Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug) Voorzitter Animo

 
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 22:08   #41
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Aha, gaan eten bij een oorspronkelijk Groot-Dietse keten?
a, daarom dat ze de hele tijd weredi weredi liepen te roepen

ik hou niet zo van die broodjes van de macdonalds
giant > bigmac
Dope is offline  
Oud 21 augustus 2008, 04:12   #42
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

't Is allemaal even grote rommel.

Pølle is offline  
Oud 21 augustus 2008, 07:08   #43
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ge weet toch dat Naomi Klein ronduit heeft zitten liegen in haar nieuwste boek, hé?
Zaken waar ze van wist - en heeft erkend - dat het niet de waarheid is, toch neerschrijven. Moet je toch durven, denk ik.
linkje?
Want dit is het eerste dat ik er van hoor?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 21 augustus 2008, 07:18   #44
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zonder Mac Donalds had die arme jongen dus nog verder moeten gaan.
?
Herr Oberst is offline  
Oud 21 augustus 2008, 08:20   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik neem aan dat SP.a initiatieven ondersteund zodat boeren in andere landen een meer leefbare prijs krijgen voor hun goederen. Waarom voert SP.a/Animo dan geen actie tegen de aanwezigheid van multinationals zoals Mc Donalds, of zoals recent geopend, Starbucks? Ze zijn in het verleden genoeg bekritiseerd vanwege ecologische schade, vanwege het niet naleven van arbeidswetten en andere dingen van die aard.

Of is het hipper en populairder om jezelf te profileren als de organisatie voor het vrouwelijk orgasme?
waarom zitten jullie te strijden tegen iets waar je zelf van meeprofiteeert
95% van de goederen worden geproduceerd in china, dankzij deze massale import van china met supercontainerschepen wordt onze economie overspoeld met die chinese rommel die onze consumenten verdoven en d"e indruk geven dat het leven beter gaat en goedkoper geworden is.

Ik zou protesteren tegen bvb de import van 'PRULLARIA', ik zou protesteren tegen goederen die 'ECOLOGISCH en HUMAAN ETHISCH' hun plaats niet verdienen in de maatschappij. Als een multinational de arbeid van 500euro per jaar wil vervangen door een werknemer aan 100euro per jaar, zou je dat onethisch kunnen noemen, want wij per slot van rekening betalen ons blauw aan die goederen en er is voldoene marge om die mensen normaal te betalen...

Het zou dus nuttiger zijn ipv een slogan van globalisering te bedenken, waar we allen uiteindelijk beter van worden... om een focus te leggen op het ontwijken van belgische wetten via die mechanismen.. En produkten/firma's te ranken op die manier en die ranking te publiceren.
brother paul is offline  
Oud 21 augustus 2008, 10:32   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
linkje?
Want dit is het eerste dat ik er van hoor?
Over haar leugens: http://www.cato.org/pubs/bp/bp102.pdf
Over het feit dat ze die heeft erkend, daarover bestaat geen publieke bron.
Maar ik ga ook niet verwachten dat u dat aanneemt - u mag dat dus gewoon negeren. U mag echter wel deze kritiek eens doornemen en u afvragen of het wel zo onterecht is dat ze niet serieus wordt genomen met haar gezeik op alles dat haar niet aanstaat (maar rustig het grotere geheel negeert).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 21 augustus 2008, 12:04   #47
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ge weet toch dat Naomi Klein ronduit heeft zitten liegen in haar nieuwste boek, hé?
Zaken waar ze van wist - en heeft erkend - dat het niet de waarheid is, toch neerschrijven. Moet je toch durven, denk ik.
Jij hebt die boek niet eens gelezen, laat staan dat je een paar zaken die ik er uit aanhaalde kon weerleggen...
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 21 augustus 2008, 13:16   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Jij hebt die boek niet eens gelezen, laat staan dat je een paar zaken die ik er uit aanhaalde kon weerleggen...
Gij hebt nog steeds niet begrepen wat de algemene kritiek op Naomike is. Proficiat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:09   #49
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gij hebt nog steeds niet begrepen wat de algemene kritiek op Naomike is. Proficiat.
Dat komt omdat ik alleen maar hoor roepen dat ze een leugenaarster is,
en dat wordt dan nog wel geroepen door de mensen die haar boek niet hebben gelezen...

Ik heb ook kritiek op klein,
maar ik doe dit teninste aan de hand van wat ik van haar gelezen heb...
__________________

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 21 augustus 2008 om 14:10.
jamás será vencido is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:09   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dat is natuurlijk niet waar Jamas.

Zie de link hierboven. Van iemand die haar boek wél heeft gelezen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:20   #51
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet waar Jamas.

Zie de link hierboven. Van iemand die haar boek wél heeft gelezen.
Gaat dit over de choque doctrine of over no logo?
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:22   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dat gaat over de Shock Doctrine.

Het feit dat ze in No Logo loog/waarheden verdraaide heb ik zelf nog niet ervaren, neen. Dáár heb je gelijk in. Maar bon, ik denk dat 'wij' meer boeken van jullie kant lezen dan vice versa.

