Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 3 maart 2007, 23:51   #81
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, gewoon een lichte heilsdronk. En -zonder egocentrisch te willen zijn- zichzelf mag men wel eens vergeten maar nooit voor altijd. Don't you ever forget it.

Ik zal het storten. U beslist maar wat u ermee doet. Veel armen zult u met die som niet kunnen gelukkig maken. Maar u doet maar.

Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2007 om 23:51.
system is offline  
Oud 3 maart 2007, 23:53   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Hèhè. Djimitri, laat je weten als hij gestort heeft? Zien we of system een man van z'n woord is
Ik vertrouw 'system' wat dat betreft wel, hoor.

't Is een Limburger, hé. "Die zijn zo".
djimi is offline  
Oud 3 maart 2007, 23:53   #83
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vertrouw 'system' wat dat betreft wel, hoor.

't Is een Limburger, hé. "Die zijn zo".
Zo is dat.
system is offline  
Oud 3 maart 2007, 23:54   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

'Grote Leiders' betekenen in de ontwikkeling van de menselijke soort zo goed als niks. Ze brengen zelden iets positiefs op gang, houden nauwelijks iets tegen, en van zodra ze hun eeuwige jachtvelden opzoeken haalt iedereen - op een paar 'onverbeterlijken' na - opgelucht adem : "Oef, van die zijn we ook alweer af!".

En dat geldt eigenlijk ook, en misschien nog méér, voor 'de volgelingen'.
djimi is offline  
Oud 4 maart 2007, 03:42   #85
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Geweld is een teken van zwakte. Als je het verbaal niet kan halen, dan bewerk je hem/haar maar met je vuisten om je "gelijk" te halen.

Moet je fier op zijn.
Jammer voor jou Kim; maar ik heb je zelden zulk een draak van een cliché weten te posten,. Een inhoudsloos cliché, daarenboven. Veel zaken gaan niet over "gelijk" of "ongelijk", maar over belangconflicten. Dan doen uiteindelijk de argumeneten er niet toe, maar wel de krachtsverhouding.
driewerf is offline  
Oud 4 maart 2007, 11:22   #86
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Jammer voor jou Kim; maar ik heb je zelden zulk een draak van een cliché weten te posten,. Een inhoudsloos cliché, daarenboven. Veel zaken gaan niet over "gelijk" of "ongelijk", maar over belangconflicten. Dan doen uiteindelijk de argumeneten er niet toe, maar wel de krachtsverhouding.
Wat niet wegneemt dat geweld nog steeds een teken van zwakte blijft.
Kim is offline  
Oud 4 maart 2007, 12:38   #87
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar heeft niks te maken met het gratuite "geweld om het geweld" van extreemrechtse vleesklakken.
Bij betogingen van arbeiders zoals mijnwerkers en mijnwerkers werd al wel eens op grote schaal puur vandalisme bedreven.
john bell hood is offline  
Oud 4 maart 2007, 12:41   #88
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Ben je vrij binnen een vijftal weken? Dan pak ik je mee (op jouw kosten natuurlijk) naar de evenaarsregio. Ik heb daar een nieuwe opdracht.
En ik ga geen woord zeggen daar ter plaatse. Geen onozele praat. Ik ga je gewoon wijzen waar je moet kijken.
Als je durft tenminste.

Benieuwd hoe je zal reageren op het eerste kind dat sterft.
Interessert mij absoluut niet .
john bell hood is offline  
Oud 4 maart 2007, 13:22   #89
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Interessert mij absoluut niet .
@kunstenaar: doe geen moeite

@john bell hood: je bent een hopeloos geval
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 4 maart 2007, 13:30   #90
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wat niet wegneemt dat geweld nog steeds een teken van zwakte blijft.
Vooral als je bijv. tegen het grootste leger ter wereld staat dat je land komt verkrachten.
StevenNr1 is offline  
Oud 4 maart 2007, 14:18   #91
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Vooral als je bijv. tegen het grootste leger ter wereld staat dat je land komt verkrachten.
Je vergelijkt appelen met peren.

