Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 19:11   #21
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het leger en de stedelijke bevolking steunen de seculiere staat. Het platteland daarentegen is zeer islamistisch gezind.
De partij van Erdogan is opgericht door de mensen van de regeringspartij die in 1980 is opzij gezet door het leger. Erdogan heeft reeds tien maanden gevangenis gekregen voor het opzeggen van een gedicht van Ziya Gökalp (befaamde zin "Moskeën zijn onze barakken, de koepels onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de gelovigen onze soldaten). Hij heeft nog geprobeerd om de diploma's van de Imam Hatip scholen (opgericht nadat Atatürk de madrassen had verboden) te laten gelijkstellen met die van het staatsonderwijs. Het gedachtegoed is wel degelijk aanwezig bij hem, maar na zijn tien maanden Turkse cel zal hij wel twee keer nadenken vooraleer hij nog eens hardop uiting geeft hieraan.
Blablabla, bewijzen wil ik zien en dan nog liefst in het desbetreffende onderwerp op politics.be erover.

So what?
Kijk, als dat leger er op termijn voor kan zorgen dat Turkije algemeen gezien een gematige Islamitische staat kan blijven dan vind ik dat eerder positief dat het leger een controlerende functie kan blijven uitvoeren. Je mag Ata turk al grootste schruk bestempelen maar die heeft een ronduit strenge westerse koers uitgestippeld en wat ze anno 2006 bereikt hebben is ronduit fijn. een deel van de bevolking is wel degelijk gematigd en als ze er in slagen om de aanhang van dat gematigde te vergroten ok.
T'zou veel erger worden mocht het leger fundamentalistisch worden.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 19:55   #22
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
Er zijn wel meer golfstaten die in ijltempo de infrastructuur opbouwen om massas's toeristen te lokken. Heel typerend hoe ze het aanpakken trouwens, liefst zover mogelijk van de lokale bevolking, en als het even kan volledig maar dan ook volledig afgescheiden.
Dis creëren ze zelfs een reuzengroot eiland in de vorm van een palmboom.

En ben er maar al te zeker van dat ze het binnenlands toerisme niet gaan promoten.
Even voor de duidelijkheid: Brunei is geen golfstaat.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 20:08   #23
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
So what?
Kijk, als dat leger er op termijn voor kan zorgen dat Turkije algemeen gezien een gematige Islamitische staat kan blijven dan vind ik dat eerder positief dat het leger een controlerende functie kan blijven uitvoeren. Je mag Ata turk al grootste schruk bestempelen maar die heeft een ronduit strenge westerse koers uitgestippeld en wat ze anno 2006 bereikt hebben is ronduit fijn. een deel van de bevolking is wel degelijk gematigd en als ze er in slagen om de aanhang van dat gematigde te vergroten ok.
T'zou veel erger worden mocht het leger fundamentalistisch worden.
Ik spreek mij nergens uit tegen Atatürk. De man heeft een werkelijke revolutie kunnen doorduwen in Turkije. Helaas is deze revolutie grotendeels in de geesten van de stedelingen geweest, op het platteland is er in de geesten amper iets veranderd.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 20:14   #24
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid: Brunei is geen golfstaat.
akkoord maar een pot nat in dat geval.

het is normaal dat het platteland altijd achterhinkt, hervormingen starten altijd in steden. enfin, China begine te groeien, ook daar loopt het platteland hopeloos achter, nog steeds vastklampend aan oude waarden.

Laatst gewijzigd door Sergei : 8 augustus 2006 om 20:15.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 20:24   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.580
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De leiders van Moslimstaten weten maar al te goed dat ze geen heidense toeristen met goeie gevolgen bij de meer fanatieke moslims kunnen laten.

Staat niet zo lekker in de reisblaadjes voor de rich and famous
"een groep van 4 mannen is gestenigd wegens het openlijk vertonen van mannelijke affectie en homosexualiteit, Sir Elton John zal betreurt worden "

Of dat de soort van toeristen- zij met echt veel poen- er niet in geinteresseerd zijn in soeks aangeklampt te worden door god en klein peerke om een gelakte tinnen schaal te kopen aan een kwart van de aangegeven prijs.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 20:35   #26
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
het is normaal dat het platteland altijd achterhinkt, hervormingen starten altijd in steden. enfin, China begine te groeien, ook daar loopt het platteland hopeloos achter, nog steeds vastklampend aan oude waarden.
De hervormingen van Atatürk zijn ondertussen toch al bijna honderd jaar geleden...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:07   #27
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

En hoe lang denk je dat de hervormingen in China gaan duren?
Natuurlijk, het geloofsaspect is weer het grootste probleem in Turkije.

Ik blijf erbij, geloof is een van de bronnen van geweld.
let wel, ik bekijk het wel als individus die het eigenlijke geloof misbruiken.
Maar door hun toedoen krijgt het geloof zelf ook de schuld.
En .... TERECHT.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:20   #28
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
En hoe lang denk je dat de hervormingen in China gaan duren?
Natuurlijk, het geloofsaspect is weer het grootste probleem in Turkije.

