Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2023, 10:59   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

De meest ergerlijke en hatelijke vind ik de nozems op een moto die het "leuk" vinden en een "kick" (misschien zelfs een stevige erectie) krijgen als ze gashendel extra hard openzetten.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 12:17   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik woon naast een onthaalmoeder die dagelijks acht peuters opvangt.

Met mooi weer lopen die vanaf zeven (7!!) uur 's ochtends door hun tuin te krijsen.
Rond 10 u gaan die nog effe slapen en eten om dan vanaf 13u weer krijsend heel de buurt rillingen te bezorgen.
De laatste worden er rond 19u opgepikt...

Ik zou willen dat ik dat geluid zou kunnen ruilen voor passerende auto's.
Spelende bengels, geen probleem. Krijsende bengels... je wordt er gek van.

Maar je mag daar niets van zeggen want als je durft te klagen over kinderen.... dan ben je in één keer de duivel zelve. Dan krijg je van die geitenwollensokkenhippies die beweren "geld te willen geven om wakker te worden met het geluid van spelende kinderen."

Ik beweer dan wakker te willen worden met het geluid van gewurgde hippies....

Ik woon natuurlijk niet naast de Brusselse ring maar ik droom soms van het geluid van passerende auto's. Die dan het gekrijs overstemmen.
Een vriendin van mij is onlangs ten einde raad verhuisd. Woonde op een flat en boven haar werd de flat verhuurd . In die flat kwamen af en toe zwarten verblijven.
Die mensen kwamen daar laat op de avond toe en leefden s'nachts.

Wel ik kan jullie alleen bevestigen dat je daar machteloos tegenover bent. Zij is verschilende keren gaan praten en uiteindelijk paar keer politie gebeld die dan na 3 uren wachten eens langs kwamen maar niks konden doen want in dit apenland wordt je heel zwaar beboet voor je parkeerschijf maar niet om iemand zijn leven kapot te maken.

In Scandinavie staan daar boetes op tot 350 euro. Hier niks.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 13:34   #43
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik woon naast een onthaalmoeder die dagelijks acht peuters opvangt.

Met mooi weer lopen die vanaf zeven (7!!) uur 's ochtends door hun tuin te krijsen.
Rond 10 u gaan die nog effe slapen en eten om dan vanaf 13u weer krijsend heel de buurt rillingen te bezorgen.
De laatste worden er rond 19u opgepikt...

Ik zou willen dat ik dat geluid zou kunnen ruilen voor passerende auto's.
Spelende bengels, geen probleem. Krijsende bengels... je wordt er gek van.

Maar je mag daar niets van zeggen want als je durft te klagen over kinderen.... dan ben je in één keer de duivel zelve. Dan krijg je van die geitenwollensokkenhippies die beweren "geld te willen geven om wakker te worden met het geluid van spelende kinderen."

Ik beweer dan wakker te willen worden met het geluid van gewurgde hippies....

Ik woon natuurlijk niet naast de Brusselse ring maar ik droom soms van het geluid van passerende auto's. Die dan het gekrijs overstemmen.
U bent daarmee het typevoorbeeld van de zure buur zoals de maatschappij u zou omschrijven ... maar maakt daarbij dezelfde fout wanneer het om geluid van passerende auto's gaat.

Samengevat: "Wat niet weet, niet deert."
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 28 september 2023 om 13:36.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2023, 09:12   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik woon naast een onthaalmoeder die dagelijks acht peuters opvangt.

Met mooi weer lopen die vanaf zeven (7!!) uur 's ochtends door hun tuin te krijsen.
Rond 10 u gaan die nog effe slapen en eten om dan vanaf 13u weer krijsend heel de buurt rillingen te bezorgen.
De laatste worden er rond 19u opgepikt...

Ik zou willen dat ik dat geluid zou kunnen ruilen voor passerende auto's.
Spelende bengels, geen probleem. Krijsende bengels... je wordt er gek van.

