Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2012, 21:00   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm... het wordt enigszins verwarrend zo.

Kan je je geen situatie voorstellen dat er mensen zijn die niet toekomen met het dopgeld?
Als je met je eerste maandloon een een auto gaat kopen op afbetaling, dan kan ik me sommige situaties inbeelden.

De werkloosheidsvergoeding moet dermate nijpen dat je echt wel meer dan goesting krijgt om te gaan werken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:03   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist. Dus ook geen kinderopvang voor een werkloze die in overleg met de vdab aktief naar werk zoekt, opleidingen volgt, enz ?
Neen, je gaat te ver.
Wie een goedgekeurde opleiding volgt, moet een 'briefke' krijgen van de vdab. Dat betwist niemand. Niemand.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:05   #43
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En actief naar werk zoeken?
Wil je dat werklozen minder naar werk zoeken opdat ze heel de dag met de kinderen bezig zouden zijn?
Indien voor hen een uitzondering gemaakt wordt: hoe ga je bepalen wie actief naar werk zoekt?
OK, mits er bewijzen worden binnengebracht dan: waar gesolliciteerd, van hoe laat tot hoe laat,...

Waar ik vooral tegen ben is dat werklozen hun kinderen als het ware 'dumpen' bij een crèche om er gewoon even vanaf te zijn (en dit gebeurt wel degelijk!) en ze dit kunnen doen tegen een tarief berekend op hun inkomen, terwijl werkende mensen serieus wat geld kwijt zijn om hun kind te MOETEN wegbrengen om te gaan werken.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:06   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Dat heeft toch niets te zien met deze discussie?!
Als het systeem een probleem is, dan mogen we daar toch over praten?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:06   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is een voorrecht om een degelijke job te mogen uitoefenen.
Als je het niet vindt kunnen dat een werklozen dit of dat doet, biedt hem/haar een degelijke job aan.
Aanbieden, aanbieden,
de gebraden kiekens vliegen zomaar niet in je mond.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:10   #46
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is een voorrecht om een degelijke job te mogen uitoefenen.
Als je het niet vindt kunnen dat een werklozen dit of dat doet, biedt hem/haar een degelijke job aan.
Ja en het is ook een voorrecht om tonnen belastingen te betalen en dan te zien dat het uiteindelijk altijd maar ten voordele van dezelfden is?

Het is zeker mogelijk dat iemand zijn job verliest en werkloos wordt, maar als je dan ziet dat er zijn die blijkbaar werkloos blijven, dan heb ik daar inderdaad bedenkingen bij.

Jouw stelling klopt trouwens niet in het geval van werkloos zijn in België vrees ik. Heel dikwijls zijn werlozen beter af werkloos te blijven dan dat ze gaan werken, omdat ze op het einde van de rit maar even veel overhouden.

Laatst gewijzigd door Meuh : 13 mei 2012 om 21:12.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:11   #47
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aanbieden, aanbieden,
de gebraden kiekens vliegen zomaar niet in je mond.
Inderdaad, de werkloze moet actief zelf naar werk zoeken.
Er zijn nog te veel werkafwachtenden in plaats van actieve werkzoekenden.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:13   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
OK, mits er bewijzen worden binnengebracht dan: waar gesolliciteerd, van hoe laat tot hoe laat,...

Waar ik vooral tegen ben is dat werklozen hun kinderen als het ware 'dumpen' bij een crèche om er gewoon even vanaf te zijn (en dit gebeurt wel degelijk!) en ze dit kunnen doen tegen een tarief berekend op hun inkomen, terwijl werkende mensen serieus wat geld kwijt zijn om hun kind te MOETEN wegbrengen om te gaan werken.
Als het systeem zo geregeld is dat ook werklozen hun kinderen mogen binnen brengen, dan is daar toch niets verkeerd mee?

Als ik u hoor dan is het precies of werklozen moeten boeten om dat de werkenden moeten werken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:15   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aanbieden, aanbieden,
de gebraden kiekens vliegen zomaar niet in je mond.
Misschien moeten we er maar gelijk ambtenaren van maken, dan kunnen ze het ook uitleggen terwijl ze wat mannekens zitten tekenen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:16   #50
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

En er ging ook geen regering gevormd worden zonder NVA ....
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:20   #51
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het systeem zo geregeld is dat ook werklozen hun kinderen mogen binnen brengen, dan is daar toch niets verkeerd mee?

Als ik u hoor dan is het precies of werklozen moeten boeten om dat de werkenden moeten werken.
Boeten zou ik het niet zozeer noemen: het is eerder dat ik vind dat werkenden meer recht hebben op een plaats in de kinderopvang dan werklozen omdat zij het nu eenmaal nodig hebben.

En dat werklozen hun kinderen mogen brengen tegen dumpingprijzen om eens even te relaxen of weet ik veel, terwijl je als werkende veel meer betaalt om je kind te brengen tijdens je werk.

Ik wist echt niet dat dit zo'n gekke redenering was hoor...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:26   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Boeten zou ik het niet zozeer noemen: het is eerder dat ik vind dat werkenden meer recht hebben op een plaats in de kinderopvang dan werklozen omdat zij het nu eenmaal nodig hebben.

En dat werklozen hun kinderen mogen brengen tegen dumpingprijzen om eens even te relaxen of weet ik veel, terwijl je als werkende veel meer betaalt om je kind te brengen tijdens je werk.

