Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2008, 11:07   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Een �* jour gehouden lijstje publiceren van de permanente bannelingen.

Ik vind, maar wie ben ik, dat moderatie de onblusbare nieuwsgierigheid van zijn forummers maar eens moet bevredigen door hier een �* jour gehouden lijstje te publiceren van de permanente bannelingen.
eno2 is offline  
Oud 31 oktober 2008, 12:16   #2
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik vind, maar wie ben ik, dat moderatie de onblusbare nieuwsgierigheid van zijn forummers maar eens moet bevredigen door hier een �* jour gehouden lijstje te publiceren van de permanente bannelingen.
je kan natuurlijk zelf een topic starten en daarin die lijst bijhouden ...
Jedd is offline  
Oud 31 oktober 2008, 12:22   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

met welk nut? wat gaat dat bijbrengen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 31 oktober 2008, 12:33   #4
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

als je erin de reden voor bannen bijzet ?
een patroon.

met afschrikkend effect, aangezien iedereen dan weet waarmee hij/zij zichzelf een ban aansmeert.

zoiets kan zelfs het niveau van het forum ten goede komen.
Jedd is offline  
Oud 31 oktober 2008, 12:57   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Voor sommigen hier is dit forum blijkbaar echt 'larger-than-life'...
Zwartengeel is offline  
Oud 31 oktober 2008, 14:45   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor sommigen hier is dit forum blijkbaar echt 'larger-than-life'...
De inquisitie is terug zeker?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 31 oktober 2008, 15:32   #7
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik vind, maar wie ben ik, dat moderatie de onblusbare nieuwsgierigheid van zijn forummers maar eens moet bevredigen door hier een �* jour gehouden lijstje te publiceren van de permanente bannelingen.
Veto!
__________________
From_Vlaanderen is offline  
Oud 31 oktober 2008, 19:33   #8
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Ik ben geïnteresseerd om tenminste statistieken te zien over het aantal bannelingen.
Ook zou ik eens willen weten, hoe dikwijls de rode driehoek gebruikt wordt, hoe dikwijls wordt er gevolg aan gegeven en met welke reden.
artisjok is offline  
Oud 1 november 2008, 11:52   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor sommigen hier is dit forum blijkbaar echt 'larger-than-life'...
Bedankt om me terug aan de Backstreet Boys te doen denken
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 1 november 2008, 11:59   #10
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bedankt om me terug aan de Backstreet Boys te doen denken
Wie?
Zwartengeel is offline  
Oud 2 november 2008, 17:36   #11
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Er is in het verleden reeds geëxperimenteerd met een draad waarin aan de moderatie kon gevraagd worden waarom iemand geband werd. Dit leidde, ondanks de duidelijke oproep van de moderatie om in de draad niet te discussiëren, steeds opnieuw tot dezelfde discussies over bans. Aangezien het voor ons onmogelijk is om hierover te discussiëren zonder onnoemelijk veel tijd te verliezen die we liever in het modereren steken, en we in zo'n discussie steeds beperkt zijn doordat we zo weining mogelijk interne informatie willen vrijgeven, is deze draad gesloten. Het heeft namelijk geen zin om zaken van dit forum te knippen om ze nadien zelf weer te herhalen op het forum. Het gevolg is dat de moderatie bant op basis van informatie die de rest van het forum niet heeft, wat discussies zinloos maakt. We kunnen wel meedelen welke berisping iemand gekregen heeft maar dat leidt enkel tot meer nieuwsgierigheid over de gewraakte passages.

Kortom, die lijst komt er niet, die kans hebben jullie gekregen en collectief verprutst. Het banbeleid blijft iets tussen de moderatie en de gebande. De rest dient enkel de regels te kennen en te weten dat de moderatie actief deze regels toepast. De rest van de posters kan zich bezig houden met politiek inhoudelijke discussies. Hopelijk kunnen deze uw nieuwsgierigheid voldoende bevredigen.
tronca is offline  
Oud 2 november 2008, 17:43   #12
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Er is in het verleden reeds geëxperimenteerd met een draad waarin aan de moderatie kon gevraagd worden waarom iemand geband werd. Dit leidde, ondanks de duidelijke oproep van de moderatie om in de draad niet te discussiëren, steeds opnieuw tot dezelfde discussies over bans. Aangezien het voor ons onmogelijk is om hierover te discussiëren zonder onnoemelijk veel tijd te verliezen die we liever in het modereren steken, en we in zo'n discussie steeds beperkt zijn doordat we zo weining mogelijk interne informatie willen vrijgeven, is deze draad gesloten. Het heeft namelijk geen zin om zaken van dit forum te knippen om ze nadien zelf weer te herhalen op het forum. Het gevolg is dat de moderatie bant op basis van informatie die de rest van het forum niet heeft, wat discussies zinloos maakt. We kunnen wel meedelen welke berisping iemand gekregen heeft maar dat leidt enkel tot meer nieuwsgierigheid over de gewraakte passages.

