Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2003, 17:24   #1
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Dagelijks kunnen we in de kranten lezen over uitingen van haat. Etnische zuiveringen hier en daar, massamoorden in Rwanda, blokkades in palestina, bommen en brandstichtingen in Noord- Ierland, moordpartijen tussen moslims en joden zijn vaste onderdelen van het nieuws. De lijst lijkt eindeloos. Dichter bij huis geven onder andere racistische incidenten, het in elkaar slaan van homo's en heftige verbale of fysieke confrontaties tussen voetbalhooligans uitdrukking aan gevoelens van woede, razernij, boosheid en vijandigheid. Binnen persoonlijke relaties slaat liefde soms om in haat met moord en doodslag of geestelijke terreur als gevolg.
Agressie is een vast onderdeel van deze uitingen van haat. Agressie die vaak zinloos lijkt en ons verstand te boven gaat, die gepaard gaat met wreedheid. Waarom doen mensen dit elkaar aan?

Haat is schadelijk voor de mensheid. Hij die toegeeft aan haat is niet langer meester over zichzelf.

ben benieuwd wie er hier zich niet kan inhouden
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 17:54   #2
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Agressie is geen uiting van haat!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:12   #3
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Agressie is geen uiting van haat!
nee nooit
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:15   #4
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Het gaat over haat en Ali is weer van de partij
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:21   #5
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Het gaat over haat en Ali is weer van de partij
wie ben jij eigenlijk?
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:34   #6
Peterdinges
Vreemdeling
 
Peterdinges's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Europa
Berichten: 61
Standaard

Ik denk niet dat haat altijd te verbinden is met agressie.

Bijv. ik kan op een goede vriend/in enorm kwaad, zijn, roepen, tieren. Da's agressie. Is dit haat? Nee.

ander vb: een dief breekt in in je huis. jij ontdekt hem, hij schiet je neer. Dit is agressie. Is dit haat? nee.

waar ik wèl mee akkoord ga dat is dat haat je zelfcontrole doet verliezen.

maar waarom mensen elkaar zulke dingen aandoen? ik zou het niet weten. en we zullen het waarschijnlijk ook nooit weten.
__________________
<marquee> </img> Met Christen Democratisch &amp; Vlaams doorheen paars ! Politiek is een werkwoord - Leterme </img></marquee>
Peterdinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:50   #7
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Hoe kwalificeer jij de mening over en de houding tegenover niet-moslims in de koran, Ali ? Ik persoonlijk vind dat de straffen die Allah voor ongelovigen voorzien heeft nogal getuigen van haat tegenover die mensen ...

Ben je hier weer iets opgestart om daarna nooit meer iets van jou te laten lezen?

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 20:32   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Het gaat over haat en Ali is weer van de partij
Ik vermoed dat de naam Ali op velen werkt als een rode lap op een stier.
Kijk eens verder dan een door jullie zo gehate naam en constateer dat deze mens zijn teksten inhoudelijk een stuk uitstijgen boven een hele hoop andere zooi die hier te rapen valt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 21:24   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Daar moet ik superstaaf gelijk in geven, Ali quote stukken goed werk van anderen hier.

't Probleem is dat hij het vanuit het oogpunt van de islaam doet meestal, en daar zijn een paar forumgangers niet echt mee akkoord.

Dat de meeste dan simpel "retaliëren",tja, da's niet Ali's zorg, hij brengt de boodschap.En de boodschapper, als ie lang wil leven moet ie goed kunnen bukken, want daar word op geschoten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 22:40   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Dagelijks kunnen we in de kranten lezen over uitingen van haat. Etnische zuiveringen hier en daar, massamoorden in Rwanda, blokkades in palestina, bommen en brandstichtingen in Noord- Ierland, moordpartijen tussen moslims en joden zijn vaste onderdelen van het nieuws. De lijst lijkt eindeloos. Dichter bij huis geven onder andere racistische incidenten, het in elkaar slaan van homo's en heftige verbale of fysieke confrontaties tussen voetbalhooligans uitdrukking aan gevoelens van woede, razernij, boosheid en vijandigheid. Binnen persoonlijke relaties slaat liefde soms om in haat met moord en doodslag of geestelijke terreur als gevolg.
Agressie is een vast onderdeel van deze uitingen van haat. Agressie die vaak zinloos lijkt en ons verstand te boven gaat, die gepaard gaat met wreedheid. Waarom doen mensen dit elkaar aan?

Haat is schadelijk voor de mensheid. Hij die toegeeft aan haat is niet langer meester over zichzelf.

ben benieuwd wie er hier zich niet kan inhouden
Wat de oorzaak is van haat ?
Ik denk dat afgunst er iets mee te maken kan hebben, verschil van mening (godsdienst), onderdrukking, rivaliteit, ik weet het niet. Jij wel ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 22:42   #11
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat de oorzaak is van haat ?
Ik denk dat afgunst er iets mee te maken kan hebben, verschil van mening (godsdienst), onderdrukking, rivaliteit, ik weet het niet. Jij wel ?
Wat dacht je van angst voor dat, wat men zogezegd haat !?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 22:50   #12
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Daar moet ik superstaaf gelijk in geven, Ali quote stukken goed werk van anderen hier.

't Probleem is dat hij het vanuit het oogpunt van de islaam doet meestal, en daar zijn een paar forumgangers niet echt mee akkoord.

