Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2014, 16:46   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.925
Red face Aan de Kennedytunnel te Antwerpen is GEEN controle ...

Met de regelmaat van de klok moet ik door de bewuste tunnel en wat mij tegenwoordig steeds meer en meer opvalt is dat vrachtwagens ook de uiterst linkse rijbaan weten te kiezen.

Diezelfde vrachtwagens en andere voertuigen weten ook de opgelegde snelheden niet te respecteren die daar aan de tunnel van toepassing zijn.


Mensen die men dringend eens moet leren dat een wagen/vrachtwagen niet echt stopt op 30cm mocht er daarvoor op de baan iets fout gelopen zijn.

Daar staan flitsers ... laat ons daar even mee lachen

Vrachtwagens die gevaarlijke stoffen vervoeren waar ze zelfs nog niet met door die tunnel mogen rijden en ga zomaar voort ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 23:20   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Met de regelmaat van de klok moet ik door de bewuste tunnel en wat mij tegenwoordig steeds meer en meer opvalt is dat vrachtwagens ook de uiterst linkse rijbaan weten te kiezen.
Tja als de opritten links liggen...

En bij F15-aanwijzingsborden mag men de rijstrook vrij kiezen en is # geen sprake van inhalen:
Citaat:
F15. Verkeersbord dat de keuze van een richting voorschrijft.
- neerwaarts gerichte pijlen hebben betrekking op doorgaande richtingen;
- schuin opwaarts gerichte pijlen hebben betrekking op afslaande richtingen;
- het aantal pijlen vertegenwoordigt het aantal rijstroken.
Citaat:
16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.


F15


http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/174-art16
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 september 2014 om 23:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 23:56   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.502
Standaard

Sommige rijden graag (te) snel , want ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2014, 05:45   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja als de opritten links liggen...

En bij F15-aanwijzingsborden mag men de rijstrook vrij kiezen en is # geen sprake van inhalen:
Citaat:
Tja als de opritten links liggen
Dat is weer een enorm slimme opmerking, daar het mij niet gaat over die vrachtwagens, die via een invalsbaan even de linkse rijbaan moeten gebruiken om zo op de eigenlijke rijbaan terecht te komen waar ze gelijk rechts kunnen gaan rijden.

Het gaat er mij om die vrachtwagenchauffeurs die al vanuit andere richtingen komen (aangestoven) laat het uit Nederland of van richting kust zijn en die totaal geen reden hebben om de uiterst linkse rijbaan te gaan gebruiken (of er zomaar naar over te schakelen) daar ze perfect rechts kunnen blijven volgen maar dat zal volgens bepaalde chauffeurs niet snel genoeg gaan denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2014, 09:19   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is weer een enorm slimme opmerking, daar het mij niet gaat over die vrachtwagens, die via een invalsbaan even de linkse rijbaan moeten gebruiken om zo op de eigenlijke rijbaan terecht te komen waar ze gelijk rechts kunnen gaan rijden.

Het gaat er mij om die vrachtwagenchauffeurs die al vanuit andere richtingen komen (aangestoven) laat het uit Nederland of van richting kust zijn en die totaal geen reden hebben om de uiterst linkse rijbaan te gaan gebruiken (of er zomaar naar over te schakelen) daar ze perfect rechts kunnen blijven volgen maar dat zal volgens bepaalde chauffeurs niet snel genoeg gaan denk ik.
Inderdaad, als men te trage 70 kmh invoert op een snelweg verrast dat niemand, blijkbaar jou wel.
Vrachtwagenbestuurders willen dan ook de flitslimiet 70 + 6 kmh marge rijden en dan gaan ze links rijden (ook als het niet mag = inhaalverbod).
Vergeet ook niet dat snelheidsmeters van vrachtwagens in de regel veel nauwkeriger weergeven.

Eerst is de snelweg-minimumsnelheid 70 kmh en dan is het maximum 70 kmh aan de K-tunnel, ik denk dat menige bestuurder in de war geraakt bij die onaangepaste snelheidsbeperkingen die trouwens nefast zijn voor de veiligheid. Studies genoeg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2014 om 09:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 13:25   #6
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.147
Standaard

Bij 'Alloo bij de wegpolitie' op vtm te zien hangen is precies toch veel rond de Kennedy tunnel,wel met anonieme wagens.Is het voor de uitzending maar grijpen wel direct in bij de minste overtreding.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:19   #7
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Bij 'Alloo bij de wegpolitie' op vtm te zien hangen is precies toch veel rond de Kennedy tunnel,wel met anonieme wagens.Is het voor de uitzending maar grijpen wel direct in bij de minste overtreding.
Zwijg me daarvan.