Laten we anders eens iets afspreken. Jij leest 1 boek dat ik u aanraad & vice versa? Wat denk je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:31   #53
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Zoals gewoonlijk is de "eenvoudige zwart/wit discussie" naast de kwestie. De economie
is per definitie globaal. Maar het is ook waar dat dit terrein volledig prijsgeven aan multinationale kapitalistische ondernemingen de algemene ontwikkeling (naar meer individuele vrijheid, scheppen van gelijke kansen voor iedereen) blijkbaar niet het lichtende pad is.

Aan de andere kant is er het identitarisme dat alle internationale multilaterale samenwerking als globalizerend en verdacht verwerpt.

Inderdaad een discussie waardig om binnen animo en andere groepen gevoerd te worden.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:33   #54
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat gaat over de Shock Doctrine.

Het feit dat ze in No Logo loog/waarheden verdraaide heb ik zelf nog niet ervaren, neen. Dáár heb je gelijk in. Maar bon, ik denk dat 'wij' meer boeken van jullie kant lezen dan vice versa.

Laten we anders eens iets afspreken. Jij leest 1 boek dat ik u aanraad & vice versa? Wat denk je?
Ik ben vollop bezig met het materiaal te lezen in de draad waarin ik vroeg achter libertaristische literatuur... Het zal echter een tijd duren voor ik de tijd heb gevonden alles te lezen.
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 21 augustus 2008, 14:34   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Oh, welk materiaal zoal? (Antwoord anders in die draad!)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 21 augustus 2008, 16:02   #56
Bram Boriau - animo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Berichten: 12
Standaard

animo kiest ervoor aanwezig te zijn op het Europees en Belgisch Sociaal Forum: een forum dat ernaar streeft om alternatief te globaliseren. In datzelfde verband militeerden we mee voor een Tobin-tax, tegen het volledig vrijmaken van de dienstensector (Bolkestein), EPA's, ...

Ikzelf ga nooit naar McD, Pizzahut, ... Ik koop kwasi alleen maar voedsel dat niet te ver heeft moeten reizen (zo neem ik op resto altijd Bru ipv San Pellegrino), eet ik seizoensgroenten, ... Stomme kleine dingen misschien, maar ik ben er wel van overtuigd dat het toch een beetje helpt.

Wij voeren ook al jaren actie om van zoveel mogelijk gemeenten fair trade gemeenten te maken: we zetten ze aan om producten van eerlijke handel te verspreiden.

Ook naar scholen toe hebben we vroeger soortgelijke inspanningen gedaan: fairtrade automaten, meer gezond en duurzaam refter-voedsel, ...
Bram Boriau - animo is offline  
Oud 22 augustus 2008, 10:49   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau - animo Bekijk bericht
animo kiest ervoor aanwezig te zijn op het Europees en Belgisch Sociaal Forum: een forum dat ernaar streeft om alternatief te globaliseren. In datzelfde verband militeerden we mee voor een Tobin-tax, tegen het volledig vrijmaken van de dienstensector (Bolkestein), EPA's, ...

Ikzelf ga nooit naar McD, Pizzahut, ... Ik koop kwasi alleen maar voedsel dat niet te ver heeft moeten reizen (zo neem ik op resto altijd Bru ipv San Pellegrino), eet ik seizoensgroenten, ... Stomme kleine dingen misschien, maar ik ben er wel van overtuigd dat het toch een beetje helpt.

Wij voeren ook al jaren actie om van zoveel mogelijk gemeenten fair trade gemeenten te maken: we zetten ze aan om producten van eerlijke handel te verspreiden.

Ook naar scholen toe hebben we vroeger soortgelijke inspanningen gedaan: fairtrade automaten, meer gezond en duurzaam refter-voedsel, ...
je hebt wel inderdaad de contradictie dat die max havelaar producten of fair trade produkten wel van verre exotische landen komen.

De fair trade in de monderne gemeenschap zou bvb type blokker-rommel wegtaxeren... en een Belasting op Sociale Waarde heffen op de chinese arbeid die zonder lasten wordt uitgevoerd ten kosten van onze arbeiders.
brother paul is offline  
Oud 22 augustus 2008, 13:18   #58
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Empirisch onderzoek toont zelfs aan dat Mc Donalds een van de sterkste krachten is achter het verbeteren van de omstandigheden in slachthuizen & dergelijke.

Ze doen dit echter niet omdat ze van dieren houden, maar om concurrenten buiten spel te zetten.
Op komeet "Healy" zeker.
Volksstormer is offline  
Oud 22 augustus 2008, 13:23   #59
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ken niemand die voor Mc Donalds moet werken of er afhankelijk van is. Iedereen kiest zelf voor wie hij/zij werkt, we leven hier niet in een dictatuur.
In China wordt ook niemand gedwongen om voor Mc Donalds te gaan werken.
Volksstormer is offline  
Oud 22 augustus 2008, 13:27   #60
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik neem aan dat SP.a initiatieven ondersteund zodat boeren in andere landen een meer leefbare prijs krijgen voor hun goederen. Waarom voert SP.a/Animo dan geen actie tegen de aanwezigheid van multinationals zoals Mc Donalds, of zoals recent geopend, Starbucks? Ze zijn in het verleden genoeg bekritiseerd vanwege ecologische schade, vanwege het niet naleven van arbeidswetten en andere dingen van die aard.

Of is het hipper en populairder om jezelf te profileren als de organisatie voor het vrouwelijk orgasme?
Het voorspelbare antwoord zal zijn: de werkgelegenheid. Welk werk en welke gevolgen doen er niet toe.
Volksstormer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be