Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2016, 18:15   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.461
Standaard Francken niet in beroep tegen vrijlating ‘zwembadverdachte’ Koksijde

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De 23-jarige Iraakse asielzoeker die na het ‘zwembadincident’ in Koksijde overgebracht werd naar een gesloten asielcentrum, zal vrijgelaten worden. Eerder besliste de raadkamer van Veurne daartoe, en nu blijkt dat ook staatssecretaris Theo Francken (N-VA) niet tegen die beslissing in beroep gaat.
Citaat:
De Iraakse asielzoeker die ervan verdacht wordt vorige week een meisje te hebben vastgegrepen in het zwembad van Koksijde, moet worden vrijgelaten uit het gesloten centrum waarin hij sindsdien vastzit.
Dus dat gaat al een beetje in de richting van, DAT MEISJE LIEGT!

Is het met veel andere zaken nu nog steeds niet duidelijk dat dat volkje met hun vuile poten nergens kan afblijven?

Ga meevechten in uw eigen land inplaats van in de EU de boel op stelten te komen zetten en leukweg wat verkrachtertje te spelen.

En ik ga daar nu eens héél duidelijk over zijn: Wij willen die hier NIET!

Maar wat heeft de autochtone bevolking nog te zeggen, buiten niets?

Ze zien het met lede ogen aan ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2016 om 18:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 18:42   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...
Dus dat gaat al een beetje in de richting van, DAT MEISJE LIEGT!
...
Heb jij in de krant het artikel gelezen waar de papa van het meisje zijn visie van de feiten weergeeft ?

Wel, ik zal je eens wat zeggen: ik ben redelijk streng in mijn opvattingen tegenover misdragingen van eenderwie; en redelijk streng voor economische vluchtelingen die in Turlijke misschien wel vluchtten voor de oorlog ...

maar iemand vast zetten op basis van een misbegrepen beschuldiging, nadat uit het onderzoek het een en het ander duidelijk geworden is in het voordeel van de vermoede dader, behoort niet tot mijn opvattingen.

En wie op die wijze wel pro straatjustitie is, die mag van mij met zijn klikken en zijn klakken naar het Vlaams Belang gestuurd worden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 20:07   #3
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij in de krant het artikel gelezen waar de papa van het meisje zijn visie van de feiten weergeeft ?

Wel, ik zal je eens wat zeggen: ik ben redelijk streng in mijn opvattingen tegenover misdragingen van eenderwie; en redelijk streng voor economische vluchtelingen die in Turlijke misschien wel vluchtten voor de oorlog ...

maar iemand vast zetten op basis van een misbegrepen beschuldiging, nadat uit het onderzoek het een en het ander duidelijk geworden is in het voordeel van de vermoede dader, behoort niet tot mijn opvattingen.

En wie op die wijze wel pro straatjustitie is, die mag van mij met zijn klikken en zijn klakken naar het Vlaams Belang gestuurd worden.

.

"maar iemand vast zetten op basis van een misbegrepen beschuldiging, nadat uit het onderzoek het een en het ander duidelijk geworden is in het voordeel van de vermoede dader, behoort niet tot mijn opvattingen."

Schoofje, nochtans heeft staatssecretaris Theo Francken zich aan die rechtsregels vergrepen.

De 23-jarige Irakees die een 10-jarig meisje zou hebben betast in het zwembad van Koksijde, is naar een gesloten centrum gebracht. Dat is gebeurd op bevel van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). Het parket had de man vrijgelaten zonder voorwaarden, maar Francken heeft hem ter beschikking gesteld van de regering, waardoor hij kan worden opgesloten in een gesloten centrum.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...eren/1.2554934

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 3 februari 2016 om 20:08.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 21:49   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
...
Schoofje, nochtans heeft staatssecretaris Theo Francken zich aan die rechtsregels vergrepen.
...
Heb jij het opiniestuk in De Standaard gelezen, waarvan de titel zo ongeveer klonk als:
Francken neemt het recht in eigen handen, maar hij mag dat wettelijk ...

Wel, samengevat: het staat al zeer lang in de b. wetgeving welke administratieve aanhoudingen en opsluitingen de minister, bevoegd voor vreemdelingenzaken, mag bevelen.
Dat betekent: het staat in de wet, dus het parlement heeft dat gestemd.
En dat betekent ook: sedert het gestemd werd, is er geen alternatieve meerderheid geweest die dat geschrapt heeft. Zelfs niet onder Di Rupo.

Wel, wat wilt gij dan ? Zijt gij democraat of zijt ge het niet ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 08:31   #5
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij het opiniestuk in De Standaard gelezen, waarvan de titel zo ongeveer klonk als:
Francken neemt het recht in eigen handen, maar hij mag dat wettelijk ...

Wel, samengevat: het staat al zeer lang in de b. wetgeving welke administratieve aanhoudingen en opsluitingen de minister, bevoegd voor vreemdelingenzaken, mag bevelen.
Dat betekent: het staat in de wet, dus het parlement heeft dat gestemd.
En dat betekent ook: sedert het gestemd werd, is er geen alternatieve meerderheid geweest die dat geschrapt heeft. Zelfs niet onder Di Rupo.

Wel, wat wilt gij dan ? Zijt gij democraat of zijt ge het niet ?

