Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Herman Van Rompuy (CD&V) - 14 tot 20 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Herman Van Rompuy (CD&V) - 14 tot 20 mei (°31/10/1947) Begon zijn politieke loopbaan als nationaal ondervoorzitter van de CVP Jongeren in 1973. Sinds 2004 is hij Minister van Staat.

 
 
Discussietools
Oud 15 mei 2007, 13:42   #1
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard Houding tegenover referendum over Vlaamse onafhankelijkheid

Beste meneer van Rompuy,

ik heb u reeds letterlijk in interviews zien zeggen dat u tegen separatisme bent. Maar daarnaast zit uw partij wel in kartel met de NVA, een separatistische partij.
Wat zou u mening zijn over een referendum in Vlaanderen over de opsplitsing van België?
Er wordt tegenwoordig zo veel gespeculeerd, er zijn linkse nationalisten die eigenlijk geen partij hebben om op te stemmen, er wordt beweerd dat de kiezers van het Vlaams Belang grotendeels ook tegen het separatisme zijn, en door dit kartel weten we ook niet hoeveel mensen er op de NVA stemmen.
Zou het daarom niet goed zijn om nu eens werkelijk (al dan niet met stemplicht) te kijken in welke mate de onafhankelijkheid gewenst is? Is uw partij dit eigenlijk niet verschuldigd aan haar kartelpartner?

Met veel dank en groeten,
evilbu
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 15 mei 2007, 15:03   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Hier ben ik ook wel voorstander van.
Ik ben echt wel benieuwd hoeveel mensen echt voor zijn, en echt tegen...
lijkt me een goed idee.

Ik ben er wel vrij zeker van dat het merendeel van de vlaamse bevolking tegen is. (van de belgische bevolking is duidelijk e )
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 15 mei 2007, 15:55   #3
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Hier ben ik ook wel voorstander van.
Ik ben echt wel benieuwd hoeveel mensen echt voor zijn, en echt tegen...
lijkt me een goed idee.
Inderdaad, en een van de redenen ervoor is dat als je kijkt naar de uitslagen van de regionale verkiezingen in 2004 :
http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html
dan zie je dat het kartel CD&V/NVA samen met Vlaams Belang meer dan de helft haalde. De helft van de Vlamingen vind het dus blijkbaar geen probleem om zijn stem te geven aan een separatistische partij of een kartel waarin zo een partij zit.


Citaat:
Ik ben er wel vrij zeker van dat het merendeel van de vlaamse bevolking tegen is.
Het zou al iets zijn, in Quebec zijn er ook al twee referenda geweest, en de separatisten geven niet op.

Citaat:
(van de belgische bevolking is duidelijk e )
Ja en dan ook volslagen irrelevant , bij de afscheiding van de Baltische Staten is er ook geen referendum over heel Rusland georganiseerd.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 15 mei 2007, 20:26   #4
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Er wordt tegenwoordig zo veel gespeculeerd, er zijn linkse nationalisten die eigenlijk geen partij hebben om op te stemmen, er wordt beweerd dat de kiezers van het Vlaams Belang grotendeels ook tegen het separatisme zijn, en door dit kartel weten we ook niet hoeveel mensen er op de NVA stemmen.
Hela hela, volgende verkiezingen zijn we erbij he, dan kan men op Vrij-Vlaanderen stemmen. Nu waren we een beetje laat he. Nog effe geduld, we komen eraan!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 15 mei 2007, 20:44   #5
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hela hela, volgende verkiezingen zijn we erbij he, dan kan men op Vrij-Vlaanderen stemmen. Nu waren we een beetje laat he. Nog effe geduld, we komen eraan!
Ik heb al mijn gemengde gevoelens getoond, ik snap wel waarom het nodig is en het zou niet nodig mogen zijn, maar ik denk dat zo een lijst nooit het vertrouwen zal opbrengen van de kiezer en daardoor juist separatistische stemmen zal opzuigen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be