Dat de meeste dan simpel "retaliëren",tja, da's niet Ali's zorg, hij brengt de boodschap.En de boodschapper, als ie lang wil leven moet ie goed kunnen bukken, want daar word op geschoten.
Ali, de nieuwe boodschapper, Pies be upon him.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 22:51   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat de oorzaak is van haat ?
Ik denk dat afgunst er iets mee te maken kan hebben, verschil van mening (godsdienst), onderdrukking, rivaliteit, ik weet het niet. Jij wel ?
Wat dacht je van angst voor dat, wat men zogezegd haat !?
Angst zou meer resulteren in ontzag denk ik, maar dat kan wellicht ook tot haat leiden.
Ik vind dat het woord "haat" wel heel gemakkelijk gebruikt wordt, wat betekend het woord eigenlijk?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 22:52   #14
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat de oorzaak is van haat ?
Ik denk dat afgunst er iets mee te maken kan hebben, verschil van mening (godsdienst), onderdrukking, rivaliteit, ik weet het niet. Jij wel ?
Wat dacht je van angst voor dat, wat men zogezegd haat !?
Angst zou meer resulteren in ontzag denk ik, maar dat kan wellicht ook tot haat leiden.
Ik vind dat het woord "haat" wel heel gemakkelijk gebruikt wordt, wat betekend het woord eigenlijk?
Haat kan je enkel voelen voor iemand die je goed kent.

Iemand die je niet kent laat je immers onverschillig.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 23:04   #15
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Angst zou meer resulteren in ontzag denk ik, maar dat kan wellicht ook tot haat leiden.
Ik vind dat het woord "haat" wel heel gemakkelijk gebruikt wordt, wat betekend het woord eigenlijk?
Haat en liefde liggen ook heel dicht bijeen. Maar dat je haat alleen kan voelen voor iemand die je goed kent lijkt me ook niet correct. Als iemand, om wie je heel veel geeft, jou op je hart trapt, dan ben je natuurlijk heel fel gekwetst doordat die persoon heel veel vertrouwen van je kreeg en doordat die dat te grabbel heeft gegooid... Maar er is nog een soort haat. Stel dat een persoon, om wie je heel veel geeft, wordt gekwetst door een derde persoon (of een groep personen), dan gaat je haat zeker uit naar die derde persoon (of die groep personen).
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 23:09   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Angst zou meer resulteren in ontzag denk ik, maar dat kan wellicht ook tot haat leiden.
Ik vind dat het woord "haat" wel heel gemakkelijk gebruikt wordt, wat betekend het woord eigenlijk?
Haat en liefde liggen ook heel dicht bijeen. Maar dat je haat alleen kan voelen voor iemand die je goed kent lijkt me ook niet correct. Als iemand, om wie je heel veel geeft, jou op je hart trapt, dan ben je natuurlijk heel fel gekwetst doordat die persoon heel veel vertrouwen van je kreeg en doordat die dat te grabbel heeft gegooid... Maar er is nog een soort haat. Stel dat een persoon, om wie je heel veel geeft, wordt gekwetst door een derde persoon (of een groep personen), dan gaat je haat zeker uit naar die derde persoon (of die groep personen).
Neen. Dat kan enkel als je die derde kent. Als je die derde niet kent heb je geen gevoel van haat, maar een gevoel van ontzetting en van boosheid. En boosheid kan zeer zeker tot aggressie leiden.

Eer je iemand kan haten moet er sprake zijn van een lange periode van een redelijk intieme relatie in één of andere vorm met die persoon.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 23:12   #17
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Eer je iemand kan haten moet er sprake zijn van een lange periode van een redelijk intieme relatie in één of andere vorm met die persoon.
Is dat je eigen uitleg voor het woord haat of is dat degene van het woordenboek. Is haat geen synoniem voor een hevige afkeer, waarom kan ik geen hevige afkeer hebben van iemands daden en die persoon daarom haten?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 23:13   #18
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Neen. Dat kan enkel als je die derde kent. Als je die derde niet kent heb je geen gevoel van haat, maar een gevoel van ontzetting en van boosheid. En boosheid kan zeer zeker tot aggressie leiden.

Eer je iemand kan haten moet er sprake zijn van een lange periode van een redelijk intieme relatie in één of andere vorm met die persoon.
Stel dat je broer of je zus zou worden vermoord door een Moslim-fundamentalist... En je zou bloed beginnen te schreeuwen en te huilen... Zou je dan zeggen dat je geen haat voelt, gewoon omdat je die persoon niet persoonlijk kent !?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 23:17   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Angst zou meer resulteren in ontzag denk ik, maar dat kan wellicht ook tot haat leiden.
Ik vind dat het woord "haat" wel heel gemakkelijk gebruikt wordt, wat betekend het woord eigenlijk?
Haat en liefde liggen ook heel dicht bijeen. Maar dat je haat alleen kan voelen voor iemand die je goed kent lijkt me ook niet correct. Als iemand, om wie je heel veel geeft, jou op je hart trapt, dan ben je natuurlijk heel fel gekwetst doordat die persoon heel veel vertrouwen van je kreeg en doordat die dat te grabbel heeft gegooid... Maar er is nog een soort haat. Stel dat een persoon, om wie je heel veel geeft, wordt gekwetst door een derde persoon (of een groep personen), dan gaat je haat zeker uit naar die derde persoon (of die groep personen).
Ik geloof niet dat ik ooit al iets of iemand gehaat heb. Wel al ontgoocheld geweest, of een hekel gehad aan iets, boos geweest om iets, maar haat gaat veel dieper vind ik. Het kan natuurlijk ook aan mijn interpretatie van “haat “ liggen
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 23:21   #20
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Idem hier... ontgoocheld, gekwetst, ... genoeg. Maar gehaat, neen, ik denk niet dat ik iemand haat, of zou kunnen haten.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be