Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: Het Vlaams Belang moet
de joden steunen, samen staan we sterk tegen de islam. 10 32,26%
opkomen voor het eigen volk, en joden horen daar niet bij. 15 48,39%
opkomen voor het eigen volk, en joden horen daar ook bij. 6 19,35%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 20 november 2004, 18:50   #1
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard Eigen Volk?

Citaat:
Anti-joods geweld

20.11.2004 11.26u - Donderdagmorgen werd in het hart van de Antwerpse diamantwijk de 24-jarige Moshe Itzak Noë bij het verlaten van een synagoge neergekogeld. De man, een orthodoxe jood en vader van vier kinderen, overleed in het ziekenhuis. Mogelijk gaat het om een racistische moord, al wil het gerecht de mogelijkheid van een afrekening niet helemaal uitsluiten. Een roofmoord was het zeker niet, want Moshe droeg nog 1.300 euro op zak, geld van een liefdadigheidsactie.

Het blijft voorlopig gissen naar dader en motief. De joodse gemeenschap in Antwerpen wil de resultaten van het onderzoek afwachten en roept op tot kalmte. Maar er vallen ook ongeruste reacties te beluisteren. “Laat dit geen antisemitische aanslag zijn” … Politici onthouden zich van commentaar en kunnen alleen maar hopen dat het niet gaat om de zoveelste daad van anti-joodsgeweld uit allochtone hoek.

Die vrees klinkt ook door in de buitenlandse pers: “Stijging van antisemitisch geweld tegen één van de meest zichtbare joodse gemeenschappen van Europa” (Israël Insider). “Bezorgdheid groeit in België over stijging jodenhaat, nadat in juni al jood werd neergestoken” (The Times).

Uitgerekend vandaag bericht De Standaard over een joodse voetbalploeg die in ons land meer en meer geconfronteerd wordt met verbale en fysieke agressie op het veld. Een ploegleider getuigt: “Vorige zondag kreeg een van de miniemen te horen ‘ik geef geen hand aan een vuile jood’. De haat schreeuwt uit hun ogen. Dan volgt een vuistslag, een gebroken been. Het lijkt erop alsof alsmaar meer jongeren de oorlog in het Midden-Oosten op het voetbalveld willen uitvechten”.

Het aantal anti-joodse incidenten neemt toe, maar volgens de journalisten van de VRT is er geen reden tot paniek. “Al bij al, valt het nogal mee” … klonk het in een radioreportage. Hallo?
[size=1]Bron: webstek Vlaams Belang[/size]

Wat vinden jullie daarvan? Ik persoonlijk bekijk de pro-joodse houding van het Vlaams Blok met argusogen. Joden zijn geen Vlamingen, en zeker niet het toonbeeld van integratie. Omdat er op dit subforum geen linkies zitten moet ik daar dus niet bijvertellen dat dat standpunt me niet automatisch anti-joods maakt.
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 20 november 2004, 21:03   #2
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Voor het VB is het interessanter om een pro-joodsche houding aan te nemen, oa omdat het altijd een makkelijk alibi blijft om elk verwijt van NS-sympathieën te counteren. Verder is het moeilijk om te eisen dat een groep zich aanpast als ze geen overlast veroorzaken. Het grootste deel vd bevolking heeft geen probleem met zo'n groep, dus zou erg moeilijk zijn om de kiezers te overtuigen dat het op een of andere manier 'noodzakelijk' is dat de orthodoxe joden 'assimileren'.

8)
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline  
Oud 21 november 2004, 10:12   #3
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Persoonlijk zou ik de joden absoluut niet tot de Vlaming rekenen. Ik vind tevens ook dat een staat als Israël met argusogen (daar zijn zelfs joden bij die dat doen, van anti-zionistische komaf) bekeken dient te worden, net zoals tevens een staat als Noord-Korea. Jammer genoeg waren joden één der grootste slachtoffers tijdens WOII. Dit heeft de joden een beschermde status gegeven en als het de meest extremistische joden niet aanstaat, gebruiken velen als excuus dat ze al 5000 jaar vervolg worden.

Voor het Vlaams Belang, echter, vind ik het - vooral omwille van de onwetendheid van het keizerpubliek - belangrijk om voorlopig nog een pro-joodse houding aan te nemen (en dat niet per se pro-Israël/-zion). Dit is hoofdzakelijk om kiezerspubliek aan te trekken. 50% van de Antwerpse joden zien hun denkwijze het meest in die van het Belang. Tevens hebben mensen het meest problemen met groeperingen die zich massaal overgeven aan straatcriminaliteit, een vorm van criminaliteit waaraan weinig joden zich overgeven.
Joden worden zelfs als goede Samaritanen aanzien omwille van het feit dat ze tewerkstelling in het land brengen (Astridhotel in Antwerpen, b.v.).

