Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2024, 13:48   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard Wereldnieuws!

Nooit gezien of gelezen!
Regimepers benoemt dader van de steekpartij als hussein a., erkende vluchteling uit irak met alles wat de klootzak nog allemaal op zn kerfstok heeft!
Zelfs met vermelding van de falingen door politie en kromgerecht door beschikking na verhoor en laten lopen na verschillende, gewelddadige incidenten waardoor de ondankbare iraakse (oorlogs)vluchteling nog meer slachtoffers kon maken en de kans kreeg om een oud vrouwtje op de trein te kunnen neersteken.
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240404_93942543

27-jarige Iraakse vluchteling die vrouw uit Schoten neerstak op trein in Antwerps Centraal Station, viel eerder politieagent aan.
……
“Slagen aan agent gegeven”
Het was niet het eerste incident deze week met Hussein A. “Maandag is hij gearresteerd wegens feiten van geweld, hij mocht toen na verhoor beschikken”, bevestigt Belmans. “Bij het verlaten van het cellencomplex werd hij weerspannig en heeft hij slagen gegeven aan een politieagent.”
A. werd daarvoor gedagvaard via snelrecht en zou binnenkort voor de rechtbank moeten komen.
Ook buiten Antwerpen zouden er al eerdere geweldincidenten met de twintiger geweest zijn.
Volgens onze informatie werd A. woensdag opnieuw even opgepakt door Securail en de spoorwegpolitie na een incident op een Eurostar.
Hij werd toen overgedragen aan de Dienst Vreemdelingenzaken omdat hij geen papieren op zak had, maar mocht beschikken omdat hij sinds 2016 als vluchteling erkend werd.
……
Feiten worden nu opeens vermeld door regimepers en persmuskieten die jarenlang bedrieglijk de afkomst van vreemd, crimineel gespuis verdoezelde en verzweeg voor het publiek.

Werkelijk een primeur dat de regimepers eens voor deze keer haar plicht doet door correcte informatie en feiten te vermelden.
Hoe zou dat nu opeens komen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 16:19   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nooit gezien of gelezen!
Regimepers benoemt dader van de steekpartij als hussein a., erkende vluchteling uit irak met alles wat de klootzak nog allemaal op zn kerfstok heeft!
Zelfs met vermelding van de falingen door politie en kromgerecht door beschikking na verhoor en laten lopen na verschillende, gewelddadige incidenten waardoor de ondankbare iraakse (oorlogs)vluchteling nog meer slachtoffers kon maken en de kans kreeg om een oud vrouwtje op de trein te kunnen neersteken.

Feiten worden nu opeens vermeld door regimepers en persmuskieten die jarenlang bedrieglijk de afkomst van vreemd, crimineel gespuis verdoezelde en verzweeg voor het publiek.

Werkelijk een primeur dat de regimepers eens voor deze keer haar plicht doet door correcte informatie en feiten te vermelden.
Hoe zou dat nu opeens komen?
Ik vond en vind dat wel nogal meevallen getuige deze draad. HLN en het Nieuwsblad willen hun lezers niet kwijt he, en dan moeten de andere wel volgen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 18:03   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Ik lees toch regelmatig artikels over opgepakte vluchtelingen waarbij hun nationaliteit en hun misdaad wordt vermeld.
Tik in Google "vluchteling opgepakt" en je krijgt zo tientallen artikels voorgeschoteld.

Dus dat de pers "jarenlang bedrieglijk de afkomst van vreemd, crimineel gespuis verdoezelde en verzweeg voor het publiek" lijkt me dus nog geen klein beetje overdreven.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 april 2024 om 18:04.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 20:44   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik lees toch regelmatig artikels over opgepakte vluchtelingen waarbij hun nationaliteit en hun misdaad wordt vermeld.
Tik in Google "vluchteling opgepakt" en je krijgt zo tientallen artikels voorgeschoteld.

Dus dat de pers "jarenlang bedrieglijk de afkomst van vreemd, crimineel gespuis verdoezelde en verzweeg voor het publiek" lijkt me dus nog geen klein beetje overdreven.
Deze ook misschien????

Most Wanted
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 21:00   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik lees toch regelmatig artikels over opgepakte vluchtelingen waarbij hun nationaliteit en hun misdaad wordt vermeld.
Tik in Google "vluchteling opgepakt" en je krijgt zo tientallen artikels voorgeschoteld.

