Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 17 mei 2004, 08:44   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Dit artikel haal ik uit het onvolprezen Jounaal ( nr 415 18/03/04)van Marc Grammens, die ik bij de Vlaamse Bewegers zeker niet meer moet voorstellen. Zoals steeds slaat hij de nagel op de kop!

Postjes: zeker twee; macht: nul

De NV-A doekt zichzelf op.

Als er onmiddelijk na de vorming van het Vlaams kartel van cd&v en nv-a verkiezingen waren geweest, dan zou een niet gering aantal vlaamsgezinde kiezers voor dit kartel hebben gestemd, zeker als het- zoals aanvankelijk werd gedacht - ook onder de benaming "Vlaams kartel" aan de verkiezingen had deelgenomen.
Er zou een niet te onderschatten Vlaamse dynamiek op gang zijn gebracht, met een heldere politieke motivering die ongeveer als volgt kan worden samengevat: "paars" heeft tot weinig anders dan Vlaamse toegevingen geleid; om een trendbreuk tot stand te brengen, moeten er anderen in Vlaanderen aan de macht komen om de heerschappij van de PS te breken; gesteund door een radikale nv-a kan de cd&v deze taak aan. En wellicht zou het nog waar geweest zijn ook.
Helaas, men weet thans met zekerheid dat het niet waar is, en nooit waar is geweest. de vroegere cvp heeft immers hoegenaamd niet de intentie om een vuist te maken naar de Franstaligen en hun arrogantie een halt toe te roepen. En ze heeft ook niet de intentie de nv-a toe te laten dit te doen.
Wie wil voorkomen dat een grandioos kiezersbedrog wordt gepleegd en de vlaamsgezinde opinie voor de zoveelste keer fameus om de tuin wordt geleid, is verplicht nù te spreken en de ware intenties van de cd&v bloot te leggen en zo nodig aan te klagen. Het "Vlaams kartel" is, van Vlaams oogpunt uit beschouwd, waardeloos.
Zoals een slimme kommentator reeds onmiddelijk na de aankondiging van het kartel in het Belang van Limburg (16/02/04) begrepen had, is het "de cd&v enkel op de macht en de nv-a enkel om de postjes te doen".
Voorzitter Bourgeois heeft zijn ministerportefeuille in de Vlaamse regering binnen als het "kartel" tot die regering toetreedt, en ondervoorzitter De Wever krijgt zijn gewaarborgd zitje in het Vlaams parlement. En dat is alles!
Men zegt dit met grote spijt, maar ik herhaal: om kiezersbedrog te vermijden, moet het worden gezegd. Ik bedoel dus dit: men kan goede motieven hebben om straks voor cd&v te stemmen, ongetwijfeld, en ook zijn er motieven denkbaar om voor de nv-a te stemmen, zodat er wel motieven te vinden zijn om te stemmen voor een kartel van deze partijen, maar de hoop en de verwachting dat hierdoor een radikale vlaamsgezinde politiek zal bedreven worden is daar niet bij.
Zoals in de vorige aflevering van journaal (blz 3314) reeds werd uiteengezet, heeft cd&v voorzitter Yves Leterme aan de franstalige opinie (via een interview in Le Soir, 26/02/04) laten weten dat de Waalse spilzucht in de sociale zekerheid niet ter diskussie zal worden gesteld door zijn partij, en dat de nv-a geen inspraak zal hebben bij een eventuele Belgische coalitievorming waaraan door cd&v wordt deelgenomen. In verscheidene, vaak nogal spottende, zoniet (terecht) misprijzende verklaringen heeft de Waalse nationalistische leider Di Rupo inmiddels minzaam kennis genoemn van de kapitulatie van de cd&v voor de Waalse belangen.
Zo ver staan we dus. Het maakt geen enkel verschil uit of Verhofstadt dan wel Leterme (of Dehaene) Belgisch eerste minister wordt, want de machtspositie van de PS blijft onaangetast en de transfers naar Wallonië gaan ongehinderd door.
Ook de anti-radikale houding van de cd&v wordt bekrachtigd, zonder dat dit zelfs maar het geringste antwoord uitlokt van nv-a. Alleen is het met de dag méér de vraag waar die laatste partij kiezers hoopt te halen, want zij loopt leeg.
ooit liet Leterme zich ontvallen (HLN, 03/09/03): "Dat hun onderhandelaars (van nv-a) zelf in aanmerking kwamen voor een zetel, dat begrijp ik, maar kennelijk hun achterban niet". Dat was juist gezien, maar het is niet de zitjesjacht niet neemt, dan wel dat daar geen politieke winst tegenover staat.
Zoals Manu Ruys in dit verband schreef (Tertio, 03/09/03): "Een partij dient zichzelf te blijven en haar kracht te putten uit de zending, waartoe zij zich geroepen voelt. zij moet de kiezer, die zich al te vaak misleid en bedrogen voelt, aanspreken in volle klaarheid".
Dat laatste doet wél Yves Leterme, maar niét de nv-a. wat doet de nv-a bijvoorbeeld met de uitspraak van Leterme (Tertio, 10/03/04): "Voor een goed begrip: kristendemokratie en nationalisme staan haaks op elkaar."
Ten eerste, dat is aantoonbaar niet waar, maar ten tweede, waarom zegt Leterme dit nu, tenzij om aan de hele wereld duidelijk te maken dat de nv-a niet meetelt? Want als de nv-a ook maar het minste te betekenen had in het fameuze "kartel", dan zou zij zo'n rechtstreekse aanval van Leterme toch niet onbeantwoord laten? Wat meer is: als nv-a ook maar een sikkepit zelfrespekt bezat, dan zou zij eisen dat Leterme deze anti-nationalistische uitspraak intrekt of het kartel onmiddellijk opdoeken (maar dat kan natuurlijk niet: de postjes, nietwaar.)

