Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 05:41   #41
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Als het VB verantwoordelijk is voor deze moord, dan zijn de andere partijen verantwoordelijk voor alle andere moorden die hier in belgie gebeuren, voor alle verkrachtingen, inbraken, gewapende overvallen,... want zij hebben dit klimaat van straffeloosheid gecreerd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 06:43   #42
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Het Vlaams Belang is nog minder verantwoordelijk voor de schietpartij in Antwerpen dan Henry Ford verantwoordelijk is voor de vele verkeersdoden in ons land.

Laatst gewijzigd door Duym : 16 mei 2006 om 06:45.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 11:55   #43
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is nog minder verantwoordelijk voor de schietpartij in Antwerpen dan Henry Ford verantwoordelijk is voor de vele verkeersdoden in ons land.
Ik heb Henry Ford nog niet horen verklaren dat enkel ZIJN auto's mogen toegelaten zijn op de wegen. Ik heb Henry Ford nog niet horen verkondigen dat Citroen, Fiat, etc profiteurs zijn, en beter hun biezen zouden pakken... Henry Ford zou wel de problemen AANPAKKEN en er niet alleen over zitten zeveren en zagen om de rest het moeilijker te maken.

Nogmaals :
Geen werk, 't zijn de buitenlanders....
niet genoeg geld, Die buitenlanders zijn ermee weg...
Niet veilig genoeg : sja, met die buitenlanders....

20 jaar later...

Geen werk, 'tzijn de buitenlanders...
niet genoeg geld, die... pang...

Wij weten van niks, niks gedaan, niks gezeg , niet eens iets gehoord....Maar er wel al bij van de eerste minuut om dat allemaal uit de doeken te doen...

xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 12:13   #44
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ik heb Henry Ford nog niet horen verklaren dat enkel ZIJN auto's mogen toegelaten zijn op de wegen. Ik heb Henry Ford nog niet horen verkondigen dat Citroen, Fiat, etc profiteurs zijn, en beter hun biezen zouden pakken... Henry Ford zou wel de problemen AANPAKKEN en er niet alleen over zitten zeveren en zagen om de rest het moeilijker te maken.

Nogmaals :
Geen werk, 't zijn de buitenlanders....
niet genoeg geld, Die buitenlanders zijn ermee weg...
Niet veilig genoeg : sja, met die buitenlanders....

20 jaar later...

Geen werk, 'tzijn de buitenlanders...
niet genoeg geld, die... pang...

Wij weten van niks, niks gedaan, niks gezeg , niet eens iets gehoord....Maar er wel al bij van de eerste minuut om dat allemaal uit de doeken te doen...

Ik heb nog niet veel van jou gelezen, maar als dat jouw manier van antwoorden is, hoop ik dat er niet al te veel zijn die hun tijd aan jou verkwanselen.

Ik spreek hier over de verantwoordelijkheid van autobouwer Ford. Wat het gedachtengoed van Ford was, laat me koud en het heeft met mijn vergelijking niets te maken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 13:25   #45
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik heb nog niet veel van jou gelezen, maar als dat jouw manier van antwoorden is, hoop ik dat er niet al te veel zijn die hun tijd aan jou verkwanselen.

Ik spreek hier over de verantwoordelijkheid van autobouwer Ford. Wat het gedachtengoed van Ford was, laat me koud en het heeft met mijn vergelijking niets te maken.
juist ja... wat erin past, dat gebruiken we, wat niet past....


xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 13:37   #46
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als het VB verantwoordelijk is voor deze moord, dan zijn de andere partijen verantwoordelijk voor alle andere moorden die hier in belgie gebeuren, voor alle verkrachtingen, inbraken, gewapende overvallen,... want zij hebben dit klimaat van straffeloosheid gecreerd.
Ik heb die andere partijen nooit horen pleiten voor het opnemen van de wapens tegen autochtonen met MP3-spelers. Ik heb wel het VB jarenlang de 'allochtonen' horen stigamtiseren en beschuldigen van een invasie in onze contreien met bijhorend crimineel en profiteursgedrag.
Ik verwijs verder naar mijn vorige post in dit topic.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 13:41   #47
Gibson
Burger
 
