Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 21 december 2007, 19:25   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.352
Standaard Aftellen naar Pasen

Volgens mij is het nog 93 dagen eer het pasen is.

Nu al zijn er zowel spesialisten in politologie als forummers op deze website, die vermoeden dat het ofwel vroeger gedaan zal zijn, ofwel zelfs langer zal duren wegens geen vooruitgang in de echte regeringsbesprekingen.

Laten we geregeld de teller bij te zetten, met vermelding van het nieuws dat spesifiek gaat over de nakende versheidsdatum.


De (opgaande) teller moest stop gezet worden voor ons imago in het buitenland.
Deze (dalende) teller moet zo vlug mogelijk stop gezet worden voor ons imago in het binnenland.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 december 2007, 21:31   #2
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens mij is het nog 93 dagen eer het pasen is.

Nu al zijn er zowel spesialisten in politologie als forummers op deze website, die vermoeden dat het ofwel vroeger gedaan zal zijn, ofwel zelfs langer zal duren wegens geen vooruitgang in de echte regeringsbesprekingen.

Laten we geregeld de teller bij te zetten, met vermelding van het nieuws dat spesifiek gaat over de nakende versheidsdatum.


De (opgaande) teller moest stop gezet worden voor ons imago in het buitenland.
Deze (dalende) teller moet zo vlug mogelijk stop gezet worden voor ons imago in het binnenland.
Uw draad heeft nog niet te veel reactie gekregen hé, De Schoofzak. Behoudens deze, geen enkele, om precies te zijn.

In Binnenland hebt ik een enquête geplaatst betreffend het vertrouwen in de interimregering, en ook d�*�*r is er weinig animo.

Zou het kunnen dat gans dat interim-geval niet echt veel wild enthousiasme bij de bevolking (bij de forumleden, in elk geval) heeft teweeggebracht ?
Hallebarde is offline  
Oud 21 december 2007, 21:32   #3
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

ik tel af nr pasen, en hoop dat ze er nt uitkomen.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 21 december 2007, 21:35   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.654
Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat gans dat interim-geval niet echt veel wild enthousiasme bij de bevolking (bij de forumleden, in elk geval) heeft teweeggebracht ?
Je moet al een debiel zijn om niet door te hebben dat dit interimgedoe één grote oplichting is.
Vergeet niet dat de VLD was afgestraft door de kiezer.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 december 2007, 21:43   #5
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ik tel af nr pasen, en hoop dat ze er nt uitkomen.
Ik vrees voor vijgen, na Pasen...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 21 december 2007, 21:46   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik vrees voor vijgen, na Pasen...
Ik denk dat je daar de nagel op de kop slaat Eddy.

Ik hoop alleszins dat ik nog leef in 2009, ik ben benieuwd naar de verkiezingsuitslag.

Blijft de Vlaming een trotse bezitter van de slavenmentaliteit of niet?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 21 december 2007, 21:55   #7
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat je daar de nagel op de kop slaat Eddy.

Ik hoop alleszins dat ik nog leef in 2009, ik ben benieuwd naar de verkiezingsuitslag.

Blijft de Vlaming een trotse bezitter van de slavenmentaliteit of niet?
Ach, moeilijk te voorspellen. Hangt van zoveel factoren af, en hoe men het weet te verkopen.
BDW zei gisteren nog "ik ga geen beeldspraak meer gebruiken, want dat blijft mij achtervolgen" toen men hem vroeg naar zijn wette vis in de pan. Lijkt mij een teken van momentele onmacht, hoewel hij redelijk hoopvol uitkeek naar de regering Leterme.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 22 december 2007, 00:20   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens mij is het nog 93 dagen eer het pasen is.

Nu al zijn er zowel spesialisten in politologie als forummers op deze website, die vermoeden dat het ofwel vroeger gedaan zal zijn, ofwel zelfs langer zal duren wegens geen vooruitgang in de echte regeringsbesprekingen.

Laten we geregeld de teller bij te zetten, met vermelding van het nieuws dat spesifiek gaat over de nakende versheidsdatum.


