Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2014, 17:47   #81
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik ga op een bepaald moment kunnen rentenieren als het wat goed loopt, en ik ga daar allemaal voor gewerkt hebben en iedere maand 50% belasting betaald hebben op mijn inkomsten.

Ik weiger dus om daarna nogmaals op datgene dat ik bijeengespaard heb na die 50% inkomstenbelasting en nogmaals 20-30% indirecte belastingen, nogmaals te betalen.
Je bent goed op weg om een 'zeloot' te worden.

Citaat:
De naam 'zeloot' betekent 'ijveraar' (van het Griekse ζηλωτής zèlootès). Zeloten zagen zichzelf als 'ijveraars' voor de heiligheid van de naam van God. Dat hield voor hen concreet in dat zij geen heer boven zich wilden erkennen dan God alleen. De consequentie daarvan is dat zij het keizerlijk gezag (en de Romeinse overheersing in het algemeen) als godslasterlijk ervoeren. Zij weigerden dan ook belasting te betalen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 20:42   #82
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
iedereen weet dat werknemers die geen verlof nemen harder werken en beter gemotiveerd zijn dan die luiaards die op kosten van hun werkgever op hun lui gat gaan liggen, en betaald worden om gvd niets te doen

burnouts bestaan niet, en zijn uitgevonden door communisten die er echt alles aan doen om de liberale maatschappij in een slecht daglicht te stellen
Dus ge vind dat TS gelijk heeft ? Ik vind wel dat betaald verlof moet blijven. Maar de werknemer zou er niet mee op verlof mogen gaan zonder toestemming van zijn werkgever. Ik vind dat de werknemer ter beschikking moet blijven. Geen verlof dus. Het gros van de werknemers zijn trouwens rode ratten en als die graag allo's hier naar binnen halen die dan bovendien nog mogen parasiteren op kosten van de rechtsgezinde burgers, moeten die multikullers er maar wat voor doen : harder en meer werken om hun eigen importvolkje te betalen. Heb ik dat zo goed gezegd Zombie ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 20:53   #83
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RedIsNotDead Bekijk bericht
Meen je dit zelfs??? Dit soort walgelijke kapitalistische meningen doen mij de hoop in de wereld verliezen! Het kan jou allemaal niks schelen hè, wat er met het gezin van jouw tuinman gebeurt! Als jij je bezit maar lekker kunt vergroten! Walgelijk ventje.
Viel het zowat mee uw bezoek aan Noord-Korea ? Mocht ge niet blijven ? Spijtig. Waarschijnlijk niet links genoeg.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 21:05   #84
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Viel het zowat mee uw bezoek aan Noord-Korea ? Mocht ge niet blijven ? Spijtig. Waarschijnlijk niet links genoeg.
U ziet het te zwart/wit.
Volgens uw redenering moeten minder begaafde mensen de vergeetput in.
Gewéldig ! Met zulk gedachtengoed kwamen we dus uit de middeleeuwen.
U bent daar ongetwijfeld blijven steken.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 22:07   #85
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dus ge vind dat TS gelijk heeft ? Ik vind wel dat betaald verlof moet blijven. Maar de werknemer zou er niet mee op verlof mogen gaan zonder toestemming van zijn werkgever. Ik vind dat de werknemer ter beschikking moet blijven. Geen verlof dus. Het gros van de werknemers zijn trouwens rode ratten en als die graag allo's hier naar binnen halen die dan bovendien nog mogen parasiteren op kosten van de rechtsgezinde burgers, moeten die multikullers er maar wat voor doen : harder en meer werken om hun eigen importvolkje te betalen. Heb ik dat zo goed gezegd Zombie ?
Aangezien de werknemers de overgrote meerderheid van de actieve bevolking uitmaken, wil dat zeggen dat de Vlamingen in grote getalen rode ratten zijn.
Kan je een meer specifiek cijfer plakken op 'gros'?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 00:31   #86
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
U ziet het te zwart/wit.
Volgens uw redenering moeten minder begaafde mensen de vergeetput in.
Gewéldig ! Met zulk gedachtengoed kwamen we dus uit de middeleeuwen.
U bent daar ongetwijfeld blijven steken.
Beschouwt u Noord-Korea als een vergeetput ? Laatst, ttz voor de laatste verkiezingen wou mij nog vlug zo'n fel gekleurde rode PVDA rat voor hen doen stemmen. Nu langs de ene kant ben ik voor de volle 100% met het standpunt van hun Fuhrer's boek "hoe durven ze" akkoord, maar hun multikul standpunt is toch radikaal anders dan het multikul standpunt van de echte communisten zoals dus in N-Korea. Zijn antwoord was dan: ja maar dat zijn andere communisten. Ik dacht onmiddellijk aan die 2 soorten moslims die mekaar nu de laatste tijd blijkbaar ook moeten vermoorden. Ook middeleeuwse toestanden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 01:24   #87
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Wat is het verschil tussen kapitalisme en het feodale tijdperk want momenteel zie ik geen verschil....

