen besliste begin juni 2020 dat de beslissing van het FAVV dat het katje een spuitje moest krijgen, onwettig was omdat er onvoldoende werd gemotiveerd waarom een quarantaine niet mogelijk zou zijn. Lee werd op 15 juni terug naar Peru gevlogen. Na een nieuwe vaccinatie en wachtperiode mocht hij in december 2020 legaal terugkeren naar België.

Selena Ali betaalde het FAVV een administratieve boete van 1.600 euro en dacht dat de kous daarmee af was. Het FAVV diende echter klacht in omdat ze Lee verborgen had gehouden en vroeg maandag een symbolische euro schadevergoeding.
...
Haar advocaat Anthony Godfroid vond dat het FAVV zich een slechte verliezer toonde door alsnog klacht in te dienen en meent dat de strafvordering reeds vervallen is door de betaling van een hoge administratieve boete. Het vonnis volgt op 12 december.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 11:34   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.844
Standaard

Het wachten is op het laatste oordeel, dan komt er wel een einde aan al die beuzelarij over een poesje dat is verdwenen:

Atomen bestaan uit ruimteschepen.
Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
De ware goden zijn de microwezentjes.

Geen poes, maar een Godin moet het zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2023, 09:31   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.844
Standaard

In de dat kleine poesje als op symbolische wijze kan iets groots verborgen zijn: de Godin.

Zij is verborgen in beuzelarijen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be