Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2012, 13:36   #241
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Zilver zal het zonder enige twijfel uitstekend doen. Ook ik heb in één van mijn eerste postings gezegd dat zilver van hieruit kan ver(drie)dubbelen.

De reden waarom wij van het goudstudieforum fysiek goud verkiezen is omdat er unfinished business is uit 1971. Het dollar als store of value experiment loopt op zijn laatste benen. Er wordt een nieuw financieel systeem voorbereid!

Waarom is dat zo moeilijk om te geloven? Een reset!
Het is een beetje zoals de Jehova of andere sektes die om de 5 voet beweren dat de aarde gaat vergaan. Keer op keer zitten ze erlangs en blijft alles bij het oude.

Citaat:
En dan zien wij dat goud staan op de balans van de ECB.

Waardoor wij denken dat in de eindafrekening (onderweg weet ik niet), maar in de eindafrekening fysiek goud zal outperformen.
Pure speculatie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:37   #242
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
If you don't trust GOLD,the only asset with a 6000 year track record, do you trust the logic of taking a $1,000 pine tree, cutting it up, turning it to pulp, putting some ink on it, and then calling it one billion $ dollars?
Niveau
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:38   #243
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De goudprijs kan evengoed in elkaar zakken terwijl de inflatie toeneemt.



Het is gemakkelijker om bij het huidige systeem te blijven en geld bij te printen hoor. Lijkt mij waarschijnlijker dan dan een compleet nieuw financieel systeem.
Nee, goud is de antipode van de dollar: als de dollar zakt, stijgt het goud. Dat weet iedereen. Bij hyper-inflatie gaat de goudprijs dus parabolisch.

Laat ze maar printen dan, dan stort het systeem in onder zijn eigen gewicht: Een almaar toenemende schuld in een almaar krimpende economie?

Yeah, sure!
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:40   #244
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is een beetje zoals de Jehova of andere sektes die om de 5 voet beweren dat de aarde gaat vergaan. Keer op keer zitten ze erlangs en blijft alles bij het oude.



Pure speculatie.
Nee, zilver, DAT is speculatie. Wij argumenteren met fysiek goud op de balansen van de ECB en friends (de BRICS). Dat stijgt al 10 jaar zonder te hoeven traden.
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:56   #245
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die inflatie zal de komende jaren nog blijven en mogelijk enkel vergroten. Als je o.b.v. die verwachting een belegging wilt doen is goud een povere keuze.
Er zijn hier twee factoren van toepassing. De goudprijs verdubbelde (iets meer) sinds het geld bijmaken. Echter, ongeveer 20% van QE1+2 werd tot nu (4 jaar later) uitgegeven. De dollar monetaire basis vertrok toen van 875 miljard. 325 van de 1815 miljard nieuwe dollars werd uitgegeven. 325/875 is 37%. Als deze geldcreatie niet wordt gecompenseerd door hogere productie, dus een 100% translatie, dan zullen prijzen op termijn met 37% stijgen. Goud steeg met meer dan 100%, zilver zelfs met 200%. Nu, de tweede factor is het potentieel van de goud en zilvermarkten. Uiteindelijk zit maar een relatief klein deel van de totale waarde in speculatieve zaken in goud en zilver. In zilver zelfs nog minder dan goud. Dat betekent dat de translatiefactor voor goud en zilver veel hoger kan zijn dan voor grotere markten (zoals olie). Er is niet veel geld nodig uit grotere markten (aandelen, obligaties) om goud, en vooral zilver te doen stijgen in prijs. En dat is waarom zilver een groter potentieel heeft dan goud. Maar het vereist dat degenen die arriveren op de zilvermarkt stoppen met zomaar te kopen aan elke prijs. Want dan krijg je grote prijscycli (kijk maar naar de $50 die neerkwam op een +400% relatief tot 2008), velen in het rood, en mensen die teleurgesteld verkopen. Echter, als je een 'geschoolde gok' doet inzake welke prijs 'redelijk' is volgens de marktsituatie, dan kan zilver u heel wat jaren inflatieverliezen laten ontlopen. Goud is niet zozeer een povere keuze dan wel een minder goede keuze.
Eigenlijk dien je de euro/dollar wereld te bekijken vanuit het volgend perspectief: er zijn miljarden dollars en euro's op bankrekeningen, in aandelen en in obligaties, die eigenlijk geen koopkracht representeren, want ze werden bijgemaakt in plaats van verdiend na productie. De centrale planning poogt dit surplus nu weg te werken door bankrekeningen te ontwaarden (intrest lager dan werkelijke inflatie) en door mensen te pogen teveel te doen betalen voor vluchtproducten (zoals goud en zilver). Het is dus eigenlijk kiezen tussen pest en cholera maar met te blijven met een bankrekening speel je hen OOK in de kaart, want dan gaan ze zelf lagere prijzen zien wanneer ze hun geleend nieuw geld uitgeven. Dus spijts de reeds hogere prijzen moet je goud/zilver nu kopen. Maar zoals u zegt, is goud (en ook zilver), de komende jaren een povere keuze, want eigenlijk is inflatie voor andere producten nu goud en zilver aan het bijbenen, wat dus eigenlijk betekent dat zelfs bij gelijkblijvende of lichter stijgende goud/zilverprijs, je koopkracht verliest.
Maar dat is de pil die je moet slikken, als je de volgende cyclus wèl aan de start wilt staan. Als je nu teleurgesteld verkoopt, zullen anderen/parasitairen, je 'positie' in de koopvolgorde inpikken, waardoor je de volgende cyclus in net dezelfde 'te laat' situatie verzeild raakt.
En dat is wat ik die twee goudpromoters hier verwijt, ze pogen je goud te doen kopen via een 'wordt rijk dankzij centrale banken' verhaaltje, de realiteit is echter dat de echte reden om goud (of zilver) te kopen een verhaal is van beter doen dan een bankrekening, en om dat te realiseren, je wat meer moeite gaat moeten doen dan zomaar kopen aan elke prijs met 'HOERA IK GA RIJK WORDEN'' in gedachten. En daarom is uw opmerking ('povere keuze'), alhoewel niet echt pover inzake keuze, toch een welkom 'tegengewicht'.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:58   #246
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Nee, zilver, DAT is speculatie. Wij argumenteren met fysiek goud op de balansen van de ECB en friends (de BRICS). Dat stijgt al 10 jaar zonder te hoeven traden.
U bent even kortzichtig als degene die doorheen 5 open deuren loopt, simpelweg omdat ze open waren, om dan pijnlijk te ontdekken dat er een man met een hamer achter de laatste staat.