Maar je mag daar niets van zeggen want als je durft te klagen over kinderen.... dan ben je in één keer de duivel zelve. Dan krijg je van die geitenwollensokkenhippies die beweren "geld te willen geven om wakker te worden met het geluid van spelende kinderen."

Ik beweer dan wakker te willen worden met het geluid van gewurgde hippies....

Ik woon natuurlijk niet naast de Brusselse ring maar ik droom soms van het geluid van passerende auto's. Die dan het gekrijs overstemmen.
Ik begrijp je volkomen. Niet voor niets kiezen veel mensen als onthaalmoeders en kinderverzorgers voor vakantie formules Adults Only.

De mens moet zowat het meest luidruchtige dier zijn.

Van bij de geboorte is een mens aan het krijsen. Midas Dekkers beweerde ooit dat dat komt opdat we misschien het enige dier zijn dat beseft wat ons op deze aardkloot staat te wachten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2023, 08:40   #45
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bent daarmee het typevoorbeeld van de zure buur zoals de maatschappij u zou omschrijven ... maar maakt daarbij dezelfde fout wanneer het om geluid van passerende auto's gaat.

Samengevat: "Wat niet weet, niet deert."
Welke fout bedoel je?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2023, 09:25   #46
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Welke fout bedoel je?
Big F woont op plaats x en klaagt over het lawaai van de crèche naast hem.

Small F woont op plaats y en klaagt over het lawaai van het verkeer.

Omdat Big F onbekend is met verkeerslawaai meent hij dat hij beter om plaats y kan wonen terwijl Small F liever op plaats x zou willen wonen omdat het verkeerslawaai onleefbaar is.

Wat niet weet, niet deert.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2023, 09:53   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Na fijnstof kan geluid voor de meeste gezondheidsschade zorgen:
Citaat:
Effecten van geluid op mens en maatschappij

Uit onderzoek uit 2012-13 bleek dat 10 jaar geleden in Vlaanderen jaarlijks 100.000 gezonde levensjaren verloren gingen door blootstelling aan allerlei milieufactoren. Meer dan 7% of 7.400 van de verloren gezonde levensjaren in Vlaanderen kwamen op conto van blootstelling aan geluid (7400 DALYs). Fijn stof was met 79500 DALYs14 de grootste boosdoener (79.5% van het totale aantal DALYs). Er is geen reden om aan te nemen dat deze verhoudingen inmiddels substantieel zouden gewijzigd zijn.

Schatting van het aantal DALY’s per jaar in Vlaanderen veroorzaakt door verschillende milieufactoren


13 Inschatting ziektelast en externe kosten veroorzaakt door verschillende milieufactoren in Vlaanderen, VMM & Vito, 2012

14 DALY staat voor disability-adjusted life years = verloren gezonde levensjaren
via : https://www.burgerplatform.vlaandere...latieplan-gent

En het circulatieplan in Gent heeft ook daar niet geholpen? ofwel klagen de mensen meer dan ooit. (zie figuur: bewijslast bij geluid is medium, bij fijnstof en passief roken hoog)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2023 om 10:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2023, 10:13   #48
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Na fijnstof kan geluid voor de meeste gezondheidsschade zorgen:
......
Dus om gezond te blijven, niet meer ademen en je oren dichtstoppen met peterselie.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2023, 10:13   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Big F woont op plaats x en klaagt over het lawaai van de crèche naast hem.

Small F woont op plaats y en klaagt over het lawaai van het verkeer.

Omdat Big F onbekend is met verkeerslawaai meent hij dat hij beter om plaats y kan wonen terwijl Small F liever op plaats x zou willen wonen omdat het verkeerslawaai onleefbaar is.

Wat niet weet, niet deert.
Euh, nee, dan heb je het mis.

BigF woonde voor dat hij hier kwam wonen namelijk 21 jaar naast een drukke gewestweg. Met de voorgevel op nog geen 3 meter van de rijbaan.
Hij kan dus perfect inschatten hoe verkeer klinkt.

En hij weet ondertussen; het geluid van voorbijrijdend verkeer word je op den duur gewoon. Je hoort het als het ware niet meer. Het is een voortdurend monotoon lawaai en het verdwijnt al snel naar de achtergrond.

