Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 19:13   #1
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard Wat is er zo wenselijk aan een mono-cultuur?

Ik heb het al enkele keren proberen te vragen toen het ter sprake kwam in deze thread, meermaals zelf, maar niemand leek te willen of kunnen reageren.

Dus nu komt mijn vraag opnieuw: wat is er juist zo wenselijk om terug te willen gaan naar meer ras-zuivere mensen?

Let wel: ik vraag dus niet wat zijn de nadelen van een multiculturele maatschappij. Het is geen multiculturele maatschappij is nu eenmaal geen sluitend argument voor een monoculturele maatschappij.

Mooiere nakomelingen lijkt mij geen argument want schoonheid is nogal een uiterst subjectief begrip (en er lopen naar mijn bescheiden mening ook een heleboel lelijke blanke mensen rond)

Een groter gevoel van identificatie met de medebewoners van Europa misschien als argument? Hier kan ik nog wel inkomen maar ik identificeer me toch liever met andere mensen omwille van gezamenlijke ideeën in plaats van gezamenlijke uiterlijke kenmerken en gedeeld DNA.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 19:19   #2
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Versterken van de eigen grootheidswaan.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 19:25   #3
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Wat kan er wenselijk zijn aan iets dat nooit heeft bestaan?

Het enige wat je in deze context kan beargumenteren of bestrijden is het fameuze "multiculturele model" dat sommigen trachten te slijten. Het gaat dus méér over het "model" dan wel over het "multiculturele". Een bijzonder belangrijk onderscheid toch.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 19:37   #4
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wat kan er wenselijk zijn aan iets dat nooit heeft bestaan?

Het enige wat je in deze context kan beargumenteren of bestrijden is het fameuze "multiculturele model" dat sommigen trachten te slijten. Het gaat dus méér over het "model" dan wel over het "multiculturele". Een bijzonder belangrijk onderscheid toch.
Da is ook mijn mening, maar sommige mensen lijken toch nog steeds de nadruk te leggen op het multiculturele (en dus ook op de illusie van de mono-cultuur), zie ook de thread waar ik hierboven naar verwijs.

Voor hen is dit dan ook de uitgelezen kans om hun visie op de zaak te verduidelijken.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:35   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
ik identificeer me toch liever met andere mensen omwille van gezamenlijke ideeën in plaats van gezamenlijke uiterlijke kenmerken en gedeeld DNA.
Dat is bewonderenswaardig. Veel Europeanen/blanke Amerikanen denken er hetzelfde over. Het eerste probleem dat de meeste niet-blanken zo NIET denken en zich sterk verbonden blijven voelen met hun etnische groep. Denk maar aan de zwarten in Amerika. Het andere probleem is dat er in Europese landen toch nog altijd een 'wij'-gevoel bestaat van de oorspronkelijke bevolking. Door deze twee factoren hebben we onze huidige, voor een aanzienlijk deel gesegregeerde multi-cultuur.

Trouwens, waarom ga je dezelfde vraag niet stellen in bijvoorbeeld Japan of Mexico, waar een strenge immigratiepolitiek gehanteerd wordt om de heersende ethnie/cultuur nu en in de toekomst veilig te stellen? Waarom heeft Europa niet het recht om het voortbestaan van zijn eigen oorspronkelijke bevolking te beschermen?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:40   #6
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Het is nog maar de vraag of globalisering en technologische vooruitgang veel rekening zullen houden met de wens naar een mono-kul. Maar ik begrijp wel de bezorgdheid over de toenemende snelheid waarmee culturen veranderen.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be