Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2019, 14:59   #81
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien meer vrouwen dan mannen in mijn generatie hooggeschoold zijn, is die hun loon veel hoger dan wat ze winnen met thuisblijven he.

Ik kan begrijpen dat de winkelbediende die 1200 euro netto verdient kiest om thuis te blijven voor de kinderen ipv 400-500 euro pm creche te betalen, een wagen & diesel.

Maar de bachelor of master met 2000 euro netto en firmawagen....daar loont het thuisblijven gewoon niet.

Die mensen kunnen dankzij hun hoog gezamelijk netto inkomen & de lage rentes inderdaad nu duurdere woningen kopen.

Maar voor de A2'er is het kinkloppen nu.
Die a2 er uit een Stemrichting start vandaag aan een even hoog loon als de plavei de straten ermee bachelorrichtingen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 15:47   #82
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die a2 er uit een Stemrichting start vandaag aan een even hoog loon als de plavei de straten ermee bachelorrichtingen.
50 jaar geleden zag je nu en dan eens een fils a papa die zijn uniefdiploma kocht, maar over het algemeen betekende zo een diploma nog iets. Tegenwoordigers steken ze de hogeschooldiploma's bij de cornflakes. Probeer als werkgever nu nog maar eens het kaf van het koren te scheiden als je een schoolverlater moet aanwerven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 16:03   #83
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Die a2 er uit een Stemrichting start vandaag aan een even hoog loon als de plavei de straten ermee bachelorrichtingen.
Een A2'er uit een stem richting kan...niks.

ASO richtingen, of ze nu STEM zijn of niet, zijn enkel geschikt om door te studeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 16:05   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
50 jaar geleden zag je nu en dan eens een fils a papa die zijn uniefdiploma kocht, maar over het algemeen betekende zo een diploma nog iets. Tegenwoordigers steken ze de hogeschooldiploma's bij de cornflakes. Probeer als werkgever nu nog maar eens het kaf van het koren te scheiden als je een schoolverlater moet aanwerven.
Er is een reden waarom buitenlandse studie ervaring, stages, master-na-masters, phd's, enz...populair zijn.

Je kan je anders niet meer onderscheiden. Als wij hier een sollicitant krijgen heeft die zo goed als altijd twee diplomas. Een ingenieursdiploma + iets. Of dat iets een extra master, een phd, of whatever is, maakt niet uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 17:26   #85
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Aan 'uw generatie' heb jij evenveel verdienste als ik aan t feit dat mijn hoogopgeleide echtgenote meestal voltijds en minstens 4/5 gewerkt heeft hé, wat nu?
We zijn er toch goed mee, met ons hoogopgeleide echtgenote.
Die van ons heeft 2 A1-en, laat ze maar full time gaan werken. Ik ga al maar 4/5 meer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 21:32   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, uw cijfers kloppen niet en daarvoor heb ik u de link doorgestuurd. Of gaat u beweren dat uw buikgevoel van 40 jaar geleden juist is en de inflatiecijfers van febelfin verkeerd. Jij beweert dat de huizenprijzen meer dan gehalveerd zijn voor een metsendiender tov 40 jaar geleden. Febelfin zegt dat het net omgekeerd is. De aankoopprijs van een huis is nu dubbel zo duur voor een metsendiender.

Jij zegt dat een metsendiender in 1980 30000 uur moest werken voor een huis en dat hij nu 12500 uur moet werken voor datzelfde huis. Jij mag dat blijven beweren, er is niemand die u gaat geloven en de cijfers van Febelfin ondersteunen dat.