Ik blijf erbij, geloof is een van de bronnen van geweld.
let wel, ik bekijk het wel als individus die het eigenlijke geloof misbruiken.
Maar door hun toedoen krijgt het geloof zelf ook de schuld.
En .... TERECHT.
Als al het geloof schuldig is aan het geweld, dan is oorlog om territoriale redenen de schuld van de sedentaire samenleving.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 8 augustus 2006 om 21:20.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 07:22   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De leiders van Moslimstaten weten maar al te goed dat ze geen heidense toeristen met goeie gevolgen bij de meer fanatieke moslims kunnen laten.

Staat niet zo lekker in de reisblaadjes voor de rich and famous
"een groep van 4 mannen is gestenigd wegens het openlijk vertonen van mannelijke affectie en homosexualiteit, Sir Elton John zal betreurt worden "

Of dat de soort van toeristen- zij met echt veel poen- er niet in geinteresseerd zijn in soeks aangeklampt te worden door god en klein peerke om een gelakte tinnen schaal te kopen aan een kwart van de aangegeven prijs.
Ik zou zeggen wat moet die soek hier kosten, hem kopen en er daarna een erotica center in beginnen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 07:28   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Heb je al eens gezien hoe ze dat probleem in Bahrein en Dubai aan het oplossen zijn?

http://standaard.typepad.com/en_nu_e..._en_nog_e.html

http://realestate.theemiratesnetwork...ulu_island.php








yep, maar nu mocht ik nog 10 miljard te veel op mijn bankrekening hebben, geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt van daar iet te kopen...

Niet echt stabiele en veilige regio ... Als de states de iranezen nuken , wil ik geen fallout in mijne mojito krijgen terwijl ik op mijnen teak ligzetel op mijn 30 meter lang jacht lig hé.

Nee met zoveel poen in mijne zak, ging ik wel iets anders zoeken. Liefst in ne regio waar het niet te warm wordt, er niet te veel vieze beesten rondkruipen, of rondvliegen etc, en waar ge goe kunt eten en drinken.

de VAE of Brunei, nee dank u merci.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 07:31   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
erg jammer dan dat zo'n groot deel ervan in het verleden of vandaag nog altijd gesteund/gefinancierd/bewapend werd/wordt door de VSA met stilzwijgende toestemming van de rest van het westen
Ja dat heeft met stabiliteit en de olieprijzen te maken, daarom dat we van die Arabieren vanaf moeten, en liefst zo snel mogelijk.

Wat is eigenlijk de kost om een liter alcohool te stoken, en zou je dat tegen een goeiekope prijs op industrieële basis, kunnen in een hoeveelheid, zoals we nu benzine / diesel verbruiken.

En als het goeiekoper is als benzine/diesel, waarom doen we dat dan niet ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 07:33   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.580
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Herr Flick, als je een regelmatig stormpje kan verteren, kan ik je de Bahama's aanbevelen.

Ook, met alle infrastruktuur die de golfstaten nu zijn aan het aanleggen vervangen ze nooit de binnenstromende petrodollars.

Reken maar eens uit hoeveel hotelkamers, pretparken, restaurants en dergelijke je moet hebben, om een olieveld mee te vervangen qua pure winst?

Wat betreft het stoken van ethanol, en het verbouwen van koolzaad. Het word winstgevend als de aardolie te duur word, daar niet van.
Maar nu is het met moeite kostendekkend. En als de staat dezelfde winstmarges qua taxen enzo gaat rekenen, zal de gewone burger veel te voet moeten gaan doen, want zelfs het metaal en kunststof voor fietsen zal te duur worden dan.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 augustus 2006 om 07:35.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 08:29   #33
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De leiders van Moslimstaten weten maar al te goed dat ze geen heidense toeristen met goeie gevolgen bij de meer fanatieke moslims kunnen laten.
Als je wat meer van moslimstaten zou afweten, dan zou je weten dat niet elk moslimlad even hard opgaat in de Sharia. Vooral enkele van de VAE beseffen heel goed dat als eenmaal de olie op is, ze het van andere zaken moeten halen. De kans dat een homosexueel daar gestenigd wordt is kleiner dan de kans dat een moslim-terrorist wordt onthoofd wegens aanzet tot haat.
Maar volgens mij ben jij weer een van die typische mensen die niets goed kan/wil zien bij de moslims omdat je verstand te klein is. Ik kan me natuurlijk altijd vergissen.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill

Laatst gewijzigd door Twanne : 9 augustus 2006 om 08:29.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 12:26   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.580
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Twanne, ik heb een aantal simpele stelregels.
Citaat:
when in Rome do like the Romans.
Citaat:
Ken je vijand
En de eerste regel van mijn leven,
Citaat:
"doe niets, wat je zelf niet graag hebt"
Met deze simpele regeltjes kom ik al een heel eind, zonder enig grijntje liefde voor welke religie dan ook te hebben.
Maar om het U makkelijk te maken, de 10 geboden werken ook.

