Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2013, 22:15   #241
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Wat zie jij als goede alternatieven voor belastinggeld?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 22:30   #242
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Voorlopig zou ik niet alle belastingen afschaffen, gewoon de onlogische, gepaard gaande met een zeer sterke afslanking van het Staatsapparaat en haar functies.

Zoals de belasting op arbeid, successierechten, kadastraal inkomen, etc. die moeten allemaal gaan. Duidelijk belastingen zonder enige logica achter, om het Staatsapparaat en de roverheid te spijzen, en het parasitariaat te onderhouden.
BTW mag voorlopig blijven, één van de meer logische belastingen, maar jammer genoeg nogal slecht voor onze handel. Dus hij moet wel wat omlaag. Verder wat belastingen om externaliteiten te compenseren en fiat-bankiers te straffen.

De diensten die de Staat leverde, waar je belastingen voor betaalde, daar betaal je dan gewoon reële prijzen op de markt. Mutuele fondsen en gezamenlijke aankoop zijn een mooi gemeenschaps-alternatief om de kosten te drukken of spreiden, bijvoorbeeld betreft gezondheidszorg.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 juli 2013 om 22:32.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 22:35   #243
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Voorlopig zou ik niet alle belastingen afschaffen, gewoon de onlogische, gepaard gaande met een zeer sterke afslanking van het Staatsapparaat en haar functies.

Zoals de belasting op arbeid, successierechten, kadastraal inkomen, etc. die moeten allemaal gaan. Duidelijk belastingen zonder enige logica achter, om het Staatsapparaat en de roverheid te spijzen, en het parasitariaat te onderhouden.
BTW mag voorlopig blijven, één van de meer logische belastingen, maar jammer genoeg nogal slecht voor onze handel. Dus hij moet wel wat omlaag. Verder wat belastingen om externaliteiten te compenseren en fiat-bankiers te straffen.

De diensten die de Staat leverde, waar je belastingen voor betaalde, daar betaal je dan gewoon reële prijzen op de markt. Mutuele fondsen en gezamenlijke aankoop zijn een mooi gemeenschaps-alternatief om de kosten te drukken of spreiden, bijvoorbeeld betreft gezondheidszorg.
Grotendeels mee eens,

Maar wat zijn de alternatieven voor de belasting op arbeid, successierechten, kadastraal inkomen ?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 21:26   #244
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Grotendeels mee eens,

Maar wat zijn de alternatieven voor de belasting op arbeid, successierechten, kadastraal inkomen ?
Waarom alternatieven? Afschaffen die handel.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 21:28   #245
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom alternatieven? Afschaffen die handel.
Iets als een kaddastraal inkomen belasting heeft dus totaal geen nut?

In Nederland hebben wij zoiets niet, vandaar mijn vraag.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 21:01   #246
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Het atheïsme is een gevaarlijke progressieve cultus die schadelijk is voor Europa en de Westerse wereld.

Mening?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 21:04   #247
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het atheïsme is een gevaarlijke progressieve cultus die schadelijk is voor Europa en de Westerse wereld.

Mening?
Waar. Het vacuüm dat het verloochenen van traditionele waarden door het atheïsme als 'anti-ideologie' heeft gelaten, draagt sterk bij aan onze cultuurval.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 21:08   #248
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waar. Het vacuüm dat het verloochenen van traditionele waarden door het atheïsme als 'anti-ideologie' heeft gelaten, draagt sterk bij aan onze cultuurval.
Hmm.. ik zie het verband niet direct.

Atheisme is toch gewoon de afwezigheid van het geloof in god en of het bovennatuurlijke? Dat heeft toch verder niets met ideologie te maken?

Daarbij, welk alternatief stel je voor? Een soort nieuwe religie zoals Восход-1 hier ook een topic over opende?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 22:23   #249
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waar. Het vacuüm dat het verloochenen van traditionele waarden door het atheïsme als 'anti-ideologie' heeft gelaten, draagt sterk bij aan onze cultuurval.
Juist, maar een terugkeer naar meer greep op het volk door de RKK zal niet voor een ommekeer zorgen.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 01:01   #250
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/National-Anarchism

Kun je je daarin vinden?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 07:11   #251
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hmm.. ik zie het verband niet direct.