Wat wel zo is, is dat lenen goedkoper is geworden wat uiteraard zijn weerslag heeft op de maandelijkse hypotheekaflossing.
In 1980 kostte een baksteen 18BFR, vandaag koop je diezelfde baksteen voor 0.90€.
Snelbouw kostte 45bfr en koop je vandaag voor 1.20€

Maar Febelfin maakt je dikke blazen wijs, want de woningen die wij kochten in 1980 mogen kosten vandaag zuiver in prijs gerekend het dubbele, maar neit tegenover de inkomsten.
Maar ja, pomp voor 3000€ isolatie in de spouw en de immokantoren verhogen de vraagprijs met 20.000€.
Steek voor 5000€ er een keuken met wat ingebouwde toestellen in en ze verhogen de prijs met nog eens 25.000€
Steek voor 4000€ nieuw ramen en deuren en ze lappen er nog eens 30.000€ bij.

't Ja, als de jeugd zo zot is om die vraagprijs te betalen dan is dat de jeugd zijn probleem.
Tenslotte is iets maar zo veel waard als de hoogte bieder er voor wil geven.
En de hoogste prijs dat je mag geven voor een woning, is de onteigeningswaarde.
Er zijn trouwens genoeg instapklare woningen te koop voor -200.000€ = -8.000.000Bfr.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 23:25   #87
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In 1980 kostte een baksteen 18BFR, vandaag koop je diezelfde baksteen voor 0.90€.
Snelbouw kostte 45bfr en koop je vandaag voor 1.20€

Maar Febelfin maakt je dikke blazen wijs, want de woningen die wij kochten in 1980 mogen kosten vandaag zuiver in prijs gerekend het dubbele, maar neit tegenover de inkomsten.
Maar ja, pomp voor 3000€ isolatie in de spouw en de immokantoren verhogen de vraagprijs met 20.000€.
Steek voor 5000€ er een keuken met wat ingebouwde toestellen in en ze verhogen de prijs met nog eens 25.000€
Steek voor 4000€ nieuw ramen en deuren en ze lappen er nog eens 30.000€ bij.

't Ja, als de jeugd zo zot is om die vraagprijs te betalen dan is dat de jeugd zijn probleem.
Tenslotte is iets maar zo veel waard als de hoogte bieder er voor wil geven.
En de hoogste prijs dat je mag geven voor een woning, is de onteigeningswaarde.
Er zijn trouwens genoeg instapklare woningen te koop voor -200.000€ = -8.000.000Bfr.
Toevallig hier nog gehad over de prijs van bakstenen.

Mijn schoonpa had die in 1980 gekocht voor 1.2 fr de steen. Het was afgeprijsd door wat verkleuring van 2 fr de baksteen.

Dus waar gij die 18 fr vandaan haalt is me een mysterie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 07:41   #88
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We zijn er toch goed mee, met ons hoogopgeleide echtgenote.
Die van ons heeft 2 A1-en, laat ze maar full time gaan werken. Ik ga al maar 4/5 meer.
ik 5/5 mja, ben er dan ook niet bij gebleven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 07:43   #89
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een A2'er uit een stem richting kan...niks.

ASO richtingen, of ze nu STEM zijn of niet, zijn enkel geschikt om door te studeren.
ok misverstand, ik wist niet dat er in ASO ook Stem richtingen waren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 07:57   #90
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik 5/5 mja, ben er dan ook niet bij gebleven.
Je gaat moeten werken tot uw 70....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 08:14   #91
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je gaat moeten werken tot uw 70....
ook waar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 09:06   #92
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben vroegtijdig gestopt met mijn 4/5.

5/5 werk doen op 4/5 tijd en maar 4/5 betaal krijgen is niet mijn stijl.

Ik spaar dat op om later als ze op de lagere school zitten op te nemen in hele maanden en zo eens een zomervakantie thuis te zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 09:09   #93
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben vroegtijdig gestopt met mijn 4/5.

5/5 werk doen op 4/5 tijd en maar 4/5 betaal krijgen is niet mijn stijl.