En nu weer dit. De cd&v heeft voor haar verkiezingscampagne een zekere Jens Mortier als reklame-adviseur aangetrokken. Dit blijkt volgens een interview in De Morgen (13/03/04) een kereltje te zijn dat barst van de arrogantie en stikt in de zelfvoldaanheid, maar bovenal iemand die zeer ver verwijderd staat van de cd&v (hij heeft ere nooit voor gestemd zegt hij met grote trots) en nog veel verder verwijderd van nv-v. hij laat verstaan dat het aan zijn tussenkomst te wijten is dat de cd&v het begrip "Vlaams kartel" heeft laten vallen want- luiser nu goed- "dat klinkt nogal fascistoïde". Bam!
Met zo'n model van modieuze anti-Vlaamse idioterige aanstellerij gaat Leterme scheep, en weer verneemt men geen woord van afkeuring van Bourgeois of De Wever, die blijkbaar het bewijs willen leveren dat het hun inderdaad, zoals van meetaf aan kom worden vermoed, allen om de "postjes " te doen is.

wat een ellende hangt ons wééral boven het hoofd. De cd&v zal in ruil voor waat stemmen-inbreng (maar dat cijfer vermindert met de dag) de nv-a aan boord nemen en belonen met postjes voor de onderhandelaars, ook in de Vlaamse regering.
Die regering zal een radikaal Vlaams programma mogen hebben, waar zich vervolgens niemand zal aan storen, want de cd&v zal, als ze geroepen wordt tot deelneming aan de macht in belgië, dat programma links laten liggen en grinnikend voorbijgaan aan het geweeklaag van de nv-a. Leterme laat geen enkele kans onbenut om dit zo duidelijk mogelijk aan te kondigen. zijn openhartigheid verdient alle waardering. Geheel anders is het gesteld met nv-a, waarvan de politiek invloed deskundig wordt gereduceerd tot nul.
jan hyoens is offline  
Oud 17 mei 2004, 10:57   #2
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Dit tekstje staat zo vol met spel- en schrijffouten dat ik met zekerheid kan zeggen dat dit niét het origineel is. Op eigen houtje wat gaan knippen en plakken, Jan?
zorroaster is offline  
Oud 17 mei 2004, 11:02   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit tekstje staat zo vol met spel- en schrijffouten dat ik met zekerheid kan zeggen dat dit niét het origineel is. Op eigen houtje wat gaan knippen en plakken, Jan?
Nope, wel zelf snel overgeschreven uit Journaal! Je kan de tekst altijd nalezen in het originele nummer (ik denk dat ze een exemplaar hebben in de universiteitsbib in der boekentoren!)
jan hyoens is offline  
Oud 17 mei 2004, 11:57   #4
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit tekstje staat zo vol met spel- en schrijffouten dat ik met zekerheid kan zeggen dat dit niét het origineel is. Op eigen houtje wat gaan knippen en plakken, Jan?
Nope, wel zelf snel overgeschreven uit Journaal! Je kan de tekst altijd nalezen in het originele nummer (ik denk dat ze een exemplaar hebben in de universiteitsbib in der boekentoren!)
en jij zit in de boekentoren?
Hoe kom je anders aan die tekst