"Bij het hofstelsel verdeelde de leenman zijn leengoed in een hof, dat voor hem werd geëxploiteerd, en daar omheen landerijen die door zijn ondergeschikten voor zichzelf werden bewerkt. In ruil daarvoor dienden die ondergeschikten én het hofland (saalgoed) voor de leenman te bewerken, én een deel van de opbrengst van hun eigen landerijen aan de leenman af te staan. Om verzekerd te zijn van voldoende opbrengst was de leenman afhankelijk van de inzet van zijn ondergeschikten. Hij streefde er daarom naar om zijn boeren te binden aan zijn hof. In gebieden waar die boeren geen alternatief hadden leidde dat uiteindelijk tot horigheid."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Feodalisme
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 01:47   #88
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

:-d

Grond, territorium = macht = geld. Simpel....

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 2 juli 2014 om 01:50.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 08:42   #89
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Er is eindelijk een lichtpuntje verschenen aan de hemel. Een indicatie dat het toch niet helemaal eerlijk is om betaald te worden als je er niets voor doet.

Enkel zou ik nog een stap verder willen gaan en alle betaalde vakanties afschaffen.

Als u werkt, wordt u betaald. Als u niet werkt: niet.

Nu gaan we hier natuurlijk een hoop reactie op zien over hoe belachelijk dit allemaal is en dat dat een recht is van werknemers ...

Bekijk het dan eens op deze manier:
Je bezit een huis met een mooie tuin. Aangezien je een harde werker bent en niet de nodige tijd meer kan vinden om de tuin te onderhouden, heb je een tuinman in dienst.
Deze tuinman komt wekelijks het onderhoud doen.

De factuur wordt maandelijks aangeleverd.

Je ziet het al afkomen?

De tuinman stuurt een factuur voor 4 dagen werk.

Je weet echter dat hij één dag niet is afgekomen omdat hij die week met griep ziek in bed lag.

Als je consequent bent, zou je dan ook die 4 dagen moeten betalen, niet?


Wel dan... Waarom dan eisen dat de ene werknemer wel betaald wordt tijdens ziekte en de andere niet?

Pure discriminatie.
Hela, meer rechten, maar niet minder he! Dat er meer plichten bij de rechten komen zal maar logisch zijn.
Als een zelfstandige ziek is, is dat voor eigen rekening.
Is de tuinman van een firma ziek, is het aan de firma een vervanger te sturen.
Ze zullen U geen werk aanrekenen voor werkuren die niet gepresteerd worden. Al zijt ge soms beter af op offerte omdat sommige aannemers het weten te "rekken", en zeer bewust zelfs.

Waarom wordt de werknemer betaalt als hij ziek is? Omdat hij mensen te voederen heeft. Omdat er rekeningen liggen. Dit zijn nu eens rechten die we te danken hebben aan betoog van onze voorouders, neem dat niet af!
Het bedrijf weet wel wie "ziek" is en wie niet hoor, ze kennen hun personeel goed.

