Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 20:13   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
VTM is een commerciele zender. Dancing on Ice heeft (of had) niets te maken met politiek en door de uitspraak van het jurylid zou ik als reklame sponsor afhaken. Niet omdat ik pro- of contra VB ben maar omdat zo'n programma niet dient gepolitiseerd te worden.
Reclame sponsors met scrupules zijn al even zeldzaam als zwaluwen in de winter. Enkel geld telt in die sector, niks anders.
Het zou me dus sterk verwonderen indien jij daarin een uitzondering zou zijn.

Laatst gewijzigd door Pietje : 2 oktober 2006 om 20:23.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 20:21   #42
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Reclame sponsors met scrupules zijn al even zeldzaam als zwaluwen in de winter. Enkel geld telt in die sector, niks anders.
Politiekers zijn net hetzelfde of wat is al dat gezever dan over geldstromen naar wallonie?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 20:40   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Politiekers zijn net hetzelfde of wat is al dat gezever dan over geldstromen naar wallonie?
12 miljard Euro per jaar in een bodemloze put gooien en er stank voor dank voor terugkrijgen. En dat noem jij gezever.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 20:48   #44
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
12 miljard Euro per jaar in een bodemloze put gooien en er stank voor dank voor terugkrijgen. En dat noem jij gezever.
ja dat noem ik inderdaad gezever
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 20:52   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik begrijp heel goed dat sossen vóór politieke boodschappen op televisie zijn. In Venezuela bijvoorbeeld krijgt Chavez maar niet genoeg van zijn eigen kop op televisie te zijn - in maratonafleveringen van zes uur plus.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 21:14   #46
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Door het getoeter in de pers weten we zo langzamerhand wel wie bedoeld wordt als men het over "extreem-rechts" heeft, zeker?
Zelfs al zegt Jan Janssens 100 000 keer dat ik een racist zou zijn, dan nog voel ik me niet aangesproken als Peter Peters het over die stomme racisten zou hebben.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 21:26   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Vlaams Belang lust "Dancing on Ice" niet



ma 02/10/06 - Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke neemt het niet dat een jurylid van "Dancing On Ice", een schaatsprogramma op de VTM, gisteravond de kijkers opriep bij de verkiezingen van 8 oktober niet op Vlaams Belang te stemmen.

Even na 22 uur, tijdens de bekendmaking van het oordeel van de jury, deed jurylid Thierry Smits een oproep aan de Vlaamse kijkers.
In een brief aan VTM-programmadirecteur Jan Segers vraagt Vanhecke nu of "politieke stellingnames" in amusementsprogramma's voor hem door de beugel kunnen. De uitspraken van Smits waren volgens Vanhecke "een scheldtirade tegen het Vlaams Belang".
"Het jurylid heeft vanzelfsprekend recht op een eigen mening. Maar dergelijke uitspraken horen naar mijn mening niet thuis in het amusementsprogramma dat "Dancing on Ice" is", vindt de partijvoorzitter.
In Het Laatste Nieuws had ook Francesca Vanthielen, de presentatrice van het programma, al gezegd dat ze achter de uitspraken van Smits staat.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rt/index.shtml
-------------------


Nu, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat deze uitspraken misplaatst zijn. Toch ben ik benieuwd naar de reacties van VB en anti-VB, die ongetwijfeld de superlatieven uit de kast zullen halen in deze titanenstrijd...
Om zich te laten vergeven, kunnen Frank Vanhecke en Filip Dewinter volgende week samen in "Dancing on Ice" schaatsen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:01   #48
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

opgezet spel jong, dat jurylid krijgt bij mijn weten bij zowet elke uitspraak boe-geroep. je weet wel, het stoute jurylid dat krasse uitspraken doet en door iedereen wordt gehaat. (ja, ik kijk daar naar als ik thuis ben).

soit, sowieso vrij onnozel. van mij mag iedereen oproepen niet op extreem-rechts te stemmen. maar dat programma is niet de geschikte moment.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:03   #49
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Vlaams Belang lust "Dancing on Ice" niet



ma 02/10/06 - Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke neemt het niet dat een jurylid van "Dancing On Ice", een schaatsprogramma op de VTM, gisteravond de kijkers opriep bij de verkiezingen van 8 oktober niet op Vlaams Belang te stemmen.

Even na 22 uur, tijdens de bekendmaking van het oordeel van de jury, deed jurylid Thierry Smits een oproep aan de Vlaamse kijkers.
In een brief aan VTM-programmadirecteur Jan Segers vraagt Vanhecke nu of "politieke stellingnames" in amusementsprogramma's voor hem door de beugel kunnen. De uitspraken van Smits waren volgens Vanhecke "een scheldtirade tegen het Vlaams Belang".
"Het jurylid heeft vanzelfsprekend recht op een eigen mening. Maar dergelijke uitspraken horen naar mijn mening niet thuis in het amusementsprogramma dat "Dancing on Ice" is", vindt de partijvoorzitter.
In Het Laatste Nieuws had ook Francesca Vanthielen, de presentatrice van het programma, al gezegd dat ze achter de uitspraken van Smits staat.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rt/index.shtml
-------------------


Nu, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat deze uitspraken misplaatst zijn. Toch ben ik benieuwd naar de reacties van VB en anti-VB, die ongetwijfeld de superlatieven uit de kast zullen halen in deze titanenstrijd...
het VB neemt het weer eens op voor de vrije meningsuiting zie ik.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:05   #50
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Door het getoeter in de pers weten we zo langzamerhand wel wie bedoeld wordt als men het over "extreem-rechts" heeft, zeker?
misschien is het wel de schuld van de pers dat het VB extreem-rechts is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:51   #51
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De vrije mening en de uiting daarvan is absoluut.
echt?
mag ik, gehuld in een Hezbollah-vlag, door de Antwerpse diamantwijk wandelen?
Wacht, concreter: ben jij bereid om je zure belastinggeld besteed te zien aan politie die mij beschermt als ik, gehuld in die Hezbollah-vlag, mijn recht op vrije meningsuiting uitoefen in de diamantwijk.
Hou er ekening mee dat mijn recht op vrije meningsuiting geen verband mag houden met jou goed- of afkeuren van de geuite mening.