Jantje zag eens pruimen hangen..........
giserke is offline  
Oud 17 mei 2004, 12:43   #5
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit tekstje staat zo vol met spel- en schrijffouten dat ik met zekerheid kan zeggen dat dit niét het origineel is. Op eigen houtje wat gaan knippen en plakken, Jan?
Nope, wel zelf snel overgeschreven uit Journaal! Je kan de tekst altijd nalezen in het originele nummer (ik denk dat ze een exemplaar hebben in de universiteitsbib in der boekentoren!)
Aaah, ze beginnen het te leren aan de UG...
Hoog tijd dat ze hun collectie TeKoS tijdschriften weer eens aanvullen. Uit ideologische redenen weigeren om abonnementen op kwalitatieve tijdschriften weigeren aan te vullen is naar mijn mening niet echt in overeenstemming met de academische geest. Nu ja, van links gespuis en andere vrijmetselaars hoeven we natuurlijk geen breeddenkendheid te verwachten.
Guderian is offline  
Oud 18 mei 2004, 11:09   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Nope, wel zelf snel overgeschreven uit Journaal! Je kan de tekst altijd nalezen in het originele nummer (ik denk dat ze een exemplaar hebben in de universiteitsbib in der boekentoren!)
en jij zit in de boekentoren?
Hoe kom je anders aan die tekst


Jantje zag eens pruimen hangen..........
Nee, ik heb een abonnement op Journaal! Maar toen ik nog student was (zo'n goede 15 jaar geleden hadden ze Journaal in de univ bib!)

En waarom probeer je nu te beweren dat deze tekst bijgewerkt is terwijl jij en je broeders het de eerste keer voor waar aannamen! Na ontkenning proberen af te doen dat dit een vervalsing is komt zwak over!
jan hyoens is offline  
Oud 18 mei 2004, 11:25   #7
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Wat kan mij een analyse van Marc "Ik leef in het verleden" Grammens schelen.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 18 mei 2004, 11:28   #8
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Wat kan mij een analyse van Marc "Ik leef in het verleden" Grammens schelen.
respect voor 6 miljoen Vlamingen?
jan hyoens is offline  
Oud 18 mei 2004, 11:42   #9
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Wat kan mij een analyse van Marc "Ik leef in het verleden" Grammens schelen.
respect voor 6 miljoen Vlamingen?
Ik heb respect voor iedereen. Ik versta de link niet tussen respect en iemand zijn analyse niet volgen ...

Ik heb respect voor wat Grammens heeft gedaan, al is zijn analyse nu achterhaald.

Soit, bloklogica volg ik al langer dan vandaag niet meer...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 18 mei 2004, 12:44   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

respect voor 6 miljoen Vlamingen?
Ik heb respect voor iedereen. Ik versta de link niet tussen respect en iemand zijn analyse niet volgen ...

Ik heb respect voor wat Grammens heeft gedaan, al is zijn analyse nu achterhaald.