Citaat:
De leiders van Moslimstaten weten maar al te goed dat ze geen heidense toeristen met goeie gevolgen bij de meer fanatieke moslims kunnen laten.
Wil U eens lezen? Fanatiek is het "toverwoordje". Of denkt U nu echt dat U met je Jezusnikes en geitewollen sokken welkom bent in een moskee?

En als het U belieft, doe geen gokken over mijn mentale capaciteiten.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 augustus 2006 om 12:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:27   #35
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wil U eens lezen? Fanatiek is het "toverwoordje". Of denkt U nu echt dat U met je Jezusnikes en geitewollen sokken welkom bent in een moskee?

En als het U belieft, doe geen gokken over mijn mentale capaciteiten.
Ik ben er 100% zeker van dat ik met geitewollen sokken en een kruisbeeld welkom ben in een moskee. Zeker in het midden-oosten. Net zoals de gemiddelde moslim in een belgisch café welkom is.
Natuurlijk zijn er moskee's die bevolkt worden door, zoals jij het (terecht) zegt: de meer fanatieke moslims, maar zo'n belgen en vlamingen zitten ook in onze cafés. Je denkt toch niet dat daar moslims welkom zijn?
Maar wanneer ik je mentale capaciteiten aanval, is dat omdat je niet beseft dat die fanatieke moslims niet heel het midden-oosten regeren. Volgens de laatst peilingen is de populariteit van Bin Laden op twee jaar tijd met zo'n 20% gezakt, dat is evenhard als Bush.
Als jij nu nog blijft beweren dat westerlingen in het midden-oosten niet welkom zijn, durf ik zonder problemen je mentale capaciteiten aanvallen.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:29   #36
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Ik ben er 100% zeker van dat ik met geitewollen sokken en een kruisbeeld welkom ben in een moskee. Zeker in het midden-oosten.
Dat wil ik eens in de Al-Asqamoskee zien gebeuren...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 15:38   #37
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat wil ik eens in de Al-Asqamoskee zien gebeuren...
Het is de Al-Aqsa Moskee en er wonen wel een paar christenen in Palestina. Moslims zijn over het algemeen heel tolerant en vriendelijk, zoals de Vlamingen vroeger, en zullen zeker niet hun moskee onteren door daar een ongelovige aan te vallen. Tegenwoordig zijn ze door allerlei omstandigheden minder tolerant tov het westen, beetje zoals de vlamingen tov de islam.

ivm met Turkij heb ik Turkse vriendin een mail gestuurd en ze heeft een antwoord gestuurd.

Citaat:
[FONT=Courier New]I don't know your background about the army in Turkey and the conflict between people with Islamic approach and people with secular approach. But to begin with, the ongoing ministry (the political party on power) has a moderate Islamic view. It is important to keep in mind that they came to power with 30% of the votes, which I believe is not majority, but the rest of the votes were so dispersed that they happaned to be the leading party. they cannot be called reformists or extremists though, rather conservatives. There exists Islamisc extremist in Turkey, but I don't think they are quite a population. what stands in front of them is not only the army but the dependence of people to the secular republic. religion is important for people in Turkey, but mostly it is perceived as a personal value rather then a system/regime. therefore i think even without the turkish army it wouldn't be so easy to install another kind of a system in Turkey.[/FONT]
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 16:02   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.580
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Twanne

Citaat:
Maar wanneer ik je mentale capaciteiten aanval, is dat omdat je niet beseft dat die fanatieke moslims niet heel het midden-oosten regeren.
Het zijn wel de fanatieke moslims die het dodental over de hele wereld in religieus geweld hard opkrikken.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 16:51   #39
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Twanne

Het zijn wel de fanatieke moslims die het dodental over de hele wereld in religieus geweld hard opkrikken.
Dat is wel een feit. Ooit die statistieken in detail bekeken? De meeste slachtoffers vallen onder moslims, met een factor van 100 of 1000 zelfs als je het vergelijkt met westerse slachtoffers. 9/11, Bali, Londen en Madrid zijn eerder uitzondering dan regel. Moslims moeten meer schrik hebben van hun fundamentalistische geloofsgenoten dan christenen.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill

Laatst gewijzigd door Twanne : 10 augustus 2006 om 16:51.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 17:06   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.580
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Dat is wel een feit. Ooit die statistieken in detail bekeken? De meeste slachtoffers vallen onder moslims, met een factor van 100 of 1000 zelfs als je het vergelijkt met westerse slachtoffers. 9/11, Bali, Londen en Madrid zijn eerder uitzondering dan regel. Moslims moeten meer schrik hebben van hun fundamentalistische geloofsgenoten dan christenen.
Toch blijven de "niet fanatieken" rustig op hun duimen zitten.... Angst, of goedkeuring?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be