Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2002, 12:08   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

De Vlaamse onafhankelijkeheid is reeds sedert het ontstaan van de Belgische staat een heikel punt geweest. Ook dezer dagen nog is het een twist waardoor vele partijen zich fundamenteel kunnen onderscheiden van elkaar. Het is nu reeds een strijd over lange jaren. De einde van deze jarenlange strijd is zeker nog niet in zicht, nu we worden opgeslokt door het uitdijende Europa. Een overzicht van de talrijke standpunten.
Lees verder op politics.be...
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 30 oktober 2002, 12:40   #2
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Hup, hup SPA
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:06   #3
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Wat de N-VA betreft, Meneer Misplon, die is voor een onafhankelijke staat Vlaanderen in een Verenigd Europa. Natuurlijk moet Vlaanderen zijn eigenheid behouden.

Maar dat wist u natuurlijk al...

De andere partijen? Tja, dat is wel duidelijk zeker? Buiten het Blok willen ze vasthouden aan België. Ocharme Vlaanderen.

VL
VL is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:23   #4
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Wat de N-VA betreft, Meneer Misplon, die is voor een onafhankelijke staat Vlaanderen in een Verenigd Europa.
Dat is zoals "ik ben voor smurfen die niet blauw zijn"

Ik ben tegen Vlaanderen what so ever.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:24   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Wat de N-VA betreft, Meneer Misplon, die is voor een onafhankelijke staat Vlaanderen in een Verenigd Europa. Natuurlijk moet Vlaanderen zijn eigenheid behouden.

Maar dat wist u natuurlijk al...

De andere partijen? Tja, dat is wel duidelijk zeker? Buiten het Blok willen ze vasthouden aan België. Ocharme Vlaanderen.

VL
Ooit wordt "arm" Vlaanderen wel wakker....als het euh....arm genoeg is gemaakt door België...

...en er in Vlaanderen toch niets meer te halen is...
Knuppel is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:26   #6
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Met 'ocharme Vlaanderen' bedoelde ik dat het er met onze huidige regering niet al te goed uit ziet voor Vlaanderen.

Niet dat Vlaanderen zielig is, verre van!
VL is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:30   #7
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Met 'ocharme Vlaanderen' bedoelde ik dat het er met onze huidige regering niet al te goed uit ziet voor Vlaanderen.

Niet dat Vlaanderen zielig is, verre van!
De regering is misschien niet goed bezig, maar Vlaanderen is wel degelijk zielig.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:32   #8
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
De regering is misschien niet goed bezig, maar Vlaanderen is wel degelijk zielig.
Het typeert u, Moi. Maar zal ik je echt om degelijke argumenten moeten smeken?

Dank u wel...
VL is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:47   #9
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG
[/b]
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 30 oktober 2002, 15:56   #10
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG
Flamingant voort geld? Mag ik lachen? Wat is dat nu voor reden om op een partij te stemmen, volgens mij wint een kiezer daar geen geld mee.

Dat je niemand de Vlaamse Leeuw hebt horen zingen is omdat je ofwel doof bent ofwel omdat je je angstvallige ne bang voor de realiteit je die 11de juli opgesloten hebt in je kelder.

Vlaanderen trekt zich niet terug in z'n Vlaanderland. De N-VA is voor een Vlaanderen als DEEL van dat Europa.

Ik voel mij Vlaming en daar heeft niemand toe bijgedragen om me dat gevoel op te leggen. Ze hebben het mij niet opgelegd. Fake-gevoel? Vergeet het. In hart en nieren.

De guldensporenslag mensonterend? Welke oorlog is dat niet? Alle oorlogen zijn zo! En de Guldensporenslag wordt herdacht omdat Vlamingen (aangevuld met Brabanders) een slag wonnen terwijl ze geacht werden kansloos te zijn.

Zo, uw argumentjes zijn weerlegt, en ik heb er geeneens moeite voor gehad.