En zilver hoeft geen 'traden', vermijdt gewoon teveel te betalen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 september 2012 om 13:59.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 16:46   #247
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
U bent even kortzichtig als degene die doorheen 5 open deuren loopt, simpelweg omdat ze open waren, om dan pijnlijk te ontdekken dat er een man met een hamer achter de laatste staat.

En zilver hoeft geen 'traden', vermijdt gewoon teveel te betalen.
Nu doet U me echt denken aan die LHSP kadeekes in 2000.
Hoe lager LHSP stondt, hoe meer die idioten er kochten.Ze vermeden gewoon teveel te betalen :

juist ja.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 16:51   #248
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Nee, goud is de antipode van de dollar: als de dollar zakt, stijgt het goud. Dat weet iedereen. Bij hyper-inflatie gaat de goudprijs dus parabolisch.
De dollar is onlangs sterk gestegen in waarde terwijl de goudprijs ook steeg (in mindere mate wel). Tot zover uw antipode.

Citaat:
Laat ze maar printen dan, dan stort het systeem in onder zijn eigen gewicht: Een almaar toenemende schuld in een almaar krimpende economie?

Yeah, sure!
Almaar krimpende economie? Vroeger hadden de rijkere mensen 1 tv thuis, tegenwoordig heeft het gemiddelde gezin 3 tv', 4 pc's, 2 auto's, 4 gsm's, ... Zoveel inkrimping heb ik nog niet vastgesteld
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:10   #249
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Zilver is de Lorelei.
De Lorelei zal heel mooi zingen.

Goud zal veel te duur zijn : daar kunde genen hoop meer van kopen.

Al wie in zilver zit, zit niet in goud.
Daarom ook al dat positief CNN/CNBC- gedoe rond zilver.
Die mannen weten perfect hoe de schapen te mennen.
Bijna iedereen heeft goud,....
Meestal hoor je nochtans berichten over goud,.... over zilver hoor je bijna niemand spreken.

Je zit hierboven nochtans het perfecte argument voor zilver boven te halen.
Als al het geld dat anders naar goud zou gaan naar zilver gaat,.... dan zit zilver binnen de kortste tijd weer op zijn historische ratio,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:19   #250
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Erw heeft een tradeke gelukt : Erw is DE man.
Erw baseert zich op cijfers van een frauduleuze bank.
Wij noemen dat speculeren.
You win some, you lose most.


Een reset kunde niet traden, helaas.
Al zeker niet als ge op de verkeerde trein zit.
Hij heeft het twee keer op het juiste moment weten in te schatten en alles aangetoond aan de hand van cijfers. Had hij iemand geweest die zilver koste wat kost wou promoten,..... dan had hij het op geen enkel moment afgeraden om te kopen. Zijn uitleg houd bovendien in mijn ogen steek. Geld is maar papier. De bank kan er op elk moment bijdrukken en metalen of papier met bijkopen,.... het enige wat je dus in het oog moet houden is het aantal papieren metaal om te zien wanneer je moet bijkopen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:21   #251
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Erw heeft een tradeke gelukt : Erw is DE man.
Erw baseert zich op cijfers van een frauduleuze bank.
Wij noemen dat speculeren.
You win some, you lose most.


