Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 1 november 2002, 10:48   #41
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Waarschijnlijk is deze onterechte sneer het gevolg van jouw schrijnend gebrek aan internettoegang

Beste SuperStaaf, hier schuilt meer waarheid in dan u misschien denkt. Vele namen klinken mij onbekend in de oren. Deze taxeer ik dan ook op de uitlatingen die zijn momenteel formuleren. Ik kan moeilijk al hun vorige postings opzoeken en doorsnuffelen. Mijn sneren zijn als preciesiebommen (hoe je hetook mag schrijven, staat niet in Gr. Boekje)
Ze treffen vaak doel en als ze dan het geoorloofde doelwit missen, raken ze goede zielen. Jammer.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
Oud 1 november 2002, 10:53   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dan is er eens een gematigde Vlaams-nationalist van het Vlaams Blok maar hij wordt onterecht door een Vlaams-nationalist van de N-VA aangepakt.
Dit zijn de dingen waar ik nu mee kan janken want zo zullen we dus nooit onafhankelijk worden op eigen, Vlaams-nationalistische krachten.
Dit zijn ook de dingen waardoor ik weiger te kiezen voor één van de twee.
Maar Knuppel toch! Op wie zal jij dan stemmen? Blanco of zo? Ik denk niet dat dit de beste oplossing is hoor!
Met kiezen bedoelde ik het lidmaatschap van een partij.
Met de VERkiezingen zal ik een proteststem uitbrengen waarmee ik het huidige beleid in zijn totaal kan helpen afstraffen. Op welke LIJST kan ik daarvoor het best stemmen?
Knuppel is offline  
Oud 1 november 2002, 11:00   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Misschien draagt die Duym wel een goede boodschap uit maar vertrekt hij vanuit een verkeerd milieu, het woord van een Blokker wordt nu eenmaal woord voor woord ontleed. Dat is nu het zware lot dat zij moeten meedragen.
Als je werkelijk een gematigd Vlaams-nationalist bent, dan zit je duidelijk niet op je plaats!
Ben je daar wel zeker van?
Misschien zou dat "verkeerde milieu" er anders wel bij varen moesten zich daar meer mensen zoals Duym in mengen. Met als gevolg dat dit milieu niet meer zo "verkeerd" zou blijven en de Vlaams-nationalisten nader tot elkaar kunnen komen.

Begin intussen beter zelf de woorden van Duym op een wat realistischer wijze te 'ontleden'.
Knuppel is offline  
Oud 1 november 2002, 12:22   #44
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Met dank aan mijn gerespecteerde politieke tegenstander Superstaaf en aan Knuppel mijn eveneens zeer gerespecteerde, maar ja...hoe noem je dat, mijn halve of gedeeltelijke poltieke tegenstander

Met 315 berichten op 10 weken, welke naar schatting toch gemiddeld zo'n 5 �* 10 zinnen lang zijn, is de kritiek alszou ik dit forum hier maar wat volplakken met gecopieerde teksten onterecht.

Mijn gematigdheid draag ik ook uit onder onze leden. Ik schrik er niet voor terug om vanuit het partijprogramma iemand openlijk terecht te wijzen.
Wanneer ik de uitdrukking 'vuile Jood' hoor, al is dat 'onschuldig bedoeld' en gebruikt hij deze uitdrukking zoals zoveel Antwerpenaren dat helaas doen, ook dan krijgt hij van mij beleeft de opmerking dat 'vuile Jood' niet in het partijprogramma staat.

