Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2011, 21:46   #21
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM)
Da's een makkelijke. Ge hakt hem in stukken, vraagt aan secretaresse Betty hoeveel haar achterwerk weegt, en vergelijkt dan het gewicht van de olifantenbrokken met de billen van Betty. Bloederig, maar ge kunt er wel eens lekker aanzitten. Eh.

Onmiddellijk aangenomen bij IBM.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:51   #22
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
21. Waarom zijn riooldeksels rond?
Omdat rioolgaten rond zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:51   #23
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Omdat rioolgaten rond zijn.
En waarom zijn rioolgaten rond?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:52   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM)

Neem een ruime tot de rand gevulde bak water, olifantje doet duik, wij meter het aantal liters overstroomwater, x 1 = gewicht in kilo's.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:53   #25
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En waarom zijn rioolgaten rond?
Omdat de deksels anders niet passen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:54   #26
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En waarom zijn rioolgaten rond?
Geeft een leuk effect.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:55   #27
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
18. Hoe weeg je een olifant wanneer je geen weegschaal hebt? (Vraag gesteld bij IBM)

Neem een ruime tot de rand gevulde bak water, olifantje doet duik, wij meter het aantal liters overstroomwater, x 1 = gewicht in kilo's.
Neen, da's een veel te correct antwoord. Wie dat soort vragen krijgt, doet er best aan wat absurd te antwoorden. Men zoekt in deze tijd mild gestoorde creatievelingen. Vooral bij bedrijven zoals IBM.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:57   #28
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar zitten volgens mij een heel aantal vragen tussen die peilen naar assertiviteit
En vooral naar creativiteit.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:32   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En ik vond "wat zijn je goede en slechte kanten" moeilijk...

Nu, ik heb voor mijn eerste en tweede job nooit een interview gehad, en voor mijn huidige een stuk of drie. Eerste twee waren perfect, derde (met de general manager) was ik ziek en gooide ik mijn klak ernaar. Ik was er van overtuigd dat ik ze niet had. Bellen ze toch wel de week nadien zeker.

Alles is relatief.
Dat kan inderdaad soms raar zijn, ... nu ik heb er al heel veel gedaan, er was een periode dat ik steeds voor een andere klant werkte en dan moet ge u dus gaan voorstellen, een soort interview doen.

Nu in IT kunt ge u natuurlijk aan lastige technische vragen verwachten, nooit eigenlijk een gehad waarvan ge zegt, ... dju, ... dat is nu een onmogelijke vraag.

Ook nooit echt van die speciale gehad. Wel 1 keer, dien dweep had mij al 30 minuten laten wachten en voor mij hoefde het al niet meer, toen we op het einde over verloning gingen klappen en ik vroeg een auto, ... zij die , dan moet ge hier naast zijn... bij de concurrentie. Een paar maand later was ik daarnaast aan de slag, strafste van al was dan nog dat ik daar gelijk begon te werken met ne gast die ook daarnaast had gewerkt maar het daar maar een week of zo had uitgehouden.

Van die vraag noem eens een paar slechte punten van uzelf, heb ik iets van... wat voor een stomme vraag is dat nu die ge als interviewer kunt stellen...

Maar ge komt ook speciale kandidaten tegen, ... we moesten ne kerel interviewen, man wat een arrogant klootzakske was dat jong, ... ik moest maar eens naar mijn collega ondervrager kijken, ... dat was rap beklonken, en dan de gasten die op hun CV zetten dat ze 4 of 5 talen spreken, en dan net in die taal die ze het minst verwachten een vraag krijgen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:33   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar zitten volgens mij een heel aantal vragen tussen die peilen naar assertiviteit
Of naar probleem oplossend vermogen en stress bestendigheid, ... die vraag over die basketballen zou je bvb perfect kunnen oplossen,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:45   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe een timer opzetten.


