Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2006, 19:56   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Lachen doet hij enkel met u, zoals iedereen op dit forum.

Feremans heeft niet voor niets van bijna alle forumleden de naam van forumzot gekregen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 00:30   #42
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Feremans heeft niet voor niets van bijna alle forumleden de naam van forumzot gekregen.
Neen: ik wordt zo door een paar krankzinnigen, waarvan ik me afvraag of ze ooit iets zinnigs gezegd hebben voortdurend met kinderachtigheden bestookt in die trant. Het doet me deugd om ook andere stemmetjes te horen.
Het komt altijd van mensen die ook geen enkel argument hebben in te brengen tegen mijn teksten, en ik heb ze al dikwijls gevloerd toen ze zelf in hun kinderachtigheid nog konden gepakt worden op absurditeiten.
De lullekes rozewaters geraken poep gefrustreerd. Youpie!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 00:40   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Neen: ik wordt zo door een paar krankzinnigen, waarvan ik me afvraag of ze ooit iets zinnigs gezegd hebben voortdurend met kinderachtigheden bestookt in die trant


En jij zegt dan wel iets zinnigs?
Jij maakt van een slachtoffer van geweld nog de dader.


Oorspronkelijk bericht door ericferemans
Dat was een gefrustreerde: die viel jonge mensen van één meter zestig aan en begon die te wurgen.
Een ware Vlaamsche Held.
Dé Martelaar voor het blok: een verzuurde oude zak die kinderen wurgt omdat ze lol maken, en die geen het minste kinderen kan verdragen omdat ze een ander kleurtje hebben. Een dikke looser.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2006 om 00:40.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 00:54   #44
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En jij zegt dan wel iets zinnigs?
Jij maakt van een slachtoffer van geweld nog de dader.
Iemand die dood valt van coleire uit racisme is een slachtoffer van zijn eigen en de mensen die hem hebben opgestookt.
Wordt toch eens zelfstandig, manneke. Lees eens hier en daar een krant...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 01:03   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Iemand die dood valt van coleire uit racisme is een slachtoffer van zijn eigen en de mensen die hem hebben opgestookt.
Wordt toch eens zelfstandig, manneke. Lees eens hier en daar een krant...

Bij mijn weten zitten nog twee kerels vast, rest de vraag wat die daar nog zitten doen als het slachtoffer zijn dood zelf heeft veroorzaakt?... volgens jou

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2006 om 01:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 01:33   #46
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Iemand die dood valt van coleire uit racisme is een slachtoffer van zijn eigen en de mensen die hem hebben opgestookt.
Wordt toch eens zelfstandig, manneke. Lees eens hier en daar een krant...
Gaaa ze ne zot (en nog nen hoop andere woorden die ik (strafpunten weet je wel) maar niet zal neertypen).
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 01:37   #47
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Zot, Zotter, Feremans
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 01:48   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Zot, Zotter, Feremans

Een zeer toepasselijke beschrijving.
En hoe dichter de verkiezingen naderen hoe erger hij het krijgt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 21:18   #49
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
In het boek "Vlaams geblokkeerd" van Geert Van Cleemput (2006) staan een aantal opmerkelijke uitspraken van Annemans over partijgenoten:

Kamerlid Francis Van den Eynde: ,,niemand neemt hem ernstig

Kamerlid Bart Laeremans: ,,naïef en wereldvreemd

Kamerlid Koen Bultinck: ,,slaafs en sociaal onaangepast

Kamerlid Luc Sevenhans: ,,intellectueel beperkt

Kamerlid Filip De Man: ,,wederzijdse allergie

Kamerlid Guido Tastenhoye: ,,een ordinaire vreemdelingenhater

Kamerlid Alexandra Colen: ,,waarom moet ze toch altijd zo moeilijk doen?

Kamerlid Nancy Caslo: zo denigrerend dat het niet voor publicatie vatbaar was

Senator Joris Van Hauthem: ,,een brave jongen, dus ongevaarlijk

Senator Frank Creylman: ,,een Dewinter-dwerg, een ramp voor het Blok in Mechelen

Vlaams parlementslid Filip Dewinter: ,,hij belooft zo veel dat dat uiteindelijk in zijn gezicht zal ontploffen

Vlaams parlementslid Jan Penris: ,,ooit pak ik hem wel eens aan

Bron: Wikipedia
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 21:24   #50
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Wel annemans werd ooit een vette post beloofd zowel door cdenv als VLD.
En hij koos steeds voor het VB onadnkasn het zekere geldgewin bij de poco'ten.