Vind jij het normaal dat mensen in mekaar worden getimmerd terwijl ze affiches plakken in verkiezingstijd?

Of zelfs tijdens een betoging... is het nu echt zo moeilijk om op verbale manier je ding te doen (is van toepassing op extreem-links en rechts).

Laatst gewijzigd door Kim : 4 maart 2007 om 14:19.
Kim is offline  
Oud 4 maart 2007, 14:33   #92
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

U gebruikte het cliché, ik haal het onderuit, al vergelijk ik daarbij misschien appelen met peren in uw ogen
StevenNr1 is offline  
Oud 4 maart 2007, 14:41   #93
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
U gebruikte het cliché, ik haal het onderuit, al vergelijk ik daarbij misschien appelen met peren in uw ogen
U haalt helemaal niets onderuit. U stelt twee zaken op gelijke voet terwijl ze helemaal niet op gelijke voet staan.
Kim is offline  
Oud 4 maart 2007, 14:58   #94
lenco
Burger
 
lenco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 143
Standaard

Voorval staking: Politie <=> brandweer

twee partijen die niets tegen elkaar hebben of niets van elkaar nodig hebben
maar toch brak er geweld/aggresie uit tussen beide groepen.

Dus je voorvalletje van "verbaal niet kunnen halen" klopt niet volledig...
__________________
Vlaanderen wil in dezen afweer niet achterwege blijven. Vlaanderen wil medewerken om Europa te redden. Ook ons bestaan als volk staat op het spel. Vlamingen! -HOUZEE
lenco is offline  
Oud 4 maart 2007, 15:13   #95
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
U haalt helemaal niets onderuit. U stelt twee zaken op gelijke voet terwijl ze helemaal niet op gelijke voet staan.
U stelde dat geweld steeds van zwakte getuigt, ik sprak dat tegen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 maart 2007 om 15:14.
StevenNr1 is offline  
Oud 4 maart 2007, 15:24   #96
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
@kunstenaar: doe geen moeite
Ben ik ook niet van plan hoor.

Ik durf wedden dat hij het in zijn broek doet als hij met de echte gevolgen van geweld geconfronteerd wordt.
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline  
Oud 4 maart 2007, 15:48   #97
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ok, som mij 5 verwezenlijkingen op die tot een verandering hebben geleid op maatschappelijk of politiek vlak die zonder geweld zijn geïntroduceerd en die niet tot geweld hebben geleid.
1. Mohandas Ghandi, heeft de Onafhankelijkheid van India bekomen door burgerlijke ongehoorzaamheid te organiseren
2. Khan Abdul Ghaffar Khan deed hetzelfde voor Pakistan met zijn beweging "Khudai Khidmatgar"
3. de Witte Moeders in Argentinië hebben door te weigeren het verdwijnen van hun geliefden stil te houden uiteindelijk de militaire dictatuur doen vallen
4. César Estrada Chávez heeft in de USA zich ingezet voor Latino werknemers, richtte een vakbond op voor boerderijwerkers en heeft het nodige gedaan tegen lage lonen en het gebruik van pesticiden
5. Greenpeace, deze vereniging heeft tal van doelstellingen verwezenlijkt, en dit op geweldloze manier, zoals verbod op zeehondenjacht, verbod op walvisjacht, restricties op vivisectie... allemaal voor dierenwelzijn, maar wel degelijk met politieke en economische impact. Daarnaast protesteren ze tegen kernwapens, overbevissing, ontbossing...

Je kunt niet ontkennen dat deze mensen en organisaties een grote invloed hebben gehad op het politieke en economische leven in hun landen, en dit zonder geweld te gebruiken. Helaas hebben hun tegenstanders vaak wel geweld tegen die acties gebruikt.