Bewijst hoe sterk ze waren!!!

VL
VL is offline  
Oud 30 oktober 2002, 16:03   #11
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG
Flamingant voort geld? Mag ik lachen? Wat is dat nu voor reden om op een partij te stemmen, volgens mij wint een kiezer daar geen geld mee.

Dat je niemand de Vlaamse Leeuw hebt horen zingen is omdat je ofwel doof bent ofwel omdat je je angstvallige ne bang voor de realiteit je die 11de juli opgesloten hebt in je kelder.

Vlaanderen trekt zich niet terug in z'n Vlaanderland. De N-VA is voor een Vlaanderen als DEEL van dat Europa.

Ik voel mij Vlaming en daar heeft niemand toe bijgedragen om me dat gevoel op te leggen. Ze hebben het mij niet opgelegd. Fake-gevoel? Vergeet het. In hart en nieren.

De guldensporenslag mensonterend? Welke oorlog is dat niet? Alle oorlogen zijn zo! En de Guldensporenslag wordt herdacht omdat Vlamingen (aangevuld met Brabanders) een slag wonnen terwijl ze geacht werden kansloos te zijn.

Zo, uw argumentjes zijn weerlegt, en ik heb er geeneens moeite voor gehad.

Bewijst hoe sterk ze waren!!!

VL
De meeste flaminganten, onder wie ook Geertje, zijn inderdaad flamingant voor 't geld. Dat gij daar blind voor zijt kan mij niks schelen, maar 't is de realiteit. De Vlamingen vochten tijdens de guldensporenslag TEGEN de Brabanders, pipo, niet "aangevuld met". Vlaanderen dient als staat uitgesloten te worden uit Europa en kan dus met haar separatistisch, egoïstisch karakter GEEN deel uitmaken van een verenigd Europa. Dat gij u Vlaming voelt kan mij geen barst schelen, maar de meerderheid van de mensen die in het gebied "Vlaanderen" wonen denkt er blijkbaar anders over (cfr verkiezingen). Ik ben daarenboven op 11 juli WEL buiten gekomen.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 30 oktober 2002, 17:07   #12
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
De regering is misschien niet goed bezig, maar Vlaanderen is wel degelijk zielig.
Als je sommige posts hier leest, kan je dat natuurlijk moeilijk ontkennen. Sommigen doen bijvoorbeeld niet eens de moeite om hun stellingen te onderbouwen. Hun post beperkt zich dan ook meestal tot het schrijven van één zin.
Arm Vlaanderen...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 30 oktober 2002, 17:29   #13
Robrecht
Burger
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 176
Standaard

[quote="Moi"]Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

Antwoord:Niets is minder waar, het Vlaamsnationalisme is de Vlaamse uiting van het volksnationalisme. Volksnationalisme streeft naar solidariteit en zelfbeschikkingsrecht van volkeren waar ook ter wereld.
Volkeren die door imperialistische en koloniale grootmachten ingekapseld werden in kunstmatige staten. Of hoe denkt u dat dit onland België ontstaan is?

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

Antwoord:Een "Vals gevoel" zegt u? Dat moet u mij eens verklaren hoe een identiteit die gevormd wordt door taal, cultuur en ja zelfs sociale geschiedenis of economische realiteit, kortom elementen waar we elke dag in leven en maken tot wat we zijn, vals kan zijn.
"Fake" vind ik meer een kunstmatige construktie(België) met een geïmporteerde ondemocratische monarchie, mij laten opdringen als zijnde mijn identiteit.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

Antwoord:Als Vlaamsgezinde zie ik de Guldensporenslag als een symbool van emancipatiestrijd. Een symbool niets meer en niets minder.
Het stemt de Vlaamse beweging ook tot eer dat ze slechts de politieke wegen bewandelt ipv middeleeuwse agressie, voor deze emancipatiestrijd.
Kan ik het helpen dat kunstmatig België geen historische verleden heeft?


