Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2013, 21:43   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.863
Standaard Theorie morfologische resonantie vs God, geesten, bewustzijn, spoken?

namaste forum tijgers en kamer geleerden,

Nou ben net weer online hier na ban van vier weken, gewoon ontspoord was ik toen. Ban was goed, thanks moderator.

Maar in deze topic wil ik iets onderzoeken met jullie.
Deze twee dingen:

1. theorie morfologische resonanite, een begrip dat ontwikkeld is door de wetenschapper Rupert Sheldrake, ruiim 15 jaar geleden en gepubliceerd is in zijn oude boek: 'zeven experimenten die de wereld veranderen'. Feitelijk bewijst hij hard en wetenschappelijk via deze slimme experimeten met echte organismen dat er dus een of andere onstoffelijk communiciatie veld bestaat waarmee in theorie alle organismen met elkaar kunnen communiceren of met elkaar verbonden zijn. Een soort organische wifi veld zou je kunnen zeggen, zonder chinese of japanse elektronica. Maar hoe dit kan is een natuurkundig raadsel, omdat die deeltjes dus massaloos zijn, net als de gravitonen, de hypthetische deeltjes die dus de gravitatie krachten opwekken en overdragen, volgens de relativiteitstheorie van Albert Einstein, maar die dus absoluut massalloos moeten zijn en nooit hard gedetecteerd kunnen worden in enig natuurkundig experiment, dus geisoleerd kunnen worden of fotografisch vastgelegd kunnen worden in het licht specturm. Heel raadsel voor elke natuurkundige, en iets heel anders dan het Higgs Boson deeltje.

2. Het bestaan van Goden, leuke godinnnen (liefst hindoe godinnen in sari), geesten, spoken, bakroes, duiveltjes (sheytan, satan), enz

Nou als punt 1 waar is dan geloof ik dat punt 2 dan dus ook waar moet zijn, maar wat zou dit nou betekenen? Ons hele bewustzijn en bewuste bestaan is dan iets heel anders dan wij ons voorstellen nu. Wat wij zijn, ik dus ook, is dan zodanig anders als punt 1 waar is dat ik het ook niet meer kan begrijpen.

In vele oude en primitieve niet westerse culturen geloven de mensen heel sterk in geesten, goden, hogere machten, demonen, spoken, vloeken enz. En geloof mij ik was nog vijf weken geleden op bezoek bij zo iemand, een hindoe vrouw die tantra geneeskunst beoefent en ik ken haar toch al lang, sinds mijn jeugd zo te zien. Ook toen ik vijf maanden geleden naar de arena kantine ging in amsterdam om de komst van dorpshoofden van de indiaanse stammen mee te maken, en het meisje zag dat mij had uitgenodigd, met verentooi, beschilderingen, dansend met de anderen, besefte ik dat zij geloven dat punt 2 absoluut waar is. Heel raar om daar tussen bijna 100 indianen te zijn, velen totaal gemixt en een paar kenden mij wel.

Google Rupert Sheldrake eens dan vind je zijn nieuwste werken met nieuw wetenschappelijk onderzoek. Wat moeten wij nu doen als dit allles toch waar is? Hoe gevaarlijk is het dan voor de toekomst?

Dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 21:48   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.863
Standaard

noot even nog:

als die theorie van morfologische resonantie waar is dan ben ik bang dat goden en godinnen dus ook echt bestaan en hogere machten zijn of krachten en dan word ik bang voor de toekomst en kruip ik onder mijn bed dan of sluit ik mij maar veillig op in het toilet met het licht uit, ver weg van de boze geesten. Maar als Casper, de friendly ghost aanklopt doe ik wel open omdat hij zo lief is.


dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:46   #3
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

/ scalpeert Casper /
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 11:28   #4
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste forum tijgers en kamer geleerden,

Nou ben net weer online hier na ban van vier weken, gewoon ontspoord was ik toen. Ban was goed, thanks moderator.

Maar in deze topic wil ik iets onderzoeken met jullie.
Deze twee dingen:

1. theorie morfologische resonanite, een begrip dat ontwikkeld is door de wetenschapper Rupert Sheldrake, ruiim 15 jaar geleden en gepubliceerd is in zijn oude boek: 'zeven experimenten die de wereld veranderen'. Feitelijk bewijst hij hard en wetenschappelijk via deze slimme experimeten met echte organismen dat er dus een of andere onstoffelijk communiciatie veld bestaat waarmee in theorie alle organismen met elkaar kunnen communiceren of met elkaar verbonden zijn. Een soort organische wifi veld zou je kunnen zeggen, zonder chinese of japanse elektronica. Maar hoe dit kan is een natuurkundig raadsel, omdat die deeltjes dus massaloos zijn, net als de gravitonen, de hypthetische deeltjes die dus de gravitatie krachten opwekken en overdragen, volgens de relativiteitstheorie van Albert Einstein, maar die dus absoluut massalloos moeten zijn en nooit hard gedetecteerd kunnen worden in enig natuurkundig experiment, dus geisoleerd kunnen worden of fotografisch vastgelegd kunnen worden in het licht specturm. Heel raadsel voor elke natuurkundige, en iets heel anders dan het Higgs Boson deeltje.