Het is een boek enkel en alleen geshcreven uit rancune omwille van een gemiste parlementszetel en ingefuisterd door M. Spruyt en maakt uiteraard gezien de timing uit van de anti-VB hetze.
Die deze verkiezingen trouwens ongezien proporties aannemen.

Zijn zuster is lijsttrekker voor hetVB in DE Panne. En meneer zit in griekenland... een langeafstandsnationalsit weet je weL. Eentje die blijkbaar centen nodig had.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 23:57   #51
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wel annemans werd ooit een vette post beloofd zowel door cdenv als VLD.
En hij koos steeds voor het VB onadnkasn het zekere geldgewin bij de poco'ten.

Het is een boek enkel en alleen geshcreven uit rancune omwille van een gemiste parlementszetel en ingefuisterd door M. Spruyt en maakt uiteraard gezien de timing uit van de anti-VB hetze.
Die deze verkiezingen trouwens ongezien proporties aannemen.

Zijn zuster is lijsttrekker voor hetVB in DE Panne. En meneer zit in griekenland... een langeafstandsnationalsit weet je weL. Eentje die blijkbaar centen nodig had.
Ik ben niet zeker, maar ik dacht dat hij daar een gastles of zoiets moest geven op een unief daar. Kan iemand bevestigen?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 23:58   #52
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Eerlijk gezegd: ik wil Van Cleemput wel een kans geven, maar dan zonder anti-VB leuzen en zijn eigen ideeën eens naar voor brengen. Pas dan zal ik echt over hem kunnen oordelen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 08:36   #53
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Philip Dewinter had zich allicht geen betere reclame kunnen voorstellen. Op woensdag kopten Vlaamse kranten en andere media dat hij ‘een potentaat’ is (VRTnieuws.net), 'een pure potentaat' (DS), ‘de baas van het Blok’ (HBvL), ‘opperste leider van een krabbenmand’ (DS). Voor wie wat vertrouwd is met de interne keuken van het Vlaams Belang, geen nieuws onder de zon. Maar dat een voormalig hoofd van de studiedienst van het VB dit nu te boek stelt, is wél nieuws.
Koren op de Blokwatch-molen, zou je op het eerste zicht kunnen denken. Maar de professionele Belang-contestanten komen niet echt goed uit het boek. Net als Vlaanderen, dat dankzij het succes van het Blok-van-Dewinter, verliezende partij is. Althans volgens Geert Van Cleemput in zijn woensdag aan de pers voorgestelde 382 blz. tellende ‘Vlaams geblokkeerd. Het onthullende insidersverhaal van een ex-blokker’.
Over de interne keuken, wil ik het hier niet hebben. Feit is dat uit de interne strijd tussen ‘Vlaams-nationalist’ Gerolf Annemans (een gespleten en achterbaks figuur, zo vertelt het boek) en ‘Le Pen-ist’ Philip Dewinter (‘een man zonder politieke idealen’) deze laatste even weer als winnaar komt. De manier waarop Van Cleemput de vloer aanveegt met Annemans versterkt ongetwijfeld Dewinters positie als diegene die de lakens uitdeelt én het mooie weer maakt in de partij. Annemans – die in het boek helemaal niet als een leidersfiguur voor de dag komt, en blijkbaar niet echt een eigen ‘zuil’ heeft in de partij - zou wel eens het onderspit kunnen delven in de strijd-om-de-macht binnen de soldatesk georganiseerde partij.
Van Cleemputs ‘Vlaams geblokkeerd’ leest als een trein – de man kan schrijven, da’s zeker – maar is vooral interessant omwille van zijn politiek-strategische luik. En niet enkel omdat hij de deur van de interne keuken wagenwijd open zette. In 't kort zijn these:
1) Het VB is geen slachtoffer van het cordon, maar wint hier enkel bij. Een feit dat als een paal boven water staat. Het VB gebruikt het cordon om meer stemmen te winnen, van ontgoochelde Vlaams-nationalisten, menfoutisten allerlei, klagers&zagers en alwie het ‘onrechtvaardig’ vindt dat meer dan een kwart van het Vlaamse kiezerskorps niet aan de bak komt. 2) Door dat cordon, wordt de partij slapend groot en rijk. Alles zal er dus voor gebeuren, om dat cordon stand te doen houden. Het is de levensverzekering van vele parlementariërs en hun medewerkers – waarbij Van Cleemput opmerkt dat er bij die laatste categorie relatief meer mensen aanwezig zijn die kunnen lezen en schrijven. Zonder cordon, minder Blok. En minder Blok betekent minder werkgelegenheid. 3) Dat cordon doet Vlaanderen, en wie met Vlaanderen vooruit wil, geen goed. Links profiteert ervan (want is nodig om coalities tegen het VB te kunnen vormen) en de Franstaligen nog meer (wat Vlaams is, is Vlaams Belang, en dus extreemrechts, racistisch of zelfs neonazistisch; u kent de logica wel).
Conclusie: het cordon moet eraan. Om Vlaanderen meer autonomie te kunnen geven – Vlaamsgezinden uit pakweg CD&V of VLD zullen zich minder geremd voelen hun nek communautair uit te steken. En om in Vlaanderen een duidelijker centrumrechts beleid te kunnen voeren. (Ik laat in het midden of dat beleid niet automatisch tot meer autonomie kan of zal leiden.)
Om dat cordon klein te krijgen, moet je niet rekenen op de andere partijen, maar op het VB zélf. Daar ligt de sleutel volgens van Cleemput bij Dewinter. Zolang hij onbeschaafd en grof mag blijven, blijft er een cordon. Duw Dewinter op de achtergrond, en het Vlaams-nationalisme zal er wel bij varen.
Zo onlogisch klinkt het allemaal niet. Van Cleemput heeft een sterke analyse gemaakt. Maar ... heeft hij niet evenzeer die ‘groffe’ Dewinter sterker in het zadel geplaatst met zijn boek?