-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen.

Antwoord:U heeft grote handen, blijkbaar. Als u mij ter wereld een gebeuren kunt opnoemen die ontstaan is uit de vroegste vredesbewegingen, die nog jaarlijks duizenden interesseert, ga uw gang.


-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)

Antwoord;Wat zingen uw collega Belgicisten op 21 juli. Zoek trouwens op wanneer men een Nederlandstalige versie van uw Brabanconne voor het eerst uitbracht. Dit kan u misschien verlichten over het feit dat België niet direckt de Vlaamse meerderheid van haar bevolking wist te erkennen.
Ook democratie op zijn Belgisch waarschijnlijk.
Robrecht is offline  
Oud 30 oktober 2002, 17:56   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Aan zichzelf denkt een mens de hele wereld te kennen,zei mijn vader zaliger...
Vandaar wellicht die beschuldiging van bepaalde mensen aan het adres van de enige geldbelusten in dit land: de vlaams-nationalisten en vooral de partijvoorzitter van één van deze partijen.

Neen, Moi, jij denkt zéker niet aan je eigen geldzak want jij denkt Belgisch.
Knuppel is offline  
Oud 30 oktober 2002, 21:48   #15
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Wat Vlaanderen betreft staat er bij de programmapunten bij "Leefbaar" :


"Grotere zelfstandigheid voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel."

Vlaanderen is te zien als het nederlandstalig gedeelte van België. Nu echter Europa meer en meer aan belang wint worden de grenzen van België en dus ook van Vlaanderen steeds minder belangrijk. Belgisch en Nederlands Limburg zullen zich meer met elkaar verwant gaan voelen dan met Oost- of West-Vlaanderen. In Zeeuws-Vlaanderen wil men zelfs aansluiten bij het zuiden. En in Lille/Rijsel wordt je als Vlaamssprekende vriendelijker tegemoet getreden dan in Brussel.

De Vlaamse identiteit zoals we die kenden in het Belgisch kader zal dus nog moeilijk overeind blijven in de toekomst.

Anderszijds is één van de belangrijkste programmapunten van "Leefbaar" ook dat het belang van de "gemeenschap" terug moet hersteld worden. Mensen hebben het nodig om zich onderdeel te weten van een groep die groter is dan henzelf.

Misschien moeten we naar kleinere entiteiten die de huidige nationale grenzen van Europa overschrijden en die meer aansluiten bij het lokale karakter van een streek. Kleinere entiteiten die dichter bij de mens staan en waar de mens meer het gevoel heeft betrokken te zijn bij en invloed te hebben op wat er in zijn leefomgeving gebeurt. Entiteiten ook die aan alle economische, sociale, culturele behoeften kunnen voldoen. En dan komen we uit bij regio's die zo groot zijn als één of meer Belgische provincies.

Een denkoefening zou kunnen opleveren : "Vlaanderen" "Brabant" "Limburg" , waar het de zuidelijke Nederlanden betreft.

Maar zulke staatkundige hervormingen moeten natuurlijk in de eerste plaats gedragen worden door de bevolking van deze regio's zelf en mogen niet van bovenaf opgedrongen worden.
Darwin is offline  
Oud 30 oktober 2002, 23:21   #16
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.
De Engelsen en de Ieren zijn véél nationalistischer. Ze staan véél kritischer tegenover Europa. Engeland heeft de Euro niet en de Ieren stemden eerst tégen het verdrag van Nice. Ik hoor hier in Vlaanderen veel minder kritiek op de EU. En de Fransen zijn ook veel nationalistischer. Daar protesteren ze tegen fastfoodketens. Dat zie ik de Vlamingen niet doen. Integendeel. We krijgen het verwijt niet nationalistisch genoeg te zijn.