2. Het bestaan van Goden, leuke godinnnen (liefst hindoe godinnen in sari), geesten, spoken, bakroes, duiveltjes (sheytan, satan), enz

Nou als punt 1 waar is dan geloof ik dat punt 2 dan dus ook waar moet zijn, maar wat zou dit nou betekenen? Ons hele bewustzijn en bewuste bestaan is dan iets heel anders dan wij ons voorstellen nu. Wat wij zijn, ik dus ook, is dan zodanig anders als punt 1 waar is dat ik het ook niet meer kan begrijpen.

In vele oude en primitieve niet westerse culturen geloven de mensen heel sterk in geesten, goden, hogere machten, demonen, spoken, vloeken enz. En geloof mij ik was nog vijf weken geleden op bezoek bij zo iemand, een hindoe vrouw die tantra geneeskunst beoefent en ik ken haar toch al lang, sinds mijn jeugd zo te zien. Ook toen ik vijf maanden geleden naar de arena kantine ging in amsterdam om de komst van dorpshoofden van de indiaanse stammen mee te maken, en het meisje zag dat mij had uitgenodigd, met verentooi, beschilderingen, dansend met de anderen, besefte ik dat zij geloven dat punt 2 absoluut waar is. Heel raar om daar tussen bijna 100 indianen te zijn, velen totaal gemixt en een paar kenden mij wel.

Google Rupert Sheldrake eens dan vind je zijn nieuwste werken met nieuw wetenschappelijk onderzoek. Wat moeten wij nu doen als dit allles toch waar is? Hoe gevaarlijk is het dan voor de toekomst?

Dewanand
Lijkt me wel een interessante en zeker niet uit te sluiten gedachte. Nu nog wat meer feiten die deze theorie zouden kunnen bevestigen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 12:03   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste forum tijgers en kamer geleerden,

Nou ben net weer online hier na ban van vier weken, gewoon ontspoord was ik toen. Ban was goed, thanks moderator.

Maar in deze topic wil ik iets onderzoeken met jullie.
Deze twee dingen:

1. theorie morfologische resonanite, een begrip dat ontwikkeld is door de wetenschapper Rupert Sheldrake, ruiim 15 jaar geleden en gepubliceerd is in zijn oude boek: 'zeven experimenten die de wereld veranderen'. Feitelijk bewijst hij hard en wetenschappelijk via deze slimme experimeten met echte organismen dat er dus een of andere onstoffelijk communiciatie veld bestaat waarmee in theorie alle organismen met elkaar kunnen communiceren of met elkaar verbonden zijn. Een soort organische wifi veld zou je kunnen zeggen, zonder chinese of japanse elektronica. Maar hoe dit kan is een natuurkundig raadsel, omdat die deeltjes dus massaloos zijn, net als de gravitonen, de hypthetische deeltjes die dus de gravitatie krachten opwekken en overdragen, volgens de relativiteitstheorie van Albert Einstein, maar die dus absoluut massalloos moeten zijn en nooit hard gedetecteerd kunnen worden in enig natuurkundig experiment, dus geisoleerd kunnen worden of fotografisch vastgelegd kunnen worden in het licht specturm. Heel raadsel voor elke natuurkundige, en iets heel anders dan het Higgs Boson deeltje.

2. Het bestaan van Goden, leuke godinnnen (liefst hindoe godinnen in sari), geesten, spoken, bakroes, duiveltjes (sheytan, satan), enz

Nou als punt 1 waar is dan geloof ik dat punt 2 dan dus ook waar moet zijn, maar wat zou dit nou betekenen? Ons hele bewustzijn en bewuste bestaan is dan iets heel anders dan wij ons voorstellen nu. Wat wij zijn, ik dus ook, is dan zodanig anders als punt 1 waar is dat ik het ook niet meer kan begrijpen.
Niet zo moeilijk te vatten (in zijn algemeenheid dan): ons innerlijk bewustzijn is een realiteit op zichzelf, zoals omgekeerd de uiterlijke realiteit ook bewustzijn is.