.
Maar in die wet staat wel heel DUIDELIJK: als de betrokken persoon een gevaar is voor de samenleving, wat met deze NIET het geval was.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 08:33   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Francken, misschien lees je dit, ik hoop van harte dat het volgende slachtoffer van uw importcrapuul uw dochter of uw vrouw is. Van harte.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 08:45   #7
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Die zitten in een ivoren toren he.
Iedere burgemeester van zijn stad zou het OV moeten gebruiken en het goede voorbeeld geven. En vooral veel de metro aan het Astrid nemen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 08:59   #8
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Francken, misschien lees je dit, ik hoop van harte dat het volgende slachtoffer van uw importcrapuul uw dochter of uw vrouw is. Van harte.
Harde woorden voor de man waarmee je hoopt een onafhankelijk Vlaanderen op poten te zetten
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:07   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Harde woorden voor de man waarmee je hoopt een onafhankelijk Vlaanderen op poten te zetten
Het onafhankelijk vlaanderen (met kleine v) is absoluut mijn zorg niet, daar vergis je u schromelijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:10   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Die onafhankelijkheid is afleiding ja.

Vluchtelingen zijn prioriteit. Met 3 miljard kan je wel een luxe kamp tegen de grens bouwen zeker? Waarom moeten zij persé met ons geïntegreerd worden? Niemand wilt dit.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:13   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die onafhankelijkheid is afleiding ja.

Vluchtelingen zijn prioriteit. Met 3 miljard kan je wel een luxe kamp tegen de grens bouwen zeker? Waarom moeten zij persé met ons geïntegreerd worden? Niemand wilt dit.
Inderdaad, wij willen dat niet en zij al evenmin. Behalve wat links zogenaamd progressief uitschot die er zijn of haar zure boterham aan verdient wil niemand dit.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:17   #12
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het onafhankelijk vlaanderen (met kleine v) is absoluut mijn zorg niet, daar vergis je u schromelijk.
Welk ander principe is er dan in Vlaanderen nog voorhanden dat jou stem waardig is ?
Want 2014 is en was heel DUIDELIJK voor de Vlaamse politieke partijen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:17   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar in die wet staat wel heel DUIDELIJK: als de betrokken persoon een gevaar is voor de samenleving, wat met deze NIET het geval was.
Dan moet gij mij daar eens een fatsoenlijke link van geven, want dat heb ik niet gelezen in dat artikel.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:18   #14
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, wij willen dat niet en zij al evenmin. Behalve wat links zogenaamd progressief uitschot die er zijn of haar zure boterham aan verdient wil niemand dit.
Maar......links heeft NIETS te vertellen in de Vlaamse en federale regeringen, dus rest mij de vraag: zijn jullie aan het flippen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:23   #15
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan moet gij mij daar eens een fatsoenlijke link van geven, want dat heb ik niet gelezen in dat artikel.

.
Daarvoor moet je ook kunnen en vooral WILLEN lezen schoofje.

Wat doet sheriff Francken: hij kondigt aan, nota bene op een nieuwjaarsreceptie, dat hij de man laat oppakken en in een gesloten instelling stopt. Het gerecht laat de man vrij. Francken sluit hem op? Kan dat, mag dat in een rechtsstaat? Francken stelt hem ter beschikking van de regering. Dat kan op basis van de Verblijfswet van 15 december 1980 ‘indien de Staatssecretaris het nodig acht voor de handhaving van de openbare orde of de veiligheid van het land en in uitzonderlijke omstandigheden’.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:23   #16
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, wij willen dat niet en zij al evenmin. Behalve wat links zogenaamd progressief uitschot die er zijn of haar zure boterham aan verdient wil niemand dit.
Links? Rechts praat over integratie en geeft ze cursussen hoe met vrouwen omgaan.
Naïever kan niet! Een groter verraad hebben wij in de geschiedenis nog niet gekend. En wie is er aan de macht?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:24   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar......links heeft NIETS te vertellen in de Vlaamse en federale regeringen, dus rest mij de vraag: zijn jullie aan het flippen ?
Er zit geen enkele partij in geen enkele regering die de het label rechts waardig is.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:25   #18
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er zit geen enkele partij in geen enkele regering die de het label rechts waardig is.
Wat is de betekenis van RECHTS dan voor jou ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:28   #19
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Francken, misschien lees je dit, ik hoop van harte dat het volgende slachtoffer van uw importcrapuul uw dochter of uw vrouw is. Van harte.
Feitelijk moet ge u geen hartziekte aanmaken laat ze maar doen "wie niet horen wil zal moeten voelen" ze moeten het dan maar weten ... we gaan nog wel lachen .... met die sukkels die denken dat ze alles onder controle hebben gelijk ne schoolmeester uit de jaren 1950
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:33   #20
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Feitelijk moet ge u geen hartziekte aanmaken laat ze maar doen "wie niet horen wil zal moeten voelen" ze moeten het dan maar weten ... we gaan nog wel lachen .... met die sukkels die denken dat ze alles onder controle hebben gelijk ne schoolmeester uit de jaren 1950
Hoeveel van de 32% Vlamingen zou het opnieuw overwegen voor een "zwarte zondag" ?
En.....welke populist gaat hiervoor de Vlaamse harten veroveren ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be