Ik spaar dat op om later als ze op de lagere school zitten op te nemen in hele maanden en zo eens een zomervakantie thuis te zitten.
lol, heb daar een jaar of 15 geleden ook naar geïnformeerd.
"4/5, jaja, geen probleem!"
als ik dan vroeg "en wie gaat 1/5 van mij overnemen?" was het van dat ik wel gewoon mijn job moest af krijgen...
heb er dan maar voor gepast.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 09:22   #94
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toevallig hier nog gehad over de prijs van bakstenen.

Mijn schoonpa had die in 1980 gekocht voor 1.2 fr de steen. Het was afgeprijsd door wat verkleuring van 2 fr de baksteen.

Dus waar gij die 18 fr vandaan haalt is me een mysterie.
Van de facturen die mijn zuster nog heeft liggen.

Zelf heb ik een bestaande woning gekocht uit 1936.
Geen betonnen vloer, maar zavel, geen gegoten fundering, maar gemetst, evenals de kelder.
Geen welfsels tussen de verdiepingen, maar houtenbalken en planken.
Enkel glas in houten kaders, nergens isolatie, geen CV, de grootste kamer 4 op 4 meter, keuken was een afwasbak met een kraantje, en de badkamer was een lavabo, een WC en een douche.
Was wel wat grond aan en wat verblijfplaatsen voor dieren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 09:33   #95
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben vroegtijdig gestopt met mijn 4/5.

5/5 werk doen op 4/5 tijd en maar 4/5 betaal krijgen is niet mijn stijl.

Ik spaar dat op om later als ze op de lagere school zitten op te nemen in hele maanden en zo eens een zomervakantie thuis te zitten.
Dat probeert elke werkgever uiteraard, maar je moet u maar niet laten vangen. Nu blijven er dingen liggen (en dat kan me geen Schoofse kloot meer schelen).

Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 januari 2019 om 09:33.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 10:34   #96
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat probeert elke werkgever uiteraard, maar je moet u maar niet laten vangen. Nu blijven er dingen liggen (en dat kan me geen Schoofse kloot meer schelen).
ik zou ze nochtans de kost niet willen geven, al diegenen die daar al in trapten in de bedrijven waar ik al werkte ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 10:37   #97
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hangt ook van de aard van de job af eh.

Ik heb enkele grote projecten. Die ik zelf heb opgezet. Ik kan die niet zomaar afgeven aan een collega (die zijn er gewoon niet, toch niet met de correcte kennis). Dus was het compressie factor toepassen

De laatste tijd ben ik wel weer tegen een muur aan het lopen. Veel te veel werk. Financieel zijn mijn resultaten fantastisch (dubbel zoveel omzet als het gemiddelde van de andere collegas) maar dat is niet houdbaar op termijn.

Ik ben een manier aan het zoeken om het werk af te dumpen, maar het blijft me altijd maar vinden :s
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 10:48   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou ze nochtans de kost niet willen geven, al diegenen die daar al in trapten in de bedrijven waar ik al werkte ...
Zeker weten. Nu, ik doe ook als enige de job die ik doe binnen het bedrijf waar ik werk. Uit pure noodzaak hebben we dan maar iemand ingehuurd om een maand te komen helpen de achterstand weg te werken en worden ganse projecten aan externen gegeven. 'k Ga daarom geen uur meer presteren voor niets. Boter bij de vis, of anders geen vis.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 januari 2019 om 10:48.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 10:57   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou ze nochtans de kost niet willen geven, al diegenen die daar al in trapten in de bedrijven waar ik al werkte ...

Als ik al mijn uren optel dat ik effectief werk verricht kan ik gerust met 4/5de toekomen.
Helaas is een deel van mijn job wachten op gezeik. Wat de laatste tijd weer meer en meer voorkomt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 10:59   #100
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik al mijn uren optel dat ik effectief werk verricht kan ik gerust met 4/5de toekomen.
Helaas is een deel van mijn job wachten op gezeik. Wat de laatste tijd weer meer en meer voorkomt.
is dat niet in elke job ongeveer zo?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be