Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2021, 16:59   #21
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ervaring leert dat angstig gemaakte en gemanipuleerde schaapjes niet vatbaar zijn voor rede, laat staan om verbanden te kunnen zien tot...het te laat is en dat worden dan de jammerende schreeuwers die het hardste janken.

Net zoals de hoax met cholesterol, laten ze zich nu ook weer in de doeken doen door de georkestreerde coronacrisis voor dictatoriale doelstellingen.
Herhaling, herhaling en ze leren het nog niet.
U zo opwinden voor niks is slecht voor de bloeddruk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 17:56   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
U zo opwinden voor niks is slecht voor de bloeddruk.
Bloeddruk is een hoax, in stand gehouden door Big Pharma !
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 18:32   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Sorry, dit vind ik een ietwat ongepast bericht.

De meeste corona-gerelateerde draden op dit forum worden opgestart en in leven gehouden door doemdenkers, youtube-virologen, conspiracy-nuts en antivaxxers.

Om dan plotseling, zonder de minste waarschuwing van tevoren, een ernstige draad te creëren met zowaar goed nieuws, dat wringt wat.

Allez, 't is goed voor één keer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 18:41   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mogen we nog onze vrije mening nog geven en kritisch in vraag stellen wat onze gezondheid betreft zonder verketterd te worden in beledigende termen?
Het aantal beledigende termen voor wie nog ietwat vertrouwen heeft in bepaalde maatregelen en vaccinatie zijn pertanks niet meer te tellen.
Om nog niet te spreken over verkettering.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 18:53   #25
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begin me meer en meer dood te schamen.
Ik vertrek seffes op blote voeten naar Scherpenheuvel en 't zal niet warm zijn onderweg.
God sta me bij aub.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 20:02   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'k zal het nooit meer doen....

Ik doe er met enige graagte anders nog een schepje bovenop.

Het valt mij op de baan op dat er vélen zijn die denken dat het Corona probleem opgelost is nu men de vaccins in het rond strooit.

Laatst viel het mij op dat er weer enorm veel, u weet wel, van die huifkarbestelwagens met landcode PL richting Calais aan het rijden waren.

Ook de Engelsen zelf zijn weer op de baan tegen enorm hoge snelheden en dankbaar gebruik makende van het slechte weer zodat hun nummerplaat bijna onleesbaar is.

Te Koksijde dan zag je bestelwagen met de landcode RO.

Is het Covid-19 verdwenen?¿ *grijnszzz*

Ter info: (géén idee van of het géén fake bericht is)

Duitsland: Al 113 mensen gestoven na coronavaccinatie.

Deutschland: Bereits 113 Menschen nach Covid-Impfung verstorben

“Ondanks corona zijn er in 2020 meer dan 100.000 asielzoekers naar Duitsland gekomen”

Na bovenstaande gelezen te hebben denk je: en hoever staat dat bij ons?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2021 om 20:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 17:02   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ervaring leert dat angstig gemaakte en gemanipuleerde schaapjes niet vatbaar zijn voor rede, laat staan om verbanden te kunnen zien tot...het te laat is en dat worden dan de jammerende schreeuwers die het hardste janken.

Net zoals de hoax met cholesterol, laten ze zich nu ook weer in de doeken doen door de georkestreerde coronacrisis voor dictatoriale doelstellingen.
Herhaling, herhaling en ze leren het nog niet.
Hoe sta je tegenover biologische vaccins?
Ik ben er sowieso niet happig om om jaarlijks een prik te zetten door een big pharma dat de waarheid altijd boycot als het haar geld kost of niet in haar kraam past.
Nu is er maar 1 merk vaccin verkrijgbaar, in 2023 zullen dat er meer zijn en steeds beter ingeburgerd geraken. Op mij had het een averechts effect. Dan mogen ze nog 20 randdebielen knippen en plakken in Telefacts en ene als bedeesde geleerde naar voren schuiven. Als ze one on one mensen van hetzelfde niveau laten debatteren via een live uitzending zouden we pas een debat hebben. Hoe ze het nu aan elkaar plakken bewijst eens zo hard in wat voor complot we beland zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 22:26   #28
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Eens wat positief nieuws tussen al de rest....

