Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2024, 08:32   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard Nicole De Moor stelt voor: "Nieuw migratiewetboek"

Staatssecretaris voor Migratie Nicole de Moor stelt volgende week haar nieuwe migratiewetboek voor.


Onder het Belgische EU-voorzitterschap moet het Europese migratieakkoord verder uitgewerkt worden. Een strakkere screening zal heel belangrijk worden, maar ook een strengere selectieprocedure aan de buitengrenzen en daaraan gekoppeld een terugkeerbeleid.

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor (CD&V) benadrukt in een debat daarover in "De zevende dag" dat er nog nooit eerder een Europees akkoord geweest is. "Dit is een historisch akkoord. Er is veel goeie wil. We moeten die systemen uitrollen aan de buitengrenzen om mensen te screenen, we moeten grote opvangcentra bouwen aan de buitengrenzen. Er is nog heel veel werk."

Volgens Theo Francken (zevende dag) is het een goed begin, maar ook niet meer dan dat.
De dweil is steviger geworden, de kraan staat echter nog steeds open.


De voorbije jaren heeft het kabinet van De Moor ook de verouderde vreemdelingenwet uit 1980 herschreven. De vreemdelingenwet bepaalt de toegang, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van migranten in België.
"We zitten in ons land al jaren met een heel verouderde wetgeving, die dateert van de jaren 80 en de periode van de gastarbeiders", legt De Moor uit. "Iedereen is het erover eens dat die wet zorgt voor ellenlange procedures, heel veel moeilijkheden om mensen terug te sturen en dat moet anders." Ook de beroepsprocedures moeten eenvoudiger worden en er moet een "duidelijker wettelijk kader zijn voor terugkeer".

De Moor zal het nieuwe migratiewetboek komende week voorstellen. "Naast wat we in Europa doen willen we ook in ons land zorgen voor snellere en eenvoudige procedures. Het was een huzarenstuk om dat op 3 jaar tijd te schrijven. Aan de wet van 1980 heeft men 10 jaar geschreven." De bedoeling is onder meer om "oneigenlijk gebruik en nutteloze opeenvolgende of parallelle procedures te vermijden en tegen te gaan".


We zullen zien wat dit geeft en houden het met argusogen in de gaten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 11:06   #2
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Met de dweil die steviger geworden is, hoop ik dat Theo niet De Croo bedoelt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 11:49   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Met de dweil die steviger geworden is, hoop ik dat Theo niet De Croo bedoelt...
Nee, gelukkig niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 11:52   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Sidonie gaat het eens zeggen sé.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 14:10   #5
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Met de dweil die steviger geworden is, hoop ik dat Theo niet De Croo bedoelt...
kan wel als die laatste aan Eveline D. denkt
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 14:44   #6
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Staatssecretaris voor Migratie Nicole de Moor stelt volgende week haar nieuwe migratiewetboek voor.

Onder het Belgische EU-voorzitterschap moet het Europese migratieakkoord verder uitgewerkt worden. Een strakkere screening zal heel belangrijk worden, maar ook een strengere selectieprocedure aan de buitengrenzen en daaraan gekoppeld een terugkeerbeleid.

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor (CD&V) benadrukt in een debat daarover in "De zevende dag" dat er nog nooit eerder een Europees akkoord geweest is. "Dit is een historisch akkoord. Er is veel goeie wil. We moeten die systemen uitrollen aan de buitengrenzen om mensen te screenen, we moeten grote opvangcentra bouwen aan de buitengrenzen. Er is nog heel veel werk."

Volgens Theo Francken (zevende dag) is het een goed begin, maar ook niet meer dan dat.
De dweil is steviger geworden, de kraan staat echter nog steeds open.


De voorbije jaren heeft het kabinet van De Moor ook de verouderde vreemdelingenwet uit 1980 herschreven. De vreemdelingenwet bepaalt de toegang, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van migranten in België.
"We zitten in ons land al jaren met een heel verouderde wetgeving, die dateert van de jaren 80 en de periode van de gastarbeiders", legt De Moor uit. "Iedereen is het erover eens dat die wet zorgt voor ellenlange procedures, heel veel moeilijkheden om mensen terug te sturen en dat moet anders." Ook de beroepsprocedures moeten eenvoudiger worden en er moet een "duidelijker wettelijk kader zijn voor terugkeer".

