Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2016, 20:44   #21
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Heel wat van de dingen die uit Japan komen worden in China gemaakt. Het is niet dat men in China geen kwaliteit KAN produceren. Het is als consument goed weten wat je koopt. Uiteindelijk speelt de kwaliteit-prijs verhouding een rol. Bv. een tijd geleden met een juwelier gesproken. Een motortje voor de juwelierszaak (voor te polijsten een dergelijke). De Duitsers zitten met een geweldige reputatie, maar je kan maar liefst 10 Chinese verbranden vooraleer je aan de prijs van die Duitse zit. En dat ding moet eigenlijk toch maar gewoon ronddraaien. Je geraakt nooit aan die tien. Ziet er niet zo mooi afgewerkt uit en alles, en als je echt geld te veel hebt koop je die Duitse. Als je op prijs-kwalitiet let koop je de Chinese in dit geval.

Bij een kettingzaag zou ik dat niet doen op dit moment. HEt risico is te groot als er iets misgaat. Dus dan ben je best met professioneel product van een gerenommeerde naam. En dan heb je nog kans dat die in China gemaakt worden. De goedkopere lijnen besteed men precies gemakkelijker uit.

Er zijn ook voorbeelden van het omgekeerde hoor. Een prima werkende groothoeklens aan een vierde van de prijs bv.

De evolutie is gelijkaardig aan die in Japan. Je dient gewoon goed uit te kijken wat je koopt en niet veralgemenen.

Akkoord als het rommel is. Maar niet alles dat uit China komt is rommel. Daar zitten echte koopjes tussen. Maar een kettingzaag...zelfs al is ze even goed zou ik toch eerder voor een gerenommeerd merk gaan. Dat is een speciaal geval.

De beste drones voor consumenten...DJI...Chinees.

In Bolivia zijn Chinese brommers trouwens wel een succes. Ik zie er regelmatig. Van die merken waar je nooit van gehoord hebt. Misschien omdat men hier minder in een wegwerpmaatschappij zit als in België dat dat wel lukt hier met die Chinezen. Hier repareert men dingen. Reparaties die geen stukken van mensen kosten.
Ik heb me eens laten verleiden om Chinese namaak kogelgewrichten te kopen voor die oldtimer van mij. Na ongeveer 1000 km hadden ze al speling. Waren ongeveer 10x goedkoper dan originele en toch was het een dure zaak omwille van het extra werk....

Succes met je Chinezen
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 21:50   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik heb me eens laten verleiden om Chinese namaak kogelgewrichten te kopen voor die oldtimer van mij. Na ongeveer 1000 km hadden ze al speling. Waren ongeveer 10x goedkoper dan originele en toch was het een dure zaak omwille van het extra werk....

Succes met je Chinezen
Remblokken idem.
Alhoewel Istanboel de meeste nep onderdelen levert.
In originele verpakking nog wel.

Istanboel het paradijs voor fake en Brol tegelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be