Wat hij ondertussen ook weet (maar jij niet blijkbaar) is dat je gekrijs van kinderen na 10 jaar nog niet gewoon bent. Want dat is immers geen 'monotoon' geluid. Iedere keer als er eentje opengaat schrik je als het ware. En dat doe je niet elke keer er een auto voorbij komt.

Deze uitleg heb ik ooit al tientallen keren te horen gekregen.
"Ik hoor liever kinderen dan auto's!!"

En ja, ik ook. Maar als het over krijsende kinderen gaat niet meer. En degenen die zeggen dat ze liever heel de dag krijsende kinderen horen dan wat verkeer op de achtergrond weten niet waar ze het over hebben.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 22:24   #50
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bent daarmee het typevoorbeeld van de zure buur zoals de maatschappij u zou omschrijven ... maar maakt daarbij dezelfde fout wanneer het om geluid van passerende auto's gaat.

Samengevat: "Wat niet weet, niet deert."
"de maatschappij" = onwetende moeiallen dus.

Ze zijn allebei vervelend. Ik heb even gehuurd naast een hoofdweg. Direct terug vertrokken daar, tot 01u00 's nachts "zoef" "zoef" "zoef" en dat is helemaal niet monotoon.

En in de woonwijk nu is er altijd wel iemands hond aan het blaffen,
en bij elk straaltje zon moet er wel iemand buiten zijn muziek beginnen spelen.
Ergerlijk ook hoe de politie totaal geen belang hecht aan woonrust, een soort puberale mentaliteit op dat vlak, want kabaal is "hip".
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2023, 12:07   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Euh, nee, dan heb je het mis.

BigF woonde voor dat hij hier kwam wonen namelijk 21 jaar naast een drukke gewestweg. Met de voorgevel op nog geen 3 meter van de rijbaan.
Hij kan dus perfect inschatten hoe verkeer klinkt.

En hij weet ondertussen; het geluid van voorbijrijdend verkeer word je op den duur gewoon. Je hoort het als het ware niet meer. Het is een voortdurend monotoon lawaai en het verdwijnt al snel naar de achtergrond.

Wat hij ondertussen ook weet (maar jij niet blijkbaar) is dat je gekrijs van kinderen na 10 jaar nog niet gewoon bent. Want dat is immers geen 'monotoon' geluid. Iedere keer als er eentje opengaat schrik je als het ware. En dat doe je niet elke keer er een auto voorbij komt.

Deze uitleg heb ik ooit al tientallen keren te horen gekregen.
"Ik hoor liever kinderen dan auto's!!"

En ja, ik ook. Maar als het over krijsende kinderen gaat niet meer. En degenen die zeggen dat ze liever heel de dag krijsende kinderen horen dan wat verkeer op de achtergrond weten niet waar ze het over hebben.
Klopt want zowat 85 % van de mensen in Vlaanderen en zeker in steden worden ganser dagen geconfronteerd met het geluid van verkeer.

Als het gaat over krijsende kinderen is dat misschien 1 %. Ik hoor vooral en terecht dat die 1 % mensen het daar behoorlijk moeilijk mee hebben. Die 85 % die verkeersgeluiden hebben kunnen daar best mee leven.

Uiteindelijk is er al altijd lawaai geweest van straten. 100 jaar geleden waren karren en paarden ook niet direct geluisloos......
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2023, 12:10   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
"de maatschappij" = onwetende moeiallen dus.

Ze zijn allebei vervelend. Ik heb even gehuurd naast een hoofdweg. Direct terug vertrokken daar, tot 01u00 's nachts "zoef" "zoef" "zoef" en dat is helemaal niet monotoon.

En in de woonwijk nu is er altijd wel iemands hond aan het blaffen,
en bij elk straaltje zon moet er wel iemand buiten zijn muziek beginnen spelen.
Ergerlijk ook hoe de politie totaal geen belang hecht aan woonrust, een soort puberale mentaliteit op dat vlak, want kabaal is "hip".
Ja als ik dat vertel aan bv scandinaviers begrijpen die niet waarom men het men zich hier mag permitteren om mensen hun nachtrust te ontnemen.