De Moor zal het nieuwe migratiewetboek komende week voorstellen. "Naast wat we in Europa doen willen we ook in ons land zorgen voor snellere en eenvoudige procedures. Het was een huzarenstuk om dat op 3 jaar tijd te schrijven. Aan de wet van 1980 heeft men 10 jaar geschreven." De bedoeling is onder meer om "oneigenlijk gebruik en nutteloze opeenvolgende of parallelle procedures te vermijden en tegen te gaan".
Ze zijn weer met woordjes aan het goochelen, cd&v-muts de moor maakt van de vreemdelingenwet nu al een migratiewet.

Die vreemdelingenwet dient voor migranten die komen werken en/of emigreren en belgië LEGAAL binnenkomen.

De vreemdelingenwet heeft NIKS te maken met MIGRATIE door de opzettelijke, ongecontroleerde instroom van illegale asielzoekers, oorlogsslachtoffers die tijdelijke opvang zochten en konden krijgen tot de oorlog voorbij is.

De migratiewet diende voor de oorlogsslachtoffers met schengen, de dublin akkoorden etc.... om asiel aan te vragen in het land van aankomst om een tijdelijk en veilig onderkomen te krijgen.
Nu geven ze al zelf toe dat het om omvolking gaat en niet om oorlogsslachtoffers te helpen, dat was maar een drogreden om medelijden op te wekken zodat het autochtone gepeupel niet zou morren dat er honderdduizenden tegelijk op onze kosten zouden komen leven.

Leugenaar nva-er theo francken moet zwijgen, hij ondertekende zelf in marrakesh het migratiepact om er later tegen te protesteren, hij en nva zijn volkomen ongeloofwaardig.
Dat screenen aan de buitengrenzen hadden ze jaren geleden moeten doen, daardoor hebben politiekers nu allerlei criminelen en terroristen mee binnen gehaald.

De buitengrenzen moeten DICHT, nooit was er voldoende opvangplaats en de woningnood voor eigen bevolking is de schuld van onze eigen politiekers.

Dat stelletje politieke landverraders wil dus ook nog opvangcentra gaan bouwen voor steun aan de economie in andere landen met óns belastinggeld dat moet dienen voor onze sociale systemen en openbare diensten aan de bevolking, die ze dan allemaal maar voor ons afschaffen om het buitenland te gaan financieren!
En de vlaamse nva-regering gaat dan ook nog eens in heel de wereld reclame maken voor asielzoekers door nederlandse taal- en digitale inburgeringscursussen (in het arabisch!!) te geven met ons vlaams belastinggeld, dat moet dienen voor openbare diensten aan de vlaamse burgers die geen ziekenzorg en nu zelfs geen openbaar vervoer meer krijgen.
WAAR zijn opeens de oorlogsslachtoffers van de migratie gebleven?!?!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We zullen zien wat dit geeft en houden het met argusogen in de gaten.
Wat dit geeft?
Al onze sociale voorzieningen en openbare diensten waarvoor wij belastingen betalen, dragen ze naar het buitenland om nog meer asiel- en fortuinzoekers naar hier te kunnen lokken/halen voor de omvolking met parasieten waarvoor de autochtone bevolking moet werken en extra belastingen betalen om de hangmatters te onderhouden die onze huizen mogen inpalmen terwijl alle openbare en sociale diensten selectief en enkel voor autochtonen worden afgeschaft want de asiel-hangmatters krijgen alles gratis.

Ziedaar de uitrol van het plan van de eu-globalisten voor heel europa met de medeplichtigheid van onze eigen politieke marionetten: onze welvaart vernietigen door voor te behouden aan vreemd gespuis en dan betalen verarmde autochtonen ook nog zelf voor hun ondergang: de blanke genocide door omvolking tot een smeltkroes van moslims en afrikanen die mogen komen teren op onze kap met alle sociale voorzieningen die de autochtonen niet meer krijgen maar waar ze wel voor moeten werken.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 8 januari 2024 om 14:46.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:09   #7
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