Gibson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik heb die andere partijen nooit horen pleiten voor het opnemen van de wapens tegen autochtonen met MP3-spelers. Ik heb wel het VB jarenlang de 'allochtonen' horen stigamtiseren en beschuldigen van een invasie in onze contreien met bijhorend crimineel en profiteursgedrag.
Ik verwijs verder naar mijn vorige post in dit topic.
Facts do not cease to exist because they are ignored - Huxley, Aldous
__________________
[SIZE=1][SIZE=1]Sammy Says; enthousiastic people suck[/SIZE][/SIZE]
Gibson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 13:56   #48
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:

Is het huidige migratie beleid aan de kaak stellen haat zaaien ?
Veel hangt af van de manier waarop je dat doet.
Inhoudelijk moet je je ook niet extreem opstellen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 14:07   #49
Amrod
Burger
 
Amrod's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Veel hangt af van de manier waarop je dat doet.
Inhoudelijk moet je je ook niet [SIZE=5]Extreem[/SIZE] opstellen.
Hoezo extreem?! Het Vlaams Belang is een brede volkspartij, niks extreem, dat willen jullie ons maar al te graag laten geloven.
Maar 'da pakt nimeer zenne' 8)
__________________
"De publieke mening is voor velen slechts een uitvlucht om geen eigen mening erop na te houden."

- Thornton Wilder
Amrod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 14:36   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amrod Bekijk bericht
Hoezo extreem?! Het Vlaams Belang is een brede volkspartij, niks extreem, dat willen jullie ons maar al te graag laten geloven.
Maar 'da pakt nimeer zenne' 8)
Burgerlijk aan't worden, maar nog niet genoeg.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 16:39   #51
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als het VB verantwoordelijk is voor deze moord, dan zijn de andere partijen verantwoordelijk voor alle andere moorden die hier in belgie gebeuren, voor alle verkrachtingen, inbraken, gewapende overvallen,... want zij hebben dit klimaat van straffeloosheid gecreerd.
Het VB is alleszins volgens haar eigen logica wel degelijk mede-verantwoordelijk voor de racistische moorden, zoals uitgelegd in deze lezersbrief:

Belanglogica
Naar aanleiding van de afschuwelijke dubbele moord in Antwerpen, hoorde ik Philip Dewinter in het laatavondnieuws op VTM (donderdag 11 mei) zeggen dat de dader van deze feiten onmiskenbaar een 'zwakzinnige' betreft, die "door niemand aangezet, doet wat hij vond dat moest gedaan worden". Het zou, aldus Dewinter, volkomen fout zijn dit gruwelijke feit politiek te recupereren, en - want daarop doelt hij - met geheven vinger richting het Vlaams Belang te wijzen.
Hoewel men het met dit laatste au fond moeilijk oneens kan zijn, stemt deze reactie toch tot reflectie. Deze repliek van Dewinter is opvallend inconsequent, en getuigt van een toch wel zeer vreemde logica. Immers, naar aanleiding van de moord op Pim Fortuyn, gepleegd door de als 'zwakzinnige', en links extremist bestempelde Volkert van der Graaf, maande het Vlaams Belang (toen nog Vlaams Blok) links en 'politiek correct' denkend Vlaanderen met grote aandrang aan tot voorzichtigheid. In een brief van Frank Vanhecke op hun website stond toen, en staat nog altijd, te lezen dat met name "Yves Desmet, Karel De Gucht, Guy Verhofstadt en tutti quanti" het best de 'zaak-Fortuyn' indachtig zijn wanneer ze "weer driftig etiketten en troetelnamen" uitstrooien over het Vlaams Belang, zijn mandatarissen en electoraat. Meer nog, het Vlaams Belang bij monde van Frank Vanhecke is ervan overtuigd dat "als je maar genoeg herhaalt dat je tegenstander in het debat een 'hitleriaanse nazi' is, misschien wel iemand van het kaliber Volkert van der Graaf op het idee komt om zijn P.38 vanonder de mottenballen te halen". Vanhecke vraagt zich af, als "linkse extremisten er straks voor zorgen dat er bloed vloeit in Vlaanderen, of links dan zal doen of zijn neus bloedt en de handen in onschuld zal wassen?"
Maar wat als je voor al wie het horen wil er voortdurend, en in het licht van nieuwe verkiezingen met schijnbaar toenemend volume, op hamert dat 'illegalen' en vreemdelingen, profiteurs en criminelen zijn, dat zulks in 'hun aard' ligt, en 'ons' land en 'onze' cultuur ze beter kwijt dan rijk is? Dat de burger weinig moet verwachten van ons politioneel en justitieel apparaat, en 'het recht' als puntje bij paaltje komt misschien maar beter in eigen handen neemt? Geldt diezelfde en eigen verkondigde logica hier dan niet meer? Moet men dan niet, al was het maar uit intellectuele eerlijkheid, consequent in eigen boezem kijken alvorens zo gratuit te reageren? Niet zozeer omdat 'de feiten' dit vragen, maar opdat men zichzelf niet hopeloos wil blijven tegenspreken.
Stefaan Pleysier, Leuven
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 18:46   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Anti-Amerika beleid? Ik neem aan dat de 70% Amerikanen die geen vertrouwen meer hebben in Bush ook anti-Amerikaans zijn?

Kerry zou niets veranderd hebben aan de aversie. Bush is een iets makkelijker schietschijf, maar de virulente haat van sommigen tegen de VS heeft m.i. niks te maken met wie de president is, maar alles met het feit dat de VS de aloude 'kapitalistische' vijand is.

Bottom line: de wereld is veel beter af met dan zonder de VS. De VS is het énige land ter wereld dat de gemiddelde dictator nog iet of wat in toom kan houden. Goed, ze doen het vaak nogal selectief, maar face it:

zonder de VS waren ze nu in joegoeslavië nog aan het vechten
zonder de VS had China al lang taiwan geannexeerd
zonder de VS was héél afrika een oorlogszone, nu is het 'maar' de helft.
zonder de VS was het midden oosten al lang een nucleair wasteland.
zonder de VS had N-Korea Z-Korea al lang aangevallen.

Je kan hen niet enkel beoordelen op wat ze slecht doen, ik kan me onmogelijk voorstellen dat de wereld beter af zou zijn als ze zich Monroe gewijs weer helemaal terugtrokken op hun continent.

Dat ze er ook hun eigen voordeel mee doen vind ik niet meer dan normaal.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 00:45   #53
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Heb je dat helemaal zelf gevonden

Prachtig antwoord!
Het is dat wat we nodig hebben: lolbroeken!

Als het Vb aan de macht komt: hopen LOLBROEKEN aan de macht!
En leute dat we gaan hebben: groen lachen geblazen!
Met het soort moderne landverraders zoals jij er blijkbaar een bent, daar kunnen we niet eens mee groen lachen...
Moet je nu een soort geheime agenda hebben om tegenover je eigen volk en eigen mensen zo'n prietpraat en verdraaiingen te verkopen?
Ergens begrijp ik het niet goed, het ontbreekt volledig aan logica...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:48   #54
chomsky
Burger
 
chomsky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2005
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het VB is alleszins volgens haar eigen logica wel degelijk mede-verantwoordelijk voor de racistische moorden, zoals uitgelegd in deze lezersbrief:

