Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 29 maart 2012, 23:40   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U kunt bij mijn weten niet ontkennen dat Israël een factor van onrust is in het Midden-Oosten.
Vanzelfsprekend is Israël 'n factor van onrust in 't midden oosten.
Joden temidden van mohamedanen, stel je voor!
Citaat:
Of wilt u me vertellen dat het leed en onrecht dat Israël heeft gebracht toen het gesticht werd, ergens te rechtvaardigen valt?
Ik verschil van mening daarover met je.

Waar had jij hen dan graag heen gestuurd?
SDX is offline  
Oud 29 maart 2012, 23:44   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik verschil van mening daarover met je.

Waar had jij hen dan graag heen gestuurd?
Dat is een andere vraag met een heel ander antwoord.

Alleen meen ik dat de huidige regeling nu eenmaal een inbreuk vormt op elementaire rechten. Een staat stichten in een gebied waar je eerst de bevolking moet verdrijven en de dorpen tot op de grond vernietigen, lijkt me nu eenmaal niet echt een voorbeeld van hoog moreel handelen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 maart 2012, 23:54   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is een andere vraag met een heel ander antwoord.

Alleen meen ik dat de huidige regeling nu eenmaal een inbreuk vormt op elementaire rechten. Een staat stichten in een gebied waar je eerst de bevolking moet verdrijven en de dorpen tot op de grond vernietigen, lijkt me nu eenmaal niet echt een voorbeeld van hoog moreel handelen.
Ik weet niet waar dat idee vandaan komt dat de bevolking verdreven werd.

Bij 't oprichten van de staat Israel werd opgeroepen om 't gebied te verlaten, door leiders van de omringende landen, die dan even korte metten gingen maken met die joodse staat, eens dat klusje geklaard was, konden de bewoners terugkeren, maar dat mislukte grandioos.

Degenen die gebleven zijn, of hun nakomelingen, zijn er nog steeds.

Er is 'n groter aantal joden verdreven of gevlucht uit arabische gebieden, met achterlating van hebben en houden, daar spreekt geen mens meer over, omdat die mensen naadloos zijn opgenomen in Israel, zonder compensatie, zonder de terugkeer-eis, zonder 't eeuwige statuut van vluchteling tot de tigste generatie.
Palestijnen - die zichzelf pas zo zijn gaan noemen niet zo lang geleden - hebben 'n groter deel toegewezen gekregen van 't Britse mandaatgebied, maar dat was niet genoeg, ze wilden �*lles, zònder joden in hun buurt.
SDX is offline  
Oud 29 maart 2012, 23:57   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik weet niet waar dat idee vandaan komt dat de bevolking verdreven werd.

Bij 't oprichten van de staat Israel werd opgeroepen om 't gebied te verlaten, door leiders van de omringende landen, die dan even korte metten gingen maken met die joodse staat, eens dat klusje geklaard was, konden de bewoners terugkeren, maar dat mislukte grandioos.
Er zijn honderden Palestijnse dorpen met de grond gelijk gemaakt.

Daarnaast kan men zich terecht vragen stellen bij de stichting van een staat waarbij men een bestaande bevolking oproept te vertrekken. Het is van dezelfde orde als zou men, op basis van geschiedkundige documenten, een deel van Frankrijk aan ons zou toekennen en daarbij de bevolking de oproep voorlegt: verlaat je dorpen, je huizen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:01   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
... maar dat was niet genoeg, ze wilden �*lles, zònder joden in hun buurt.
Heel begrijpelijk, joden hebben daar hoegenaamd niets meer te zoeken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:05   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn honderden Palestijnse dorpen met de grond gelijk gemaakt.

Daarnaast kan men zich terecht vragen stellen bij de stichting van een staat waarbij men een bestaande bevolking oproept te vertrekken. Het is van dezelfde orde als zou men, op basis van geschiedkundige documenten, een deel van Frankrijk aan ons zou toekennen en daarbij de bevolking de oproep voorlegt: verlaat je dorpen, je huizen.
De leiders van de arabische buurlanden riepen de bevolking op te vertrekken, te vluchten, en dat hebben ze gedaan.

Als Frankrijk oproept mijn land te verlaten omdat Luxemburg 't wil overnemen, Frankrijk zal die Luxemburgers wel snel even 'n lesje leren...en ze falen grandioos...bij wie moet ik dan gaan janken als ik vlucht en achteraf niet terug k�*n?

