Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2022, 23:44   #16521
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoeveel zijn er al aan het woord gekomen die de Russische inval verdedigen?
Zelfs vragen stellen over het zwart wit denken zoals de PVDA deed wordt niet aanvaard.
dat soort brutale invasie is volledig onverdedigbaar. Geen enkel excuus kan hier worden ingeroepen
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:50   #16522
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat soort brutale invasie is volledig onverdedigbaar. Geen enkel excuus kan hier worden ingeroepen
"Het is onverdedigbaar"
Dat vindt Kim Jong Un ook van kritiek op zijn regime. Dat vond Hitler ook over de mening dat Joden ook maar mensen zijn. Een typische totalitaire uitspraak.
Bij elke oorlog zijn er 2 kanten aan het verhaal. Maar kritiek wordt dus niet aanvaard.
Bemerk ik ook bij onze liberale elite. Toen ik milde kritiek uitte over #metoo op quora, werd ik zowaar meteen geband.
Op dit forum hoor je stemmen die de Russische inval in perspectief plaatsen , zonder het er daarom mee eens te zijn. Ook dat kan niet in de mainstream media . Parcival pleitte er al voor om ons te bannen.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2022 om 23:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:53   #16523
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Het is onverdedigbaar"
Dat vindt Kim Jong Un ook van kritiek op zijn regime. Dat vond Hitler ook over de mening dat Joden ook maar mensen zijn. Een typische totalitaire uitspraak.
Bij elke oorlog zijn er 2 kanten aan het verhaal. Maar kritiek wordt dus niet aanvaard.
Bemerk ik ook bij onze liberale elite. Toen ik milde kritiek uitte over #metoo op quora, werd ik zowaar meteen geband.
Lijkt mij dan ook hetzelfde soort psychopaat als Poetin
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:54   #16524
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Lijkt mij dan ook hetzelfde soort psychopaat als Poetin
U begint over iets anders, het ging over censuur en propaganda in de westerse media.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:56   #16525
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U begint over iets anders, het ging over censuur en propaganda in de westerse media.
Neen, het ging over de brutale inval in een soevereine staat door het Russisch leger
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 februari 2022 om 23:57.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 23:58   #16526
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Het is onverdedigbaar"
Dat vindt Kim Jong Un ook van kritiek op zijn regime. Dat vond Hitler ook over de mening dat Joden ook maar mensen zijn. Een typische totalitaire uitspraak.
Bij elke oorlog zijn er 2 kanten aan het verhaal. Maar kritiek wordt dus niet aanvaard.
Bemerk ik ook bij onze liberale elite. Toen ik milde kritiek uitte over #metoo op quora, werd ik zowaar meteen geband.
Op dit forum hoor je stemmen die de Russische inval in perspectief plaatsen , zonder het er daarom mee eens te zijn. Ook dat kan niet in de mainstream media . Parcival pleitte er al voor om ons te bannen.
Antwoord hier eens op...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:00   #16527
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoeveel zijn er al aan het woord gekomen die de Russische inval verdedigen?
Zelfs vragen stellen over het zwart wit denken zoals de PVDA deed wordt niet aanvaard.