Wanneer wij aan Geert vroegen wat er nu concreet aan ons doen verkeerd is, vroegen we dat niet om hem ne kloot af te trekken, maar wel om misschien eens iets te horen om over na te denken. Maar denk nu niet dat hij met iets concreet antwoordde, dat kan en durft hij blijkbaar niet. Veel van zijn kiezers zouden op een verwaterd Vlaams Blok standpunt wel eens kunnen afhaken.
Wel ik vind dat laf en hypocriet, tevens dient dat de goede zaak niet. En dat er meer dan één racist in het Vlaams Blok zit, is zeker waar. Maar met genoegen zie ik dat onze partij nu ook naar pedaalemmers kan verwijzen waarin diegenen die ons te gematigd vinden, zich naar hartelust kunnen uitleven.
Duym is offline  
Oud 1 november 2002, 12:33   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Waarschijnlijk is deze onterechte sneer het gevolg van jouw schrijnend gebrek aan internettoegang

Beste SuperStaaf, hier schuilt meer waarheid in dan u misschien denkt. Vele namen klinken mij onbekend in de oren. Deze taxeer ik dan ook op de uitlatingen die zijn momenteel formuleren. Ik kan moeilijk al hun vorige postings opzoeken en doorsnuffelen. Mijn sneren zijn als preciesiebommen (hoe je hetook mag schrijven, staat niet in Gr. Boekje)
Ze treffen vaak doel en als ze dan het geoorloofde doelwit missen, raken ze goede zielen. Jammer.
Biedt dan verdorie je excuses aan Duym aan inplaats van de door Superstaaf aangeboden vluchtweg te gebruiken!
Knuppel is offline  
Oud 1 november 2002, 15:48   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Moest ik een eigen partij hebben (wat vooralsnog niet is) zou daar omtrend Vlaanderen in het programma staan: Elk volk Vrij, Gelijk en in Broederschap.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 1 november 2002, 16:55   #47
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Dus open deur aan iedereen die Vlaanderen binnen komt? Geen regels, iedereen mag zijn eigen cultuur behouden? Niets van aanpassing?

Of begrijp ik je verkeerd? IK hoop het.
VL is offline  
Oud 3 november 2002, 14:08   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Elk volk een eigen staat, los van onderdrukking vanwege andere volkeren, op economisch, cultureel, politiek vlak. Wanneer dat een feit is, zal het aantal vluchtelingen serieus dalen.

Onder vrije, onafhankelijke volkeren in broederschap versta ik: onafhankelijke, democratische staten voor elk volk dat een onafhankelijke staat wenst, los van enige onderdrukking op territoriaal, economisch, politiek of cultureel vlak. Daarnaast is er een soort samenwerking tussen die volkeren/staten, waarbij ze op GELIJKE BASIS handel drijven, waarbij ze elkaar niet militair beconcurreren maar integendeel samenwerken om het voorstbestaan van elkanders democratie en onafhankelijkheid te verzekeren. Op die manier kunnen verschillende culturen elkaar op positieve manier beïnvloeden zonder elkaar in de weg te lopen. Een eerste stap in die richting zou bijvoorbeeld het invoeren van het Esperanto of een andere neutrale taal zijn. Op lange termijn kan dit misschien wel leiden tot definitieve wereldvrede.

Utopisch? Ik denk het niet. Tenminste, als de grootmachten in deze wereld eens op de vingers getikt worden door de kleinere naties.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 3 november 2002, 15:05   #49
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Biedt dan verdorie je excuses aan Duym aan inplaats van de door Superstaaf aangeboden vluchtweg te gebruiken!

Vluchten doe ik niet, ik pleit voor verzachtende omstandigheid. Als je vraagt of ik feilbaar ben, ja, ik ben feilbaar! Of ik ongelijk had om zo te reageren? Nee, zijn posting was idd het klakkeloos overnemen van wat zijn partijbonzen uitdragen. Het eerste deel geeft duidelijk aan dat de mening van Annemans verkondigd wordt, het tweede deel laat uitschijnen dat Duym zelf een formulering eraan toeveogd. Fout, ook dit was letterlijk te lezen op de Vb-site. Dan zeg: Jammer!

