Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2009, 10:03   #101
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is een wenteling die we niet direct eerst in de states verwacht haddan
Waarom? Denk je dat de VS vrij is van mensen zonder ruggegraat, verslaafden en andere leeglopers?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2009 om 10:04.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 11:03   #102
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is een wenteling die we niet direct eerst in de states verwacht haddan, maar het is wel logisch.
Er zijn zelfs al automaten waar ge medicanna kunt halen daar Wiste da?
Maar dat het echt verkocht ging worden wist ik niet.
Van mij mag da. Maar ik denk dat ge heel goed moet uitpluizen hoe en wat dan.
Ga een politieke partij in Artisjok, maar voor ge dat doet.
Werk een heel voorstel uit dat cannabis in een veilige zone stelt.
Paskes, hoeveelheid, homegrow beleid, ....
Maar vooral, waar gaat ge de wiet halen he?
Plantages opstellen? Ik bedoel lol... als het ooit verkocht wordt, gaat er in vlaanderen alleen zeker 500 000 gram verkocht worden om de twee dagen ongeveer he.
Waar gaat BE het halen?

Zelfstandige die het via huisberoep mogen doen en via controles de shop mogen bevoorraden ? Amai ik heb direct een beroep voor het leven met rijkdom dat rond mijn oren kletst lol. Maar ziet gij het gebeuren?
Neen, maar enkel zo, door goede controle en door gepassioneerde telers te laten doen... gaat de markt pas zuiver worden.

Maar zie het toch maar niet gebeuren lol

Citaat:
Ik had begrepen dat er alleen taksen geheven worden bij verkoop.
Keep on rocking in a free world Everybody wins

Citaat:
Neen, dat zou het voor mij niet gemakkelijker maken.
Gezien het verbod meer schade aanricht dan de drugs ooit kan aanrichten pleit ik voor een legalisering.

Wat voor schade brengt cannabis dan toe aan de maatschappij? Enkel de illegale commerce dat wiet vervuilt en mensen ermee kan uitbuiten.
Maar een legaliteit hoe gaat ge dat bekomen Artisjok? Ik bedoel we zijn BE he! We zijn klein, en mogen al blij zijn nog mee op de map te staan.
We roeien met de riemen die we hebben, en ben toch trots dat we dat volhouden ook.

Citaat:
Volledig mee eens, gebruik, kweek en handel legaliseren en enkel tegen de overlast optreden.
Ik bedoelde niet legaliseren lol. Ik denk gewoon dat we goed zitten nu. En dat meer aandacht eraan misschien alles gaat kunnen terugschroeven.
De grote mannen en ook de middelmatige dat er geld op verdienen lopen toch altijd is tegen de lamp. Maar eigen gebruik zit hier meer dan goe vind ik.
Der is nu eenmaal nog controle op, maar ge zijt gene crimineel meer he. En maar goed ook, meeste blowers zijn redelijk toffe mensen maar zot he, compleet zot lol. In ieder geval, gezelliger dan ne zatte in een kroeg tegen te komen.

Citaat:
Best mogelijk, maar het één sluit het ander niet uit.
Ik denk dat BE niet anders gaat kunnen dan het te houden zoals het nu is.
Een begroting bekomen met cannabis zal er niet inzitten denk ik
Citaat:
Nogmaals akkoord, legaliseren en enkel optreden bij overlast.

Maar hoe? Hoe ziet gij dat dan in?