ja mooi OMA
hoe zit het met die luie, verwende, elitaire GELUKSZOEKERS die met de duurste smartphones in de duurste merkkleding hier binnen stromen bij duizenden?
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:33   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Toen ik naar de zeverende dag keek op vrt-max, viel ik uit mijn zeteltje van het lachen, toen Theo repliceerde:
ik geloof niet in een migratiewetboek dat mee opgesteld is door ecolo en door groen, dus ik wil dat eerst wel eens goed lezen vooraleer ik daar iets over zeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 16:55   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toen ik naar de zeverende dag keek op vrt-max, viel ik uit mijn zeteltje van het lachen, toen Theo repliceerde:
ik geloof niet in een migratiewetboek dat mee opgesteld is door ecolo en door groen, dus ik wil dat eerst wel eens goed lezen vooraleer ik daar iets over zeg.
Ja, was een juiste repliek. Die chefkok die blijkbaar nog in sprookjes gelooft, zweeg toen ook opeens.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 17:45   #10
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, was een juiste repliek. Die chefkok die blijkbaar nog in sprookjes gelooft, zweeg toen ook opeens.
Schoenmaker, blijf bij uw leest. Of in dit geval: chefkok, blijf bij uw potten en pannen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 18:53   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toen ik naar de zeverende dag keek op vrt-max, viel ik uit mijn zeteltje van het lachen, toen Theo repliceerde:
ik geloof niet in een migratiewetboek dat mee opgesteld is door ecolo en door groen, dus ik wil dat eerst wel eens goed lezen vooraleer ik daar iets over zeg.
Zijn de personen waar Theo Francken humanitaire visa aan verstrekte waar dik voor werd betaald al gevonden ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 januari 2024 om 18:53.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 16:57   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het is een schande dat dat tante Nonneke haar wetboek eerst voorstelt aan de pers, in plaats van aan het parlement.

Platte verkiezingskoorts. Nul respect voor de instellingen en de democratie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 17:25   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, was een juiste repliek. Die chef kok die blijkbaar nog in sprookjes gelooft, zweeg toen ook opeens.
Die chef kok had blijkbaar meer dan één vijs los.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 17:26   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Schoenmaker, blijf bij uw leest. Of in dit geval: chefkok, blijf bij uw potten en pannen.
Inderdaad. Wat wilde die eigenlijk bewijzen? En wat was de bedoeling van de BRT?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 17:26   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is een schande dat dat tante Nonneke haar wetboek eerst voorstelt aan de pers, in plaats van aan het parlement.

Platte verkiezingskoorts. Nul respect voor de instellingen en de democratie.
Ik denk dat ze het deksel op de neus gaat krijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 18:41   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is een schande dat dat tante Nonneke haar wetboek eerst voorstelt aan de pers, in plaats van aan het parlement.

Platte verkiezingskoorts. Nul respect voor de instellingen en de democratie.
Nicole De Moor zoekt een wisselmeerderheid om haar nieuw migratiewetboek er door te krijgen. Als het even kan, nog voor de verkiezingen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 09:33   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Waarom haalt men Francken nog steeds aan, gooide die in het verleden niet genoeg roet in het 'eten'.

De Moor weg ermee.

Samenstelling van de strategische beleidscel van Nicole de Moor

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 10:55   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Ik heb ondertussen geleerd dat die ganse reeks staatsecretarissen sedert 1980 heeft moeten werken met wetgeving....van 1980.

Dan is de huidge-,op de korte periode dat ze in deze kl*tejob aanwezig is,en terwijl het plafond naar beneden gekomen is EN ze,in de feiten,GEEN ENKELE HULP krijgt van onze "volksvertegenwoordigers",toch al naarstig bezig geweest..

Ik wete het wel,zo een nieuw boek komt niet uit de lucht vallen,ze staat ongewtijfeld op de schouders van voorgangers,maar het is MEER dan tijd dat de juridische- en wettelijke basis eens herschreven,gebundeld en aangepast wordt....

Ik twijfel er geen moment aan dat het ook niet "helemaal naar mijn gedacht" zou zijn....maar over hoe het er nu aan toe gaat moet er verder geen commentaar meer zijn zeker?


Helaas echter zullen onze "volksvertegenwoordigers" NIET helpen,geen illusies...
Dit(migratie) is een hete patat waar ze allemaal wel graag veel rook over maken,maar zich NIET aan willen verbranden.....Want ZIJ hebben gans het dossier in feite aan de advokatuur gegeven....Zelfs de koffiemachines in het kabinet van de bevoegde staatssecretaris zijn nu niet meer veilig....

beseft eigenlijk iemand de ENORMITEIT hiervan....dat advokaten en rechters even een zeer belangrijke maatschappelijke kwestie kunnen bepalen,omdat ook hier onze volksvertegenwoordiging disfunctioneel is?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2024 om 10:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 19:09   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

De kritiek vanuit andere vivaldi-partijen: hoe leuk, hoe gezellig.

Het is toch overduidelijk: er moeten twee migratiewetboeken komen. Wegens verschillende visies.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 23:50   #20
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Ik denk dat we Nicole De Moor liever Nicole De Sloor moeten noemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be