Mijn verder commentaren sloegen allen op de desbetreffende posting. Ik heb op geen enkele moment (lees de zinnen erop na) mijn pijlen op Duym gericht. Moest dit een verkeerde indruk gegeven hebben kan Duym excuses van mij verwachten. Ik heb geen torenhoge trots!!! Fouten worden nu eenmaal gemaakt.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
Oud 3 november 2002, 15:27   #50
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Ach ik hoef geen excuses, maar ik had wel graag een antwoord op mijn vraag. Wat staat er in ons partijprogramma dat racistisch of facistisch is?
M.a.w. datgege wat Geert belet om met ons samen te werken
Duym is offline  
Oud 3 november 2002, 15:42   #51
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Een voorbeeld:

Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Hier wordt dus beweert dat homo's en lesbiennes de maatschappij kunnen verzieken.

De Teletubbies van de SP dweilen het land af met een show die de absolute verkleutering van het politieke bedrijf kenschetst. Maar ja, wat doe je als nauwelijks nog kiezers hebt, geen ideeën meer en al helemaal geen vat op de problemen. Je mag er gif op nemen dat we het ergste nog lang niet gezien hebben.

Keiharde, persoonlijke partijpolitiek! Gaat me té ver!


Telkenshet VB een mening fulmineert moet er een harde aanpak aan te pas komen, steeds een stapje verder dan de rest. In én In triest! Daarom wens ik dat Bourgeois nooit ofte nimmer aansluiting vind bij de VB-politiek. Lang leve de gematigdheid en het compromis!
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
Oud 3 november 2002, 16:26   #52
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Een voorbeeld:

Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Hier wordt dus beweert dat homo's en lesbiennes de maatschappij kunnen verzieken.

Bedankt voor je antwoord, maar nu begeef je je op gevaarlijk ijs, iets dat Geert niet durft te bewandelen en hij weet waarom. Ik ga jouw tekst dan ook afprinten en geven aan hen die twijfelen tussen NVA en Vlaams Blok.

Ik stel vast dat: de NVA dus wel voor het adoptierecht bij homo's is, waarvan akte. Maar wat het VB standpunt in deze met racisme en facisme te maken heeft is me een raadsel.


De Teletubbies van de SP dweilen het land af met een show die de absolute verkleutering van het politieke bedrijf kenschetst. Maar ja, wat doe je als nauwelijks nog kiezers hebt, geen ideeën meer en al helemaal geen vat op de problemen. Je mag er gif op nemen dat we het ergste nog lang niet gezien hebben.

Keiharde, persoonlijke partijpolitiek! Gaat me té ver!

Je volste recht omdat te vinden, maar geen reden om iemand racist en facist te noemen en met hem niets te maken te wilen hebben. Voeren andere partijen in jouw ogen dan geen keiharde persoonlijke partijpolitiek, partijen die je dan toch allemaal democratisch noemt?

Telkenshet VB een mening fulmineert moet er een harde aanpak aan te pas komen, steeds een stapje verder dan de rest. In én In triest! Daarom wens ik dat Bourgeois nooit ofte nimmer aansluiting vind bij de VB-politiek. Lang leve de gematigdheid en het compromis!
Dus NVA pleit voor een minder harde aanpak en zij vindt tevens dat het Vlaams Blok steeds 'een stapje???' te ver gaat. Voor mij gaan racisten en fascisten mijlen te ver.
Wat een zwakke argumentatie om iemand ondemocratisch, racist en fascist te noemen. Deze tekst ga ik zeker aan die twijfelaars geven. Succes verzekerd. Duizendmaal bedankt Betere antipropaganda voor NVA had je echt niet kunnen maken.
Duym is offline  
Oud 3 november 2002, 17:04   #53
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Een voorbeeld van racisme bij het Blok staat elders op dit forum. Alle allochtonen een inburgeringsproef, behalve de Joden. Want die zijn beter...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 3 november 2002, 17:08   #54
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Wat een zwakke argumentatie om iemand ondemocratisch, racist en facist te noemen. :

Link me even naar dat moment waar ik je beschuldig van fascisme, racisme en ondemocratisch gedrag.


Dankt u!
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
Oud 3 november 2002, 19:02   #55
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Link me even naar dat moment waar ik je beschuldig van fascisme, racisme en ondemocratisch gedrag.


