Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2006, 19:10   #21
globalisator
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Berichten: 158
Standaard

Ik geloof er allemaal geen zak van. Zij die een ganse dag het internet afschuimen en meedoen aan zo'n polls zijn volgens mij totaal niet representatief voor de massa die aan de stemlokalen aanschuift.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:14   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je hebt (terecht) problemen met ultra-liberaal Dedecker, maar je hebt blijkbaar geen problemen met de even-liberale Van Gaever, Verstrepen, Coveliers, enz...
Toch wel hoor. Ik ben sociaal gezind, etisch conservatief en ook een rasechte volksnationalist. Voor de twee laatste ben ik bij Vlaams Belang bij het goede adres. Voor het eerste duidelijk minder, maar als je alles te samen neemt is op partijniveau het Vlaams Belang toch de beste partij. Uiteraard zijn er politieke bewegingen die veel beter bij mij gedachtengoed passen zoals het nationaal solidaristische VJW.

Laten we er ook op wijzen dat een minderheid ultra liberaal is binnen Vlaams Belang. Filip Dewinter als belangrijkste boegbeeld is daar het voorbeeld van.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:15   #23
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
De winters verzachten... behalve Dewinter...


Hij blokkeert rechts... en dat weet U ook...
Gelukkkig is er toch één winter die niet verzacht !
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:17   #24
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Dan stem je toch gewoon op een persoon.
Zo kan je op personen stemmen die totaal niet liberaal zijn binnen het VB.
Er zijn nu eenmaal meerdere stromingen.
Inderdaad, dat doe ik altijd. Twee voordelen:

1) Je steunt de belangrijkste nationalistische oppositiekracht.
2) Je steunt een bepaalde favoriete stroming binnen de partij.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:20   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Zelfs met Dedecker flirten met kiesdrempel

di 12/12/06 - Zelfs met senator Jean-Marie Dedecker zou de N-VA nauwelijks de kiesdrempel halen. Dat blijkt uit een peiling van de VRT en De Standaard die is afgenomen bij 750 Vlamingen, voor het kartel opnieuw gelijmd was.

Volgens de peiling zou de partij 5,1 procent van de stemmen halen bij de federale verkiezingen. Maar rekening houdend met de foutenmarge zou de N-VA evengoed net onder de drempel van 5 procent kunnen eindigen.





In die zin lijkt de N-VA de juiste beslissing te hebben genomen om volgend jaar toch in kartel met CD&V naar de kiezer te gaan, en niet met een aparte lijst waarop Jean-Marie Dedecker zou staan.
Volgens de peiling zou CD&V als grootste partij uit de stembusslag komen.
CD&V haalt in de peiling 29,9 procent en steekt ver boven de andere partijen uit.
SP.A-Spirit (19,7 procent), Vlaams Belang (19,3 procent) en de VLD (18,3 procent) vechten onderling om de tweede plaats. Groen! zou 6,7 procent halen en zo weer vertegenwoordigers krijgen in het federale parlement.


CD&V-kiezers geen fan van kartel

Nadat de N-VA had aangekondigd dat Jean-Marie Dedecker tot de partij was toegetreden, blies kartelpartner CD&V het kartel op.


(foto VRT)



Vooral de CD&V-kiezers stonden achter die beslissing.
Ongeveer twee derde van de CD&V-kiezers vond het een goede beslissing om het kartel met de N-VA op te zeggen omwille van Jean-Marie Dedecker (foto).
Evenveel CD&V-kiezers zagen de toetreding van Jean-Marie Dedecker tot de N-VA overigens niet zitten.
Daarmee zitten ze op een andere lijn dan de N-VA-kiezers.
Een meerderheid van de N-VA-kiezers (54 procent) vond het wel een goede zaak om Dedecker in de partij op te nemen.
Zo'n 68 procent van de N-VA-kiezers vond ook dat CD&V niet de juiste beslissing had genomen om het kartel met hun partij op te zeggen.


http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...el/index.shtml
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:28   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Dit zou een slechte uitslag betekenen voor Vlaanderen. Gelukkig is het maar een peiling. Echter alles zal nu moeten bijgezet worden om paars te vernietigen. Dit moet de doelstelling zijn van Vlaams Belang en het kartel.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:39   #27
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dit zou een slechte uitslag betekenen voor Vlaanderen. Gelukkig is het maar een peiling. Echter alles zal nu moeten bijgezet worden om paars te vernietigen. Dit moet de doelstelling zijn van Vlaams Belang en het kartel.
Een forum-Belanger die helder nadenkt
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:50   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Zo'n 68 procent van de N-VA-kiezers vond ook dat CD&V niet de juiste beslissing had genomen om het kartel met hun partij op te zeggen.
Geloof jij dit, Van Maerlant?

