Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2023, 06:54   #1
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard Central Bank Digital Currency

Ik post dit onderwerp in “binnenland” hoewel kan beoordeeld worden dat het een economisch onderwerp is.
Echter, hoe wij ons dagdagelijks leven betalen, en dus bepalen, overstijgt het loutere onderwerp economie uiteraard.

In dit vrij toegankelijk artikel op doorbraak wordt een goede aanzet tot diepgaandere discussie gegeven.

Finaal betekent cbdc de mogelijkheid van een centrale bank om minstens mede-eigenaar te worden, eerst in mindere mate, maar zonder bovengrens in meerdere mate, van uw geld.

The stuff of nightmares…

https://m.doorbraak.be/de-digitale-e...die-cbdc-heet/
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:00   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

VLexit en liefst zo rap mogelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:07   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dat is inderdaad bijzonder gevaarlijk.

Maar eigenlijk IS het al grotendeels het geval. Veruit het meeste geld is al gewoon digitaal, het is gewoon niet in een token systeem opgenomen op het niveau van de individuele gebruiker.

Het feit dat Trudeau al de niet-token gebaseerde rekeningen van truckers kon blokkeren, en dat wij nu hetzelfde doen met Russische bestanden wil zeggen dat het eigenlijk allang het geval is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2023 om 07:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:26   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.368
Standaard

Het begint met vrijwillig een deel van je spaargeld veilig stellen maar dreigt te eindigen met de totale controle over wat je met je geld doet. Dat is zoals zoveel taksen en belastingen zeer laag beginnen om uiteindelijk een kwart tot de helft van de waarde van een goed te bedragen.

De totale controle rukt overal op. De Vlaamse overheid wil bvb. van de intrede van statiegeld gebruik maken om elke individueel flesje of blikje aan de individuele koper te binden. Op die manier kan je zowel beboet worden als je je flesje niet correct weg smijt als wanneer je het per ongeluk verliest.

De EU begint hoe langer hoe meer de Chinese dictatoriale weg in te slaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:31   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het begint met vrijwillig een deel van je spaargeld veilig stellen maar dreigt te eindigen met de totale controle over wat je met je geld doet. Dat is zoals zoveel taksen en belastingen zeer laag beginnen om uiteindelijk een kwart tot de helft van de waarde van een goed te bedragen.

De totale controle rukt overal op. De Vlaamse overheid wil bvb. van de intrede van statiegeld gebruik maken om elke individueel flesje of blikje aan de individuele koper te binden. Op die manier kan je zowel beboet worden als je je flesje niet correct weg smijt als wanneer je het per ongeluk verliest.

De EU begint hoe langer hoe meer de Chinese dictatoriale weg in te slaan.
Dan ga ik zeker al mijn frisdrank in holland kopen, al kost mij dat mijn statiegeld, alles is goed om de belze staat te kloten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:49   #6
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het begint met vrijwillig een deel van je spaargeld veilig stellen maar dreigt te eindigen met de totale controle over wat je met je geld doet. Dat is zoals zoveel taksen en belastingen zeer laag beginnen om uiteindelijk een kwart tot de helft van de waarde van een goed te bedragen.

De totale controle rukt overal op. De Vlaamse overheid wil bvb. van de intrede van statiegeld gebruik maken om elke individueel flesje of blikje aan de individuele koper te binden. Op die manier kan je zowel beboet worden als je je flesje niet correct weg smijt als wanneer je het per ongeluk verliest.

De EU begint hoe langer hoe meer de Chinese dictatoriale weg in te slaan.
Allen achter de EU in de strijd voor Oekraïne!!

Soit, het systeem zoals we het NU kennen, ook al is het reeds sterk aan banden gelegd, onder het mom van “de strijd tegen het terrorisme” geeft ons voor kleine transacties nog de mogelijkheid anoniem economisch te handelen.

De strijd tegen bijvoorbeeld de verhoging van de pensioenleeftijd valt compleet in het niets, als de overheid middels cbdc’s straks de mogelijkheid heeft uw economisch leven uur per uur te monitoren, te controleren, te sturen.

Alles begon met 9/11 en “the war on terror.”

Steeds maar hetzelfde draaiboek, en steeds tuint de bevolking erin….
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:50   #7
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan ga ik zeker al mijn frisdrank in holland kopen, al kost mij dat mijn statiegeld, alles is goed om de belze staat te kloten.
Pas als de eerste boetes in de bus vallen, zal het klootjesvolk beseffen dat het te laat is.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 07:51   #8
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is inderdaad bijzonder gevaarlijk.

Maar eigenlijk IS het al grotendeels het geval. Veruit het meeste geld is al gewoon digitaal, het is gewoon niet in een token systeem opgenomen op het niveau van de individuele gebruiker.