Ik blijf en vecht voor m'n land, ofwel vlucht ik en hoop dat de Fransen de klus wel zullen klaren, mislukt dat, is 't m'n eigen stomme schuld!

Bovendien is er 'n veel groter aantal joden verjaagd uit arabische landen met achterlating van hebben en houden, geen mens spreekt daar nog over, ook jij negeert dit handig.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:07   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel begrijpelijk, joden hebben daar hoegenaamd niets meer te zoeken.
Ah oké, dan zijn we uitgepraat.

Maar ze zijn er nu wel, wat wil je er aan doen?

Als 't aan mij lag zou ik ze erg graag inruilen voor de mohamedanen die Europa teisteren.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:08   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De leiders van de arabische buurlanden riepen de bevolking op te vertrekken, te vluchten, en dat hebben ze gedaan.

Als Frankrijk oproept mijn land te verlaten omdat Luxemburg 't wil overnemen, Frankrijk zal die Luxemburgers wel snel even 'n lesje leren...en ze falen grandioos...bij wie moet ik dan gaan janken als ik vlucht en achteraf niet terug k�*n?

Ik blijf en vecht voor m'n land, ofwel vlucht ik en hoop dat de Fransen de klus wel zullen klaren, mislukt dat, is 't m'n eigen stomme schuld!

Bovendien is er 'n veel groter aantal joden verjaagd uit arabische landen met achterlating van hebben en houden, geen mens spreekt daar nog over, ook jij negeert dit handig.
Wie wint of verliest, heeft weinig met de morele vraag te maken. Een land stichten in een gebied waar ondertussen al vele eeuwen een andere bevolking woont, is immoreel. Daarom ook kon de stichting van de staat Israël geen goede zaak zijn en zal het nooit een goede zaak worden. Het is een wangedracht van bij het begin. Daarom zal het ook tot op de grond vernietigd worden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:09   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar ze zijn er nu wel, wat wil je er aan doen?
Er moet een einde komen aan de staat Israël, in het belang van de Joden en van de Arabieren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:15   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie wint of verliest, heeft weinig met de morele vraag te maken. Een land stichten in een gebied waar ondertussen al vele eeuwen een andere bevolking woont, is immoreel. Daarom ook kon de stichting van de staat Israël geen goede zaak zijn en zal het nooit een goede zaak worden. Het is een wangedracht van bij het begin. Daarom zal het ook tot op de grond vernietigd worden.
Denk je?

Wie zal dat dan doen?
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:17   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Denk je?

Wie zal dat dan doen?
Ooit komt de dag dat onrechtvaardigheid betaald worden. Israël zal dan helemaal vooraan staan in de rij. Wees gerust.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:25   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit komt de dag dat onrechtvaardigheid betaald worden. Israël zal dan helemaal vooraan staan in de rij. Wees gerust.
Oh, op die manier.

Nou, dan maak ik me geen zorgen.
SDX is offline  
Oud 30 maart 2012, 00:34   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit komt de dag dat onrechtvaardigheid betaald worden. Israël zal dan helemaal vooraan staan in de rij. Wees gerust.
Misschien, misschien niet. Feit is dat als de Arabieren er ooit in slagen het Amerikaanse juk van zich af te werpen, Israel moet vrezen voor het ergste.
Verenigd, en met hun olie als wapen, kunnen ze de VS dwingen afstand te nemen van Israel. Dan zullen ze Israel nog niet rechtstreeks aanvallen (nukes) maar hun wel het leven zuur maken (wereldwijde embargo's, proxy-wars, internationale campagnes om israel te isoleren, internationale veroordelingen, en natuurlijk het feit dat arabische landen hun defensie zullen opschroeven tot het niveau van israel, een zeer angstaanjagend toekomsbeeld voor israel, het gevolg zal zijn dat het land zal leeglopen richting VS en het Westen)
tomm is offline  
Oud 30 maart 2012, 06:10   #34
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U kunt bij mijn weten niet ontkennen dat Israël een factor van onrust is in het Midden-Oosten.

Of wilt u me vertellen dat het leed en onrecht dat Israël heeft gebracht toen het gesticht werd, ergens te rechtvaardigen valt?
Israël bestond al duizenden jaren voor er nog maar sprake was van de naam "palestina". Wat mij betreft zijn de Joden daar eerder autochtone inwoner dan Arabische kolonisten. Dat er onrust is in het midden-oosten is niet te wijten aan Israël wel eerder aan de onverdraagzaamheid tegenover alles wat niet islamitisch is.

