Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2022, 18:56   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.527
Standaard Vindt u het niet hypocriet dat net Weyts (studie 9 jaar) de eeuwige student verbiedt

Ik alvast wel.
Al ben ik grote voorstander van de nu goedgekeurde knip.
Iedereen verdient een tweede kans….maar het eindeloos blijven proberen kost niet alleen veel gemeenschapsgeld, het devalueert ook de waarde van de diploma’s

https://www.hln.be/binnenland/is-dit...wijs~a3298b2b/
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 19:02   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Privatiseer het onderwijs, en het kost alleen de studenten en/of hun ouders geld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 19:03   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik alvast wel.
Al ben ik grote voorstander van de nu goedgekeurde knip.
Iedereen verdient een tweede kans….maar het eindeloos blijven proberen kost niet alleen veel gemeenschapsgeld, het devalueert ook de waarde van de diploma’s

https://www.hln.be/binnenland/is-dit...wijs~a3298b2b/
Mee eens.

Het huidige systeem institutionaliseert gewoon teveel dat je eindeloos alles kunt voor je uitschuiven. Oelewappers zoals Ben Weyts die 9 jaar deden (op kosten van de gemeenschap...) over een studie van 4 jaar zijn daar het resultaat van. 5 jaar extra lanterfanter en flierefluiter uithangen op kosten van de gemeenschap is sociale diefstal.

De ironie is dat de Vlaamse kampioen van het eeuwig-student-zijn Ben Weyts dit nu gaat reguleren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 19:05   #4
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.696
Standaard

Oei. Dat wordt zweten voor de studenten.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 19:17   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mee eens.

Het huidige systeem institutionaliseert gewoon teveel dat je eindeloos alles kunt voor je uitschuiven. Oelewappers zoals Ben Weyts die 9 jaar deden (op kosten van de gemeenschap...) over een studie van 4 jaar zijn daar het resultaat van. 5 jaar extra lanterfanter en flierefluiter uithangen op kosten van de gemeenschap is sociale diefstal.

De ironie is dat de Vlaamse kampioen van het eeuwig-student-zijn Ben Weyts dit nu gaat reguleren.
Ervaringsdeskundige nietwaar.

En het is een politicus. U kent mijn mening daarover.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 juni 2022 om 19:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 19:21   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik alvast wel.
Al ben ik grote voorstander van de nu goedgekeurde knip.
Iedereen verdient een tweede kans….maar het eindeloos blijven proberen kost niet alleen veel gemeenschapsgeld, het devalueert ook de waarde van de diploma’s

https://www.hln.be/binnenland/is-dit...wijs~a3298b2b/
Ik betwijfel of het veel aan het slaagpercentage gaat wijzigen. De deliberatiecriteria zullen aangepast worden. Nu was het simpel: voor een vak veel te weinig, delibereren en meepakken. Nu gaat men voor dat vak ook al dan niet delibereren.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 20:40   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.506
Standaard

Ben Weyts gaat afstand doen van zijn diploma.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 21:31   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ik vermoed dat Ben Weyts goed weet van in zijn tijd, dat als het langs de gemakkelijke kant ook kan, men het dan ook zo probeert.

Hoe dan ook, was er in de tijd van Ben Weyts nog niet zo'n soepel systeem van vakken meenemen. Het was eer van "aan de prof vragen voor een vrijstellen, maar meer kans om heel het jaar in zijn geheel te herdoen".
Ik vermoed dat die soepelheid ingevoerd is geweest door .... sossen-ministers van onderwijs, nl. Smet en de Geldverbrander.

Nog vroeger dan Weyts situeerde zich uw dienaar. Papierke behaald aan de "RUG" zonder ooit één herexamen. Maar ik wist dat ik 0,0 procent kans had om een jaar te mogen bissen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 21:37   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat Ben Weyts goed weet van in zijn tijd, dat als het langs de gemakkelijke kant ook kan, men het dan ook zo probeert.

Hoe dan ook, was er in de tijd van Ben Weyts nog niet zo'n soepel systeem van vakken meenemen. Het was eer van "aan de prof vragen voor een vrijstellen, maar meer kans om heel het jaar in zijn geheel te herdoen".
Ik vermoed dat die soepelheid ingevoerd is geweest door .... sossen-ministers van onderwijs, nl. Smet en de Geldverbrander.