Dus dat de pers "jarenlang bedrieglijk de afkomst van vreemd, crimineel gespuis verdoezelde en verzweeg voor het publiek" lijkt me dus nog geen klein beetje overdreven.
Het omfloersen of verzwijgen van de herkomst doet zich meer voor in de TV berichtgeving.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 08:49   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Deze ook misschien????

Most Wanted
Het gaat hier over pers en jij komt met een politie-website.
Wat bedoel je hiermee?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 08:52   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het omfloersen of verzwijgen van de herkomst doet zich meer voor in de TV berichtgeving.
Voor zover ik weet is Het Nieuwsblad uit de openingspost geen TV-zender.

Bovendien: is iemands nationaliteit relevant bij bv een moord ofzo?

Verandert er voor iemand iets als een naaste door een Belg, een Turk, een Oezbeek of een Nederlander vermoord werd?

"Ah, oef, gelukkig was de moordenaar gewoon een Belg!"
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 08:54   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Maar we dwalen al af: het ging over het verzwijgen van nationaliteiten in de pers en ik maakte al duidelijk dat dat niet het geval blijkt te zijn.
Een simpele zoekopdracht maakt dat al duidelijk.

Trouwens: voor mijn part mag nationaliteit gerust steeds vermeld worden maar ik vraag me af wat de meerwaarde voor de berichtgeving is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 09:04   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor zover ik weet is Het Nieuwsblad uit de openingspost geen TV-zender.

Bovendien: is iemands nationaliteit relevant bij bv een moord ofzo?

Verandert er voor iemand iets als een naaste door een Belg, een Turk, een Oezbeek of een Nederlander vermoord werd?

"Ah, oef, gelukkig was de moordenaar gewoon een Belg!"
Allemaal wel waar hoor.
Maar kijk, is het “toeval” dat personen van niet-Europese herkomst proportioneel (dus in verhouding tot hun aantal in dit land) een flink groter percentage van de misdrijven op hun kerfstok hebben dan dat het geval is bij autochtonen? Of mag dit feit soms niet vermeld worden omdat het niet beantwoordt aan de criteria die aanhangers van het woke gedachtengoed koesteren? Er zijn nu eenmaal ongemakkelijke waarheden die je niet onder de mat kunt vegen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 10:57   #10
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor zover ik weet is Het Nieuwsblad uit de openingspost geen TV-zender.
.……
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar we dwalen al af: het ging over het verzwijgen van nationaliteiten in de pers....
En een tv-zender is natuurlijk geen "pers"??
Man, man....dat kommaneuken van jou wordt toch te erg, je maakt jezelf belachelijk.
Voor iedereen behalve voor jou is het overduidelijk dat het niet enkel over de geschreven pers gaat maar over de manier van berichtgeving in alle "pers", dus ook op tv-zenders.

Ontkennen dat jarenlang de afkomst van misdadigers in de pers werd verzwegen als het om allochtonen gaat terwijl zelfs vandaag de dag criminele allochtonen die rellen en amok maken nog steeds "jongeren" worden genoemd.
Een allochtone messentrekker wordt nog steeds een "verwarde man" genoemd, net als een asielzoeker die met een machete staat te zwaaien of die een vrouw verkracht heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bovendien: is iemands nationaliteit relevant bij bv een moord ofzo?

Verandert er voor iemand iets als een naaste door een Belg, een Turk, een Oezbeek of een Nederlander vermoord werd?

"Ah, oef, gelukkig was de moordenaar gewoon een Belg!"
Ja, dat bewijst welk crapuul de politiek heeft binnengehaald met hun opendeur- en migratie(wan)beleid, de wraak- en moordcultuur van barbaren uit onderontwikkelde schurkenstaten.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 11:32   #11
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar we dwalen al af: het ging over het verzwijgen van nationaliteiten in de pers en ik maakte al duidelijk dat dat niet het geval blijkt te zijn.
Een simpele zoekopdracht maakt dat al duidelijk.

Trouwens: voor mijn part mag nationaliteit gerust steeds vermeld worden maar ik vraag me af wat de meerwaarde voor de berichtgeving is.
Gij dwaalde al af met je kommageneuk over de "pers".
Het systematisch verzwijgen van de afkomst en nationaliteit van crimineel gespuis in de pers is jarenlang WEL het geval geweest, het is een pertinente leugen om dat nu te ontkennen!