In Rusland zijn er mensen gaan betogen tegen de oorlog. zelfs de oligarch Deripaskaya heeft zich ertegen uitgesproken net als heel wat mediafiguren. Die zitten niet in de gevangenis noch werden ze ontslagen.
Wie zich in de media nu voor Poetin zou uitspreken kan zijn ontslag verwachten.
en hierop...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:04   #16528
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Ik ben het vaak oneens met tomm maar toch vind ik zijn bijdragen nuttig en onderbouwd. Zijn reacties zijn gekleurd maar geeft mij toch inzicht wat een eerder Russisch standpunt hieromtrent is.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:05   #16529
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die berichten kwamen uit Melitopol.
De enige stad die reeds stevig in handen is van de Russen.
Nogal vreemd dat we dan geen beelden zien op de Russische TV van al die juichende en uitzinnige Oekraïners die de grote bevrijding van de nazi's uit Lviv en Kyiv vieren... Nog niet aan gedacht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:05   #16530
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Antwoord hier eens op...
Het soort grove brutaliteit waaraan het Russisch leger zich schuldig maakt kan op geen enkele wijze goedgepraat worden. Als de ex-sovjet staten zich gehaast hebben om aan te leunen bij het Westen na het ineenstorten vd ussr, zullen ze daar een verdomd goede reden voor gehad hebben. En dat kan meneer Poetin maar moeilijk verteren.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:07   #16531
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Rusland zijn er mensen gaan betogen tegen de oorlog. zelfs de oligarch Deripaskaya heeft zich ertegen uitgesproken net als heel wat mediafiguren. Die zitten niet in de gevangenis noch werden ze ontslagen.
Wie zich in de media nu voor Poetin zou uitspreken kan zijn ontslag verwachten.
Schijnbaar knipt u, naar communistische traditie, weer eens een stuk van de werkelijkheid weg. Er zijn immers genoeg beelden waarop je ziet hoe vreedzame betogers vrij hardhandig van straat worden geplukt en in een politiecombi geduwd. Of hoe de politie zich rept naar mensen die met een spandoek staan te zwaaien om die dan met fijne Russische delicatte af te nemen... Ja, we geloven u best dat Rusland een thuishaven is van vrije meningsuiting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:08   #16532
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoeveel zijn er al aan het woord gekomen die de Russische inval verdedigen?
Ik schreef het toch net. Die Russisch-Oekraiense man heeft de aanval niet veroordeeld.

Wat wil je dan: dat men iemand uitnodigt die komt verkondigen dat het prima is dat er een soeverein land onder de voet gelopen wordt? Dat is zoals iemand uitnodigen die komt vertellen dat het OK is dat er kinderen verkacht worden. Bepaalde zaken zijn nu eenmaal niet aanvaardbaar.

Citaat:
Zelfs vragen stellen over het zwart wit denken zoals de PVDA deed wordt niet aanvaard.
Dat is niet waar. Ze hebben zelfs hun ding in het parlement mogen vertellen. Ze werden direct door de rest van het parlement op hun plaats gezet. Maar ze hebben wel gewoon vrij hun onzin kunnen declareren.

Citaat:
In Rusland zijn er mensen gaan betogen tegen de oorlog. zelfs de oligarch Deripaskaya heeft zich ertegen uitgesproken net als heel wat mediafiguren. Die zitten niet in de gevangenis noch werden ze ontslagen.
Wie zich in de media nu voor Poetin zou uitspreken kan zijn ontslag verwachten.
Tja, en in Rusland zijn er ook 100'en mensen opgesloten nadat ze wilden protesteren. Tot zover uw betoog...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:08   #16533
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Op dit forum hoor je stemmen die de Russische inval in perspectief plaatsen , zonder het er daarom mee eens te zijn. Ook dat kan niet in de mainstream media . Parcival pleitte er al voor om ons te bannen.
Wie is "ons"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:09   #16534
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Ik ben het vaak oneens met tomm maar toch vind ik zijn bijdragen nuttig en onderbouwd. Zijn reacties zijn gekleurd maar geeft mij toch inzicht wat een eerder Russisch standpunt hieromtrent is.
Niemand moet geband worden omwille van een mening. Wel blijf ik nieuwsgierig naar Tomms oordeel over de inval in Oekraïne en de oorlogsplannen van Poetin. Komt er een afkeuring?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:22   #16535
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie is "ons"?
Tomm verdraait zoals gewoonlijk de feiten.
Ik heb geen enkele ban gevraagd, ik heb enkel de moderatie opgeroepen om een standpunt in te nemen of het volgens hen toegelaten is dat sommige posters de schuld van de invasie bij Oekraieners blijven leggen en woorden gebruiken als 'nazi's en genocide'.