Ik heb eerder de neiging om ook de rest met een tientonner zout te nemen als ik dit lees.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 december 2006 om 19:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:53   #29
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nee. Ik kan voor geen enkele partij stemmen. Als u eens van achter uw gordijn zou komen, en objectief een partijprogramma zou beoordelen, dan pas zou u beseffen hoe belachelijk het is om het huidige etablissement 'liberaal' te noemen.
Ultra-liberaal dan?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:55   #30
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Weet ik noch zo niet... Ik zie het niet zitten om op het Belang te stemmen.
Zo zijn er nog... Ik vertrouw ze gewoonweg niet. En de N-VA ook niet meer, laat ons wel wezen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 19:56   #31
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dit zou een slechte uitslag betekenen voor Vlaanderen. Gelukkig is het maar een peiling. Echter alles zal nu moeten bijgezet worden om paars te vernietigen. Dit moet de doelstelling zijn van Vlaams Belang en het kartel.
Volgens mij gaat politiek over iets anders dan vernichtung. Maar een fascist als u denkt daar natuurlijk anders over.

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 december 2006 om 19:56.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 20:30   #32
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geloof jij dit, Van Maerlant?
Nee.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 20:31   #33
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ultra-liberaal dan?
Sla eens een woordenboek open.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 21:23   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nee. Ik kan voor geen enkele partij stemmen. Als u eens van achter uw gordijn zou komen, en objectief een partijprogramma zou beoordelen, dan pas zou u beseffen hoe belachelijk het is om het huidige etablissement 'liberaal' te noemen.
Alle partijprogramm's zijn dezelfde: ze zijn allemaal voor "sociale maatschappijen die de vrijheid laten om te ondernemen", en andere niets-zeggende zever.
Een partij beoordeel je op haar uitspraak en vooral op haar verwezelijkingen. Het lijkt mij dan ook evident dat jij als liberaal stemt op de partij die al aan de meeste liberaliseringen en privatiseringen heeft meegewerkt: dat is de SP.a.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 21:25   #35
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het lijkt mij dan ook evident dat jij als liberaal stemt op de partij die al aan de meeste liberaliseringen en privatiseringen heeft meegewerkt: dat is de SP.a.
Komaan zeg Als er een partij is die opkomt voor de parasieten van de samenleving, dan is het wel de linkse SP.A.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 21:51   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Komaan zeg Als er een partij is die opkomt voor de parasieten van de samenleving, dan is het wel de [...] SP.A.
Vergeef mij dat ik één woordje geschrapt heb uit uw uitspraak. Nu ben ik het wél eens.

SP.a is de partij die opkomt voor de burgerlijke parasieten. Maar wat verwacht je dan ook van een partij wiens mandatarissen en-masse in raden van bestuur van bedrijven zitten?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 22:24   #37
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Komaan zeg Als er een partij is die opkomt voor de parasieten van de samenleving, dan is het wel de linkse SP.A.
Vraag en aanbod he...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 22:35   #38
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vergeef mij dat ik één woordje geschrapt heb uit uw uitspraak. Nu ben ik het wél eens.

SP.a is de partij die opkomt voor de burgerlijke parasieten. Maar wat verwacht je dan ook van een partij wiens mandatarissen en-masse in raden van bestuur van bedrijven zitten?
SP.A komt op voor:
a) allochtonen
b) werkweigeraars (luie parasieten, m.a.w)
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 22:35   #39
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

het enige wat de cdenv wil is een tripartie vormen zoals op regionaal niveau.
En dan onverwijld postjes verdelen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 22:36   #40
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Toch wel hoor. Ik ben sociaal gezind, etisch conservatief en ook een rasechte volksnationalist. Voor de twee laatste ben ik bij Vlaams Belang bij het goede adres. Voor het eerste duidelijk minder, maar als je alles te samen neemt is op partijniveau het Vlaams Belang toch de beste partij. Uiteraard zijn er politieke bewegingen die veel beter bij mij gedachtengoed passen zoals het nationaal solidaristische VJW.

Laten we er ook op wijzen dat een minderheid ultra liberaal is binnen Vlaams Belang. Filip Dewinter als belangrijkste boegbeeld is daar het voorbeeld van
valkeniers noemt zichzelf overigens ook sociaal conservatief.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be