Atheisme is toch gewoon de afwezigheid van het geloof in god en of het bovennatuurlijke? Dat heeft toch verder niets met ideologie te maken?
Neen? Het is toeval dat al die kerels en vrouwen die boeken neerpennen, webpagina's vol bloggen en uren vloggen over het atheïsme (en dan volhouden dat het is zoals niet postzegels verzamelen) voor 99% progressieven zijn en hun andere favoriete gespreksonderwerp politiek is vanuit een progressieve standpunt?

Serieus, probeer 3 bekende atheïstische schrijver/vloggers/bloggers te noemen die niet progressief zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daarbij, welk alternatief stel je voor? Een soort nieuwe religie zoals Восход-1 hier ook een topic over opende?
Heb je toevallig een link daarnaar? Ben wel benieuwd.

Religie ja, al moet die niet nieuw zijn. Bepaalde Christelijke stromingen, die ons overigens ook groot hebben gemaakt, volstaan, alsook neopaganisme (al lijkt me dat heel moeilijk een comeback te maken naar een beetje significante getalen). Als je niet gelovig bent, bieden ze nog waardevolle archetypes.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 07:19   #252
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Eigenlijk wel. NAM geeft vele accurate kritieken en het ontbreken van de politiestaatfetisj die bij een groot deel van rechts (je kent dat wel, een flik op iedere straathoek, hoera voor de drugsoorlog, dat soort zever) aanwezig is is een pluspunt. Maar ik zie niet veel haalbare oplossingen of wegen naar NAM. Al geef ik toe, ik heb er nog niet veel over gelezen.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 augustus 2013 om 07:19.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 11:33   #253
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Pentti_Linkola

Enige bemerkingen van uwentwege omtrent deze persoon?


Wat denk je van opensource software? Mogelijkheid om door te trekken naar andere domeinen in de maatschappij?

Laatst gewijzigd door Ill Duce : 31 augustus 2013 om 11:36.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 19:24   #254
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentti_Linkola

Enige bemerkingen van uwentwege omtrent deze persoon?
Als hij de daad bij het woord voegt en zichzelf een kogel door de kop jaagt zijn we van zijn ineffectieve antinatalistische/efilistische eco-zever verlost. En dan is hij er toch in geslaagd 'de aarde te verlossen 'van één persoon, dat is er maar liefst ééntje meer dan antinatalistme/efilisme daadwerkelijk gaat bereiken (gelukkig maar).

Waarom wilt hij trouwens grote steden nuken? Grootsteden betekenen rijkdom. Rijkdom is een serieuze boner-killer, zo lijkt het, zie het Westen. Geweldig hoe iemand die zo politiek incorrect is, erin slaagt politiek correct te blijven. Want we weten allemaal wie antinatalisten en efilisten eigenlijk eerst zouden moeten nuken of op een andere manier uitmoorden, en dat durft hij niet zeggen. Afrikanen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Wat denk je van opensource software? Mogelijkheid om door te trekken naar andere domeinen in de maatschappij?
Een vrije markt van ideeën, waarin het iedereen vrij is verder te innoveren op bestaande producten/diensten zonder enige rode tape of artificiële eigendomsclaims, dat is zo ongeveer een droom van mij.

Dus ja, moest ik mijn zin hebben, schaften we IP af, en dan creëer je eigenlijk een open source maatschappij, waar het iedereen vrij staat alles te nemen en te verbeteren.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 augustus 2013 om 19:31.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 19:35   #255
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen? Het is toeval dat al die kerels en vrouwen die boeken neerpennen, webpagina's vol bloggen en uren vloggen over het atheïsme (en dan volhouden dat het is zoals niet postzegels verzamelen) voor 99% progressieven zijn en hun andere favoriete gespreksonderwerp politiek is vanuit een progressieve standpunt?

Serieus, probeer 3 bekende atheïstische schrijver/vloggers/bloggers te noemen die niet progressief zijn.


Heb je toevallig een link daarnaar? Ben wel benieuwd.