Belanglogica
Naar aanleiding van de afschuwelijke dubbele moord in Antwerpen, hoorde ik Philip Dewinter in het laatavondnieuws op VTM (donderdag 11 mei) zeggen dat de dader van deze feiten onmiskenbaar een 'zwakzinnige' betreft, die "door niemand aangezet, doet wat hij vond dat moest gedaan worden". Het zou, aldus Dewinter, volkomen fout zijn dit gruwelijke feit politiek te recupereren, en - want daarop doelt hij - met geheven vinger richting het Vlaams Belang te wijzen.
Hoewel men het met dit laatste au fond moeilijk oneens kan zijn, stemt deze reactie toch tot reflectie. Deze repliek van Dewinter is opvallend inconsequent, en getuigt van een toch wel zeer vreemde logica. Immers, naar aanleiding van de moord op Pim Fortuyn, gepleegd door de als 'zwakzinnige', en links extremist bestempelde Volkert van der Graaf, maande het Vlaams Belang (toen nog Vlaams Blok) links en 'politiek correct' denkend Vlaanderen met grote aandrang aan tot voorzichtigheid. In een brief van Frank Vanhecke op hun website stond toen, en staat nog altijd, te lezen dat met name "Yves Desmet, Karel De Gucht, Guy Verhofstadt en tutti quanti" het best de 'zaak-Fortuyn' indachtig zijn wanneer ze "weer driftig etiketten en troetelnamen" uitstrooien over het Vlaams Belang, zijn mandatarissen en electoraat. Meer nog, het Vlaams Belang bij monde van Frank Vanhecke is ervan overtuigd dat "als je maar genoeg herhaalt dat je tegenstander in het debat een 'hitleriaanse nazi' is, misschien wel iemand van het kaliber Volkert van der Graaf op het idee komt om zijn P.38 vanonder de mottenballen te halen". Vanhecke vraagt zich af, als "linkse extremisten er straks voor zorgen dat er bloed vloeit in Vlaanderen, of links dan zal doen of zijn neus bloedt en de handen in onschuld zal wassen?"
Maar wat als je voor al wie het horen wil er voortdurend, en in het licht van nieuwe verkiezingen met schijnbaar toenemend volume, op hamert dat 'illegalen' en vreemdelingen, profiteurs en criminelen zijn, dat zulks in 'hun aard' ligt, en 'ons' land en 'onze' cultuur ze beter kwijt dan rijk is? Dat de burger weinig moet verwachten van ons politioneel en justitieel apparaat, en 'het recht' als puntje bij paaltje komt misschien maar beter in eigen handen neemt? Geldt diezelfde en eigen verkondigde logica hier dan niet meer? Moet men dan niet, al was het maar uit intellectuele eerlijkheid, consequent in eigen boezem kijken alvorens zo gratuit te reageren? Niet zozeer omdat 'de feiten' dit vragen, maar opdat men zichzelf niet hopeloos wil blijven tegenspreken.
Stefaan Pleysier, Leuven
Inderdaad, als Vanhecke zich toen afvroeg, als "linkse extremisten er straks voor zorgen dat er bloed vloeit in Vlaanderen, of links dan zal doen of zijn neus bloedt en de handen in onschuld zal wassen?", waarom mag men dan de omgekeerde vraag niet stellen aan het VB? Waarom mag men zich niet afvragen, "als rechts extremisten bloed laten vloeien in Vlaanderen, gaat 'rechts' (VB) dan doen of hun neus bloedt en hun handen in onschuld wassen"... Inderdaad, dat hebben ze gedaan (en in confrontatie met het bovenstaande is dit je reinste huichelarij!)
chomsky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 17:18   #55
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met het soort moderne[SIZE=3] landverraders [/SIZE]zoals jij er blijkbaar een bent, daar kunnen we niet eens mee groen lachen...
Moet je nu een soort geheime agenda hebben om tegenover je eigen volk en eigen mensen zo'n prietpraat en verdraaiingen te verkopen?
Ergens begrijp ik het niet goed, het ontbreekt volledig aan logica...
Indien mensen die moord aanklagen, aangesticht door een bende huichelaars, LANDVERRADERS zijn: mag ik vragen van welke planeet jij komt?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be