Soit, bloklogica volg ik al langer dan vandaag niet meer...
Marc "ik leef in het verleden" Grammens getuigt inderdaad van heel veel respect! probeer het eens inhoudelijk te verwerpen ipv altijd op de man te spelen!
jan hyoens is offline  
Oud 18 mei 2004, 12:46   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

Ik heb respect voor iedereen. Ik versta de link niet tussen respect en iemand zijn analyse niet volgen ...

Ik heb respect voor wat Grammens heeft gedaan, al is zijn analyse nu achterhaald.

Soit, bloklogica volg ik al langer dan vandaag niet meer...
Marc "ik leef in het verleden" Grammens getuigt inderdaad van heel veel respect! probeer het eens inhoudelijk te verwerpen ipv altijd op de man te spelen!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 18 mei 2004, 15:09   #12
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dit artikel haal ik uit het onvolprezen Jounaal ( nr 415 18/03/04)van Marc Grammens, die ik bij de Vlaamse Bewegers zeker niet meer moet voorstellen. Zoals steeds slaat hij de nagel op de kop!
Dit journaal wordt door een marginaal aantal mensen gelzen. ik kende het toevallig slechts reen paar weken, via dit forum, niet via de vlaamse Beweging. Maar welke Vlaamse Beweging u bedoelt, weet ik zo nog niet ...

Of bedoelt u dat groepje "zonen en dochters van" of navelstarende in zichzelf gekeerde would-be "intellectuelen", die wachten op de terugkeer van de grote leiders die de gewone mensen zullen overtuigen van hun grote gelijk?

Citaat:
Postjes: zeker twee; macht: nul
Marc Grammens is blijkbaar slecht in rekenen. Wij hebben minstens 3 directe verkozenen bij een zeer slechte uitslag (-26%): 1 West-Vlaanderen, 1 Oost-Vlaanderen, 1 Antwerpen. Bij een goede uitslag en regeringsdeelname van het vlaams Kartel kunnen dit er meer dan 8 worden. 8)

[/quote]De NV-A doekt zichzelf op. [quote]

Het is N-VA. Dat dit weer verkeerd geschreven is, pleit niet voor de correctheid van de politieke kennis van M. Grammans.

Citaat:
Als er onmiddelijk na de vorming van het Vlaams kartel van cd&v en nv-a verkiezingen waren geweest, dan zou een niet gering aantal vlaamsgezinde kiezers voor dit kartel hebben gestemd, zeker als het- zoals aanvankelijk werd gedacht - ook onder de benaming "Vlaams kartel" aan de verkiezingen had deelgenomen.
Er zou een niet te onderschatten Vlaamse dynamiek op gang zijn gebracht, met een heldere politieke motivering die ongeveer als volgt kan worden samengevat: "paars" heeft tot weinig anders dan Vlaamse toegevingen geleid; om een trendbreuk tot stand te brengen, moeten er anderen in Vlaanderen aan de macht komen om de heerschappij van de PS te breken; gesteund door een radikale nv-a kan de cd&v deze taak aan. En wellicht zou het nog waar geweest zijn ook.
Helaas, men weet thans met zekerheid dat het niet waar is, en nooit waar is geweest. de vroegere cvp heeft immers hoegenaamd niet de intentie om een vuist te maken naar de Franstaligen en hun arrogantie een halt toe te roepen. En ze heeft ook niet de intentie de nv-a toe te laten dit te doen.
Blijkbaar is Marc Grammens op de hoogte van de intenties van de CD&V. Ik wist niet dat hij ook in het bezit van een glazen bol was. 8)

Citaat:
Wie wil voorkomen dat een grandioos kiezersbedrog wordt gepleegd en de vlaamsgezinde opinie voor de zoveelste keer fameus om de tuin wordt geleid, is verplicht nù te spreken en de ware intenties van de cd&v bloot te leggen en zo nodig aan te klagen. Het "Vlaams kartel" is, van Vlaams oogpunt uit beschouwd, waardeloos.
Marc Grammens zet hier een waar arsenaal van argumenten in om mij te overtuigen. 8)