Hallucinant hoe men zo lichtzinnig over rechten kan gaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 08:58   #90
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen kapitalisme en het feodale tijdperk want momenteel zie ik geen verschil....
Het enige verschil is dat we internet (ea) hebben, verder is er geen verschil. Het verheugt me werkelijk dat er nog mensen zijn die dit 'geen verschil' opmerken, time to change?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 11:32   #91
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

http://www.staatsschuldmeter.be/

Haha, belachelijk en die mannen maar schulden bijmaken.

"De Staatsschuld stijgt met 507 euro per seconde!"
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 11:36   #92
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
http://www.staatsschuldmeter.be/

Haha, belachelijk en die mannen maar schulden bijmaken.

"De Staatsschuld stijgt met 507 euro per seconde!"
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze iets van economie begrijpen, zelfs zonder daar aan te twijfelen.

Laatst gewijzigd door tandem : 2 juli 2014 om 11:40.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 11:36   #93
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard


Laatst gewijzigd door tandem : 2 juli 2014 om 11:40.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 13:38   #94
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
http://www.staatsschuldmeter.be/

Haha, belachelijk en die mannen maar schulden bijmaken.

"De Staatsschuld stijgt met 507 euro per seconde!"
als de staatschuld zoveel stijgt, maar uw economische return stijgt met nog meer, is dat op zich niet zo erg.

Vraag is: is dat zo?

Als gij nu een lening hebt lopen bij de bank van 500€/maand en ge verdiend netto 2000; en volgende maand vraagt ge meer hypotheek aan tot 750€/maand maar uw loon is 4000 netto geworden, zal de bank dan veel problemen maken?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 14:04   #95
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Betaald nietsdoen.
Ik dacht eerst dat het ging om een draad over Bert Anciaux.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 14:19   #96
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik dacht eerst dat het ging om een draad over Bert Anciaux.
hela! Die haalt wel doctoraten terwijl hij in de senaat zit hé!

De centrale bibliotheek van het parlement zal weer veel onderzoek verricht hebben
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2014, 22:35   #97
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Als gij nu een lening hebt lopen bij de bank van 500€/maand en ge verdiend netto 2000; en volgende maand vraagt ge meer hypotheek aan tot 750€/maand maar uw loon is 4000 netto geworden, zal de bank dan veel problemen maken?
De bank zal dat aanmoedigen en wachten tot het verkeerd gaat, op die manier kunnen ze het onderpand in beslag nemen. Het is een heel eenvoudige strategie, het aantal succesverhalen houdt men beperkt en worden gebruikt voor de marketingcampagne.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 00:58   #98
goebezig
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2009
Berichten: 139
Standaard

Is goed...

Maar op voorwaarde dat alle rendement op aandelen (dus alle rendement gebaseerd op pure kapitaalsinjectie), tot 0 wordt herleid.

Tenslotte is jouw stelling: Geen arbeid, geen loon!

Dat moet dan ook zo zijn voor iedereen, ook de vermogende onder ons.
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 23:55   #99
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dus ge vind dat TS gelijk heeft ? Ik vind wel dat betaald verlof moet blijven. Maar de werknemer zou er niet mee op verlof mogen gaan zonder toestemming van zijn werkgever. Ik vind dat de werknemer ter beschikking moet blijven. Geen verlof dus. Het gros van de werknemers zijn trouwens rode ratten en als die graag allo's hier naar binnen halen die dan bovendien nog mogen parasiteren op kosten van de rechtsgezinde burgers, moeten die multikullers er maar wat voor doen : harder en meer werken om hun eigen importvolkje te betalen. Heb ik dat zo goed gezegd Zombie ?
Wat een gezever.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 20:24   #100
OMGClayAiken
Partijlid
 
OMGClayAiken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2010
Berichten: 236
Standaard

Jammer, ik dacht dat Enter weer in deze draad gepost had. Pure comedy die man.
OMGClayAiken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be