Ik wist echt niet dat dit zo'n gekke redenering was hoor...
Ja toch wel, het systeem zit anders in elkaar dan dat jij zou willen, en werklozen moeten zich niet schuldig voelen om in het bestaande systeem mee te draaien zoals het is.
Want werkenden dit en werkenden dat, daar kunnen werklozen niets aandoen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:30   #53
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja toch wel, het systeem zit anders in elkaar dan dat jij zou willen, en werklozen moeten zich niet schuldig voelen om in het bestaande systeem mee te draaien zoals het is.
Want werkenden dit en werkenden dat, daar kunnen werklozen niets aandoen.
Het is net daarom dat ik ervoor pleit dat we bijv. het kindergeld afschaffen en er opvangplaatsen mee creëeren en ervoor zorgen dat elk kind een plaats heeft op de school naar keuze (gedaan met kamperen) oid, dan dient deze discussie voor mij niet meer gevoerd wat betreft werkenden en niet-werkenen.

Vind jij het dan wel kunnen dat je tegenwoordig nog voor je zwanger bent je moet inschrijven op een lijst in eender welke kinderopvang om toch maar een plaatsje te hebben?
Terwijl er mensen zijn die zomaar een plek krijgen omdat ze bijv. een opleiding moeten volgen.
Zeg ik daarmee dat mensen die een opleiding volgen geen opvang mogen krijgen? Nee! Maar waarom moeten zij voorrang krijgen?

Laatst gewijzigd door Meuh : 13 mei 2012 om 21:35.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:36   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm... het wordt enigszins verwarrend zo.

Kan je je geen situatie voorstellen dat er mensen zijn die niet toekomen met het dopgeld?
Natuurlijk kan ik mij dat voorstellen.
Maar als iedereen die niet toekomt in het zwart begint te werken…..
En daarboven zijn kinderen door de gemeenschap laat grootbrengen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:51   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk kan ik mij dat voorstellen.
Maar als iedereen die niet toekomt in het zwart begint te werken…..
En daarboven zijn kinderen door de gemeenschap laat grootbrengen.
Hoe zwaarder dat werken belast wordt hoe meer er in het zwart gewerkt wordt. zo eenvoudig is het, en de zwartwerkende werklozen zijn maar een klein onderdeeltje van het systeem dat in de eerste plaats in elkaar gestoken wordt door de werkgevers/zelfstandigen.

Het zijn die mensen in de eerste plaats die de maatschappij leegzuigen, de kinderopvang voor die werklozen die werken is maar een druppel op een hete plaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 mei 2012 om 21:53.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:30   #56
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Uiteraard voorbehouden voor werkende mensen!
En een lijst van zwartwerkers is er natuurlijk niet, maar ze zien wel wie werkt en wie niet he.
Toch worden in stedelijke creches (zeker in Antwerpen) kinderen van werkloze ouders gedumpt. Daar betaalt men volgens inkomen en dus betalen die zeer weinig per uur. Bovendien brengen ze de kinderen vanaf openingsuur tot sluitingsuur( en soms zelfs later).

Daardoor moeten deze creches kinderen van werkende ouders weigeren (die dan ook meer moeten betalen) en dekken de inkomsten niet meer de uitgaven!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:43   #57
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Toch worden in stedelijke creches (zeker in Antwerpen) kinderen van werkloze ouders gedumpt. Daar betaalt men volgens inkomen en dus betalen die zeer weinig per uur. Bovendien brengen ze de kinderen vanaf openingsuur tot sluitingsuur( en soms zelfs later).

Daardoor moeten deze creches kinderen van werkende ouders weigeren (die dan ook meer moeten betalen) en dekken de inkomsten niet meer de uitgaven!!
Net mijn punt dus (zie alle post hierboven )
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:18   #58
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
OK, mits er bewijzen worden binnengebracht dan: waar gesolliciteerd, van hoe laat tot hoe laat,...

Waar ik vooral tegen ben is dat werklozen hun kinderen als het ware 'dumpen' bij een crèche om er gewoon even vanaf te zijn (en dit gebeurt wel degelijk!) en ze dit kunnen doen tegen een tarief berekend op hun inkomen, terwijl werkende mensen serieus wat geld kwijt zijn om hun kind te MOETEN wegbrengen om te gaan werken.
Dat is inderdaad een dikke schande, en oneigenlijk gebruik van een systeem.
Ik wou er enkel op duiden dat je de opvang niet kunt beperken tot zij die werken, in de zin van : reeds een arbeidsovereenkomst hebben.
Er zijn heel grote aantallen alleenstaande moeders, werkloos. Om die uit die werkloosheidsval te krijgen speelt goedkope kinderopvang een cruciale rol.
Maar inderdaad, geen hangmat systemen om een werkloze toe te laten zijn kids op kosten van de gemeenschap in de creche te steken.
Als er een werkbare oplossing is voor zij die echt solliciteren en werk zoeken, of opleidingen volgen, dan is dat in orde.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:56   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Het is net daarom dat ik ervoor pleit dat we bijv. het kindergeld afschaffen en er opvangplaatsen mee creëeren en ervoor zorgen dat elk kind een plaats heeft op de school naar keuze (gedaan met kamperen) oid, dan dient deze discussie voor mij niet meer gevoerd wat betreft werkenden en niet-werkenen.
Wat u hier stelt, betekent dat overheid een grotere grijp krijgt op het persoonlijk en familiaal handelen. Ik zie evenwel niet in waarom de overheid betrokken moet worden in het uitbreiden van kinderopvang ten koste van de vrije keuze van ouders. Als ouders hun kinderen thuis willen opvangen en daartoe bijvoorbeeld slechts halftijds werken, dan is dat hun keuze. Kindergeld kan daar een bijdrage toe leveren.

Veel liever zie ik het kindergeld berekend worden in verhouding tot de lonen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 01:11   #60
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

als de CVP zegt " aan het kindergeld mag niet geraakt wordt" wil dat zeggen " binnenkort schaffen wij het, voor de Vlamingen, af"
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 14 mei 2012 om 01:12.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be