Citaat:
Zoals een slimme kommentator reeds onmiddelijk na de aankondiging van het kartel in het Belang van Limburg (16/02/04) begrepen had, is het "de cd&v enkel op de macht en de nv-a enkel om de postjes te doen".
Voorzitter Bourgeois heeft zijn ministerportefeuille in de Vlaamse regering binnen als het "kartel" tot die regering toetreedt, en ondervoorzitter De Wever krijgt zijn gewaarborgd zitje in het Vlaams parlement. En dat is alles!
Zonder postjes geen macht. Ik zie dat Marc Grammens twijfelt aan de intenties van G. Bourgeois en B. De Wever, twee mensen die bewezen hebben betrouwbaar en standvastig te zijn. Dat deze twee mensen beseffen dat men zonder zetels geen macht heeft, dat een N-Va zonder zetels niet meer bestaat, en dat zonder een N-VA het vlaams-nationalisme gelijk zal staan met racisme, doet hier voor M. Grammens, erfegenaam van de autoritaire stroming, niet ter zake.

Blijkbaar weet M. Grammens reeds wat de N-VA-leden zullen beslissen op het congres om de regeringsdeelname met 2/3 goed te keuren of af te keuren. Blijkbaar is M. Grammans niet op de hoogte dat G. Bourgeois hierin niets heeft te zeggen, maar wel de leden.

Citaat:
Men zegt dit met grote spijt, maar ik herhaal: om kiezersbedrog te vermijden, moet het worden gezegd. Ik bedoel dus dit: men kan goede motieven hebben om straks voor cd&v te stemmen, ongetwijfeld, en ook zijn er motieven denkbaar om voor de nv-a te stemmen, zodat er wel motieven te vinden zijn om te stemmen voor een kartel van deze partijen, maar de hoop en de verwachting dat hierdoor een radikale vlaamsgezinde politiek zal bedreven worden is daar niet bij.
Dat is zijn mening, zonder argumenten wederom.


Citaat:
Zoals in de vorige aflevering van journaal (blz 3314) reeds werd uiteengezet, heeft cd&v voorzitter Yves Leterme aan de franstalige opinie (via een interview in Le Soir, 26/02/04) laten weten dat de Waalse spilzucht in de sociale zekerheid niet ter diskussie zal worden gesteld door zijn partij, en dat de nv-a geen inspraak zal hebben bij een eventuele Belgische coalitievorming waaraan door cd&v wordt deelgenomen. In verscheidene, vaak nogal spottende, zoniet (terecht) misprijzende verklaringen heeft de Waalse nationalistische leider Di Rupo inmiddels minzaam kennis genoemn van de kapitulatie van de cd&v voor de Waalse belangen.
Zoals reeds verscheen in DS, werd Dhr. Leterme verkeerd geciteerd, erger zelfs, het citaat bleek verzonnen. Ik betwijfel aan het feit of M. Grammens de bewuste Le Soit heeft gelezen ...

Citaat:
Zo ver staan we dus. Het maakt geen enkel verschil uit of Verhofstadt dan wel Leterme (of Dehaene) Belgisch eerste minister wordt, want de machtspositie van de PS blijft onaangetast en de transfers naar Wallonië gaan ongehinderd door.
Ook de anti-radikale houding van de cd&v wordt bekrachtigd, zonder dat dit zelfs maar het geringste antwoord uitlokt van nv-a. Alleen is het met de dag méér de vraag waar die laatste partij kiezers hoopt te halen, want zij loopt leeg.
Ze loopt leeg? 12, ik herhaal, 12 kaderleden, en dit noemt M. Grammens een leegloop. 8)

Nu weet ik in welk kamp Dhr. Grammens zich bevindt.