Een reset kunde niet traden, helaas.
Al zeker niet als ge op de verkeerde trein zit.
Ik zit zoiezo op de goede trein.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:22   #252
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Nog altijd dezelfde paranoia wel van 7 jaar terug.
Ik zit hier nog niet zolang, en jij blijkbaar ook niet aan je aantal berichten te zien.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 2 september 2012 om 17:22.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:29   #253
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
@ Erw

Ge moet uw posts wat korter houden.
Der is geen kat die al die zever leest anders.
Ik lees die "zever".

BTW ook bij een totale crash van het systeem heeft zilver zo zijn voordelen. Waterzuivering op kleine schaal zal men dan veel nodig hebben niet? Wel laat dat nu net één van de takken van de industrie zijn waar zilver onmisbaar is. Ook in de geneeskunde heeft men het nodig ( http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_uses_of_silver )

Citaat:
Silver also kills bacteria in external wounds in living tissue, so physicians use wound dressings containing silver sulfadiazine (Ag-SD) or silver nanomaterials to treat external infections.[2][1][3][4][5] Wound dressings containing silver are increasing in importance due to the recent increase of antibiotic-resistant bacteria
Kort gezegd, het is de antibiotica van de toekomst.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:34   #254
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik lees die "zever".
Naast de kwestie. De vraag is of uw kat die 'zever' leest.

Ikzelf heb het allemaal zelf moeten lezen omdat ik geen kat heb, en hoewel het me zeer boeit, kan ik het me gewoonlijk na een poosje niet meer juist herinneren. Soms lees ik het dan nog eens opnieuw. Daar kruipt wel tijd in. Dus als u een kat hebt:

stuur mij maar uw kat!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 17:41   #255
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Naast de kwestie. De vraag is of uw kat die 'zever' leest.

Ikzelf heb het allemaal zelf moeten lezen omdat ik geen kat heb, en hoewel het me zeer boeit, kan ik het me gewoonlijk na een poosje niet meer juist herinneren. Soms lees ik het dan nog eens opnieuw. Daar kruipt wel tijd in. Dus als u een kat hebt:

stuur mij maar uw kat!
De kat zou in de titel het woordje goud zien staan en niet beginnen lezen,...
Als je verder leest wil het zeggen dat je interesse hebt in het topic.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 18:13   #256
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht



Almaar krimpende economie? Vroeger hadden de rijkere mensen 1 tv thuis, tegenwoordig heeft het gemiddelde gezin 3 tv', 4 pc's, 2 auto's, 4 gsm's, ... Zoveel inkrimping heb ik nog niet vastgesteld

De vraag is: 'Wat is er van afbetaald?'
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 19:10   #257
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De prijs wordt zowel omhoog als omlaag gemanipuleerd, en degenen met de grootste stocks kunnen het langs omlaag manipuleren. Hoeveel goud hebben centrale banken alweer? 20 of 30 duizend ton? Ze kunnen de prijs een paar decennia drukken, terugkopen kunnen ze toch aan elke prijs, daar ze dezelfden zijn die het fiatgeld bijmaken dat daarvoor nodig is.
En er wordt niet oneindig bijgedrukt, de VS centrale bank heeft de monetaire basis weliswaar met een kleine 1815 miljard dollar verhoogd sinds 2008, maar daarvan werd na 4 jaar nog maar 325 miljard dollar uitgegeven, 18%, wat dus betekent dat bij een voortgezette 'spending rate' ze 5 x 4 = 20 jaar verder kunnen met de nieuwe dollars. Dus zeker een decennium.
Monetaire basis:
http://research.stlouisfed.org/fred2...&category_id=0
Excess reserves:
http://research.stlouisfed.org/fred2...&category_id=0
Voor QE1 was de dollar monetaire basis 875 miljard en EXCESS_RESERVES 0.
Ik zie niet hoe je uit die grafieken zou kunnen afleiden dat ze van de 1812 miljard dollar gecreëerd geld nog maar 325 miljard dollar hebben uitgegeven. Waar staat dat?

Waarom dan QE2 organiseren als je in feite met QE1 al genoeg hebt?
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 19:16   #258
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik zit hier nog niet zolang, en jij blijkbaar ook niet aan je aantal berichten te zien.
Ken hem van andere fora in vervlogen tijden.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 19:18   #259
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik zit zoiezo op de goede trein.
Da 's vele malen beter dan de gemiddelde Belg dan :
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 19:37   #260
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Bijna iedereen heeft goud,....
Meestal hoor je nochtans berichten over goud,.... over zilver hoor je bijna niemand spreken.

Je zit hierboven nochtans het perfecte argument voor zilver boven te halen.
Als al het geld dat anders naar goud zou gaan naar zilver gaat,.... dan zit zilver binnen de kortste tijd weer op zijn historische ratio,....

De kleine man zal massaal voor zilver gaan.
Daar sturen gans die Anglo-Saksische media toch op aan !
De hefboom zal zijn zoals bij de internetaandelen destijds.
Vandaag 35$, morgen 41, overmorgen 50$.
Hoeveel hebben er toen hun broek gescheurd in the end ?
Bijna iedereen.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be