7. geen TV, een paar dozijn meter boekenplank, metaalwerkplaats in de woonkamer, en gevechtsrobots bouwen, overgoten met een vleugje paranoïa, redelijk bizar niewaar
Hangt er van af welk allemaal tot gevechtsport gerekend word. Biathlon ook? Maar kort door de bocht. training en discipline omzetten in vaardigheden die iemand in staat stellen zichzelf beter te verdedigen of zichzelf sneller en harder te verrijken.


Als zeer creatief potlood mik ik op de as van het mes, daardoor wordt ik terug naar buiten gelanceerd, en lig ik voor de rest niet in die blender lucifers te worden.

In België. Men heeft belastingen andere namen gegeven, en de kinderen van de oude politici zijn de nieuwe politici aan't worden.

Bedoelt U Eurocent of een halve frank?

Ik kijk rond, reken het volume effe ruw uit in m³ en vermenigvuldig dat met 90.


1

Beide zijn natuurlijke, hernieuwbare brandstoffen.


5. na elke manche van 5 heb je de tijden van de paarden. Maar als je zonder tijdsmeting werkt, eerst 5, om de 5 winnaars dan tegen elkaar laten uit te komen, waar je dan de winnar aflaat, om een race met 4 te hebben, en dan een met 3.

Bedoeld U dat een kleine groep tesamen 150 000 dollar verdient, of dat de individuen of gezinnen dat binnenhalen? Indien U tweede definitie gebruikt, dan is dat exact wat ik weet. 150 000 dollar per jaar is een redelijk inkomen voor een gezin/persoon. (afhankelijk van lokatie en verwacht loon)

Het is een klassiek voorbeeld van het drietallig stelsel. Met ongemarkeerde munten lukt het niet.


'k ken niet veel van pizza bakken, dus zoek ik een gerant. Of zal de zaak helaas verloren gaan aan de familie.

Mister fantastic. Die heeft alles mee.

De oplopende prijzen van de andere fruitsoorten staan niet in relatie met de prijs van een peer. Anders zijn't duur peren aan 80 cent nietwaar.

mag ik dat uitrekenen?


Verdeel de 3 stukken in 3, en leg het 9de stuk opzij.


Die met chocolade kern of die met de pinda?

Niet? Of moet ik eerst een jungle-weegschaal ontwerpen?


Dit lijkt me een slechte voorbereiding op een solicitatiegesprek. En de wet van Murphy geeft aan dat de kans dat je het gewenste resultaat haalt 0 is.

De verkoop van 2de Hands en gestolen fietsen inbegrepen?


21 minuten dus. De 8 munten was de lastige jongen, want je kan dat niet oplossen met 8 munten die er herzelfde uitzien.
de 8 munten ... wsl is weegschaal een slechte vertaling ... ze bedoelen wsl zo'n bascule en dan gaat het natuurlijk wel, is zelfs een klassieke stat vraag


voor de rest denk ik dat die vragen idd vooral naar assertiviteit en creativiteit peilen, en kijken of je aangenaam in de omgang blijft bij onvoorziene omstandigheden

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2011 om 08:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:52   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En vooral naar creativiteit.
Ik weet niet goed wat er creatief is aan de vraag hoeveel ribbels een muntstuk van 50 cent telt.

Ook een tof iets: ge wordt samen met iemand anders in een ruimte gezet om een vragenbundel op te lossen. De andere persoon, zogezegd ook een sollicitant, is nogal irritant: hij probeert een praatje met je te slaan terwijl je je zou willen concentreren op die vragen. Die andere persoon is natuurlijk geen sollicitant maar een medewerker, die peilt hoe je reageert op zo'n situatie en of je assertief genoeg bent.

Ik vind dergelijke tests, waarbij echt gedrag gemeten wordt en niet je cognitieve antwoord op een vraag, toch veel beter dan het klassieke vraaggesprek.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:57   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik weet niet goed wat er creatief is aan de vraag hoeveel ribbels een muntstuk van 50 cent telt.

Ook een tof iets: ge wordt samen met iemand anders in een ruimte gezet om een vragenbundel op te lossen. De andere persoon, zogezegd ook een sollicitant, is nogal irritant: hij probeert een praatje met je te slaan terwijl je je zou willen concentreren op die vragen. Die andere persoon is natuurlijk geen sollicitant maar een medewerker, die peilt hoe je reageert op zo'n situatie en of je assertief genoeg bent.