'Eerste effecten campagne in Israël geven hoop: vaccineren werkt

Israël plukt de eerste vruchten van de coronavaccins. Bij de 60-plussers, waar de dekking het grootst is, lopen zowel de infecties als de ziekenhuisopnames het sterkst terug. (...)'


-bron-

Het einde komt in zicht. Toch wat het ergste betreft.
W8&C ... dit is allemaal korte termijn politiek
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 22:42   #29
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
W8&C ... dit is allemaal korte termijn politiek
Het einde van het ergste. Gedaan is het nog niet.
We gaan ons moeten blijven her-vaccineren, die kans is heel groot.
Maar eens de R waarde voldoende laag zal zijn zullen we weer naar een normaal leven kunnen gaan.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 22:53   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe sta je tegenover biologische vaccins?
Is het belangrijk te weten of het biologische vaccins zijn of niet, wat biologische vaccins ook mogen zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 06:49   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is het belangrijk te weten of het biologische vaccins zijn of niet, wat biologische vaccins ook mogen zijn.
Ja heel belangrijk.
mRNA zijn synthetische vaccins die iets anders dan corona inspuiten dat zich met allerlei andere stoffen bindt.
Biologisch vaccin is een geïsoleerd coronavirus inactief maken en daarmee antistoffen aanmaken.

Deze mRNA vaccins werden na decennia onderzoek met adenovirussen plots gebruikt tegen covid. Ze willen ons kenmerken zoals huisdieren en wellicht erger. Ik geloof die leugenaars niet meer en mensen die mij een alu hoedje opzetten were wrong all the time.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 06:59   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het einde van het ergste. Gedaan is het nog niet.
We gaan ons moeten blijven her-vaccineren, die kans is heel groot.
Maar eens de R waarde voldoende laag zal zijn zullen we weer naar een normaal leven kunnen gaan.


Deze vaccins werken heel goed tegen de ziekte waar we nu al R = 1 hebben. Met andere woorden, tegen de corona van vorig jaar. Er zijn nog geen vaccins op de markt tegen de corona van dit jaar. Omdat de corona van dit jaar nog niet echt is ontstaan. Die is nu volop aan het evolueren. Die zal deze zomer ontstaan ergens.

Dat gaan we ontdekken in het vroege najaar. En dan begint het van voren af aan he. Want die gaan een epidemie veroorzaken tegen november, en tegen april van 2022 zullen we DAAR een vaccin tegen hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 07:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 08:47   #33
Herselt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja heel belangrijk.
mRNA zijn synthetische vaccins die iets anders dan corona inspuiten dat zich met allerlei andere stoffen bindt.
Biologisch vaccin is een geïsoleerd coronavirus inactief maken en daarmee antistoffen aanmaken.

Deze mRNA vaccins werden na decennia onderzoek met adenovirussen plots gebruikt tegen covid. Ze willen ons kenmerken zoals huisdieren en wellicht erger. Ik geloof die leugenaars niet meer en mensen die mij een alu hoedje opzetten were wrong all the time.
Er is reden om skeptisch te zijn, maar aan uw warrige uitleg merkt men gewoon dat u het domweg niet begrijpt en alles daarom maar afdoet als leugens.
Herselt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:18   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herselt Bekijk bericht
Er is reden om skeptisch te zijn, maar aan uw warrige uitleg merkt men gewoon dat u het domweg niet begrijpt en alles daarom maar afdoet als leugens.
Ik weer vanwaar de vaccins komen en wie ze verkoopt en dat is genoeg.
Alles is voor mij een leugen, ze hebben geen enkel beleid kunnen verkopen met de waarheid. Geen enkel, en ik maakte enkele beleidswisselingen mee in mijn leven.
Hoe warrig een ander dat ook mag vinden, ik weet hoe laat het is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:24   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herselt Bekijk bericht
Er is reden om skeptisch te zijn, maar aan uw warrige uitleg merkt men gewoon dat u het domweg niet begrijpt en alles daarom maar afdoet als leugens.
Het is inderdaad spijtig dat je gekke antivaxxers hebt die veel schade toebrengen aan mensen die rationeel kritiek hebben op het totaal idiote corona gebeuren. Door associatie kan men dan zeggen dat het allemaal komplotters zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:29   #36
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is inderdaad spijtig dat je gekke antivaxxers hebt die veel schade toebrengen aan mensen die rationeel kritiek hebben op het totaal idiote corona gebeuren. Door associatie kan men dan zeggen dat het allemaal komplotters zijn.
Dat heeft niets met anti vax te maken. Het is utopisch te geloven dat een vaccin ons zal verlossen en we kunnen verder leven in een “nieuwe normaal”. Onze levensstijl broedt en veroorzaakt kankers en ziektes. Zolang het beeld ons ziek maakt zal onze geest nooit genezen. Ik ben daar fundamenteel in bekeerd en geloof dat we enkel tot genezing kunnen komen door onze zondige wegen te veranderen.