----
http://www.politiek.net/diogenes/16595
----
Heeft iemand dit boek gelezen? Is het interessant?
Heb ik hem ook gisterenavond bij zijn boekvoorstelling in Brugge gezegd. Hij vergist zich trouwens gedeeltelijk, de smeerlapperij zit veel onderduimser. Annemans is gewoon een profiterende lafaard die enkel het eigen belang op het oog heeft. Dewinter is niet het meest valse beest van de meute... Wel zeer dictatoriaal en zonder scrupules, maar veel opener dan de achterbakse 'leider' met zijn slijmende aanhangsels. Geert zag de situatie teveel vanuit zijn gezichtshoek Antwerpen. Jammer.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 11:55   #54
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat weet ik nog zo niet hoor...

En dan nog: mag een ex-lid geen kritiek hebben? Als hij die niet had, was hij wel nog lid, niet? En zie je het al gebeuren: een huidig lid van het VB die zo'n boek schrijft. Wat denk je? Zou het anders zijn dan met Coveliers?
Bij Van Cleemput ligt dit net ietsje anders. Van Cleemput was immers niet zomaar lid van het Vlaams Blok, maar was een betaald medewerker op de studiedienst. Uiteraard mag een voormalig partijlid kritiek leveren op zijn vorige partij. Het Vlaams Belang heeft nooit anders beweerd. Alleen verzwijgt Van Cleemput bewust een aantal feiten. Dat is dus iets héél anders dan zomaar wat kritiek spuien.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 20:05   #55
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Bij Van Cleemput ligt dit net ietsje anders. Van Cleemput was immers niet zomaar lid van het Vlaams Blok, maar was een betaald medewerker op de studiedienst. Uiteraard mag een voormalig partijlid kritiek leveren op zijn vorige partij. Het Vlaams Belang heeft nooit anders beweerd. Alleen verzwijgt Van Cleemput bewust een aantal feiten. Dat is dus iets héél anders dan zomaar wat kritiek spuien.
Ehm sinds wanneer woon jij in Wetteren en niet meer in Rupelmonde?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:53   #56
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ehm sinds wanneer woon jij in Wetteren en niet meer in Rupelmonde?
Ik woon niet in Wetteren, en heb ook nooit in Rupelmonde gewoond!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:48   #57
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Bij Van Cleemput ligt dit net ietsje anders. Van Cleemput was immers niet zomaar lid van het Vlaams Blok, maar was een betaald medewerker op de studiedienst. Uiteraard mag een voormalig partijlid kritiek leveren op zijn vorige partij. Het Vlaams Belang heeft nooit anders beweerd. Alleen verzwijgt Van Cleemput bewust een aantal feiten. Dat is dus iets héél anders dan zomaar wat kritiek spuien.
In welke zin is dat anders en welke feiten verzwijgt hij?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 18:04   #58
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Ik woon niet in Wetteren, en heb ook nooit in Rupelmonde gewoond!
Ohw ik heb nog iemand geweten die zich uitgaf voor Koen Vermant en in Rupelmonde woonde. Vraag me wel niet meer waar, dat is al een tijdje geleden.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 12:36   #59
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lodi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
Dit boek is geschreven uit rancune. De auteur viel in ruzie met FDW en G.A. en probeert via dit boek na te trappen.
Niet interessant dus.
Het VB trio FDW, G.A. en F.V.H. zorgen al decennia voor overwinningen: "never change a winning team" zeggen de Engelsen...
Juist. Iemand die met ruzie uit een partij stapt, zal nooit een goed woord voor die partij hebben. En dat is zo bij elke partij. vb. Demaght uit Aalst van VLD naar Blauw, heeft ook geen goed woord meer over voor haar ex-blauwe broeders. Misschien kan echter niet zo goed schrijven om dit in boekvorm te gieten.
Het is spijtig dat mensen zich daaraan laten vangen.
__________________
Marie-Rose Morel: "Ja maar uw partij zegt dit."
Wouter Van Bellingen: "Mijn partij zegt zoveel!"
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 12:42   #60
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lodi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Locatie: Geraardsbergen
Berichten: 848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dewinter opzij schuiven dat zou de droom zijn van de politiek correcten..