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 oktober 2006 om 22:51.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:04   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
echt?
mag ik, gehuld in een Hezbollah-vlag, door de Antwerpse diamantwijk wandelen?
Wacht, concreter: ben jij bereid om je zure belastinggeld besteed te zien aan politie die mij beschermt als ik, gehuld in die Hezbollah-vlag, mijn recht op vrije meningsuiting uitoefen in de diamantwijk.
Hou er ekening mee dat mijn recht op vrije meningsuiting geen verband mag houden met jou goed- of afkeuren van de geuite mening.
Jij mag in die vlag door die wijk wandelen, maar die politie zal tussenkomen als er je iets overkomt, vrees ik.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:13   #53
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij mag in die vlag door die wijk wandelen, maar die politie zal tussenkomen als er je iets overkomt, vrees ik.
vrees je de politie echt? Heb je dan kwaad in de zin?

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 oktober 2006 om 23:14.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:24   #54
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij mag in die vlag door die wijk wandelen, maar die politie zal tussenkomen als er je iets overkomt, vrees ik.
Er vanuitgaande dat je wou zeggen dat ze niet optreden bewijs je dat vrije meningsuiting niet absoluut anders MOET de politie hem beschermen. Maar het is zo dat hij tegengehouden zal worden voor ie de diamntwijk kan betreden.

Vrije meningsuiting is niet absoluut anders zouden er ook geen moderators nodig zijn op een forum of zou er ook je ook geen aanklacht tegen smaad en eerroof kunnen neerleggen.

Ik kan me voorstellen dat jouw ouders je geleerd hebben dat je te pas en te onpas "kak" en "stront" mocht zeggen maar dat is niet volgens onze westerse waarden. Onze westers waarden leren ons vanaf onze eerste levensjaren dat de vrije meningsuiting niet absoluut is en zijn de westerse waarden niet dat juist wat toch ozo hard beschermd moet worden?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:31   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
vrees je de politie echt? Heb je dan kwaad in de zin?
Neen, ik bedoelde dat de politie je pas komt helpen als je iets overkomen is. Bescherming eisen is wat hoogdravend, niet?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:32   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Er vanuitgaande dat je wou zeggen dat ze niet optreden bewijs je dat vrije meningsuiting niet absoluut anders MOET de politie hem beschermen. Maar het is zo dat hij tegengehouden zal worden voor ie de diamntwijk kan betreden.

Vrije meningsuiting is niet absoluut anders zouden er ook geen moderators nodig zijn op een forum of zou er ook je ook geen aanklacht tegen smaad en eerroof kunnen neerleggen.

Ik kan me voorstellen dat jouw ouders je geleerd hebben dat je te pas en te onpas "kak" en "stront" mocht zeggen maar dat is niet volgens onze westerse waarden. Onze westers waarden leren ons vanaf onze eerste levensjaren dat de vrije meningsuiting niet absoluut is en zijn de westerse waarden niet dat juist wat toch ozo hard beschermd moet worden?
Dit forum is een privé-forum, dus de moderatie mag bepalen wat gezegd wordt en wat niet. Als ik op de tuin van mijn buurman "kak" en "stront" ga zeggen, hebben ik ook geen recht van spreken, meer een aanspraak, dan bij zijn toestemming.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:44   #57
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, ik bedoelde dat de politie je pas komt helpen als je iets overkomen is. Bescherming eisen is wat hoogdravend, niet?
owkay, je hebt je wat ongelukkig uitgedrukt in vorig bericht. Terug naar de kern van de zaak: aanvaard je dat je belastingscenjtes (gedeeltelijk) gaan naar mijn bescherming als ik mijn recht op vrijemeningsuiting beoefen?

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 oktober 2006 om 23:44.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:52   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
owkay, je hebt je wat ongelukkig uitgedrukt in vorig bericht. Terug naar de kern van de zaak: aanvaard je dat je belastingscenjtes (gedeeltelijk) gaan naar mijn bescherming als ik mijn recht op vrijemeningsuiting beoefen?
Neen. Maar doe gerust een inzameling op private bodyguards te bekostigen. Of beter én leuker: in de vrije markt bewapen je jezelf gewoon effe.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 2 oktober 2006 om 23:53.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:56   #59
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dit forum is een privé-forum, dus de moderatie mag bepalen wat gezegd wordt en wat niet. Als ik op de tuin van mijn buurman "kak" en "stront" ga zeggen, hebben ik ook geen recht van spreken, meer een aanspraak, dan bij zijn toestemming.
Prive forum? waar haalt gij dat vandaan? Dit is een openbaar forum waar iedereen vrij mag komen posten. En je moet nu niet beginnen lullen over je buurman. Mocht jij als kind thuis of waar dan ook te pas en te onpas kak of stront zeggen?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:59   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Prive forum? waar haalt gij dat vandaan? Dit is een openbaar forum waar iedereen vrij mag komen posten. En je moet nu niet beginnen lullen over je buurman. Mocht jij als kind thuis of waar dan ook te pas en te onpas kak of stront zeggen?
Neen, jij? Ik lul niet, ik breng een nuance aan. Er is een verschil tussen in uw huis "kak" zeggen, en in dat van de buurman. In je buurman zijn huis geldt namelijk geen vrije meningsuiting sensu stricto.

En dit is wel een privé-forum. Eigendom van P.be.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be