Dankt u!
Dank u!
VL is offline  
Oud 3 november 2002, 20:12   #56
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Link me even naar dat moment waar ik je beschuldig van fascisme, racisme en ondemocratisch gedrag.


Dankt u!
Dank u!
Ik dacht jullie getrouw waren aan de uitspraken van Geert (mijn verontschuldigingen dan).
Maar wanneer we dan niet racistisch, fascistisch en ondemocratisch zouden zijn, wat is dan het probleem???
Omdat we in iets 'te' zouden zijn?? Komaan zeg, ik heb al veel meegemaakt op meerdere forums, maar zulk een hypocrissie is me toch onbekend.
Duym is offline  
Oud 3 november 2002, 20:31   #57
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Wat heeft dit met schijnheiligheid te maken? Het migrantenbeleid van het Blok gaat me te ver. Dat Dewinter op congressen migranten als Ali Baba's verwijt gaat me ook te ver. Net zoals de islamieten, parasieten. Of is dit niét rascistisch misschien?
VL is offline  
Oud 3 november 2002, 20:38   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Duym vraagt: Geef aan waar we racistisch en fascistisch zijn.

Pieterjan geeft punten die "te" zijn maar geeft toe dat ze niet racistisch genoemd kunnen worden. Moest hij iets racistisch gevonedn hebben, hij zou het zeker gezegd hebben...

Moet ik hieruit besluiten dat de schrik voor een cordon sanitaire (of de schrik om het te doorbreken) alles overheersend geworden is ook als er intussen niets meer in het Blok-programma staat waarop het kan gepakt worden?

Als dat zo is dan mag Duym ook rustig van hypocrisie spreken.
Knuppel is offline  
Oud 4 november 2002, 10:23   #59
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Wat heeft dit met schijnheiligheid te maken? Het migrantenbeleid van het Blok gaat me te ver. Dat Dewinter op congressen migranten als Ali Baba's verwijt gaat me ook te ver. Net zoals de islamieten, parasieten. Of is dit niét rascistisch misschien?
Dat er tijdens betogingen door heethoofden 'islamieten parasieten' wordt geroepen is juist, iets wat trouwens niet door iedereen gesmaakt wordt.
Toon mij echter één schrijven waar ongenuanceerd zou staan dat alle islamieten parasieten zijn?
Maar bovenal, wat heeft dat in godsnaam met racisme te maken , terwijl er miljoenen bleekscheten in de Koran geloven.
Als een Marokkaan zou zeggen dat de Paus en zijn currie schijnheilige pipo's zijn (wat in mijn ogen meer dan waar is), is hij dan ook een racist omdat haast gans dat Rooms circus blank is?

De NVA tracht haar gezicht te redden, maar zinkt steeds verder weg in haar profileringsdrang t.o.v. het Vlaams Blok, i.p.v. te willen samenwerken.

De NVA heeft mijn inziens op dit forum nog geen goede beurt gemaakt. Dat de NVA ambrassadeurs Jansens en Janssens (VL en PieterJan), het Vlaams Blok volkje niet mag, daar kan ik best inkomen, we zijn immers niet allemaal van goede huize en hoog geschoold. Maar dat hun argumentatie voldoende is om die 613000 'te' mensen met een 'te' partijprograma uit te sluiten valt te betwijfen en zegt meer over hen dan over het VB.

Maar het ergste van al is toch wel dat men met ons (VB en NVA) Vlaams Nationalisten uitlacht in een streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.
Duym is offline  
Oud 4 november 2002, 12:05   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Maar het ergste van al is toch wel dat men met ons (VB en NVA) Vlaams Nationalisten uitlacht in een streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.
Als je in ogenschouw neemt wat jullie (VB/NV-A) ervan bakken, en op welke manier jullie aan het touw trekken, steeds in disperse richtingen, kan je het deze die-hard belgicist dan kwalijk nemen dat hij al eens in zijn vuistje lacht?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be