De (opgaande) teller moest stop gezet worden voor ons imago in het buitenland.
Deze (dalende) teller moet zo vlug mogelijk stop gezet worden voor ons imago in het binnenland.
Welk imago?
Garry is offline  
Oud 22 december 2007, 00:29   #9
Weerbarstig!
Burger
 
Weerbarstig!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
hoewel hij redelijk hoopvol uitkeek naar de regering Leterme.
En het is door zulk'n soort uitspraken dat me doet vermoeden dat Leterme nog iets achter de hand heeft. (Hoewel..Leterme..eerder Vandeurzen/BDW)

Maar érg hoopvol ben ik uiteraard ook niet meer, de beslissing van Leterme doet zeker pijn, maar de NVA heeft nog steeds mijn steun.
__________________
"Als je een Vlaming voor zijn kont schopt prijst hij de kwaliteit van je schoenen en apprecieert hij dat je beenreflex soepel is gebleven."
ronduit.sleezer.be
Weerbarstig! is offline  
Oud 22 december 2007, 07:58   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Uw draad heeft nog niet te veel reactie gekregen hé, De Schoofzak. Behoudens deze, geen enkele, om precies te zijn.

In Binnenland hebt ik een enquête geplaatst betreffend het vertrouwen in de interimregering, en ook d�*�*r is er weinig animo.

Zou het kunnen dat gans dat interim-geval niet echt veel wild enthousiasme bij de bevolking (bij de forumleden, in elk geval) heeft teweeggebracht ?
Nog 92 dagen !!

Hoe minder reaktie, hoe beter.
Want dat wil zeggen dat er geen nieuws is, geen animo, geen vooruitgang .. (spijtig genoeg ook geen achteruitgang ... maar dat is persoonlijk voor mij het geval).

Ik vrees dat in de Kerstvakantie, heel dit forum zal plat komen te liggen.
De nieuwe ministers pakken al vakantie, dromend van hun nieuwe pree ... en de tijd gaat voort. Geen initiatieven, geen besprekingen .. en zeker geen vooruitgang.

Zo meteen ga ik het artikel in de standaard, waar Reinders zijn gedachten zegt over de toekomstige besprekingen inzake staatshervorming, eens herlezen, om te zien of ik er een draad mee kan opstarten.
Ik denk van niet, want .... het is krek hetzelfde als vorige maand: een aantal dingen die gewoonweg niet te slikken zijn voor de meerderheid in dit (on)land.

Een regering voor Kerstmis: pure windowdressing. Een mooie toonzaal, maar in den ateljee draait geen enkele masjiene. Een flitsende folder, maar 't magazijn is kompleet leeg. Ne schonen auto voor miss Aardbei, maar ze heeft geen rijbewijs. Ne schonen hond, maar hij kakt in huis, ne goeie waker: als g'hem wakker maakt begint hij direkt te blaffen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 december 2007, 09:29   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerbarstig! Bekijk bericht
En het is door zulk'n soort uitspraken dat me doet vermoeden dat Leterme nog iets achter de hand heeft. (Hoewel..Leterme..eerder Vandeurzen/BDW)

Maar érg hoopvol ben ik uiteraard ook niet meer, de beslissing van Leterme doet zeker pijn, maar de NVA heeft nog steeds mijn steun.
Het "Vlaams" kartel kon ten minste de interimregering tussentijds evalureren, bijvoorbeeld tegen eind januari. Was er dan geen vooruitgang in de staatshervorming of de formatie voor Leterme I in het algemeen, wel dan kon CD&V een motie van wantrouwen indienen in de kamer. Met de 30 zetels weg heeft Verhofstadt III geen meederheid meer (101-30=71 zetels op 150). En gaat idioot Verafstoot lekker op zijn bek.

Maar ook dat was teveel gevraagd. Verafstoot wordt werkelijk een volledige ereronde gegund.

Neen, die Verhofstadt III is werkelijk een nachtmerrie die werkelijkheid wordt wat mij betreft. Ik slaap er 's nachts nog steeds slecht van. Het is werkelijk onverteerbaar.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 december 2007 om 09:30.
Max van Dietschland is offline  
Oud 22 december 2007, 09:38   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het "Vlaams" kartel kon ten minste de interimregering tussentijds evalureren, bijvoorbeeld tegen eind januari. Was er dan geen vooruitgang in de staatshervorming of de formatie voor Leterme I in het algemeen, wel dan kon CD&V een motie van wantrouwen indienen in de kamer. Met de 30 zetels weg heeft Verhofstadt III geen meederheid meer (101-30=71 zetels op 150). En gaat idioot Verafstoot lekker op zijn bek.