Elke autochtone belg werd/wordt met naam en toenaam en vaak zelfs met foto als crimineel in ALLE pers getoond terwijl bij de allochtone misdadigers hoogstens hun initialen worden gegeven of algemeen als "vermoedelijke daders" worden omschreven.
Zelfs allochtone misdadigers (met uiteraard dubbele nationaliteit) in het buitenland worden BELGEN genoemd om te doen uitschijnen alsof het autochtone belgen zouden zijn.

Gij maakt niks duidelijk met je simpele gegoogle, behalve dat het nu pas recent wél vermeld wordt in de leugenpers want ze kunnen niet anders, er is teveel vreemd (asiel)tuig dat criminele feiten pleegt, de gevangenissen zitten overvol met vreemd crapuul door die migratie toename.
Nog maar een paar jaar geleden zou je niks gevonden hebben met je gegoogle!

Wat is de meerwaarde voor de berichtgeving om de afkomst te verzwijgen voor het publiek van crapuul dat misdaden begaat?
Het publiek mag de nationaliteit niet weten alleen als de dader een autochtone belg is?

De politiek zal een tandje moeten bijsteken en elke illegale en erkende asielzoeker versneld de belgische nationaliteit geven, dan kan de leugenpers weer beweren dat de gevangenissen overvol zitten met veroordeelde, criminele BELGEN.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 12:42   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En een tv-zender is natuurlijk geen "pers"??
Man, man....dat kommaneuken van jou wordt toch te erg, je maakt jezelf belachelijk.
Mens, heb jij eigenlijk nog iets anders te doen dan mij op mijn kap te zitten??
Vanwaar jou ongezonde fascinatie met mij? Ik kan maar amper reageren op iets wat jij schrijft en je gaat weer helemaal uit je dak.

Hier weer net hetzelfde.

En om dat te doen neem je twee antwoorden op verschillende posts van mij (totaal zonder context of wat dan ook) om dan kleuterachtig-gewijs te gaan beweren dat ik niet weet dat TV 'pers' is....


Heb jij echt niks beters te doen? Het begint vervelend te worden hoor en ik denk niet enkel voor mij.

Citaat:
Voor iedereen behalve voor jou is het overduidelijk dat het niet enkel over de geschreven pers gaat maar over de manier van berichtgeving in alle "pers", dus ook op tv-zenders.
Voor alle duidelijkheid: jij komt af met een krantenartikel eh.
Alles is goed genoeg om op mij te kunnen mekkeren blijkbaar.
Get a life, mens. Het wordt zielig.

Citaat:
Ontkennen dat jarenlang de afkomst van misdadigers in de pers werd verzwegen als het om allochtonen gaat terwijl zelfs vandaag de dag criminele allochtonen die rellen en amok maken nog steeds "jongeren" worden genoemd.
Ik gaf u het voorbeeld van de zoekopdracht in google waar je onmiddellijk tientallen nieuwsartikels kreeg voorgeschoteld waar de afkomst van criminelen wel vermeld werd.
Maar zoals zo vaak: jij kent alleen je eigen waarheid eh?

Citaat:
Een allochtone messentrekker wordt nog steeds een "verwarde man" genoemd, net als een asielzoeker die met een machete staat te zwaaien of die een vrouw verkracht heeft.
Blablabla. Dream on. Pure zever.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 12:50   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij dwaalde al af met je kommageneuk over de "pers".
En? Klaargekomen zeker?
Waar jij "kommageneuk" vandaan haalt is mij een raadsel.
Ik vermeld 1 keer "pers" en jij schiet alweer uit je krammen.
Wat een kinderachtig gezeik zeg.
Citaat:
Het systematisch verzwijgen van de afkomst en nationaliteit van crimineel gespuis in de pers is jarenlang WEL het geval geweest, het is een pertinente leugen om dat nu te ontkennen!
Tik mijn zoekopdracht in Google en zie dat je ligt te zeveren.