De synthese is dus het bewustzijn.

Uiterlijk zien wij bijvoorbeeld een boom of steen (Bewustzijn van de uiterlijke realiteit, die zich via de hersenen aan ons innerlijk mededeelt).

Innerlijk zien wij de geesten (onze dromen of onze fantasie of een visioen van God).
Dit laatste bestaat evenzeer.
Het is alleen van een hogere sublimiteit, iets moeilijker te begrijpen.

Het openbaart zich uiterlijk in de kunst en oefent aldus invloed uit op de uiterlijke werkelijkheid.
Niet alleen beelden en visioenen, maar ook de wetenschap werkt aldus uit innerlijke gedachten.

Daaruit is onze wereld ontstaan als midden tussen hemel en aarde.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 12:04   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
noot even nog:

als die theorie van morfologische resonantie waar is dan ben ik bang dat goden en godinnen dus ook echt bestaan en hogere machten zijn of krachten en dan word ik bang voor de toekomst en kruip ik onder mijn bed dan of sluit ik mij maar veillig op in het toilet met het licht uit, ver weg van de boze geesten. Maar als Casper, de friendly ghost aanklopt doe ik wel open omdat hij zo lief is.


dewanand
Ook de microwezentjes mag je gerust binnen laten.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 11:53   #7
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.863
Standaard

namaste Harriechristus,

Je hebt gelijk: de uiterlijke wereld manifesteert zich in ons innerlijk via onze zintuigen en zo nemen wij waar. Wat ons bewuste denken is of waar het zetelt weten wij niet, zitten wij in ons lichaam? of erbuiten? Zit ik in mijn bruine hoofd? Maak het open en kijk of je een microwezentje daarin ziet met een stoommachine die je begroet en zegt: hi ik ben dus die zieke bruine kwatta aap dewanand, kom neem een bara, kost je 2 euor met majonaise.

OF spoken bestaan, dan zijn het jou microwezentjes, microfielen he, net als casper.

dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 12:03   #8
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Buiten de materiële wereld (volgens de unificatie bestaande uit snaren) bestaat er niets,behalve het feit dat die materiële wereld nog niet afdoende en volledig verklaard is. Het speculeren over het onverklaarde noemen we "geloof" of "godsdienst" waarbij ook "atheïsme" een soort geloof is. Sedert een 100tal jaren is de wetenschap zodanig ontwikkeld dat die het normale bevattingsvermogen van de mens overstijgt. Maar het blijft wel zo dat de theorieën geldig blijken door wetenschappelijke experimenten en wiskundige analyse.

Blijf je intussen verwonderen en zoeken naar waarheden
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 12:14   #9
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.863
Standaard

namaste Verhiest,

ik zal eens dit gaan bestuderen, die hele snaar theorie en de unificatie theorie, de theorie van alles dus, astro fysica, newton mechanica en kwantum fysica in een regeltje samengevat, een wiskunidge formule dus. Maar verklaart deze formule dan mijn bestaan nu in dit bruine apenlichaam? Dit is dus wat Wieroe en ik willen weten, een formule die onze ellende en lijdensweg kan verklaren. Waarom moesten wij geboren worden om toch later maar te sterven, hoe zinloos is dit niet, zegt Wieroe vaak, in miauwah sanskriet dat geen hond op aarde kan verstaan. Toch is het een intelligente vraag die Wieroe mij stelde dus zo dom is hij niet.

dewanand
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 12:16   #10
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Zoals ik reeds zei : geloof is een noodzakelijk iets voor de mens, maar niet te verwarren met wetenschappelijke waarheid (die voor elke mens ongelofelijk onbegrijpelijk maar toch waar is)
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 13:29   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei : geloof is een noodzakelijk iets voor de mens
Wie beweert nu zoiets?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 20:22   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste Harriechristus,

Je hebt gelijk: de uiterlijke wereld manifesteert zich in ons innerlijk via onze zintuigen en zo nemen wij waar. Wat ons bewuste denken is of waar het zetelt weten wij niet, zitten wij in ons lichaam? of erbuiten? Zit ik in mijn bruine hoofd?
Het denken kan qua inhoud overal zijn, want als ik over de wereld nadenk dan zit het denken dus buiten mijn hoofd (zoals de wereld ook).
Dat is dan de inhoud, die ook de eeuwigheid of oneindigheid kan zijn, die ook groter zijn dan mijn hoofd alleen.
Maar je kunt alle gedachten ook abstraheren, samentrekken, zodat ze dan ook in mijn hoofd zijn.
Het is dubbel dus, net als met de beelden die ik buiten zie en die ook in mijn hoofd zitten.
Citaat:
Maak het open en kijk of je een microwezentje daarin ziet met een stoommachine die je begroet en zegt: hi ik ben dus die zieke bruine kwatta aap dewanand, kom neem een bara, kost je 2 euor met majonaise.