Religie ja, al moet die niet nieuw zijn. Bepaalde Christelijke stromingen, die ons overigens ook groot hebben gemaakt, volstaan, alsook neopaganisme (al lijkt me dat heel moeilijk een comeback te maken naar een beetje significante getalen). Als je niet gelovig bent, bieden ze nog waardevolle archetypes.
1: Ik kan er inderdaad geen opnoemen. Alleen in mijn ogen is het weinig relevant of iemand bekend is of niet. Ik ben zelf ook een atheïst en ook progressief. Alleen ik heb nogal het idee dat jij een andere definitie daar van hebt dan ik. Jij hebt het meer over het Amerikaans-progressivisme, zoals je zelf ook al een keer toegaf op dit forum.

2: http://91.121.97.41/showthread.php?p=6154222

Welke Christelijk stromingen? We vervallen dan toch vooramelijk weer in kleinburgerlijkheid en preutsheid?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 07:58   #256
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Debt:_The_First_5000_Years

Al gelezen? Of van plan?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 11:11   #257
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

1: Geloof je nu ook in leven na de dood?

2: Vanwaar de overstap? Heb je bepaalde ervaringen meegemaakt?

3: Hoe zie je je anarchistische opvattingen samen gaan met het christendom?

Het christendom is immers preuts en toch wel bekrompen op veel vlakken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 11:23   #258
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Geloof je nu ook in leven na de dood?
Ja.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Vanwaar de overstap? Heb je bepaalde ervaringen meegemaakt?
Zoals ik zei, het sprak op de één of andere manier tot mij, het is moeilijk te verwoorden. Ik heb niets speciaals meegemaakt zoals het overlijden van een familielid ofzo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
3: Hoe zie je je anarchistische opvattingen samen gaan met het christendom?

Het christendom is immers preuts en toch wel bekrompen op veel vlakken.
Eén van de grootste schrijvers ooit zou het met je oneens zijn.

Zoals ik al zei, al denk jij dat ik troll, ik beschouw mezelf niet meer als volledig anarchistisch. Ten aanzien van bepaalde onzekerheden betreft monopolievorming op bijv. geweld, opteer ik eerder voor een libertarische samenleving met experimenten in anarchie.

Ik zie niet goed waarom dat moeilijk te rijmen zou kunnen zijn. Ten slotte gaat het over mijn persoonlijke overtuigingen en een essentieel deel van libertarisme is toch wel mijn moraliteit niet op anderen dwingen. Zo kan ik bijvoorbeeld tegen drugsgebruik zijn, zonder dat aan andere te willen verbieden. Daar veranderd mijn bekeren niets aan.

Bij mijn weten toonde de Duivel aan Jezus de koninkrijken der Aarde, en bood hem de heerschappij aan, en Jezus weigerde.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 11:29   #259
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ja.

Zoals ik zei, het sprak op de één of andere manier tot mij, het is moeilijk te verwoorden. Ik heb niets speciaals meegemaakt zoals het overlijden van een familielid ofzo.

Eén van de grootste schrijvers ooit zou het met je oneens zijn.

Zoals ik al zei, al denk jij dat ik troll, ik beschouw mezelf niet meer als volledig anarchistisch. Ten aanzien van bepaalde onzekerheden betreft monopolievorming op bijv. geweld, opteer ik eerder voor een libertarische samenleving met experimenten in anarchie.

Ik zie niet goed waarom dat moeilijk te rijmen zou kunnen zijn. Ten slotte gaat het over mijn persoonlijke overtuigingen en een essentieel deel van libertarisme is toch wel mijn moraliteit niet op anderen dwingen. Zo kan ik bijvoorbeeld tegen drugsgebruik zijn, zonder dat aan andere te willen verbieden. Daar veranderd mijn bekeren niets aan.

Bij mijn weten toonde de Duivel aan Jezus de koninkrijken der Aarde, en bood hem de heerschappij aan, en Jezus weigerde.
1: Hemel en hel?

Of hoe zie je dat voor je?

2:

3: De visie van het christendom op bijvoorbeeld seks is toch behoorlijk bekrompen en onwetenschappelijk hoor.

"seks met als doel voortplanting"........

Ook de homofobie is in het christendom een relatief groot probleem. Volg jij dat nu allemaal?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 11:40   #260
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Hoe denk jij over zelfdoding?

Volgens de officiële katholieke leer is het immers nog steeds dat als je zelfmoord pleegt dat je een doodzonde begaat. Doodzondes waarvoor je niet biecht zorgen ervoor dat je in de hel komt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be