De slachtoffers van oorlogsmisdaden continu portreteren als daders vind ik niet kunnen wegens persoonlijke redenen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:24   #16536
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Antwoord hier eens op...
Troost je. Ik ben het ook niet eens met het cordon sanitaire, of met 'liberalen' die hun politieke tegenstanders mestkevers noemen. Maar hier wordt er, tot op vandaag, geen wapengeweld gebruikt waarmee de ene de andere naar het leven staat. Noch door de machthebbers, noch door "de fascisten van het Blok".

Wat de metoo beweging betreft, die heeft ook negatieve effecten. Overdaad schaadt. Altijd en overal. Ook daar spelen de regimemedia een niet te onderschatten rol in. Zo hard ze het ene in de verf zetten, zo karig zijn ze met hetgeen niet in hun kraam past.

Voor zover ik het kan beoordelen heeft Parcifal zijn doel om jou een ban aan te smeren niet bereikt. Bedank de moderatie maar op je blote knieën dat er op dit forum nog een zekere vorm van vrije meningsuiting bestaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2022 om 00:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:26   #16537
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tomm verdraait zoals gewoonlijk de feiten.
Ik heb geen enkele ban gevraagd, ik heb enkel de moderatie opgeroepen om een standpunt in te nemen of het volgens hen toegelaten is dat sommige posters de schuld van de invasie bij Oekraieners blijven leggen en woorden gebruiken als 'nazi's en genocide'.

De slachtoffers van oorlogsmisdaden continu portreteren als daders vind ik niet kunnen wegens persoonlijke redenen.
Kijk eens aan! Tommschen heeft dus een Poetinneke gedaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:28   #16538
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk eens aan! Tommschen heeft dus een Poetinneke gedaan.
Wie bij de hond slaapt .....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:39   #16539
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Troost je. Ik ben het ook niet eens met het cordon sanitaire, of met 'liberalen' die hun politieke tegenstanders mestkevers noemen. Maar hier wordt er, tot op vandaag, geen wapengeweld gebruikt waarmee de ene de andere naar het leven staat. Noch door de machthebbers, noch door "de fascisten van het Blok".

Wat de metoo beweging betreft, die heeft ook negatieve effecten. Overdaad schaadt. Altijd en overal. Ook daar spelen de regimemedia een niet te onderschatten rol in. Zo hard ze het ene in de verf zetten, zo karig zijn ze met hetgeen niet in hun kraam past.

Voor zover ik het kan beoordelen heeft Parcifal zijn doel om jou een ban aan te smeren niet bereikt. Bedank de moderatie maar op je blote knieën dat er op dit forum nog een zekere vorm van vrije meningsuiting bestaat.
inderdaad daar ben ik het mee eens.
Maar zelfs als er wapengeweld gebruilt wordt, vooral dan, zijn kritische stemmen nodig.
Ik vind die invasie gevaarlijk, een te grote gok, met teveel negatieve gevolgen. Maar het is wel het Westen dat in 2014 onrust en geweld uitlokte, en de reeds lang bestaande polarisatie in Oekraine deed ontploffen. Dat de Russen dat niet zouden aanvaarden in hun achtertuin. (Oekraine is trouwens meer dan dat eerder de gelijkvloers) was duidelijk. Na 8 jaar gaat er nog steeds vanalles mis in Oekraine, belangrijk moment was toen Zelensky de pro-Russische media en partijen vrrbood en de politici liet oppakken. Toen kwamen de Russen tot het besef dat het op een vreedzame manier niet zou lukken.
Die belangrijke achtergrond informatie wordt verzwegen in het Westen.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 februari 2022 om 00:43.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 00:41   #16540
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk eens aan! Tommschen heeft dus een Poetinneke gedaan.
Ik heb Zelensky hier nog geen nazi genoemd en het woord genocide enkel laten vallen om de misdaden van de held van de nationalusten Bandera te omschrijven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be