Een fictief voorbeeld is dan nog het oud-Griekse toneelstuk "Lysistrata" van Aristophanes waarbij vrouwen van 2 stadsstaten hun sexuele gunsten aan hun echtgenoten ontzegden tot die hun oorlog opgaven. Vorig jaar nog hielden echtgenotes en vriendinnen van gangsters in Colombia een sex-staking om het geweld van hun mannen te stoppen. (http://www.guardian.co.uk/colombia/s...871113,00.html) En in de zomer van 2001 weigerden de dames van Sirt in Turkije hun mannen nog ten gunste te zijn zolang ze de waterleiding niet herstelden. (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1491513.stm)
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline  
Oud 4 maart 2007, 16:00   #98
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik dacht dat het over zinloos geweld ging. En daar heeft 'extreem rechts' geen monopolie op.

De antwoorden van de heer Schoofs lijken mij trouwens gespeend van de hypocrisie die bij links hoogtij viert.
Inderdaad, hypocriete en domme vraag. Bedoeling?
Het geweld van straatbendes, links-rechts-midden? Hoe staat links daar tegenover? O ja, ze hebben een slechte jeugd gehad...
andev is offline  
Oud 6 maart 2007, 19:04   #99
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Er staat een fout in de tekst van de openingsposter :

Het slaan van linkse studenten (of andere linksen) is namelijk geen voorbeeld van zinloos geweld maar wel van zinvol geweld én van voorbeeldig gedrag.
PAJOT is offline  
Oud 6 maart 2007, 22:31   #100
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Dat is BS!
Wat het clubje van linkse en rechtse extremisten nooit schijnt te beseffen is dat hun zogezegd studentikoos uitvechten van meningsverschillen juust niks veranderd.

Beroepshalve kom ik net in die gebieden waar men de maatschappij wil(de) veranderen via geweld. Ik help er de stront opkuisen die de extremisten achterlaten. Verminkte kinderen, verkrachte vrouwen en dooie venten.

En noch in de Balkan, noch in Afrika, noch in het Midden-Oosten heb ik ooit enige wezenlijke verandering gezien op maatschappelijk of politiek vlak die enige meerwaarde bood voor het volk. Het enige wat ik zie is dat het de gewone mensen zijn die zwaar lijden, wiens huizen verwoest worden, wiens economie kapot gemaakt wordt, enzovoort ...

Er is voor alle duidelijkheid geen enkel verschil tussen de wandaden van extreem linkse of rechtse regimes. Verminkingen (lichamelijk en geestelijk) zijn even smerig als ze door links of rechts of door de gevechten die tussen beide extremen veroorzaakt worden.

En het scenario is altijd het zelfde. Men maakt een deel van de bevolking - meestal de meest kwetsbaren - zot genoeg om op de anderen te gaan inkloppen. Men ontmenselijkt de tegenstrever (aapjes van het VB!), men demoniseert de tegenstrever (extreem links over het VB), men zoekt een minderheid om die te overladen met alle zonden van Egypte (migrantenstandpunt) en men probeert de positieve en emanciperende krachten in een samenleving (verenigingsleven, vakbonden, cultuurbeleving, ...) kapot te maken omdat het net zij zijn die mensen kritisch leren omgaan met informatie. Niet te vergeten dat de eerste slachtoffers intellectuelen en kunstenaars zijn (voorbeelden te over: Pol Pot, Hitler, ... ).

Blijf gerust op mekaars kop kloppen in de studentensteden.
Maar besef dat klein links net klein is en extreem rechts tegen een plafond aanloopt omdat de meerderheid van de bevolking in ons land verstandig genoeg is om de effecten van al dat extremisme in te schatten.

Hola, we hebben mekaar nooit de kop ingeklopt. Omdat studenten vaak zeer radicaal zijn, vallen er al eens klappen tussen de dragers van totaal tegengestelde ideeën.

Of nog: op het feest ter ere van Sint-Barbara (!) werd er door de mijnwerkers in mijn regio geregeld ook een potje geknokt. De wereld is er niet door vergaan, en mijn geliefde stad Beringen evenmin...

Het geweld dat u moet aanschouwen is echter helaas van een heel andere en zeer extreme orde. Ik respecteer uw keuze om in moeilijke omstandigheden te gaan werken tegen zoveel menselijk leed. Vlaanderen zendt zijn zonen uit, en daar zijn we fier op en buigen we tegelijkertijd bescheiden het hoofd voor.
Bert Schoofs is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be