Citaat:
Ik ben ook gekant tegen commerce. Je hebt overschot van gelijk, cannabis is niet iets om commerce mee te voeren. Dit geldt volgens mij ook voor bijvoorbeeld voeding in het algemeen en nog heel wat sectoren.
Ik heb er niet voor gekozen om geboren te worden in een kapitalistische systeem; maar dit is nu de realiteit. Ik denk niet dat dit binnen de kortste keren zal veranderen.
Ah nee, we zijn verkocht aan de markt. We willen er altijd nieuwe dingen op om onze materiële lusten te blijven vervullen.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 21:06   #103
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Er zijn zelfs al automaten waar ge medicanna kunt halen daar Wiste da?
Ja, en er zijn 13 staten in de USA waar cannabisgebruik voor medische doeleinden gelegaliseerd is.
Citaat:
Maar dat het echt verkocht ging worden wist ik niet.
Van mij mag da. Maar ik denk dat ge heel goed moet uitpluizen hoe en wat dan.
Het mag nog niet verkocht worden, er werd een wetsvoorstel ingediend.
Citaat:
Ga een politieke partij in Artisjok, maar voor ge dat doet.
Werk een heel voorstel uit dat cannabis in een veilige zone stelt.
Paskes, hoeveelheid, homegrow beleid, ....
Maar vooral, waar gaat ge de wiet halen he?
Plantages opstellen? Ik bedoel lol... als het ooit verkocht wordt, gaat er in vlaanderen alleen zeker 500 000 gram verkocht worden om de twee dagen ongeveer he.
Waar gaat BE het halen?
Als er een beleid bestaat voor alcohol en tabak, waarom zou het niet kunnen voor cannabis?
Er wordt nu ook al cannabis gekweekt, door het te legaliseren verdwijnt dat niet. Cannabis groeit op grond die te arm en te dor is voor andere planten.

Citaat:
Zelfstandige die het via huisberoep mogen doen en via controles de shop mogen bevoorraden ? Amai ik heb direct een beroep voor het leven met rijkdom dat rond mijn oren kletst lol. Maar ziet gij het gebeuren?
Neen, maar enkel zo, door goede controle en door gepassioneerde telers te laten doen... gaat de markt pas zuiver worden.
Maar zie het toch maar niet gebeuren lol
Dit is inderdaad beter dan de commerce te laten spelen zoals voor de andere gewassen voor onze voeding. Voor jou wil ik een bio-label bepleiten.

Citaat:
Keep on rocking in a free world Everybody wins
Stand up for your rights.

Citaat:
Wat voor schade brengt cannabis dan toe aan de maatschappij? Enkel de illegale commerce dat wiet vervuilt en mensen ermee kan uitbuiten.
Ik schreef dat het verbod schade toebrengt.

Citaat:
Maar een legaliteit hoe gaat ge dat bekomen Artisjok? Ik bedoel we zijn BE he! We zijn klein, en mogen al blij zijn nog mee op de map te staan.
We roeien met de riemen die we hebben, en ben toch trots dat we dat volhouden ook.
Er is overal een trend naar decriminaliseren, reguleren, legaliseren,...
Wie had dat durven voorspellen zo'n 20 - 30 jaar geleden, toen je in Kortrijk nog veroordeeld werd tot 3 maanden bak voor 1 joint?
Er gaan steeds meer stemmen op voor een consequent beleid, met een inperking van de schade en de criminaliteit.
Bezoek eens de site van stichting drugsbeleid http://www.drugsbeleid.nl/nederlands/index.html
van de De Europese Coalitie voor Rechtvaardig en Effectief Drugsbeleid www.encod.org

Citaat:
Ik bedoelde niet legaliseren lol. Ik denk gewoon dat we goed zitten nu. En dat meer aandacht eraan misschien alles gaat kunnen terugschroeven.
De grote mannen en ook de middelmatige dat er geld op verdienen lopen toch altijd is tegen de lamp. Maar eigen gebruik zit hier meer dan goe vind ik.
Der is nu eenmaal nog controle op, maar ge zijt gene crimineel meer he. En maar goed ook, meeste blowers zijn redelijk toffe mensen maar zot he, compleet zot lol. In ieder geval, gezelliger dan ne zatte in een kroeg tegen te komen.
Ik weet wel dat je niet legaliseren bedoelt, maar het komt er toch op neer.
Wat is er nu van controle?
Waarvoor heb je schrik, als er te veel gepleit wordt voor legalisering?

Citaat:
Ik denk dat BE niet anders gaat kunnen dan het te houden zoals het nu is.
Een begroting bekomen met cannabis zal er niet inzitten denk ik
Op Europees niveau dan. Of op wereldvlak.