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 30 maart 2012 om 06:12.
Dazi Martina is offline  
Oud 30 maart 2012, 06:20   #35
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel begrijpelijk, joden hebben daar hoegenaamd niets meer te zoeken.
Zegt wie? Een katholieke antisemiet zoals u?? Dat stukje gebied is steeds bewoond geweest door Joodse nomadenstammen. Leest u de bijbel wel eens?? Lev. 26:44 zelfs als zij in het land hunner vijanden zijn, God hen niet versmaadt en Hij geen afkeer van hen heeft, zodat Hij hen zou vernietigen en Zijn verbond met hen zou verbreken, want Hij is de HERE, hun God.

Uw afkeer van Israël is onchristelijk. Schaam u diep.
Dazi Martina is offline  
Oud 30 maart 2012, 09:11   #36
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat wil uw soort nu eigenlijk?
Misschien dat je ophoudt onzin en laster te verspreiden...
Francientje is offline  
Oud 30 maart 2012, 09:31   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Israël bestond al duizenden jaren voor er nog maar sprake was van de naam "palestina". Wat mij betreft zijn de Joden daar eerder autochtone inwoner dan Arabische kolonisten. Dat er onrust is in het midden-oosten is niet te wijten aan Israël wel eerder aan de onverdraagzaamheid tegenover alles wat niet islamitisch is.
Het huidige Israel heeft niets te zien met het Israel van 2000+ jaar geleden. De enige bewoners die cer permanent woonden, en afstammelingen zijn van de oorspronkelijke bewoners (Joden en anderen) die zich eerst bekeerden tot het christendom en later grotendeels tot de Islam zijn de Palestijnen. Dat wordt trouwens bewezen in genetische studies, palestijnen staan genetisch het dichtst bij de opgegraven beenderen uit de oudheid.

De Joden die nu in Israel wonen zijn grotendeels recente migranten uit Oost-Europa, de Maghreb en het Midden-Oosten. Recente migranten die de autochtone bevolking grotendeels verdreven hebben, zoals oorlogsmisdadiger Ben Gurion dat al in 1937 wilde.
tomm is offline  
Oud 30 maart 2012, 09:35   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Zegt wie? Een katholieke antisemiet zoals u?? Dat stukje gebied is steeds bewoond geweest door Joodse nomadenstammen. Leest u de bijbel wel eens?? Lev. 26:44 zelfs als zij in het land hunner vijanden zijn, God hen niet versmaadt en Hij geen afkeer van hen heeft, zodat Hij hen zou vernietigen en Zijn verbond met hen zou verbreken, want Hij is de HERE, hun God.

Uw afkeer van Israël is onchristelijk. Schaam u diep.
Ik inspireer me liever op wetenschappelijke studies dan op een spookjesboek.
Die tonen duidelijk aan dat de Joden maar een kleine minderheid waren in de 17de, 18de eeuw (toen de eerste tellingen gehouden werden door het Ottomaanse bestuur)
tomm is offline  
Oud 30 maart 2012, 11:50   #39
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

7 posts voor er off topic gegaan wordt naar het midden-oosten in het algemeen. Proficiat.

Ik weet niet over wat het gaat; maar gewoon of basis van de OP:
- 1 jood is geen 'joden'
- de beslissing was blijkbaar niet de zijne. iedere lobbygroep mag pleiten wat zij wil.
- welke andere motivaties waren er voor de beslising?
- er zijn ook joden in de eu. is het dan niet hun eu ook?
- waar is er sprake van gijzeling?

Kan het zijn dat een betere titel van je draad zou zijn:

"Asma Assad krijgt reisverbod binnen EU opgelegd door EU-organen, waarbij het pleiten daartoe van een nederlandse minister met joodse roots in mijn visie op de werkelijkheid een essentiële rol speelde"

Laatst gewijzigd door Liederik : 30 maart 2012 om 12:12.
Liederik is offline  
Oud 30 maart 2012, 12:01   #40
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
bron
23 mrt 2012
Minister Uri Rosenthal pleitte onlangs nog voor een aanscherping van ...
Asma Assad mag niet meer reizen binnen de EU.
  • bedankt aan de Jood Uri Rosenthal
  • bedankt EU-politici om onze instellingen te laten gijzelen door Joden
Als jij, de grote jodenhater en moslimlover, geloofd dat één lid van de EU dat kan bewerkstelligen zonder dat de andere leden hiermee akkoord gaan ben jij nog stommer dan ik al dacht.
speurneus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be