Het feit dat Trudeau al de niet-token gebaseerde rekeningen van truckers kon blokkeren, en dat wij nu hetzelfde doen met Russische bestanden wil zeggen dat het eigenlijk allang het geval is.
If you can’t hold it, you don’t own it.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 08:24   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Allen achter de EU in de strijd voor Oekraïne!!

Soit, het systeem zoals we het NU kennen, ook al is het reeds sterk aan banden gelegd, onder het mom van “de strijd tegen het terrorisme” geeft ons voor kleine transacties nog de mogelijkheid anoniem economisch te handelen.

De strijd tegen bijvoorbeeld de verhoging van de pensioenleeftijd valt compleet in het niets, als de overheid middels cbdc’s straks de mogelijkheid heeft uw economisch leven uur per uur te monitoren, te controleren, te sturen.

Alles begon met 9/11 en “the war on terror.”

Steeds maar hetzelfde draaiboek, en steeds tuint de bevolking erin….
Wat heeft dit met Oekraïne te maken ? Alsof Rusland niet op de digitale roebel zou springen om de bevolking te controleren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 08:25   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De EU begint hoe langer hoe meer de Chinese dictatoriale weg in te slaan.
Het is een universele evolutie van het concept "overheid". Zelfs de USA, met een betonnen grondwet, krijgt hoe langer hoe meer totalitaire trekken.

China is er de culminatie van.

Er is daar maar 1 oplossing voor: geregeld lantaarnpalen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 10:50   #11
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat heeft dit met Oekraïne te maken ? Alsof Rusland niet op de digitale roebel zou springen om de bevolking te controleren.
Er zijn er zelfs die zeggen dat de oorlog in Oekraïne allemaal "smoke and mirrors" is om de "great reset" ten uitvoer te brengen.

Ik consulteer deze website voor véél "russisch-kritische-info-van-een-rus" en laat het daar nu intensief over de digitale roebel en de vax-dwang gaan!

https://edwardslavsquat.substack.com/

Dus het heeft misschien ALLES met "slava Ukraina" te maken, om het klootjesvolk "off balance" te houden....
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 maart 2023 om 10:51.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 10:53   #12
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een universele evolutie van het concept "overheid". Zelfs de USA, met een betonnen grondwet, krijgt hoe langer hoe meer totalitaire trekken.

China is er de culminatie van.

Er is daar maar 1 oplossing voor: geregeld lantaarnpalen.
absolute vrijheid van meningsuiting. de tegenstanders zijn de totalitairen. vrij eenvoudig te herkennen hoor.
Hun "petit frase" is; "de vrijheid op meningsuiting is niet absoluut."
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 21:52   #13
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

En hopla, het onderwerp wordt weggestoken in een zelden gefrequenteerd thema-forum.
Want ja, onze portemonnaie is geen binnenlandse aangelegenheid he, maar sjoemelende parlementairen, en gezever en gezaag over “de politiek,” ja, daar moeten we het over hebben.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 09:36   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn er zelfs die zeggen dat de oorlog in Oekraïne allemaal "smoke and mirrors" is om de "great reset" ten uitvoer te brengen.

Ik consulteer deze website voor véél "russisch-kritische-info-van-een-rus" en laat het daar nu intensief over de digitale roebel en de vax-dwang gaan!

https://edwardslavsquat.substack.com/

Dus het heeft misschien ALLES met "slava Ukraina" te maken, om het klootjesvolk "off balance" te houden....
En dat allemaal met medewerking en medeweten van Rusland?

Het is immers Rusland dat is binnengevallen hé. Als het aan ons had gelegen, werd er daar nu niet gevochten met de Russen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 maart 2023 om 09:36.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 09:53   #15
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

De cbdc zal er met alle mogelijke middelen doorgeduwd worden.
En dan is iedere burger gewoon een slaaf, die enkel nog mag doen wat de overheid bepaalt. Het virtueel geld zal dan ook een houdbaarheidsdatum krijgen. Niet op tijd uitgegeven, geld kwijt!
Dit, gekoppeld aan de Europese digitale ID, is een pure nachtmerrie!
We moeten ons daar met alle geweld (ja, ook fysiek) tegen verzetten! Eens ingevoerd is er geen weg meer terug. Tenzij totale burgeroorlog.
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 09:58   #16
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Allen achter de EU in de strijd voor Oekraïne!!

Soit, het systeem zoals we het NU kennen, ook al is het reeds sterk aan banden gelegd, onder het mom van “de strijd tegen het terrorisme” geeft ons voor kleine transacties nog de mogelijkheid anoniem economisch te handelen.

De strijd tegen bijvoorbeeld de verhoging van de pensioenleeftijd valt compleet in het niets, als de overheid middels cbdc’s straks de mogelijkheid heeft uw economisch leven uur per uur te monitoren, te controleren, te sturen.