Citaat:
Elke autochtone belg werd/wordt met naam en toenaam en vaak zelfs met foto als crimineel in ALLE pers getoond terwijl bij de allochtone misdadigers hoogstens hun initialen worden gegeven of algemeen als "vermoedelijke daders" worden omschreven.
Zelfs allochtone misdadigers (met uiteraard dubbele nationaliteit) in het buitenland worden BELGEN genoemd om te doen uitschijnen alsof het autochtone belgen zouden zijn.
Lekkere duim zeker? Want er op zuigen is blijkbaar wel uw grootste hobby. (en enige verdienste hier).
Blijf jij ooit bij feiten? Nee he?

Citaat:
Gij maakt niks duidelijk met je simpele gegoogle, behalve dat het nu pas recent wél vermeld wordt in de leugenpers want ze kunnen niet anders, er is teveel vreemd (asiel)tuig dat criminele feiten pleegt, de gevangenissen zitten overvol met vreemd crapuul door die migratie toename.
Nog maar een paar jaar geleden zou je niks gevonden hebben met je gegoogle!
Leven wij nu "een paar jaar geleden" misschien?
Kijk eens naar de google-resultaten.
Daar zitten artikel van 2006 en ouder tussen.
Maar hey, al ben jij zo rood als een kreeft verbrand: het zonlicht ontkennen, daar draai jij je hand niet voor om eh?

Citaat:
Wat is de meerwaarde voor de berichtgeving om de afkomst te verzwijgen voor het publiek van crapuul dat misdaden begaat?
Het publiek mag de nationaliteit niet weten alleen als de dader een autochtone belg is?
Voor mijn part wel maar wat is de meerwaarde?
Is het draaglijker als uw kind vermoord werd door een "echte Belg" dan door een buitenlander misschien??
Shit seg...

Citaat:
De politiek zal een tandje moeten bijsteken en elke illegale en erkende asielzoeker versneld de belgische nationaliteit geven, dan kan de leugenpers weer beweren dat de gevangenissen overvol zitten met veroordeelde, criminele BELGEN.
Jou fascinatie met je eigen waanbeelden begint echt zorgwekkende vormen aan te nemen hoor.
Je komt met een hoop bullshit en blijft die zo lang herhalen tot je het zelf gelooft.

Ergens eens een bron vermelden ofzo? Nee, niet nodig. Oma heeft haar eigen wijsheid.

Doe maar rustig door hoor.
Ik amuseer me wel met jou hysterische fascinatie voor mij.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 12:55   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Tof eh?

Een draad die misschien best leuk en/of informatief had kunnen worden wordt hier door 1 persoon weer vakkundig de nek omgewrongen omdat die ene persoon helemaal hysterisch begint te krijsen als ik nog maar 1 keertje in een topic van hem/haar reageer.

En zo wordt deze draad weer vrolijk verneukt omdat ik het blijkbaar aangedurfd heb ergens het woord "pers" te vermelden... Wat een doodzonde... Krijg ik posts lang voor op mijn dak. Hoe durf ik?? Ze moesten bannen omdat ik in deze draad heb gereageerd.

Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij is dit niet langer gezond meer.

Pure forumvervuiling. Meer is dit niet.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:00   #15
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bovendien: is iemands nationaliteit relevant bij bv een moord ofzo?

Verandert er voor iemand iets als een naaste door een Belg, een Turk, een Oezbeek of een Nederlander vermoord werd?

"Ah, oef, gelukkig was de moordenaar gewoon een Belg!"
Het menselijk brein werkt op basis van ervaringen en herkenning. Als blijkt dat at random moorden en steekpartijen vooral door een bepaald type migranten zouden gebeuren, dan is dat inderdaad relevante informatie voor onze veiligheid. Er kunnen zelfs beleidskeuzes uit voortvloeien.

Maar dat wil migrantenlobby natuurlijk ten allen prijze vermijden, nietwaar?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:04   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allemaal wel waar hoor.
Maar kijk, is het “toeval” dat personen van niet-Europese herkomst proportioneel (dus in verhouding tot hun aantal in dit land) een flink groter percentage van de misdrijven op hun kerfstok hebben dan dat het geval is bij autochtonen? Of mag dit feit soms niet vermeld worden omdat het niet beantwoordt aan de criteria die aanhangers van het woke gedachtengoed koesteren? Er zijn nu eenmaal ongemakkelijke waarheden die je niet onder de mat kunt vegen.
Even voor alle duidelijkheid: ik ontken zoiets toch nergens?