Twee motards zetten er eentje aan de kant, waarbij 2 inzittenden géén gordel droegen. De GANSE tijd dat Alloo achter in een dienstvoertuig zat .... droeg hij ook géén gordel.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 14:14   #8
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar staan flitsers ... laat ons daar even mee lachen
Daar staan inderdaad flitsers. Richting Antwerpen ben ik daar aan de uitgang eens geflitst tegen 130km/h. Boete betwist en nooit meer iets van gehoord. Maar vrachtwagens zou men daar gewoon moeten verbieden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 10:51   #9
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Zwijg me daarvan.

Twee motards zetten er eentje aan de kant, waarbij 2 inzittenden géén gordel droegen. De GANSE tijd dat Alloo achter in een dienstvoertuig zat .... droeg hij ook géén gordel.
Ik rij al twintig jaar langs de de Kennedy tunnel voor m'n werk,en zowat nooit politie gezien,echt nooit en nu blijkt dat ze zowat constant daar staan?????Nooit een zwarte wagen gezien!Nooit motards van de politie gezien.Wat sommigen truckers zeggen over hoe op het derde rijvak truckers rijden in de Kennedy is waar,hoe ze echt in m'n gat rijden is er echt over.En dat Alloo geen gordel droeg kon ik echt niet zien in de uitzending.
Hoe gaan ze die agenten nu begroeten die je ziet in de uitzending als ze worden tegengehouden,want dat zijn nu bv's?'Zijn jullie echt agenten of acteurs?'.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 19:22   #10
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Ik rij al twintig jaar langs de de Kennedy tunnel voor m'n werk,en zowat nooit politie gezien,echt nooit en nu blijkt dat ze zowat constant daar staan?????Nooit een zwarte wagen gezien!Nooit motards van de politie gezien.
Ik passeer daar ook geregeld. En ik heb ze daar pertang toch al vaak genoeg aan 't werk gezien.

Soit, als u zich aan de regels houdt .... zullen ze u niet komen lastig vallen hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Dat Alloo geen gordel droeg kon ik echt niet zien in de uitzending.
Dan wordt het tijd dat u uw ogen 's laat nakijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Hoe gaan ze die agenten nu begroeten die je ziet in de uitzending als ze worden tegengehouden,want dat zijn nu bv's?'Zijn jullie echt agenten of acteurs?'.
Ooit al gehoord van een pv opstellen wegens smaad ?
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 21:19   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Vorig jaar was het nog in het nieuws dat ze de flitspalen aan de ingang van de Kennedytunnel dynamisch gingen maken. Staat er op de borden 70, 90, 110dan flitsen ze ook aan 70, 90, 110.

Wat betreft het gedrag van vrachtwagens: daar liggen ze in België niet wakker van. Het is de autobestuurder die in de gaten wordt gehouden en moet boeten voor elke snelheidsovertreding.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 21:54   #12
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is de autobestuurder die in de gaten wordt gehouden en moet boeten voor elke snelheidsovertreding.
Ja ?

* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf (en afhankelijk van de leeftijd om de drie jaar) uw medische keuring laten hernieuwen ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur een digitach plaatsen en dat kaartje om de vijf jaar hernieuwen ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur een printje bewaren van de huidige werkdag + de voorbije 28 werkdagen ? En de overige schijven of afprints bij de werkgever ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf jaar weer examens doen om ADR goederen te vervoeren ? (meerdere categoriën, afhankelijk van het type vervoer)
* Moet iemand die nu zijn rijbewijs B behaalt, ook examens afleggen basiskwalificatie voor de vakbekwaamheid ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf jaar een code 95 laten aanbrengen op het rijbewijs ? Te bekomen door in totaal 35 u opleiding te volgen in een erkend opleidingsinstituut ?

Op al deze vragen, zal het antwoord ongetwijfeld NEEN zijn.

Bij de nieuwste generatie digitach's die vanaf 2017 op de markt zullen komen, zal het zelfs zo zijn dat de chauffeur via een gps signaal naar de satelliet gevolgd zal kunnen worden van zodra hij zijn werkdag opstart en zijn digitach kaartje activeert.

Via de satelliet zal perfect gevolgd kunnen worden waar hij rijdt, hoe lang hij rijdt, hoe snel hij rijdt etc.

Dus wat betreft gecontroleerd worden, kan ik u wel 1 ding garanderen. U komt nog begot nog niet in de buurt van het aantal controles waaraan vrachtwagenchauffeurs dagelijks onderworpen zijn. Ge moet het niet geloven.

