Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2024, 19:41   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard Asielplan Ja21: 'opvang in EU 50 keer duurder dan opvang in de regio'

onderwerp
Asielplan Ja21: 'opvang in EU 50 keer duurder dan opvang in de regio'


JA21 heeft plan om asielkosten flink te drukken: "Opvang in EU 50 keer duurder dan opvang in de regio"

Analyse

1) Ja21, olv de HOOGGeleerde, grootgeschapen, kattige mini Fuhrer Joost Eerdmans komt met plan om de asielkosten flink te verlagen, omdat 'opvang in EU 50 keer duurder dan opvang in de regio'. Leuk BBB kan hier niet, VOL=VOl.

2) Stel je voor 50 maal duurder om een asielzoeker in de Europese Unie op te vangen, pamperen, Bed Bad Brood, (en Bordeel.........) ja links moet oprotten nu. Ik had geen flauw idee hoe duur het is, en nu zie ik harde cijfers: 50 maal duurder per gelukszoeker.......... Stop hele asielopvang per direct, punt uit, ben zelf een gekleurde Auslander, Indiase Bharatiya PV RAS, en als ik dit zo nuchter bekijk als bruine Koelielander en zie ik grote mogelijkheden voor een harde Relay van alle asielzoeker in nieuWE, veilige produktie woon/werk assemblage steden langs de kustlijn van het hele Midden Oosten tot NOord afrika, ja 50 maal goedkoper, dan hen pamperen levenslang in EU/ Nederland ea.

3) ik vind Nederland zelf nu te zwart ok, overal zwarten in de tram, bus, OV, straat, elke week begint nu met een zielige, mislukte ZWARTE MAANDAG, A Black Monday en dit maakt mij toch bang en depressiever, omdat zwarten mij toch altijd wilden mishandelen en discrimineren als koelie apen afval.

4) ik moet Joost Eerdmans nog een verzoekbrief schrijven om met hem duurzaam samen te werken, en eerst zou ik mijn onderzoek vh vreemdelingenbeleid moeten publiceren, om daarna een poot aan de grond te krijgen in het maatschappelijk middenveld van de HOOGontwikkelde BBB Arische Kennis Natie Nederland.

5) Bevolking Nederland moet OMLAAG naar 10 miljoen ok nu dus 8 miljoen mensapen te veel hier, overbevolkt dus er kan geen enkele viesbruine, ziekelijke, indiase muis meer bij.

=================================
https://nieuwrechts.nl/96478-ja21-he...ng-in-de-regio


JA21 heeft plan om asielkosten flink te drukken: "Opvang in EU 50 keer duurder dan opvang in de regio"
Achtergronden
31 januari 2024
3 minuten
Redactie



JA21-leider Joost Eerdmans heeft tijdens het begrotingsdebat voor ontwikkelingssamenwerking concreet uitgelegd hoe Nederland de kosten voor asiel en migratie flink kan drukken. Eerdmans gaf de beschouwing in de hoop dat het kabinet de adviezen van harte neemt.

Lees ook
Asielzoekers
Nieuws
Asielzoekers vertrekken omdat ze geen contant geld meer krijgen

Lees ook
Asiel
Achtergronden
Deze Nederlandse gemeenten vangen al jaren geen asielzoekers meer op

JA21-voorman Joost Eerdmans is blij met het nieuws dat het kabinet gaat investeren in asielopvang in de regio. "Nederland heeft hiervoor extra geld vrijgemaakt, tot 195 miljoen euro vanaf 2025. Dat juicht JA21 van harte toe, want het belang van vluchtelingenopvang in de eigen regio's zal alleen maar toenemen. Afrika staat op het punt om te verdubbelen, kun je zeggen, en gaat tegen 2050 van 1,2 miljard mensen naar 2,4 miljard mensen. De komst van grote groepen migranten, gedreven door honger, oorlog of economische motieven, zal de welvaart van ons Europese continent zwaarder onder druk gaan zetten. Alle middelen tot nu toe, zoals de Tunesiëdeal, het Europees Asiel- en Migratiepact en de uitbreiding van Frontex, zijn toch allemaal druppels op de gloeiende plaat. Hard gezegd kan eigenlijk alleen een hek om Europa Europa redden. De EU stroomt vol en dus zal Nederland werk moeten maken van opvangmogelijkheden in landen rond de brandhaarden, en tegelijkertijd partnerlanden moeten zoeken die onze asielopvang kunnen overnemen."

Volgens Eerdmans moet het kabinet goed kijken naar andere landen die werken met partnerlanden en vooral naar de successen die daar worden geboekt. "Ik heb in dat verband een land als Zambia genoemd. Dat is over het algemeen een zeer veilig land. We weten dat diverse West-Europese landen, zoals Italië, Denemarken, Engeland, Zweden en Oostenrijk gelijke ideeën hebben. JA21 vindt het opmerkelijk dat er tig vluchtelingen door zeer veel veilige landen komen voordat hier in Nederland asiel wordt aangevraagd. De facto kennen wij dus eigenlijk ook geen echte vluchtelingen, want men had al in het eerste veilige land in Europa kunnen neerstrijken."

JA21 is dan ook van mening dat opvang in de regio de oplossing is voor een beter en houdbaar asielbeleid. "Nou betoogt Stichting Connect International, een hulporganisatie voor ontwikkelingslanden die voornamelijk in Afrika opereert, al jarenlang dat opvang in de regio de oplossing is om het asielprobleem op te lossen. Deze stichting van Tom de Veer ziet als geen ander hoe ons asielsysteem disfunctioneert. Volgens hem is het huidige systeem ook extreem oneerlijk, omdat de rijkste 15 procent de middelen heeft om die oversteek naar de EU te maken. Lees daarover natuurlijk ook het boek De asielloterij van Ruud Koopmans. Daarnaast is de opvang in de EU 50 keer duurder dan opvang in de regio zelf. Het voorkomt natuurlijk ook de zeer gevaarlijke reizen, waarbij jaarlijks duizenden migranten omkomen en waarvan vooral de mensensmokkelaars profiteren, die telkens weer nieuwe routes zullen bedenken. Kortom, het plan van Stichting Connect International kent zowel een preventieve als een compenserende werking. Ik heb hier vaker met de heer De Veer over gesproken. Het heeft een preventieve werking omdat asielzoekers weten dat ze teruggestuurd worden naar hun regio; ze hebben nul kans. En het heeft een compenserende werking omdat landen een financiële vergoeding uit de bestaande ontwikkelingshulpbudgetten ontvangen."

"Dan mijn vraag aan de minister. Ik bied hem dit plan aan. Ik hoop dat hij mij daar een reactie op gaat geven. Dat mag overigens schriftelijk, want die hoef ik niet morgenavond te hebben. Als dat mag, zou ik graag het plan met bijlage aan de minister aanbieden via de bode. De bijlage is het plaatje van de brandhaarden en de mogelijke landen die kunnen helpen bij opvang aldaar en bij opvang van Nederlandse asielzoekers in partnerlanden."




https://nieuwrechts.nl/96478-ja21-he...ng-in-de-regio
=====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be