Citaat:
ooit liet Leterme zich ontvallen (HLN, 03/09/03): "Dat hun onderhandelaars (van nv-a) zelf in aanmerking kwamen voor een zetel, dat begrijp ik, maar kennelijk hun achterban niet". Dat was juist gezien, maar het is niet de zitjesjacht niet neemt, dan wel dat daar geen politieke winst tegenover staat.
Zoals Manu Ruys in dit verband schreef (Tertio, 03/09/03): "Een partij dient zichzelf te blijven en haar kracht te putten uit de zending, waartoe zij zich geroepen voelt. zij moet de kiezer, die zich al te vaak misleid en bedrogen voelt, aanspreken in volle klaarheid".
Dat laatste doet wél Yves Leterme, maar niét de nv-a. wat doet de nv-a bijvoorbeeld met de uitspraak van Leterme (Tertio, 10/03/04): "Voor een goed begrip: kristendemokratie en nationalisme staan haaks op elkaar."
Ten eerste, dat is aantoonbaar niet waar, maar ten tweede, waarom zegt Leterme dit nu, tenzij om aan de hele wereld duidelijk te maken dat de nv-a niet meetelt? Want als de nv-a ook maar het minste te betekenen had in het fameuze "kartel", dan zou zij zo'n rechtstreekse aanval van Leterme toch niet onbeantwoord laten? Wat meer is: als nv-a ook maar een sikkepit zelfrespekt bezat, dan zou zij eisen dat Leterme deze anti-nationalistische uitspraak intrekt of het kartel onmiddellijk opdoeken (maar dat kan natuurlijk niet: de postjes, nietwaar.)
Het toont integendeel aan dat wij ons niet laten jennen door woorden, maar wel door daden.

Al noemt de voorzitter van de CD&V mij een zwartzak, al zegt hij nu dat hij het nationalisme zal uitroeien, al zegt hij dat hij België unitair wil maken, voor mij tellen de daden.

De daden zullen komen of het kartel zal springen én, vooral, de N-VA zal met wat geluk 7�* 8 Vlaams-nationale zetels en een fractie hebben. Iets waarvan niet-racisitsche Vlaams-nationalisten voordien niet hadden van kunnen dromen.

A priori een kartel afschieten op nog niet gebeurde feiten, onderhandelingen of regeringsverklaringen en -daden, is een beetje zielig ...

Marc Grammens heeft een hekel aan de CVP of CD&V, vanuit een verbitterd verleden.

Citaat:
En nu weer dit. De cd&v heeft voor haar verkiezingscampagne een zekere Jens Mortier als reklame-adviseur aangetrokken. Dit blijkt volgens een interview in De Morgen (13/03/04) een kereltje te zijn dat barst van de arrogantie en stikt in de zelfvoldaanheid, maar bovenal iemand die zeer ver verwijderd staat van de cd&v (hij heeft ere nooit voor gestemd zegt hij met grote trots) en nog veel verder verwijderd van nv-v. hij laat verstaan dat het aan zijn tussenkomst te wijten is dat de cd&v het begrip "Vlaams kartel" heeft laten vallen want- luiser nu goed- "dat klinkt nogal fascistoïde". Bam!
Met zo'n model van modieuze anti-Vlaamse idioterige aanstellerij gaat Leterme scheep, en weer verneemt men geen woord van afkeuring van Bourgeois of De Wever, die blijkbaar het bewijs willen leveren dat het hun inderdaad, zoals van meetaf aan kom worden vermoed, allen om de "postjes " te doen is.
Wat hebben de uitspraken van een reclamejongen te maken met de inhoudelijke afspraken van een kartel en het behalen van postjes?


Citaat:
wat een ellende hangt ons wééral boven het hoofd. De cd&v zal in ruil voor waat stemmen-inbreng (maar dat cijfer vermindert met de dag) de nv-a aan boord nemen en belonen met postjes voor de onderhandelaars, ook in de Vlaamse regering.
Die regering zal een radikaal Vlaams programma mogen hebben, waar zich vervolgens niemand zal aan storen, want de cd&v zal, als ze geroepen wordt tot deelneming aan de macht in belgië, dat programma links laten liggen en grinnikend voorbijgaan aan het geweeklaag van de nv-a. Leterme laat geen enkele kans onbenut om dit zo duidelijk mogelijk aan te kondigen. zijn openhartigheid verdient alle waardering. Geheel anders is het gesteld met nv-a, waarvan de politiek invloed deskundig wordt gereduceerd tot nul.
Dit zullen we zien: De CD&V is door het Vlaams kartel ook gebonden in de federale regering, om haar vlaamse bemoftes waar te maken. Doet zij dit niet, of te weinig, dan zal het kartel springen.