Nog vroeger dan Weyts situeerde zich uw dienaar. Papierke behaald aan de "RUG" zonder ooit één herexamen. Maar ik wist dat ik 0,0 procent kans had om een jaar te mogen bissen.
Het is nu wel anders Schoof. Er zijn per univ strikte regels vastgesteld: zoveel % globaal en zoveel buizen en zware buizen apart.
Die overdracht was om te vermijden dat een zware buis automatisch tweede zit of overdoen betekende.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 21:38   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.406
Standaard

binnenkort delen ze de diplomas nog gratis uit
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 21:46   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Nog vroeger dan Weyts situeerde zich uw dienaar. Papierke behaald aan de "RUG" zonder ooit één herexamen. Maar ik wist dat ik 0,0 procent kans had om een jaar te mogen bissen.
Een bissen is niet slecht. Niet zelden begrijpt men dan de leerstof een pak beter.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 21:49   #12
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.336
Standaard

De enige taak die Ben Weyts zich zelf zou moeten opleggen, is het prangend gebrek aan leraren op te vangen. Hallo Weyts????
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 21:57   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mee eens.

Het huidige systeem institutionaliseert gewoon teveel dat je eindeloos alles kunt voor je uitschuiven. Oelewappers zoals Ben Weyts die 9 jaar deden (op kosten van de gemeenschap...) over een studie van 4 jaar zijn daar het resultaat van. 5 jaar extra lanterfanter en flierefluiter uithangen op kosten van de gemeenschap is sociale diefstal.

De ironie is dat de Vlaamse kampioen van het eeuwig-student-zijn Ben Weyts dit nu gaat reguleren.
Misschien waren Weyts zijn ouders stevig gefortuneerd zodanig dat het niet op jaartje aankwam. We hebben tijdens onze studietijd allemaal wel dergelijke gevallen gekend. Maar wij hebben daar toch geen kritiek op te geven dacht ik.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 22:06   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik alvast wel.
Al ben ik grote voorstander van de nu goedgekeurde knip.
Iedereen verdient een tweede kans….maar het eindeloos blijven proberen kost niet alleen veel gemeenschapsgeld, het devalueert ook de waarde van de diploma’s

https://www.hln.be/binnenland/is-dit...wijs~a3298b2b/
in onzen tijd, van het eerste jaar niet door opnieuw of iets anders doen.

Al die zever van vakken meepakken etc.... eigenlijk zijt ge niet geschikt of niet goed genoeg, maar ge moogt gewoon verder prutsen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 22:07   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Misschien waren Weyts zijn ouders stevig gefortuneerd zodanig dat het niet op jaartje aankwam. We hebben tijdens onze studietijd allemaal wel dergelijke gevallen gekend. Maar wij hebben daar toch geen kritiek op te geven dacht ik.
9 jaar doen over een studie van vier jaar is nu niet meer mogelijk dacht ik. Het gaat over gevallen waar ze een buisvak meenemen tot in het laatste jaar en daar het Zwaard van Damocles krijgen.
Naar verluidt typisch gamma studenten met vakken zoals Statistiek.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 22:08   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
binnenkort delen ze de diplomas nog gratis uit
Bij 3 potten confituur, koppelverkoop ne master gratis.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 22:10   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
9 jaar doen over een studie van vier jaar is nu niet meer mogelijk dacht ik. Het gaat over gevallen waar ze een buisvak meenemen tot in het laatste jaar en daar het Zwaard van Damocles krijgen.
Naar verluidt typisch gamma studenten met vakken zoals Statistiek.
Waar statistiek in het zicht van "onderzoek" dan toch wel een vrij belangrijk gegeven is, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 22:14   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waar statistiek in het zicht van "onderzoek" dan toch wel een vrij belangrijk gegeven is, ...
Uiteraard is dat voor die studierichtingen belangrijk. Maar het wordt/werd daar dan blijkbaar niet als essentieel bestempeld en ‘overgedragen’.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2022, 22:15   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard is dat voor die studierichtingen belangrijk. Maar het wordt/werd daar dan blijkbaar niet als essentieel bestempeld en ‘overgedragen’.
Dat zie je natuurlijk ook ik het resultaat of het soort "wetenschappers" dat daar afgeleverd wordt...

logen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 07:06   #20
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
in onzen tijd, van het eerste jaar niet door opnieuw of iets anders doen.

Al die zever van vakken meepakken etc.... eigenlijk zijt ge niet geschikt of niet goed genoeg, maar ge moogt gewoon verder prutsen, ...
Voila...!
Daar is niets aan toe te voegen
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be