Dewinter is er op zijn eentje in geslaagd duizenden mensen zoals ik via het veiligheids en vreemdelingenproblematiek kennis te doen nemen met de communautaire problemen.
Niet iedereen die VB stemt doet dat omwille van het onafhankelijkheidststreven, maar tegen de volgende verkeizingen zijn ze wel overtuigde separatisten.

Het is mede onder druk van de massale electorale overwinningen van hetVB niet in het minst door FDW dat de andere partijen VERPLICHT zijn om zichzelf vlaams voor te doen. Wie met een belgisch etiket naar de verkiezingen gaat is op voorhand verloren en dat was 10 jaar geleden NIET zo. En dat is ondermeer de verdienste van FDW.

En liever een Dewinter die altijd en overal vlaams stemt dan een Dewever die
in het geheim kartels vormt met VLD en Cdenv , die zegt nooit met de spa... en na de verkiezingen juist dat doet, die zegt nooit in een regering als B-h-V en dan dat toch doet, die vrolijk achter een B_plusser gaat staan in antwerpen, wiens partij een kartel vormt met Dehaene in vilvoorde en zo mee de verfransingspolitiek van dehaene steunt, die nog liever met BUB aan lijstverbinding doet om het VB van een BLOKKERINGSMEERDERHEID te houden in het brusselse gewest.

Het verschil tussen het VB en CDenV /N-VA is dat je bij het VB weliswaar
niet op een PC trein zit. maar wel een hogesnelheidstrein richting onafhankelijkheid. Bij het tsjeefs kartel zit je in een elitaire luxetrein... maar die wel de verkeerde richting uitgaat.

Als vlaanderen onafhankelijk wordt zal dat voor een GROOT deel aan FDW te danken zijn. Gewild of ongewild.

Persoonlijk is Vanhecke mijn favoriete politicus. Maar zonder FDW was het consequente vlaams-nationalisme nu een kwestie van 4 a 5%.

En voor mij is de strijd voor meer vlaanderen even belangrijk in borgerhout, de seefhoek als in de brusselse rand die de PC'ten laten verfransen hebben.

Als de cdenv in brussel in 20 jaar tijd van 20% naar 2% gezakt zijn dan is dat omdat ze geen vinger uitgestoken hebben om dat proces tegen te gaan.
Met nog maar 1/10 daadkracht van een FDW was Brussel nog een vlaamse stad. En we kunnen enkel blij zijn dat iemand met zulke rhetorische kwaliteiten onze kant kiest.

En wat het racisme verwijt betreft? Of je nu PC vlaming bent of niet? Dat verwijt krijg je SOWIESO van de franstaligen.
__________________
Marie-Rose Morel: "Ja maar uw partij zegt dit."
Wouter Van Bellingen: "Mijn partij zegt zoveel!"
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be