Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2016, 20:13   #381
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoeveel keer ben jij al van job veranderd?
Ik veranderde vroeger om de 3 jaar. Nadien ben ik zelfstandige geworden. Ik heb als consultant bij verschillende bedrijven gewerkt en heb een tweetal bedrijven opgericht. Mijn contracten zijn in principe op één maand opzegbaar maar ik werk reeds jaren met mijn klanten.

Mijn stabiliteit zit hem in de instabiliteit.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 20:34   #382
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie zegt dat ik het slecht heb?
Ga je weer stropoppen maken??
Dus welke motivatie heeft je werkgever om je loon te verhogen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 20:36   #383
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Hij is benoemd en zit vast.
Hij zit inderdaad vast.

My bet: te vast, maar hij durft het niet toe te geven. De meeste loonsprongen worden gerealiseerd bij jobwissel. Hij kan niet weg, en heeft in feite niks in handen om meer loon of betere voorwaarden af te dwingen.

Een normale werknemer kan het steeds afbollen. Zijn werkgever (de school, de overheid) weet donders goed dat hij nergens naar toe gaat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 20:40   #384
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij zit inderdaad vast.

My bet: te vast, maar hij durft het niet toe te geven. De meeste loonsprongen worden gerealiseerd bij jobwissel. Hij kan niet weg, en heeft in feite niks in handen om meer loon of betere voorwaarden af te dwingen.

Een normale werknemer kan het steeds afbollen. Zijn werkgever (de school, de overheid) weet donders goed dat hij nergens naar toe gaat.
En zo geraakt een mens gedemotiveerd en verliest zijn scherpte en trekt de jongeren mee in zijn starheid.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 20:48   #385
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En zo geraakt een mens gedemotiveerd en verliest zijn scherpte en trekt de jongeren mee in zijn starheid.
Het onderwijs zou een communicerend vat moeten zijn met de private sector. Mits deftige bijscholing op het gebied van de pedagogie en dergelijke moeten mensen na pakweg 25 jaar carriere de sprong kunnen wagen, of moeten leerkrachten een paar jaar de private sector in om daarna terug te keren...of nooit. Maakt niet uit, zolang er maar mensen voor de klas staan die meer kennen als enkel de schoolbanken.

De vaste benoeming is de grootste pest die onze kinderen kennen. Men laat een gigantische hoeveelheid kennis en ervaring onaangeroerd door het beroep zo stevig af te schermen (ancienniteit kan men ook niet meenemen, of slechts in zeer beperkte gevallen zoals vakleerkrachten in het TSO/BSO).

Als men een vlotte wisselwerking tussen het onderwijs en de private sector opzet, kunnen de lonen in het onderwijs ook scherper en concurrentieler worden. Voor wiskundigen, ingenieurs, fysici, scheikundigen....waarschijnlijk hoger. Voor leraars LO, muziek, psychologie, enz...waarschijnlijk een pak lager.

Ik weet niet wat voor diploma de jack heeft, maar als hij Master in de Wiskunde was, dan zat hij hier niet zo te zagen. Dan werkte hij voor een bank.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 23:06   #386
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus welke motivatie heeft je werkgever om je loon te verhogen ?
Het gaat hier niet alleen om mijn loon.
De reeks strategieën om mijn werkgever "te motiveren", ga ik hier niet uit de doeken doen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 23:07   #387
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik veranderde vroeger om de 3 jaar. Nadien ben ik zelfstandige geworden. Ik heb als consultant bij verschillende bedrijven gewerkt en heb een tweetal bedrijven opgericht. Mijn contracten zijn in principe op één maand opzegbaar maar ik werk reeds jaren met mijn klanten.

Mijn stabiliteit zit hem in de instabiliteit.
Werk je voor de overheid?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 23:10   #388
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het onderwijs zou een communicerend vat moeten zijn met de private sector. Mits deftige bijscholing op het gebied van de pedagogie en dergelijke moeten mensen na pakweg 25 jaar carriere de sprong kunnen wagen, of moeten leerkrachten een paar jaar de private sector in om daarna terug te keren...of nooit. Maakt niet uit, zolang er maar mensen voor de klas staan die meer kennen als enkel de schoolbanken.

De vaste benoeming is de grootste pest die onze kinderen kennen. Men laat een gigantische hoeveelheid kennis en ervaring onaangeroerd door het beroep zo stevig af te schermen (ancienniteit kan men ook niet meenemen, of slechts in zeer beperkte gevallen zoals vakleerkrachten in het TSO/BSO).