Alle ogen op corona nu, maar wat bij een echt killervirus of bacterie? We zien het allemaal aankomen maar hopen dat halve maatregelen werken. Dan ben ik maar gek niet mee te lopen in den tam tam.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:31   #37
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Deze vaccins werken heel goed tegen de ziekte waar we nu al R = 1 hebben. Met andere woorden, tegen de corona van vorig jaar. Er zijn nog geen vaccins op de markt tegen de corona van dit jaar. Omdat de corona van dit jaar nog niet echt is ontstaan. Die is nu volop aan het evolueren. Die zal deze zomer ontstaan ergens.

Dat gaan we ontdekken in het vroege najaar. En dan begint het van voren af aan he. Want die gaan een epidemie veroorzaken tegen november, en tegen april van 2022 zullen we DAAR een vaccin tegen hebben.
Dat is niet hoe het werkt. Ik heb je al meerdere malen uitgelegd dat besmettingen het probleem niet zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:32   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat is niet hoe het werkt. Ik heb je al meerdere malen uitgelegd dat besmettingen het probleem niet zijn.
Vandaar dat gans dit circus dient om besmettingen te vermijden natuurlijk
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:35   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat heeft niets met anti vax te maken. Het is utopisch te geloven dat een vaccin ons zal verlossen en we kunnen verder leven in een “nieuwe normaal”.
Ja, dat is waar.

Citaat:
Onze levensstijl broedt en veroorzaakt kankers en ziektes. Zolang het beeld ons ziek maakt zal onze geest nooit genezen. Ik ben daar fundamenteel in bekeerd en geloof dat we enkel tot genezing kunnen komen door onze zondige wegen te veranderen.
Daar zijt ge aan het zeveren. Kankers en ziektes zijn normaal. Mensen leven maar een eindig aantal jaren. Wij zijn geen goden. Of wij nu 40 jaar of 90 jaar leven heeft geen belang. Wat telt is hoe goed we ons kunnen amuseren gedurende die 40 of die 90 jaar, da's al.

Citaat:
Alle ogen op corona nu, maar wat bij een echt killervirus of bacterie? We zien het allemaal aankomen maar hopen dat halve maatregelen werken. Dan ben ik maar gek niet mee te lopen in den tam tam.
Het is helemaal niet erg als er een killer virus komt. Dat kort dan gewoon de tijd in dat we leven en ons kunnen amuseren, meer niet. Wat erg is is van U niet te amuseren. Wat niet erg is, is om dood te gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2021 om 09:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2021, 09:36   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat gans dit circus dient om besmettingen te vermijden natuurlijk
Dat overheden preventie niet begrijpen, kan ik niets aandoen?

Het doel moet zijn om ernstig zieken te voorkomen. Kortom: alle 60+ers en mensen met obesitas vaccineren, en dan de boel helemaal open.

Doe je dit consequent, dan ben je binnen 4 maanden van dit gedonder af.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be