Alles begon met 9/11 en “the war on terror.”

Steeds maar hetzelfde draaiboek, en steeds tuint de bevolking erin….
Ongelooflijk, hé? Het klootjesvolk leert het maar niet....en het is nochtans niet zo moeilijk want zelfs een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen....blijkbaar is het klootjesvolk nog dommer dan nen ezel want ze trappen keer op keer in dezelfde val.

Zolang ze zich laten vangen dat de politiek/staat het goed met ze voorheeft en de valse voorwendselen blijven geloven, blijven ze in hun eigen vel snijden, vrijwillig dan ook nog.
Ze geven graag hun privacy en vrijheid op in ruil voor staatscontrole en dictatuur.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 15:34   #17
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En dat allemaal met medewerking en medeweten van Rusland?

Het is immers Rusland dat is binnengevallen hé. Als het aan ons had gelegen, werd er daar nu niet gevochten met de Russen.
Als wapenhandelaar moet ge toch strijdende partijen hebben. En die strijdende partijen hebben geld nodig om wapens te kopen of te maken.

Dus, op het niveau van "strijdende partijen + 1" zitten de financiers en de wapenhandelaars gewoon aan dezelfde, ronde, tafel.

Ze laten "ons" over de grond rollen van "haat voor de andere" en worden intussen nog wat slapender rijker.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 15:35   #18
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
De cbdc zal er met alle mogelijke middelen doorgeduwd worden.
En dan is iedere burger gewoon een slaaf, die enkel nog mag doen wat de overheid bepaalt. Het virtueel geld zal dan ook een houdbaarheidsdatum krijgen. Niet op tijd uitgegeven, geld kwijt!
Dit, gekoppeld aan de Europese digitale ID, is een pure nachtmerrie!
We moeten ons daar met alle geweld (ja, ook fysiek) tegen verzetten! Eens ingevoerd is er geen weg meer terug. Tenzij totale burgeroorlog.
Allemaal niet belangrijk. Het onderwerp wordt weggestoken in een welhaast ongelezen thema-forum.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 22:02   #19
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.703
Standaard

Je loon, dat de nazi's dwingen naar bankrekening, als bankbiljetten afhalen.
En verdere stap, die van Atlas Shrugged.
Dat is de ondergang van nazi's: teveel mensen die tegen hun systematiek ingaan.
Het meest treffend voorbeeld daarvan vind ik WO1. Dat begon goed voor de nazi's, bevolkingen werd tegen elkaar opgeruid en wijsgemaakt dat modern wapentuig oorlog snel zou beslechten, en dat werd geloofd. Tot feit na feit die leugen onmiskenbaar maakte. De befehlvoerders van de betrokken overheden stortten 'hun' tot soldaar gerecruteerde / gedwongen burgers telkens opnieuw in aanvallen met massa's doden en 0 resultaat.
Na 4 jaar was de muiterij, en vooral het verzet "thuis" in Duitsland zelf, zodanig toegenomen dat het regime eindelijk eieren voor haar geld koos.
Gewoon teveel mensen die niet meer in hun pas willen marsjeren.
Uiteindelijk is overheid, elke nazi organisatie, afhankelijk van hoe het mensen voor haar kar kan spannen. Zonder volk dat hun vuile werkskes voor hen opknapt, zijn ze niks. Daar stopt het. Dat was ook wat schrijfster Ayn Rand verhaalde in Atlas Shrugged. Die reus die de wereld draagt, symbool voor de arbeitende mens, als die niet meer arbeit ten dienste van het nazi systeem, dan is dat systeem over en uit. Gewoon teveel tegelijk. Nazi's kunnen tegenstand maar 1 voor 1 aan, want zijn altijd verre minderheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2023, 08:32   #20
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.703
Standaard

https://www.dnb.nl/en/statistical-ne...unt-in-assets/
Merk op hoe de nazi-bank van NL inflatie en rente stijgingen als oorzaken van dit en dat aanwijzen, terwijl zijzelf inflatie en rente forceerden.
Dat centrale planners gehuichel weeral. Ze doen hun broek uit zodat ze in hun onderbroek staan en dan zeggen ze omdat we in onze onderbroek staan...

Daar sie:
https://www.dnb.nl/en/statistical-ne...und-positions/
Foto van de nazi's die speechen:
https://www.dnb.nl/media/30fk5w1i/pe...40517255200000

Eronder foto van 't volk dewelks geld ze ontwaardden:
https://www.dnb.nl/media/gfudrtaz/an...21679018900000

De laatsten betalen nu de helft meer voor een brood dan voor de lockdowns en boycots van de eersten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 1 april 2023 om 08:47.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be