Kortom, die lijst komt er niet, die kans hebben jullie gekregen en collectief verprutst. Het banbeleid blijft iets tussen de moderatie en de gebande. De rest dient enkel de regels te kennen en te weten dat de moderatie actief deze regels toepast. De rest van de posters kan zich bezig houden met politiek inhoudelijke discussies. Hopelijk kunnen deze uw nieuwsgierigheid voldoende bevredigen.
Kan er ook geen statistiekje vanaf?
Ik ben geïnteresseerd om tenminste statistieken te zien over het aantal bannelingen.
Ook zou ik eens willen weten, hoe dikwijls de rode driehoek gebruikt wordt, hoe dikwijls wordt er gevolg aan gegeven en met welke reden.
artisjok is offline  
Oud 2 november 2008, 17:55   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ziehier het belang van collectieve actie
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 2 november 2008, 18:04   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Er is in het verleden reeds geëxperimenteerd met een draad waarin aan de moderatie kon gevraagd worden waarom iemand geband werd. Dit leidde, ondanks de duidelijke oproep van de moderatie om in de draad niet te discussiëren, steeds opnieuw tot dezelfde discussies over bans. Aangezien het voor ons onmogelijk is om hierover te discussiëren zonder onnoemelijk veel tijd te verliezen die we liever in het modereren steken, en we in zo'n discussie steeds beperkt zijn doordat we zo weining mogelijk interne informatie willen vrijgeven, is deze draad gesloten. Het heeft namelijk geen zin om zaken van dit forum te knippen om ze nadien zelf weer te herhalen op het forum. Het gevolg is dat de moderatie bant op basis van informatie die de rest van het forum niet heeft, wat discussies zinloos maakt. We kunnen wel meedelen welke berisping iemand gekregen heeft maar dat leidt enkel tot meer nieuwsgierigheid over de gewraakte passages.

Kortom, die lijst komt er niet, die kans hebben jullie gekregen en collectief verprutst. Het banbeleid blijft iets tussen de moderatie en de gebande. De rest dient enkel de regels te kennen en te weten dat de moderatie actief deze regels toepast. De rest van de posters kan zich bezig houden met politiek inhoudelijke discussies. Hopelijk kunnen deze uw nieuwsgierigheid voldoende bevredigen.
Ah, autoriteit!

Goed zo.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 2 november 2008, 18:28   #15
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan er ook geen statistiekje vanaf?
Ik ben geïnteresseerd om tenminste statistieken te zien over het aantal bannelingen.
Ook zou ik eens willen weten, hoe dikwijls de rode driehoek gebruikt wordt, hoe dikwijls wordt er gevolg aan gegeven en met welke reden.
Ik heb daar geen statistiekjes over en ik denk ook niet dat ze kunnen worden opgemaakt.

Ik kan u enkel vertellen dat er op dit moment 500 bannelingen zijn. Dit zijn bijna allemaal permanente bannelingen. Maar ook dit cijfer is weinig zeggend. Daar zitten spambots bij. En een handjevol mensen is met een resem dubbelnicks zo al goed voor een 100-tal van die gebande nicks. De oudste bans dateren van 2004, dus het gaat over een tijdsperiode van vier jaar. Vele bans dateren wel van voor het systeem van banpunten. Er wordt wel eens gezegd dat we sindsdien meer bannen, maar daar ben ik niet van overtuigd als ik de banlijst bekijk.

Er zijn 5.056 meldingen via het rode driehoekje. De oudste melding die ik terug vind is van 3 oktober 2004. Daarvoor werkten we met een phpbb-forum met een blauwe meldingsknop, als ik me goed herinner. Van voor die tijd heb ik dus geen gegevens. Maar ook dit cijfer zegt weinig, aangezien we als moderators dit systeem ook gebruiken om elkaar op bepaalde posts te wijzen of om onzelf eraan te herinneren later nog ergens in te grijpen.

De meldingen zijn van heel uiteenlopende aard: van het melden van spambots, dubbele of foutief geplaatste threads, tot het melden van overtredingen van de wet of het aangeven van persoonlijke aanvallen. Van elke soort melding zijn er meldingen waar we geen gevolg aan geven en meldingen waarbij we optreden. Het profiel van de melders is ook zeer divers. De meerderheid van de berispingen die we geven zijn voor persoonlijke aanvallen.

Deze gegevens zijn echter te beperkt om er conclusies uit te trekken.
tronca is offline  
Oud 3 november 2008, 08:09   #16
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan er ook geen statistiekje vanaf?
Ik ben geïnteresseerd om tenminste statistieken te zien over het aantal bannelingen.
Ook zou ik eens willen weten, hoe dikwijls de rode driehoek gebruikt wordt, hoe dikwijls wordt er gevolg aan gegeven en met welke reden.

Goed idee!
't Zou wel eens interessant zijn.
Niet dat het anders enig nut zou hebben, maar statistiekjes zijn leuk om te analyseren
__________________
bentje is offline  
Oud 3 november 2008, 10:03   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
je kan natuurlijk zelf een topic starten en daarin die lijst bijhouden ...
Slimmeke.
Moderatie laat geen verschil blijken tussen tijdelijk en permanente bannelingen.
eno2 is offline  
Oud 3 november 2008, 10:04   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met welk nut? wat gaat dat bijbrengen?
Herlees.
Bevredigen van ononderdrukbare nieuwsgierigheid bij een goed deel forummers.
eno2 is offline  
Oud 3 november 2008, 10:04   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor sommigen hier is dit forum blijkbaar echt 'larger-than-life'...
So what?
eno2 is offline  
Oud 3 november 2008, 10:05   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Veto!
Porque no?
eno2 is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be