We moeten ons nu vooral focussen op de chaotische verhoudingen tussen de autochtone en de islamitische cultuur, en uiteraard ook zo veel mogelijk de Vlaamse Kwestie aan te kaarten (want vele Belangkiezers beseffen de communautaire oneffenheden nog niet, en kiezen Belang louter omwille van de migrantenkwestie).
Om niet hypocriet en rond-de-potdraaiend beschouwd te worden, is het ook van fundamenteel belang altijd te blijven zeggen dat men bij het Belang n�*ét gelooft in een harmonieuze multiculturele maatschappij, een slimme mens weet dat joden ook een andere cultuur hebben en zich ook aan ons moeten aanpassen (in de zin van dat ze onze cultuur niet in de weg staan uiteraard).
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 november 2004 om 10:25.
Scarabaeida is offline  
Oud 22 november 2004, 09:53   #4
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Ik woon liever in straat vol islamieten dan joden.
Piet Hein is offline  
Oud 22 november 2004, 13:31   #5
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik woon liever in straat vol islamieten dan joden.
Hier zou ik beiden even erg vinden. Het is ook te danken aan de status dat men de jood heeft gegeven, alsof het een bedreigde diersoort is. Joden blijken zowat het enigste volk dat onschendbaar is voor racisme, want dan komen ze in de tegenaanval met argumenten als: "maar dat is anti-semitisme".
Het was zelfs anti-semitisme bij sommigen toen men Israël verbood op goederen in gekoloniseerde gebieden "made in Israël" te zetten. Ik herinner me ook nog de Jerry Springer Show en daarin zei de jood Springer: "Blanke trots is echt irreëel, kijk maar naar jullie verleden" terwijl die elders zichzelf als trotse jood beschouwde, de hypocriet (toen acteerden ook nepklanleden, en nee ik ben niet voor de KKK, maar zij doen niets ter zake en zijn zeker niet de reden waarom andere blanken zich moeten schamen voor hun Europese origine).
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline  
Oud 22 november 2004, 14:08   #6
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Wij zijn evenveel verwant met Joden dan met de pygmeeën.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 november 2004, 07:55   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Joden die zich integreren, niemand lastig vallen (trouwens nooit gehoord van enig probleem terzake), behoorlijk NL spreken, zijn mee Vlaming met de Vlamingen.
Volgende uitspraak vind ik dom en - ja wel - racistisch:
(Bedenkelijk, als je de handtekening ziet: "Wel Vlaamsgezind, niet racistisch"?)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik woon liever in straat vol islamieten dan joden.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 23 november 2004 om 07:57.
stab is offline  
Oud 23 november 2004, 10:26   #8
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

ik heb wel last gehad met joden, met islamieten nog nooit.
En mag ik u ver verder nog op wijze dat al veel de neiging had gehad om mij tot de islam te bekeren.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 23 november 2004 om 10:30.
Piet Hein is offline  
Oud 23 november 2004, 11:36   #9
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
En mag ik u ver verder nog op wijze dat al veel de neiging had gehad om mij tot de islam te bekeren.
Alstublieft, dankuwel.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 november 2004, 17:19   #10
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Joden die zich integreren, niemand lastig vallen (trouwens nooit gehoord van enig probleem terzake), behoorlijk NL spreken, zijn mee Vlaming met de Vlamingen.
Zozo. Je kan ze hier in Antwerpen wel op één hand tellen denk ik...
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 16 december 2004, 21:21   #11
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ik heb geen enkel probleem met de joden en zie ze idd als een partner tegen de d islamisering, de joden dragen bij aan onze welvaart ... bovendien is de joodse godsdienst niet gerich op verovering en hebben de joden de jihad niet uitgeroepen tegen het westen. Anderzijds moeten ze net als alle andere vreemdelingen de nederlandse taal leren en zich aanpassen .
ilfalco is offline  
Oud 18 december 2004, 14:00   #12
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid
 
