Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2012, 23:31   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Is het jullie ook opgevallen?

... dat steeds meer journalisten en politieke commentatoren het niet hebben over de regering Di Rupo maar over Di Rupo I.
Ik heb het dus over die "één".
Hebben die voorkennis dat er een monsterverbond bestaat om in 2014 een Di Rupo II te vormen.
Ik vind dit echt niet normaal!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 07:53   #2
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Misschien hopen de linkse journalisten op Di Rupo II om Vlaanderen helemaal te walloniseren?

Laatst gewijzigd door demonen : 29 april 2012 om 07:55.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 07:58   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
... dat steeds meer journalisten en politieke commentatoren het niet hebben over de regering Di Rupo maar over Di Rupo I.
Ik heb het dus over die "één".
Hebben die voorkennis dat er een monsterverbond bestaat om in 2014 een Di Rupo II te vormen.
Ik vind dit echt niet normaal!
Ligt u daarvan al wakker ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 09:44   #4
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@demonen: het verbaast mij echt niks hoor, Di Rupo heeft het trouwens zelf al aangekondigd dat wat hem betreft hij de rit wil doordoen tot 2019. En als het Vlaamse slavenvolkje blijft stemmen op de volksverradende partijen(cdv, vld, spa, groen) ja dan gaan we met een grote mathematische zekerheid naar een Di Rupo2 tot 2019. Zelfs als aan Vlaamse kant de traditio's nog minder halen(geven de peilingen toch aan) dan zullen ze als nog met een nog kleinere minderheid aan Vlaamse kant meeregeren. Daarom, zo snel mogelijk de stemplicht afschaffen, want er zijn nog altijd te veel mensen die zomaar stemmen zonder naar het programma van de partijen te kijken. Veel mensen stemmen hormonaal, dwz de vrouwen voor huilebertje/knuffelbeertje anciaux en de mannen voor sexybabes freya, ceysens, enz. Kijk nu maar eens naar Frankrijk met de presidentsverkiezingen. Het tijdschrift The Economist vreest de presidentschap van Francoise Hollande. Die zal juist zoals de Waalse sossen een latijns beleid voeren, zoals Italie, Spanje , Griekenland. Nu ja, om te eindigen, het volk heeft de leiders die het verdient. En Vlamingen zullen dat alleen maar beseffen als we met z'n allen in de economische ravijn liggen, een soort Wallonisering.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 09:52   #5
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Het tijdschrift The Economist vreest de presidentschap van Francoise Hollande. Die zal juist zoals de Waalse sossen een latijns beleid voeren, zoals Italie, Spanje , Griekenland. Nu ja, om te eindigen, het volk heeft de leiders die het verdient.
Ik kijk ook met verstomming naar de ontwikkelingen bij onze zuiderburen. Ik denk echter dat Hollande veel bleirt maar weinig wol zal geven want als hij bij Merkel binnenstapt met dergelijke stupide ideeen zal hij van een kale reis thuis komen.
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 09:58   #6
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Mijn voorspelling blijft ...
  • 14 oktober: gemeenteraadsverkiezingen
  • eind oktober: de Dexia bom barst en slaat een put in de staatsschuld
  • midden november: paniek in de Wetstraat, de begrotingscontrole belooft niet veel goeds, de btw inkomsten zijn een pak lager dan verwacht, de verwachtte meevallers blijven uit en de onverwachtte tegenslagen (e.g. Dexia) komen bovendrijven
  • eind november: de regering rolt vechtend over de kasseien van de Wetstraat, er volgt een moti van wantrouwen en Di Rupo trekt naar de koning om het ontslag van zijn regering in te dienen ... Albert II houd die in beraad ...
  • begin december: de kogel is door de kerk, begin 2013 federale verkiezingen! Ondertussen stijgt de staatsrente rustig naar de 6 procent.
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!

