Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2004, 18:41   #1
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 350
Standaard Notoire islamofascist Mohammed Cheppih werkt aan jongeren-moskee in Rotterdam

Eigen moskee moet moslimjongeren plek geven
Bron: ANP, 6 oktober 2004


ROTTERDAM - Een kleine groep jonge moslims werkt aan de vestiging van een eigen jongerenmoskee in Rotterdam. Met een eigen gebedshuis moeten ze een plek krijgen waar ze hun geloof ten volle kunnen beleven. Al het onderricht zal in het Nederlands gebeuren, inclusief de preek tijdens het vrijdaggebed.

Dat heeft een van de initiatiefnemers, directeur Mohammed Cheppih van de Moslim Wereld Liga Nederland, dinsdag aangekondigd. De plannen zijn nog in het beginstadium, maar over huisvesting en geld maakt hij zich geen grote zorgen. 'Mijn grootste zorg is dat jongeren in het huidige maatschappelijke klimaat bang zijn om zich aan de islam te gaan wijden, omdat ze daarmee een negatief stempel opgedrukt krijgen.'

Zowel vanuit de moslimgemeenschap als vanuit de samenleving verwacht hij tegenwerking. 'Door de verschillende islamitische groepen zullen we als concurrent worden gezien. Bij niet-moslims slaat de angst toe zodra moslimjongeren zich onder een islamitische paraplu verzamelen.'

Ook het radicale imago dat Cheppih, vorig jaar kortstondig in beeld als beoogd voorzitter van de Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL), aankleeft, zal de publieke opinie niet gunstig stemmen, beseft hij. Of hij de kar van de jongerenmoskee blijft trekken, is overigens de vraag. Het liefst zou hij zo snel mogelijk naar een moslimland emigreren. 'Nederland is voor moslims geen leefbaar land meer. Ik ben er niet trots op dat ik hier woon.'

Zijn 'verantwoordelijkheidsgevoel' jegens jonge moslims houdt hem naar eigen zeggen nog hier. 'Er is een grote vraag naar onderricht over de islam in het Nederlands, maar de capaciteit is beperkt.' De theoloog Cheppih zelf geeft elke week wel ergens in Nederland een lezing. Vorig jaar had hij tijdens de ramadan gemiddeld anderhalve lezing per dag in zijn agenda staan.

Moslimjongeren verzamelen zich vooral in buurtcentra en zaaltjes in hogescholen en universiteiten. Veel moskeeën halen liever geen Nederlandstalig godsdienstonderricht in huis, omdat dat in strijd zou zijn met de islam. 'Nu hebben enkele moskeeën hun deuren opengezet, zij het vaak op een kier.'

Van de overheid verwacht Cheppih geen steun voor een jongerenmoskee, niet alleen wegens de scheiding van kerk en staat, maar ook gezien het heersende anti-islamitische klimaat. 'De overheid heeft liever dat jongeren afstand nemen van de islam. Ze heeft liever dat ze in de coffeeshop zitten dan in de moskee. Liever een crimineel dan een terrorist.'

Cheppih is vastbesloten geen geld uit het buitenland aan te nemen om de jongerenmoskee te kunnen vestigen. Het geld moet dus geheel van de jongeren zelf komen. Dat hoeft volgens Cheppih geen probleem te zijn. 'Moslimjongeren zullen graag geld geven voor dit doel.'

___


Laten we eens naar enkele citaten van de Cheppih kijken, die bekend staat als een notoire islamofascist:

Cheppih over zich zelf:

"(...) ik ben een terrorist in woord en daad. Niet alleen in woord."


Over Osama Bin Laden:

"Ik hoef het niet eens te zijn met hem, maar ik heb ontzettend veel respect voor zijn levensstijl. Hij heeft alles opgegeven, zijn rijkdom, zijn macht, zijn hele leven, om zijn ideologie te volgen. "

Nog een citaat:

"Ik hoef niet te assimileren. Ik ben trots op mijn standpunten. En ik kan u vertellen dat ik meer weet van een persoon als Osama bin Laden dan menig Nederlander, zelfs dan een minister. Ik wil bereiken dat u aan mijn standpunt went. "

Bron: Het Parool, 26 april 2003

Te vinden op: www.nieuwrechts.nl/indemedia/1051308000.html
__________________
Voor vooruitstrevend en weerbaar liberalisme!
www.geocities.com/mediacontrole
Rechtsliberaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 19:01   #2
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 350
Standaard

Kijk, zo ziet Mohammed Cheppih het graag:



"Ein Volk! Ein Reich! Ein Führer! Heil Allah!"

Cheppih droomt over een islamitische variant op de Hitlerjugend: de 'Allahjugend'.
__________________
Voor vooruitstrevend en weerbaar liberalisme!
www.geocities.com/mediacontrole
Rechtsliberaal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be