OF spoken bestaan, dan zijn het jou microwezentjes, microfielen he, net als casper.

dewanand
Microwezentjes zijn geen spoken.

Was dat zo dan had ik er vast al een gezien.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 20:27   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Buiten de materiële wereld (volgens de unificatie bestaande uit snaren) bestaat er niets,behalve het feit dat die materiële wereld nog niet afdoende en volledig verklaard is.
De tijd is immaterieel en ook het denken op zichzelf is immaterieel.

De laatste is de Geest bij uitstek.

En de materie wordt verklaard met het denken als de uiterlijke manifestatie daarvan.

Dit volgens de triade van Hegel:

1 - de Logica als grondslag der natuur.

2 - de natuur zelf (de materie dus, hoewel de tijd niet materieel is).

3 - de synthese van beiden in ons bewustzijn van denken en waarnemen.


De ware substantie is dus niet de materie, maar het bewustzijn.
Wij nemen de materie immers waar en we denken de materie ook.

In het laatste geval is de materie zelf metafysisch.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 20:29   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei : geloof is een noodzakelijk iets voor de mens, maar niet te verwarren met wetenschappelijke waarheid (die voor elke mens ongelofelijk onbegrijpelijk maar toch waar is)
De wetenschap heeft een eenzijdige materiële visie op de werkelijkheid.

Terwijl de ware diepere werkelijkheid de Geest is van het denken.
Deze is de ware wetenschap.


Lees daarvoor Hegel en mijn atoomtheorie.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 08:04   #15
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Formules voor de Lijdensweg.

Harrie kan hier nog wat leren van Dewanand, die het beter snapt dan Hegel.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 08:13   #16
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei : geloof is een noodzakelijk iets voor de mens, maar niet te verwarren met wetenschappelijke waarheid (die voor elke mens ongelofelijk onbegrijpelijk maar toch waar is)
Verhiest zie ik als maharadja op de rug van een olifantgrote stofzuiger.

Alle meubilair moet in de Grote Zak van het Geloof.

Boomhutten inbegrepen.

God de Grote Slurf.

Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 08:47   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Formules voor de Lijdensweg.

Harrie kan hier nog wat leren van Dewanand, die het beter snapt dan Hegel.
Wie graag lijden wil, die ga zijn gang.

In Mij is de eeuwige hemelse gelukzaligheid de werkelijkheid te begrijpen.

Zo was Hegel en zo ben ik.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 09:06   #18
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wie beweert nu zoiets?
Sommige mensen verwarren zichzelf dikwijls met "de mens".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 09:22   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik heb het boek van Sheldrake al minstens tien jaar geleden gelezen.

Ik zie begot echt niet in wat de "morfologische resonantie" zou te maken hebben met het bestaan van mogelijke goden, godinnen of geesten.

Het enige wat Sheldrake beweert is dat er buiten de gekende velden (zwaartekracht, magnetisme etc...) er nog een ander veld is waarlangs dezelfde soorten een bepaalde vorm van communicatie voeren. ik herinner me het voorbeeld van een bepaalde stof die in specifieke kristallen kon gemanipuleerd worden. Eénmaal die kristallen een feit, kon men datzelfde experiment mijlenver nog eens overdoen en die kristallen werden veel sneller gevormd. Twee rattenfamilies van éénzelfde afstamming : de oudste familie kreeg bepaalde handelingen aangeleerd. De volgende generatie die geen contact had gehad met familie 1 leerde diezelfde truukjes in een veel sneller tempo dan de familie die het eerst had aangeleerd.

Ook een leuk experiment was het fenomeen van huisdieren die exact wisten wanneer de huisgenoten thuiskwamen (niet dagelijks op hetzelfde uur).
Zelf heb ik zo'n kat gehad die wist wanneer we na drie weken verlof terug gingen komen: ze zat per definitie aan de deur te wachten. Ooit gevraagd aan de buurvrouw of dat beestje dan drie weken aan de deur zat te wachten: helemaal niet. Enkel de dag van thuiskomst.

Het is een zeer opmerkelijke vaststelling.

Maar maak daar nu geen fantasietoestandjes over goden en godinnen van aub.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 augustus 2013 om 09:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 09:29   #20
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Voor zover ik weet heeft geen enkel Sheldrake experiment de kritiek doorstaan.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be