Uw parkeerschijf vergeten en u krijgt een boete in de bus.....maar wie ganser nachten zijn buren belet te slapen doet maar rustig verder.

In sommige landen staan daar ontzettend zware boetes op.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2023 om 12:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2023, 12:12   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
"de maatschappij" = onwetende moeiallen dus.

Ze zijn allebei vervelend. Ik heb even gehuurd naast een hoofdweg. Direct terug vertrokken daar, tot 01u00 's nachts "zoef" "zoef" "zoef" en dat is helemaal niet monotoon.

En in de woonwijk nu is er altijd wel iemands hond aan het blaffen,
en bij elk straaltje zon moet er wel iemand buiten zijn muziek beginnen spelen.
Ergerlijk ook hoe de politie totaal geen belang hecht aan woonrust, een soort puberale mentaliteit op dat vlak, want kabaal is "hip".
Politie kan daar niks tegen beginnen zolang daar geen strenge regels dito boetes op staan.

Maar dat interesseert de politiekers niet gezien die mensen allemaal op rustige domeinen wonen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2023 om 12:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 23:38   #54
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Politie kan daar niks tegen beginnen zolang daar geen strenge regels dito boetes op staan.

Maar dat interesseert de politiekers niet gezien die mensen allemaal op rustige domeinen wonen.
Er staan genoeg artikels in het politiereglement om hier GAS-boetes voor te geven.
Er is ook gewoon een mentaliteitsverschil (reclameren = onverdraagzaam, veroorzaker is nooit de onachtzame) en beperkte verstandelijke capaciteit om zich te kunnen inbeelden dat niet iedereen een leegte in zijn hoofd moet opvullen met permanent kabaal. En het feit dat als elke buur zo begint het 7/7 een zothuis wordt.
Over blaffende honden liegen ze hier zelfs gewoon in hun verslagen.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 20:55   #55
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
"de maatschappij" = onwetende moeiallen dus.

Ze zijn allebei vervelend. Ik heb even gehuurd naast een hoofdweg. Direct terug vertrokken daar, tot 01u00 's nachts "zoef" "zoef" "zoef" en dat is helemaal niet monotoon.
Klopt, ik kan ervan meespreken. Heb ook naast een weg gewoond en wanneer 's 's avonds of 's nachts auto's komen voorbij gedonderd en 's morgens de eerste pendelaars - daarbij de snelheidsregels aan hun laars lappend - dan is dat helemaal geen monotoon geluid, maar word je daar telkens wakker van. Dat veroorzaakt een vorm van stress; gebrek aan slaap, hoge bloeddruk, hart - en vaatziekten en dan hebben we het nog niet gehad over het aspect van de luchtvervuiling door het verkeer.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 21:01   #56
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt want zowat 85 % van de mensen in Vlaanderen en zeker in steden worden ganser dagen geconfronteerd met het geluid van verkeer.

Als het gaat over krijsende kinderen is dat misschien 1 %. Ik hoor vooral en terecht dat die 1 % mensen het daar behoorlijk moeilijk mee hebben. Die 85 % die verkeersgeluiden hebben kunnen daar best mee leven.
Die uitspraak klopt van geen meter. Veel mensen hebben last van verkeerslawaai en dit heeft wel degelijk gevolgen voor de gezondheid, zelfs bij mensen die menen dat ze er geen last van hebben.