Voor mijn part worden 99% van alle criminele feiten gepleegd door buitenlanders. Kan best zijn. Geen idee van. Ik heb er geen cijfers over.
En daar heb ik het dan ook nog nergens over gehad in deze draad.

Maar de bewering dat de pers de nationaliteit van die criminelen verbergt is aantoonbaar BS. En daar reageerde ik op.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:05   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar we dwalen al af: het ging over het verzwijgen van nationaliteiten in de pers en ik maakte al duidelijk dat dat niet het geval blijkt te zijn.
Een simpele zoekopdracht maakt dat al duidelijk.

Trouwens: voor mijn part mag nationaliteit gerust steeds vermeld worden maar ik vraag me af wat de meerwaarde voor de berichtgeving is.
Nogal wiedes dat dit wel relevant is. Net zoals het relevant is dat in Brussel meer dan 95% van de OCMW uitkering trekkers van vreemde origine is.

Burgers dienen geïnformeerd te worden in een democratie op basis waarvan ze dan hun stem kunnen uitbrengen. Als blijkt dat misdrijven vooral gepleegd worden door asielzoekers, dan is dat zeker belangrijk m.b.t. de veiligheid van de burger.

In Duitsland en ook Zweden is het een bewuste strategie geweest om de afkomst van daders van misdrijven te verzwijgen omdat men vreest dat rechts anders teveel stemmen zou winnen.

Ook bij ons is dat het geval. Vroeger omzeilden sommigen dit door Mohammed B. te vermelden bijvoorbeeld, maar dit werd dan later M.B. zodat je zeker niets zou kunnen afleiden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:08   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het menselijk brein werkt op basis van ervaringen en herkenning. Als blijkt dat at random moorden en steekpartijen vooral door een bepaald type migranten zouden gebeuren, dan is dat inderdaad relevante informatie voor onze veiligheid. Er kunnen zelfs beleidskeuzes uit voortvloeien.

Maar dat wil migrantenlobby natuurlijk ten allen prijze vermijden, nietwaar?
Gaat het beleid keuzes maken op basis van wat er in de pers verschijnt??

Trouwens: waar gaat dit eigenlijk over?

Niemand zegt toch dat die info niet in de pers komt. TS heeft zelf al toegegeven dat dat tegenwoordig wel zo is. Het is zelfs het onderwerp van deze draad.
De nationaliteit wordt meegedeeld.
TS beweert dat en ik toonde het al aan met 1 google-zoekopdracht.

Dus al uw "relevante informatie" wordt toch meegegeven?

Wat is het probleem?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:08   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar we dwalen al af: het ging over het verzwijgen van nationaliteiten in de pers en ik maakte al duidelijk dat dat niet het geval blijkt te zijn.
Een simpele zoekopdracht maakt dat al duidelijk.

Trouwens: voor mijn part mag nationaliteit gerust steeds vermeld worden maar ik vraag me af wat de meerwaarde voor de berichtgeving is.
Uiteraard is dat niet direct een meerwaarde echter wordt toch ook dikwijls de leeftijd vermeld en of het beroep van de dader alsook soms eerdere feiten waarvoor hij of zij bekend stond.

Men moet uiteindelijk toch iets schrijven want uiteindelijk is zelfs het geslacht van de dader misschien niet echt een meerwaarde.

Nu denk ik dat dat overal ter wereld er wel zal bij worden vermeld. Wees maar zeker dat als er een witneus iets uitspookt in China dat dat er wel zal worden bijvermeld.....zelfs in Nederland zullen ze wel vermelden wanneer de dader een Belg was.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 13:09   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Even voor alle duidelijkheid: ik ontken zoiets toch nergens?

Voor mijn part worden 99% van alle criminele feiten gepleegd door buitenlanders. Kan best zijn. Geen idee van. Ik heb er geen cijfers over.
En daar heb ik het dan ook nog nergens over gehad in deze draad.

Maar de bewering dat de pers de nationaliteit van die criminelen verbergt is aantoonbaar BS. En daar reageerde ik op.
Is vooral de specialiteit van onze "neutrale" VRT. Puur administratief zijn het dan dikwijls "Belgen", maar met een migratie-achtergrond die verzwegen wordt.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be