Citaat:
-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.
De NVA wilt een onafhankelijk Vlaanderen. Maar wat doe je met mensen die wel autonomie willen maar geen onafhankelijkheid? Bovendien houden de colaboratie en de slechte reputatie van het Vlaams Blok veel mensen tegen om voor de Vlaamsgezinden te zijn.

Citaat:
-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.
Het is gewoon een stuk geschiedenis. Bovendien mogen we toch weten wat er toen gebeurd is? Het was inderdaad een vreselijk gevecht en erg gewelddadig, maar het mag toch geen taboe zijn? We mogen het toch niet verzwijgen en doen alsof het nooit gebeurd is?

Citaat:
-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen
Wel, de jonge generatie heeft die periode niet meegemaakt. Misschien moeten ze die bedevaart maar in een nieuw jasje steken. Ik kan best begrijpen dat het voor jonge Vlaamsgezinden verouderd is. Ze hebben het niet meegemaakt, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze Belgicist zijn?

Citaat:
-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)
Op 11 juli was er die reportage op netwerk. Die Nederlandse journalist vond het opmerkelijk dat het niet als nationale feestdag gevierd werd. De Vlaamse regering wilt echter niet met het Vlaams blok of de collaboratie geasocieerd worden. Dit heeft gewoon met een slechte reputatie van de Vlaamsgezinden te maken. De andere partijen noemen het Vlaams Blok ondemocratisch en zo en op die manier krijgen de Vlaams gezinden een slechte naam.


Citaat:
Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG
Dat is onzin. Als we niet opletten dreigt de Nederlandse taal te verdwijnen. In Vlaanderen is men zich daar meer van bewust, maar in Nederland is het erg. Die houden niet van hun taal en gebruiken heel vaak Engelse woorden. En ook op de VRT rukt het Engels steeds meer op. Ik denk nu aan die sponsor Toyota en die trailer.
[/b]
Stefanie is offline  
Oud 30 oktober 2002, 23:52   #17
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi

De meeste flaminganten, onder wie ook Geertje, zijn inderdaad flamingant voor 't geld. Dat gij daar blind voor zijt kan mij niks schelen, maar 't is de realiteit.
Naar aanleiding van uw beschuldiging (9/10 N-VA doen het voor het geld) heb ik een kleine navraag gedaan. Representatief is ze zeker niet te noemen daarvoor is de doelgroep (gelukkig) te uitgebreid. Natuurlijk geeft geen enkel N-VA-lid toe dat ze het -ik citeer- voor 't geld doen. Nu ken ik persoonlijk ook enkele mensen uit andere partijen, ook aan hen heb ik gevraagd of de kans bestaat dat een simpel partijlid als drijfveer geld heeft. Telkens en telkens opnieuw heb ik mogen horen wie zo iets heeft uitgevonden. Het financiële aspect komt pas piepen wanneer er een verantwoordelijkheid mee gepaard gaat. Hoeveel van ons hebben hier een vernatwoordelijk te torsen op de schouders. Weinig, zeker geen 9/10. Nu zou ik willen weten van waar u deze beschuldiging uit? Uit gebrek aan beter misschien?
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
Oud 31 oktober 2002, 00:05   #18
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Nu zou ik willen weten van waar u deze beschuldiging uit? Uit gebrek aan beter misschien?
Misschien om een discussie uit te weg te gaan over zij die België bijeen willen houden om financiële...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 31 oktober 2002, 12:50   #19
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Zie je wel, S. zegt het ook 9/10 N-VA'ers doen het voor het geld!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 31 oktober 2002, 13:09   #20
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Zie je wel, S. zegt het ook 9/10 N-VA'ers doen het voor het geld!


Mmmm Moi, ik weet niet wat van u te denken. Blijkbaar ben ik iets te lang weg geweest om de evoluties te kunnen bijbenen. Waar S. op alludeert is het feit dat u misschien te veel aandacht schenkt aan de zeldzame separatistische geldwolven en dat u uit het oog verliest hoe massaal de unionistische sjacheraars staan te dringen.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be