https://scientias.nl/verkeerslawaai-...ndheidsschade/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteindelijk is er al altijd lawaai geweest van straten. 100 jaar geleden waren karren en paarden ook niet direct geluisloos......
Appelen en peren.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 06:10   #57
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Klopt, ik kan ervan meespreken. Heb ook naast een weg gewoond en wanneer 's 's avonds of 's nachts auto's komen voorbij gedonderd en 's morgens de eerste pendelaars - daarbij de snelheidsregels aan hun laars lappend - dan is dat helemaal geen monotoon geluid, maar word je daar telkens wakker van. Dat veroorzaakt een vorm van stress; gebrek aan slaap, hoge bloeddruk, hart - en vaatziekten en dan hebben we het nog niet gehad over het aspect van de luchtvervuiling door het verkeer.
Ik woonde in een rustige plattelandsgemeente een huis of twee van een hoek in de dorpskern. Op tien jaar tijd van enkel wat verkeer in de spits naar de hele dag aan een stuk vertragende en optrekkende wagens. Boel verkocht (en nooit meer in staat geweest iets dergelijks terug te betalen). Als ik slimmer was geweest had ik gewoon een inkomhal gemetst en bijkomende ramen geplaatst maar zo jong heb ik daar toen niet aan gedacht. Nu woon ik in de stad op een plaats waar geen auto's komen maar die is enkele jaren geleden op korte tijd verandert in een hondenkennel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 07:03   #58
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
UA, UZA en De Morgen gaan een groot geluidsonderzoek - 'De Oorzaak' - doen. Je kan er wel enkel aan meedoen door bij De Morgen te registreren. Ja fok dat. Alhoewel. Misschien kan het ook vanaf overmorgen 28 nov 2023 op de website van de UA.
Al 11.000 inschrijvingen.

Ondertussen doet de overheidsadministratie ook weer een leefomgevingsonderzoek met de vraag aan 20.000 burgers om een ondervraging in te vullen over geluid, stank en lichtvervuiling. Hier kan men het verslag van het onderzoek van vijf jaar geleden vinden. Nog een jaar of vijftien en ik heb nergens meer last van.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 oktober 2023 om 07:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 12:47   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die uitspraak klopt van geen meter. Veel mensen hebben last van verkeerslawaai en dit heeft wel degelijk gevolgen voor de gezondheid, zelfs bij mensen die menen dat ze er geen last van hebben.

https://scientias.nl/verkeerslawaai-...ndheidsschade/



Appelen en peren.
Dat zeg jij. Er zijn al altijd problemen geweest met stadslawaai.

https://www.demorgen.be/beter-leven/...luid~be960b28/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2023 om 12:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 08:40   #60
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt want zowat 85 % van de mensen in Vlaanderen en zeker in steden worden ganser dagen geconfronteerd met het geluid van verkeer.

Als het gaat over krijsende kinderen is dat misschien 1 %. Ik hoor vooral en terecht dat die 1 % mensen het daar behoorlijk moeilijk mee hebben. Die 85 % die verkeersgeluiden hebben kunnen daar best mee leven.

Uiteindelijk is er al altijd lawaai geweest van straten. 100 jaar geleden waren karren en paarden ook niet direct geluisloos......
Ik wil nergens de overlast door verkeer minimaliseren maar ik heb in mijn leven de twee gehad (krijsende kinderen en veel verkeer) en ik weet: geef mij het verkeer dan maar.

Het erge is dat de meeste mensen dat niet begrijpen of ze je een zuurpruim vinden want "hoe zuur moet je zijn om een probleem te hebben met het geluid dat kinderen maken?"
Ook in de wet is er sprake van "het geluid veroorzaakt door kinderen kan nooit als overlast worden gezien". En ergens begrijp ik dat wel. Kinderen moeten kunnnen spelen. Ik heb er ook geen problemen mee als de buurkinderen hier rechtover al joelend in de gracht kikkervisjes aan't vangen zijn. Stoort van geen kanten.

Maar gooi drie krijsende (en ik bedoel het soort krijsen waar je glazen mee kan laten springen) bij elkaar en je bent er na een uur of twee wel klaar mee.
Laat staan na dagen, weken, maanden...
En je kan met dat probleem werkelijk nergens terecht. Nergens.

Ik woon hier dertig jaar maar ik ben er serieus over na aan't denken om vanwege die reden te verhuizen.
Al zal ik bij de buren wel moeten vragen om de bengels binnen te houden als er kopers komen kijken of ik krijg het niet eens verkocht.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be