Maar ook dat was teveel gevraagd. Verafstoot wordt werkelijk een volledige ereronde gegund.

Neen, die Verhofstadt III is werkelijk een nachtmerrie die werkelijkheid wordt wat mij betreft. Ik slaap er 's nachts nog steeds slecht van. Het is werkelijk onverteerbaar.
Ik vrees dat Max nu wel teleurgeselt is in Letreme,dus zijn stem zal terug naan VB gaan,mss wat te jong en te goed gelovig Max
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 22 december 2007, 10:02   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.654
Standaard

Citaat:
Een regering voor Kerstmis: pure windowdressing. Een mooie toonzaal, maar in den ateljee draait geen enkele masjiene. Een flitsende folder, maar 't magazijn is kompleet leeg. Ne schonen auto voor miss Aardbei, maar ze heeft geen rijbewijs. Ne schonen hond, maar hij kakt in huis, ne goeie waker: als g'hem wakker maakt begint hij direkt te blaffen ...
Mooi beschreven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 december 2007, 10:15   #14
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Blijft de Vlaming een trotse bezitter van de slavenmentaliteit of niet?
Den Vlamink en den Belg in het algemeen is voorstander van geleidelijke evolutie.
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 10:33   #15
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik vrees voor vijgen, na Pasen...
Ik vrees voor een stroopeffect.

http://www.hartenziel.nl/artikel/het...duF3p2PQ%3D%3D
I amsterdam is offline  
Oud 22 december 2007, 11:09   #16
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Aftellen naar Pasen met de loser op 6:

http://www.telegraph.co.uk/opinion/m...nlosers119.xml
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 11:13   #17
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik vrees dat Max nu wel teleurgeselt is in Letreme,dus zijn stem zal terug naan VB gaan,mss wat te jong en te goed gelovig Max
Het heeft noch met leeftijd, noch met goedgelovigheid te maken. (naar mijn leeftijd kunnen jullie alleen maar raden )

Het heeft alleen te maken met hoop. Hoop dat er eindelijk eens een politicus van een klassieke politieke formatie eens zou ingaan tegen het anti-Vlaamse, vaak extreem progressieve Belgische regime. Hoop dat het Vlaams Belang niet meer alleen zou staan in hun strijd. Want laten we eerlijk wezen, ondanks het Vlaams Belang rechtlijnig en prinipieel is, kan deze partij alleen geen oplossingen forceren. En dat maakt dat Vlaanderen een historische kans gemist heeft. Daarom hoopte ik dat Leterme niet ging toegeven.

Nu misschien krijgen we met Pasen dan toch een echte regimecrisis of een echte staatshervorming, maar eerlijk gezegd geloof ik er echt nog heel weinig in. Leterme had nu het been moeten stijfhouden en niet zwichten voor koning, media en andere regimelakeien.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 december 2007 om 11:15.
Max van Dietschland is offline  
Oud 22 december 2007, 11:44   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.654
Standaard

Citaat:
Het heeft alleen te maken met hoop.
Eerder met beschaamd vertrouwen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 december 2007, 11:49   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vergeet niet dat de VLD was afgestraft door de kiezer.
Pfff.. En dan? De kiezer had maar niet zo achterlijk moeten zijn om voor tsjeven te kiezen. De kiezer zal volgende keer hopelijk twee keer nadenken en vervolgens zijn stem geven aan een degelijke partij: SP.a, groen!, of desnoods zelfs Open VLD. De frank van de kiezer zal nu wel gevallen zijn dat een stem voor een tsjeef een weggegooide stem is, net zoals een stem voor een racist.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 22 december 2007, 12:39   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Pfff.. En dan? De kiezer had maar niet zo achterlijk moeten zijn om voor tsjeven te kiezen. De kiezer zal volgende keer hopelijk twee keer nadenken en vervolgens zijn stem geven aan een degelijke partij: SP.a, groen!, of desnoods zelfs Open VLD. De frank van de kiezer zal nu wel gevallen zijn dat een stem voor een tsjeef een weggegooide stem is, net zoals een stem voor een racist.
Als ge ruwe taal gebruikt, moet ge ook kunnen inkasseren.
Sommigen houden van de achterlijke geneugtes in het leven, ge moet daarmee oppassen jong!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be