Als men een vlotte wisselwerking tussen het onderwijs en de private sector opzet, kunnen de lonen in het onderwijs ook scherper en concurrentieler worden. Voor wiskundigen, ingenieurs, fysici, scheikundigen....waarschijnlijk hoger. Voor leraars LO, muziek, psychologie, enz...waarschijnlijk een pak lager.

Ik weet niet wat voor diploma de jack heeft, maar als hij Master in de Wiskunde was, dan zat hij hier niet zo te zagen. Dan werkte hij voor een bank.
De maatschappij heeft meer nodig dan ingenieurs en masters in de wiskunde, Tavek.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 23:12   #389
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En zo geraakt een mens gedemotiveerd en verliest zijn scherpte en trekt de jongeren mee in zijn starheid.
Een intentieproces in de vorm van een stropop...
Het is eens wat anders...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 23:20   #390
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het gaat hier niet alleen om mijn loon.
De reeks strategieën om mijn werkgever "te motiveren", ga ik hier niet uit de doeken doen.
Staken dus.

Newsflash: jij kloot daar vooral mij, de ouder(s) mee. De overheid zal met plezier in zijn begroting een paar dagen minder loon voor 100k leerkrachten zien....

En het is een zwaktebod. Je hebt geen andere keuze. Waarom zou de overheid toegeven ? Het is niet alsof jullie het afbollen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2016, 23:24   #391
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De maatschappij heeft meer nodig dan ingenieurs en masters in de wiskunde, Tavek.
Je zegt tevreden te zijn met de job, echter, je zaagt constant over de primaire arbeidsvoorwaarden (het loon). Ergo: je bent niet tevreden.

Dat je niet in staat bent om daar iets aan te doen (job veranderen), is best wel triestig. Een mens zou van minder depressief worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 06:16   #392
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
U levert zelf het bewijs van mijn stelling.
U heeft uw privé laptop niet opgestart omdat u deze van uw werkgever kon gebruiken. Zie daar het extraatje.

En als u het met mij niet eens bent, dan weet u niet waarover u het heeft.
Complete onzin. Ik bekijk thuis enkel mijn mail op mijn werklaptop als ik thuis aan het werk ben. Anders is het zowieso de privé laptop omdat ik de werklaptop op het werk laat als ik die niet meer nodig heb.

Dus mijn beste, die laptop van het werk is helemaal geen extraatje. Integendeel, het betekent alleen dat ik thuis ook nog eens kan werken. De enige die niet weet waarover hij praat, dat ben jij.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 09:02   #393
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Staken dus.

Newsflash: jij kloot daar vooral mij, de ouder(s) mee. De overheid zal met plezier in zijn begroting een paar dagen minder loon voor 100k leerkrachten zien....

En het is een zwaktebod. Je hebt geen andere keuze. Waarom zou de overheid toegeven ? Het is niet alsof jullie het afbollen.....
Weer gaat uw fantasie een eigen leven leiden....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 09:03   #394
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je zegt tevreden te zijn met de job, echter, je zaagt constant over de primaire arbeidsvoorwaarden (het loon). Ergo: je bent niet tevreden.

Dat je niet in staat bent om daar iets aan te doen (job veranderen), is best wel triestig. Een mens zou van minder depressief worden.
Ik stel gewoon dat barema's uit 1998 stilletjes aan hun beste tijd hebben gehad...
Waarom zou Verandering altijd in het nadeel moeten zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 16:24   #395
T-101
Burger
 
T-101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Complete onzin. Ik bekijk thuis enkel mijn mail op mijn werklaptop als ik thuis aan het werk ben. Anders is het zowieso de privé laptop omdat ik de werklaptop op het werk laat als ik die niet meer nodig heb.

Dus mijn beste, die laptop van het werk is helemaal geen extraatje. Integendeel, het betekent alleen dat ik thuis ook nog eens kan werken. De enige die niet weet waarover hij praat, dat ben jij.
Die werklaptop betekent niet alleen dat u thuis kan werken. U kan er thuis ook voor privé doeleinden handelingen mee doen.
Opmerkelijk hoe u uw eigen uitspraak tackelt in één en dezelfde post. En dat om toch maar de waarheid niet onder ogen te moeten zien.

Wat die "je weet niet waarover je praat" betreft, kan ik u naar mijn vorige post verwijzen (let op het sarcastische duiveltje). De enige grond die u heeft om dit te staven is het feit dat ik het niet met u eens ben. Slaat dus nergens op.

Ik heb zo stilaan het gevoel dat veder discussiëren geen zin meer heeft.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be