Laatst gewijzigd door WetIsWet : 29 april 2012 om 09:59.
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 11:05   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Mijn voorspelling blijft ...
  • 14 oktober: gemeenteraadsverkiezingen
  • eind oktober: de Dexia bom barst en slaat een put in de staatsschuld
  • midden november: paniek in de Wetstraat, de begrotingscontrole belooft niet veel goeds, de btw inkomsten zijn een pak lager dan verwacht, de verwachtte meevallers blijven uit en de onverwachtte tegenslagen (e.g. Dexia) komen bovendrijven
  • eind november: de regering rolt vechtend over de kasseien van de Wetstraat, er volgt een moti van wantrouwen en Di Rupo trekt naar de koning om het ontslag van zijn regering in te dienen ... Albert II houd die in beraad ...
  • begin december: de kogel is door de kerk, begin 2013 federale verkiezingen! Ondertussen stijgt de staatsrente rustig naar de 6 procent.
En dat ziet u allemaal in uw kristallen bol ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 11:43   #8
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@WetIsWet: ik mis 1 ding nog in je dramatische voorspellingen(waarvan ik vrees dat er enkele zullen uitkomen) nl de troonsbestijging door Filips De Taaie van Belgie. Heb je een idee wanneer we dat ongeluk ergens mogen verwachten?
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 11:44   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@WetIsWet: ik mis 1 ding nog in je dramatische voorspellingen(waarvan ik vrees dat er enkele zullen uitkomen) nl de troonsbestijging door Filips De Taaie van Belgie. Heb je een idee wanneer we dat ongeluk ergens mogen verwachten?
De dag dat Albert zijn kaars uitgaat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 11:52   #10
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@Henri1: En heeft de kaars nog lang te gaan?
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 12:09   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ligt u daarvan al wakker ?
Dat is je maar te raden. Elio-II is de complete ondergang van het land.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 12:11   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Ik kijk ook met verstomming naar de ontwikkelingen bij onze zuiderburen. Ik denk echter dat Hollande veel bleirt maar weinig wol zal geven want als hij bij Merkel binnenstapt met dergelijke stupide ideeen zal hij van een kale reis thuis komen.
De verlaging van de Franse rating zal hem wel de ogen openen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 12:16   #13
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Mijn voorspelling blijft ...
  • 14 oktober: gemeenteraadsverkiezingen
  • eind oktober: de Dexia bom barst en slaat een put in de staatsschuld
  • midden november: paniek in de Wetstraat, de begrotingscontrole belooft niet veel goeds, de btw inkomsten zijn een pak lager dan verwacht, de verwachtte meevallers blijven uit en de onverwachtte tegenslagen (e.g. Dexia) komen bovendrijven
  • eind november: de regering rolt vechtend over de kasseien van de Wetstraat, er volgt een moti van wantrouwen en Di Rupo trekt naar de koning om het ontslag van zijn regering in te dienen ... Albert II houd die in beraad ...
  • begin december: de kogel is door de kerk, begin 2013 federale verkiezingen! Ondertussen stijgt de staatsrente rustig naar de 6 procent.
Ik hoop dat je voorpspellingen uitkomen!
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 12:27   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Mijn voorspelling blijft ...
  • 14 oktober: gemeenteraadsverkiezingen
  • eind oktober: de Dexia bom barst en slaat een put in de staatsschuld

...
En heeft de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen iets te maken met het barsten van de bom?

Of barst die bom, ongeacht de uitslag ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 12:32   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@WetIsWet: ik mis 1 ding nog in je dramatische voorspellingen(waarvan ik vrees dat er enkele zullen uitkomen) nl de troonsbestijging door Filips De Taaie van Belgie. Heb je een idee wanneer we dat ongeluk ergens mogen verwachten?
Het is theoretisch nog mogelijk dat iemand anders de onverkozen troon zal moeten bestijgen.
Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat den Taaien een flater van jewelste schiet. Hij is al wel goed gedrilld om zo weinig mogelijk te zeggen, maar er zal wel eens een verkeerde journalist op de verkeerde plaats de verkeerde commentaar uitlokken die verkeerd zal uitdraaien.
En vier keer verkeerd is ... twee keer twee keer verkeerd ... is positief dus.

Dan zitten we met een regent(es) tot Liesbetje groot genoeg is om haar naam te schrijven om wetten te kunnen ondertekenen ter bekrachtiging.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 12:43   #16
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De verlaging van de Franse rating zal hem wel de ogen openen.
Met de oprichting van Europese rating bureaus is dat zo opgelost.
Die zeggen wel welke richting, de kapitalistische Europese Goldman Sachs club, de lidstaten verplichten in te slaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 14:20   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En heeft de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen iets te maken met het barsten van de bom?

Of barst die bom, ongeacht de uitslag ?
Ik zag de logica ook niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 14:09   #18
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En dat ziet u allemaal in uw kristallen bol ?
Geen kristallen bol nodig, want a) dat Dexia holding failliet gaat dat weten we allemaal en b) dat het faillisement best komt zover mogelijk weg van verkiezingen voor "les traditionelles" weten we ook ... a + b = Dexia failliet vlak na gemeenteraadsverkiezingen.

Het enige spannende blijft ... houden ze de stinkpot zolang gesloten. De ECB en NCB beginnen immers te morren over het feit dat Dexia holding niet langer voldoet aan de liquiditeitsvereisten voor banken.
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 14:12   #19
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@WetIsWet: ik mis 1 ding nog in je dramatische voorspellingen(waarvan ik vrees dat er enkele zullen uitkomen) nl de troonsbestijging door Filips De Taaie van Belgie. Heb je een idee wanneer we dat ongeluk ergens mogen verwachten?
Volgens mijn bescheiden mening, komt dat er pas van na 2014 of het zou moeten zijn dat Albert II iets voor krijgt.

Henri, FYI, die voorspellingen zijn mijn bescheiden analyse van de situatie en ter info ik kan redelijk goed schaken dus hou er wel van om de volgende zetten te voorspellen.
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 14:14   #20
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En heeft de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen iets te maken met het barsten van de bom?

Of barst die bom, ongeacht de uitslag ?
Onrechtstreeks wel, namelijk "de buit" is dan binnen, de stemmen zijn geteld. Wie ook aan de macht komt heeft geen enkele invloed op de afloop. De Dexia holding is voorbij het reddingspunt. Zoals Rutten gisteren in de 7e dag zei "het is kiezen tussen de pest en de cholera".
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be