Tyr de Dietser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Locatie: Antwerpen; Vlaanderen; Dietsland!
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
ik heb geen enkel probleem met de joden en zie ze idd als een partner tegen de d islamisering, de joden dragen bij aan onze welvaart ... bovendien is de joodse godsdienst niet gerich op verovering en hebben de joden de jihad niet uitgeroepen tegen het westen. Anderzijds moeten ze net als alle andere vreemdelingen de nederlandse taal leren en zich aanpassen .
Joden zijn geen Dietsers, en horen wat mij betreft niet thuis in Dietsland. Ze mogen dan wel "bondgenoot" zijn in de strijd tegen de islam, verder gaat de samenwerking niet wat mij betreft.
__________________
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size]
Tyr de Dietser is offline  
Oud 23 januari 2005, 16:10   #13
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
ik heb geen enkel probleem met de joden en zie ze idd als een partner tegen de d islamisering, de joden dragen bij aan onze welvaart ... bovendien is de joodse godsdienst niet gerich op verovering en hebben de joden de jihad niet uitgeroepen tegen het westen. Anderzijds moeten ze net als alle andere vreemdelingen de nederlandse taal leren en zich aanpassen .
akkoord
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 23 januari 2005, 17:45   #14
Peter001
Banneling
 
 
Peter001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 188
Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard

Je moet wel eerst het verschil zien tussen gematigde moslims en extremistische moslims he. Daarbij onder ons Vlamingen zijn er zeer zeker ook extremistische mensen.

*Knip*

Waarschuwing: je bent op dit subforum toegelaten om te discussiëren, niet om te provoceren.

Trouwens, wat in godsnaam heeft dat met het onderwerp te maken?!

Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 23 januari 2005 om 20:08.
Peter001 is offline  
Oud 24 januari 2005, 10:24   #15
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
Je moet wel eerst het verschil zien tussen gematigde moslims en extremistische moslims he. Daarbij onder ons Vlamingen zijn er zeer zeker ook extremistische mensen.

*Knip*

Waarschuwing: je bent op dit subforum toegelaten om te discussiëren, niet om te provoceren.

Trouwens, wat in godsnaam heeft dat met het onderwerp te maken?!
Wij zijn de enigen die dat doen! Het zijn juist de machtpartijen die blindelings in de multikul-utopie blijven geloven!
En wij hebben inderdaad al genoeg inheems krapul, reden te meer om er geen buitenlands in te voeren!
jan hyoens is offline  
Oud 25 januari 2005, 17:02   #16
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Mischien kunt ge het vlaams belang splitsen in een pro-joodse en anit- jodds partij. Is zien wie de meeste leden haalt
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 27 januari 2005, 19:22   #17
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Al was het maar voor het Davidsfonds, ik zou de joden niet overlaten aan de VLD.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 30 januari 2005, 00:29   #18
Vlaanderen Über Alles
Vreemdeling
 
Vlaanderen Über Alles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2005
Locatie: Antwerpen, de Parel van Vlaanderen
Berichten: 13
Standaard

De joden een partner tegen de islam? Het zijn wel de joden die internationaal de multikul loven en het zijn joodse bolwerken zoals MTV, CNN, Time Warner enzovoort, die niets anders doen dan de multikul promoten. En niet alleen in Amerika hoor, de joden prediken overal de multikul, maar zelf zonderen ze zich wel af in joodse wijken, maw ze promoten iets waar ze zelf niet aan (willen) deelnemen.... en tussen wie komt er dan ambras? De blanken, de moslims, de negers.. maar de joden blijven low-profile.. ik wil maar zeggen dat de joden volgens mij niet te vertrouwen zijn, ze hebben erg veel macht en gebruiken die vaak op een manier die voor ons nadelig is (al valt het aantal machtige joden in Vlaanderen heel goed mee vergeleken met Nederland en vooral de JewSA (kunnen ze die staat niet beter United States of Israël noemen? of officieel JewSA?)...
__________________
[size=3]Voor een onafhankelijke Vlaamse staat

Houzee,
[/size]
Vlaanderen Über Alles is offline  
Oud 31 januari 2005, 17:50   #19
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

De joden behoren niet tot ons volk. Eerst moeten we evenwel het islam-eitje pellen, daarna zien we wel.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 1 februari 2005, 08:48   #20
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
De joden behoren niet tot ons volk. Eerst moeten we evenwel het islam-eitje pellen, daarna zien we wel.
Toch wel. Vele Joden zijn geïntegreerd. De anderen leven onze wetten na. Ze zijn dus wat mij betreft mede-Vlaming met ons of gewoon .. Vlaming.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be