Maar ja, ne Vlaming is nu éénmaal ne geboren zageman. " 't Zijn de anderen. Ikke zo niet".
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 23:02   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Ja ?

* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf (en afhankelijk van de leeftijd om de drie jaar) uw medische keuring laten hernieuwen ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur een digitach plaatsen en dat kaartje om de vijf jaar hernieuwen ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur een printje bewaren van de huidige werkdag + de voorbije 28 werkdagen ? En de overige schijven of afprints bij de werkgever ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf jaar weer examens doen om ADR goederen te vervoeren ? (meerdere categoriën, afhankelijk van het type vervoer)
* Moet iemand die nu zijn rijbewijs B behaalt, ook examens afleggen basiskwalificatie voor de vakbekwaamheid ?
* Moet u, net als de vrachtwagenchauffeur om de vijf jaar een code 95 laten aanbrengen op het rijbewijs ? Te bekomen door in totaal 35 u opleiding te volgen in een erkend opleidingsinstituut ?

Op al deze vragen, zal het antwoord ongetwijfeld NEEN zijn.

Bij de nieuwste generatie digitach's die vanaf 2017 op de markt zullen komen, zal het zelfs zo zijn dat de chauffeur via een gps signaal naar de satelliet gevolgd zal kunnen worden van zodra hij zijn werkdag opstart en zijn digitach kaartje activeert.

Via de satelliet zal perfect gevolgd kunnen worden waar hij rijdt, hoe lang hij rijdt, hoe snel hij rijdt etc.

Dus wat betreft gecontroleerd worden, kan ik u wel 1 ding garanderen. U komt nog begot nog niet in de buurt van het aantal controles waaraan vrachtwagenchauffeurs dagelijks onderworpen zijn. Ge moet het niet geloven.

Maar ja, ne Vlaming is nu éénmaal ne geboren zageman. " 't Zijn de anderen. Ikke zo niet".

Wel, toevallig heb ik een CE rijbewijs dus lijkt het er op dat het antwoord op een groot aantal van uw vragen JA is. Het gaat hier trouwens over de vele inbreuken die dagelijks door vrachtwagenbestuurders worden begaan zonder dat daar tegen wordt opgetreden en niet over de zogenaamde vakbekwaamheid en medische geschiktheid van beroepschauffeurs. Dat die controles en testen streng zijn is niet meer dsn normaal.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2014, 07:24   #14
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wel, toevallig heb ik een CE rijbewijs dus lijkt het er op dat het antwoord op een groot aantal van uw vragen JA is.
NIET als u met uw personenauto rijdt, m'n beste. Dan zijn die zaken geeneens verplicht.

Het antwoord op al die vragen is dus éénduidig NEEN, ongeacht of u ze nu bezit of niet omwille van uw rijbewijs C+E.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het gaat hier trouwens over de vele inbreuken die dagelijks door vrachtwagenbestuurders worden begaan zonder dat daar tegen wordt opgetreden en niet over de zogenaamde vakbekwaamheid en medische geschiktheid van beroepschauffeurs. Dat die controles en testen streng zijn is niet meer dsn normaal.
Zijn we een beetje gefrustreerd ? Tsss. Ik zie zéér vaak controles op de manier van laden bij vrachtwagens. En personenwagens, camionettes, etc. worden quasi nooit gecontroleerd. Moet je soms 's kijken hoe er naar het containerpark gereden wordt. Of hoe sommigen de parking van een Zweeds woonwarenhuis hier in Wilrijk afrijden.

Inzake gewicht, worden camionnettes van aannemers en loodzware aanhangers ook zo goed als nooit meegenomen naar een weegbrug. Terwijl een blinde kan zien dat ze bijna tegen de grond schuren door hun gigantische overgewicht op dat moment.

En dat vrachtwagens voor overige verkeersinbreuken niet zouden verbaliseerd worden, is je reinste bullshit. Zij lopen even vaak/minder vaak tegen de lamp als u.

Laatst gewijzigd door lohabra : 15 september 2014 om 07:25.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:30   #15
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Ik passeer daar ook geregeld. En ik heb ze daar pertang toch al vaak genoeg aan 't werk gezien.

Soit, als u zich aan de regels houdt .... zullen ze u niet komen lastig vallen hé.



Dan wordt het tijd dat u uw ogen 's laat nakijken.



Ooit al gehoord van een pv opstellen wegens smaad ?
Enfin ik nooit!
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 10:09   #16
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Hier, voor diegenen die mij niet geloven dat Alloo z'n gordel niet droeg:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...mpaign=seeding
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be