Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2020, 20:47   #61
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij doet jullie echt pijn, hè?
Vertel ons wat er is misgegaan in jouw jeugd.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 20:52   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Pijn doen nu bepaald niet. Maar zoals hij nu uit de media met geen stokken weg te krijgen is lijkt het ons wel, op zijn zachtst uitgedrukt, nogal overdreven. Die man is blijkbaar veel meer geïnteresseerd in public relations dan in wetenschap. En verder was hij reeds lang vóór de corona-saga gekend voor zijn extreem-linkse standpunten. Dat is uiteraard hem gegund in het kader van de vrije meningsuiting. Anderzijds ben ik persoonlijk onverkort rechts. Dus hoeft het niet te verbazen dat ik wel respect voor hem opbreng wanneer hij praat als viroloog maar dat ik het niet eens ben met zijn ideologische roeptoeterij.
Als je iemand die progressief is extreem links noemt dien je jezelf als conservatief ook extreem rechts te noemen.
Just is just.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:04   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je iemand die progressief is extreem links noemt dien je jezelf als conservatief ook extreem rechts te noemen.
Just is just.
Je kunt overtuigd rechts zijn zonder “extreem rechts” te zijn. Veel linksen kunnen dit blijkbaar niet snappen. Of beter nog: ze willen het niet gezegd hebben.
Als het over Van Ranst gaat, zijn agressiviteit op twitter tegenover bijvoorbeeld NVA is zodanig balorig dat je wel niet anders kunt dan hem in de PVDA-hoek te situeren.
Overigens ben ik het volstrekt oneens met het gebruik van de term “progressief” voor links. Progressief impliceert “verbetering”. Wel ik ken geen enkele communistische maatschappij die uiteindelijk inzake algemene welvaart het beter doet dan een goed georganiseerde vrije markt-economie. Net daarom heeft China de marxistische economie over boord gegooid.

Laatst gewijzigd door quercus : 7 april 2020 om 21:06.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:11   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt overtuigd rechts zijn zonder “extreem rechts” te zijn. Veel linksen kunnen dit blijkbaar niet snappen. Of beter nog: ze willen het niet gezegd hebben.
Als het over Van Ranst gaat, zijn agressiviteit op twitter tegenover bijvoorbeeld NVA is zodanig balorig dat je wel niet anders kunt dan hem in de PVDA-hoek te situeren.
Overigens ben ik het volstrekt oneens met het gebruik van de term “progressief” voor links. Progressief impliceert “verbetering”. Wel ik ken geen enkele communistische maatschappij die uiteindelijk inzake algemene welvaart het beter doet dan een goed georganiseerde vrije markt-economie. Net daarom heeft China de marxistische economie over boord gegooid.
Gelukkig dat ‘gematigd’ rechts nooit spreekt over poco’s, Gutmenschen, linkiewinkies, Trutten, Verafstoot, Chiromeisjes, Dikke Maggie, Kalfo en ander fraais
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:22   #65
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
er is nog 50% capaciteit over in de ICU's. Er kan dus gemakkelijk 50% bespaard worden daarin. Als we ze nu nog niet nodig hebben, dan hebben we ze nooit nodig.
Dat zijn dus inderdaad bedden die dag in dag uit geld staan te kosten.

Goed dat we nu al weten waar er te besparen valt, het zal nodig zijn.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:33   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En ik vraag me dan af waarom een alomtegenwoordige expert viroloog zoals Van Ranst dit niet heeft zien aankomen en daaromtrent het juiste advies heeft gegeven. Wellicht was hij te veel bezig met media optredens.
In De Afspraak geeft hij onbewust toe dat hij ongewild de schuld is dat hier veel meer mensen sterven dan in Oostenrijk dat ongeveer evenveel inwoners telt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 april 2020 om 21:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:45   #67
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er moet zeker en vast nog veel bespaard worden op gezondheidszorg.
Want daar zijn nog veel verspillingen.

Maar als je 10 jaar geleden het nodig vond om een strategische reserve te hebben aan mondmaskers, en je schaft dat gegeven dan af door deze niet op peil te houden, zonder daarvoor een fatsoenlijke uitleg te hebben, dan bespaar je op verkeerde wijze.
Voor wat het waard is, Maggie zei dat ze iets op poten aan het zetten was met een roterende stock maar dat gestopt is toen de regering in lopende zaken moest, en geen nieuwe initiatieven kon nemen.

En rarara hoe kwam die regering nu ook al weer ten val?
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:48   #68
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lege ziekenhuisbedden is een speciaal fenomeen dat vooral te maken heeft met nefaste concurrentie tussen ziekenhuizen.
Vooral nefast omdat de kosten toch maar neerkomen op de belastingbetaler/bijdrager aan de sociale zekerheid, zonder dat daar een gedegen service aan die betaler/bijdrager tegenover staat.
Ik heb dat de laatste maanden niet veel meer over gehoord, over die intentie om op ziekenhuisbedden te besparen, niet populair meer voor een populistische partij waarschijnlijk.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:53   #69
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net zoals we van ambtenaren met loketfunctie zeker, maar voor alle ambtenaren in het algemeen, "iets" mogen verwachten over onpartijdigheid en neutraliteit .. bla bla ...
mogen we dat ook verwachten van bepaalde hogere functies van ambtenaren, zoals de griep- en corona-commissaris.
Waar haal je dat nu weer?
Een ambtenaar moet zijn job doen volgens de wet, daarvoor moet hij een soort eed afleggen.
Waar haal jij het dat die onpartijdig en neutraal zou moeten zijn buiten zijn ambt? NVA heeft de laatste jaren ruim zijn achterstand ingehaald in benoemingen van topambtenaren, en jij begint over onpartijdigheid van ambenaren!!!!!!
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 22:25   #70
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Vertel ons wat er is misgegaan in jouw jeugd.
Ik zag altijd beelden van een boze neger met bloederige handen een al even bloederige machete vasthouden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 april 2020 om 22:32.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 22:57   #71
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In De Afspraak geeft hij onbewust toe dat hij ongewild de schuld is dat hier veel meer mensen sterven dan in Oostenrijk dat ongeveer evenveel inwoners telt.
ik heb dat niet gehoord, graag meer info
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:05   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Voor wat het waard is, Maggie zei dat ze iets op poten aan het zetten was met een roterende stock maar dat gestopt is toen de regering in lopende zaken moest, en geen nieuwe initiatieven kon nemen.