Maar ja, aan de glazen bol en het apocalyptisch denken van Dhr. Grammans kunnen wij niet tippen. De tijd van waarzeggers en betweters ligt achter ons. Wat betekent een M. Grammans nog in vlaanderen van vandaag, beste Jan?

Inderdaad, veel te weinig om de N-VA zich hieraan te laten storen ...

M. Grammens is een symbool uit de verleden tijd, meer niet.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 18 mei 2004, 15:52   #13
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik lees Journaal ook en ben het niet altijd eens met Mark Grammens maar hem als een belachelijk en ouderwets journalist voorstellen is wat vergezocht. Tegenover de regeringsgetrouwe journalisten van de "kwaliteitskranten" en de radio- en tvjournalisten prijkt hij echter op eenzame hoogte! Zijn analyses zijn meestal vlijmscherp!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 18 mei 2004, 15:58   #14
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik lees Journaal ook en ben het niet altijd eens met Mark Grammens maar hem als een belachelijk en ouderwets journalist voorstellen is wat vergezocht. Tegenover de regeringsgetrouwe journalisten van de "kwaliteitskranten" en de radio- en tvjournalisten prijkt hij echter op eenzame hoogte! Zijn analyses zijn meestal vlijmscherp!
Oké, neemt u uzelf ook nog serieus ook?
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 18 mei 2004, 16:00   #15
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik lees Journaal ook en ben het niet altijd eens met Mark Grammens maar hem als een belachelijk en ouderwets journalist voorstellen is wat vergezocht. Tegenover de regeringsgetrouwe journalisten van de "kwaliteitskranten" en de radio- en tvjournalisten prijkt hij echter op eenzame hoogte! Zijn analyses zijn meestal vlijmscherp!
Oké, neemt u uzelf ook nog serieus ook?
Oei, ik dacht een zinvol antwoord te hebben gegeven maar blijkbaar is het dus niet. Ik onderwerp mij nederig aan uw hoogintelligent oordeel!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 18 mei 2004, 16:12   #16
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

Oké, neemt u uzelf ook nog serieus ook?
Oei, ik dacht een zinvol antwoord te hebben gegeven maar blijkbaar is het dus niet. Ik onderwerp mij nederig aan uw hoogintelligent oordeel!
Goed zo, doe zo verder ...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 11 juni 2004, 08:38   #17
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

ook in de laatste journaal staat er weer een prachtartikel over ht kartelbedrog! spijtig heb ikgeen tijd om het te overschrijven!
jan hyoens is offline  
Oud 11 juni 2004, 10:02   #18
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

De CD&V is het haar kiezers nu wel verplicht een meer Vlaamse koers te varen, anders doet het aan kiezersbedrog en zal het de rekening gepresenteerd krijgen. Het Vlaamse kartel moet natuurlijk ook een verlengstuk krijgen in de federale regering waar het in zake Vlaamse eisen echt telt. Het kartel kan zelfs best uitgebreid worden met het gematigder Vlaams blok.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 11 juni 2004, 10:41   #19
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
De CD&V is het haar kiezers nu wel verplicht een meer Vlaamse koers te varen, anders doet het aan kiezersbedrog en zal het de rekening gepresenteerd krijgen. Het Vlaamse kartel moet natuurlijk ook een verlengstuk krijgen in de federale regering waar het in zake Vlaamse eisen echt telt. Het kartel kan zelfs best uitgebreid worden met het gematigder Vlaams blok.
De cd&v heeft nooit anders gedaan dan haar kiezers bedrogen! Ze heeft geluk dat Vlamingen kort van geheugen zijn en geen interesse hebben in politiek!
jan hyoens is offline  
Oud 11 juni 2004, 11:52   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.792
Standaard

Ik zal de analyse van Mark Grammens 'inkaderen' en ze over een paar maanden tot een half jaar aan de realiteit toetsen.

Eens kijken hoever deze man ernaast zat.....
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be