Ik vind dergelijke tests, waarbij echt gedrag gemeten wordt en niet je cognitieve antwoord op een vraag, toch veel beter dan het klassieke vraaggesprek.
van die ribbel-vraag kan je 100% zeker stellen dat het niet de bedoeling is te peilen naar kennis of kunde, die peilt dus zeker naar assertiviteit en sociale kwaliteiten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2011 om 08:57.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:59   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Mocht ik ooit die vraag van dat potlood gekregen hebben op een sollicitatiegesprek, hadden ze toch eerst mogen wachten tot ik uitgelachen ben zenne.
Waarna ik vanzelfsprekend zou gezegd hebben dat ik irl niet zo lachend reageer op de meest onnozele dingen die klanten zouden zeggen, maar dat ik veronderstel dat de recruiter best wel weet dat zijn vraag lachwekkend is. Om dan vervolgens mij te excuseren voor m'n geslijm. Daarna eens denken over dat potlood.
Als ik er zelf niet kan uitwippen zou ik toch maar een boodschap proberen schrijven op het doorzichtig deel van de blender (HAAL MIJ HIERUIT!). Niet dat ik zo'n samenwerkingstype ben, maar als 't nodig is moet ge hulp zoeken. Ge moet dan natuurlijk wel enigszins beweeglijk zijn als potlood.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:22   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
(...)
Van die vraag noem eens een paar slechte punten van uzelf, heb ik iets van... wat voor een stomme vraag is dat nu die ge als interviewer kunt stellen...

(...)
De klassieker hé, op een bepaald moment was ik dat zo beu... het was op een gesprek bij De Witte en Morel (ge weet wel, dat bureau van diene klootzak van AA Gent). En ik dus: "ik heb er geen", en dat meiske maar blijven aandringen hé. (Jezus, wat denkt ge nu: dat ik mijn eigen hier aan de galg ga klappen?)
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:35   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De klassieker hé, op een bepaald moment was ik dat zo beu... het was op een gesprek bij De Witte en Morel (ge weet wel, dat bureau van diene klootzak van AA Gent). En ik dus: "ik heb er geen", en dat meiske maar blijven aandringen hé. (Jezus, wat denkt ge nu: dat ik mijn eigen hier aan de galg ga klappen?)
ik snap de wrevel tegen die vraag niet, dat is net een vraag die je perfect kan voorbereiden ... op deze vraag verkoop je je gewoon.

haha DW&M in Gent ... fijne herinneringen aan ... erg mooie psychologe ook
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:36   #37
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De klassieker hé, op een bepaald moment was ik dat zo beu... het was op een gesprek bij De Witte en Morel (ge weet wel, dat bureau van diene klootzak van AA Gent). En ik dus: "ik heb er geen", en dat meiske maar blijven aandringen hé. (Jezus, wat denkt ge nu: dat ik mijn eigen hier aan de galg ga klappen?)
In jouw geval had ik gezegd dat je 2 maal per jaar je pluimen verliest
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:42   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Waarom heeft U twee verschillende schoenen aan ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:43   #39
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik snap de wrevel tegen die vraag niet, dat is net een vraag die je perfect kan voorbereiden ... op deze vraag verkoop je je gewoon.

haha DW&M in Gent ... fijne herinneringen aan ... erg mooie psychologe ook
ik weet het, ik had ook de standaardantwoorden, maar toch steeds weer weten ze dat negatief te interpreteren
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:47   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar ge komt ook speciale kandidaten tegen, ... we moesten ne kerel interviewen, man wat een arrogant klootzakske was dat jong, ... ik moest maar eens naar mijn collega ondervrager kijken, ... dat was rap beklonken, en dan de gasten die op hun CV zetten dat ze 4 of 5 talen spreken, en dan net in die taal die ze het minst verwachten een vraag krijgen, ...


Lol.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be