En rarara hoe kwam die regering nu ook al weer ten val?
Dat is inderdaad niet veel waard.
Bij lopende zaken let je op de winkel, om grote noodgevallen te voorkomen.

Ik weet dat Vlaanderen en Walenland een systeem hebben van strategische reserve van olievoorraad. Met die reserve moet de staat drie maanden kunnen overleven.
Jij en ik betalen daar trouwens voor, telkens we tanken.

Dat systeem is toch ook niet stopgezet met de val van de regering Michelleke I.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:10   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik heb dat de laatste maanden niet veel meer over gehoord, over die intentie om op ziekenhuisbedden te besparen, niet populair meer voor een populistische partij waarschijnlijk.
Ik discussieer daarover niet met mensen die niet eens beseffen dat het niet gaat over een fysiek bed in een fysieke kamer, als we het hebben over deze problematiek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:12   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waar haal je dat nu weer?
Een ambtenaar moet zijn job doen volgens de wet, daarvoor moet hij een soort eed afleggen.
Waar haal jij het dat die onpartijdig en neutraal zou moeten zijn buiten zijn ambt? NVA heeft de laatste jaren ruim zijn achterstand ingehaald in benoemingen van topambtenaren, en jij begint over onpartijdigheid van ambenaren!!!!!!
Wel, tenminste heeft 1 hoge ambtenaar die door de nva voorop geschoven was, tijdens zijn mandaat, zijn neutraliteit fatsoenlijk uitgeoefend.
Na zijn mandaat is hij dan wel op een tsjevenlijst gaan staan, en zit nu met zijn lui gat in een vet betaald kamerzeteltje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:21   #75
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is inderdaad niet veel waard.
Bij lopende zaken let je op de winkel, om grote noodgevallen te voorkomen.

Ik weet dat Vlaanderen en Walenland een systeem hebben van strategische reserve van olievoorraad. Met die reserve moet de staat drie maanden kunnen overleven.
Jij en ik betalen daar trouwens voor, telkens we tanken.

Dat systeem is toch ook niet stopgezet met de val van de regering Michelleke I.
leren lezen?
ze was het op poten aan het zetten = nieuw initiatief
uw vergelijking met de olievoorraad = bestaand initiatief gaat totaal niet op.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:23   #76
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik discussieer daarover niet met mensen die niet eens beseffen dat het niet gaat over een fysiek bed in een fysieke kamer, als we het hebben over deze problematiek.
uiteraard ben IK te dom daarvoor
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:24   #77
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, tenminste heeft 1 hoge ambtenaar die door de nva voorop geschoven was, tijdens zijn mandaat, zijn neutraliteit fatsoenlijk uitgeoefend.
Na zijn mandaat is hij dan wel op een tsjevenlijst gaan staan, en zit nu met zijn lui gat in een vet betaald kamerzeteltje.
naast de kwestie
moet een ambtenaar nu politiek neutraal zijn of niet?
Of was dit de zoveelste zielige poging om Van Ranst in diskrediet te brengen?
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:54   #78
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Voor wat het waard is, Maggie zei dat ze iets op poten aan het zetten was met een roterende stock maar dat gestopt is toen de regering in lopende zaken moest, en geen nieuwe initiatieven kon nemen.
Dat maakt het voor haar niet beter. Even recapituleren, situatie eind januari:
- ze wist dat de strategische voorraad vernietigd was
- ze vond een stock noodzakelijk, daarvoor wilde ze een nieuw initiatief opstarten
- ze wist dat dat nieuw initiatief nog vele maanden stil zou liggen
- ze wist dat er een nieuw virus in omloop was
- en toch verklaarde ze in het parlement dat het totaal overbodig was om alvast een voorraad mondmaskers te bestellen???
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 08:58   #79
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
er is nog 50% capaciteit over in de ICU's. Er kan dus gemakkelijk 50% bespaard worden daarin. Als we ze nu nog niet nodig hebben, dan hebben we ze nooit nodig.
Nee, de capaciteit is serieus opgedreven de afgelopen weken. Dat is één van de dingen die De Block wél goed heeft gedaan. Er is 50% van de nieuwe capaciteit over, geen 50% van de capaciteit die we in januari hadden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 09:10   #80
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net zoals we van ambtenaren met loketfunctie zeker, maar voor alle ambtenaren in het algemeen, "iets" mogen verwachten over onpartijdigheid en neutraliteit .. bla bla ...
mogen we dat ook verwachten van bepaalde hogere functies van ambtenaren, zoals de griep- en corona-commissaris.
Een professor, zoals Van Ranst, heeft die vaste benoeming (tenure) net gekregen om zijn vrijheid te garanderen, en voornamelijk, zijn vrijheid om een mening te kunnen uiten.

Hij is echter geen ambtenaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be