Citaat:
Maar hoe? Hoe ziet gij dat dan in?
Zoals voor alcohol. geen cannabis achter het stuur, geen verkoop aan minderjarigen,...
en geen publiciteit toestaan.

Citaat:
Ah nee, we zijn verkocht aan de markt. We willen er altijd nieuwe dingen op om onze materiële lusten te blijven vervullen.
Neen, ik wil cannabis niet op de markt om mijn materiële lusten te vervullen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 22:40   #104
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

karakterloze elementen zouden heroopgevoed moeten worden naar het goede voorbeeld van vadertje stalin.
desnoods via export
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 18:49   #105
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
karakterloze elementen zouden heroopgevoed moeten worden naar het goede voorbeeld van vadertje stalin.
desnoods via export
Wens jij "heroopgevoed" te worden, dan kan ik je dit aanraden :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=122576
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 10:57   #106
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

[quote=artisjok;4266600]
Citaat:
Als er een beleid bestaat voor alcohol en tabak, waarom zou het niet kunnen voor cannabis?
Er wordt nu ook al cannabis gekweekt, door het te legaliseren verdwijnt dat niet. Cannabis groeit op grond die te arm en te dor is voor andere planten.
Er is een beleid voor cannabis. Eigen gebruik is niet meer strafbaar.
Er zij nu eenmaal voorwaardes aan verbonden, 1 geteelde plant als voorraad, 1 gedoogde plant, 3 gram op zak. Het is niet legaal, maar ge zijt vrij safe.
Tuurlijk dat het beter kan.

En overigens, cannabis die gij wilt smoren... zal niet op verdorde en arme grond growen Hennep daarintegen zal een ander verhaal zijn.

De goeie wiet is topgenetica. Jarenlang zorgvuldig doorgekruist in hybrides waarvan canna-fetisten het kwijl in de mond krijgen.
Vragen best wel wat npk's hoor Het is niet dat je zo'n plantje in wat potgrond alleen steekt en alleen water geeft ge tevreden zult zijn hoor.
Vragen wel hun aanpak die dames.

Citaat:
Dit is inderdaad beter dan de commerce te laten spelen zoals voor de andere gewassen voor onze voeding. Voor jou wil ik een bio-label bepleiten.
haha Voor mij niet gelaten. Cannabis is een speciale en mooie plant. Maar vergeet niet dat er veel lelijkheid aan verbonden is. Dat jongeren door een verkeerde setting zo kunnen ontsporen. Roepen en schelden naar hun ouders die toch het beste voor hebben met hun kind. Het gebeurd nu eenmaal.
Die mannen zijn meestal al completely fucked up in the head, maar doordat ze dan grijpen naar roeswekkende middelen is het al snel daar de schuld van.

Als je cannabis echt in haar waarde wilt houden zoals ze is. Moete al echt heel open gaan doen. En net dat, dat zien mensen die slechte aanvaringen met drugs hebben gehad niet zitten.

Dat zal dan wel hun recht zijn. Maar ik denk niet dat we direct dan dope de schuld moeten geven, maar ook eens naar die mens in't geheel moeten zien.

In mijn mening
Het is niet cannabis dat schadelijk is, het is het gebruik ervan dat je schadelijk kan maken.
Citaat:
Ik schreef dat het verbod schade toebrengt.
Ik sprong U ff bij.

Citaat:
Er is overal een trend naar decriminaliseren, reguleren, legaliseren,...
Wie had dat durven voorspellen zo'n 20 - 30 jaar geleden, toen je in Kortrijk nog veroordeeld werd tot 3 maanden bak voor 1 joint?
Er gaan steeds meer stemmen op voor een consequent beleid, met een inperking van de schade en de criminaliteit.
Bezoek eens de site van stichting drugsbeleid http://www.drugsbeleid.nl/nederlands/index.html
van de De Europese Coalitie voor Rechtvaardig en Effectief Drugsbeleid www.encod.org
Ik ben benieuwd hoe het hier zit.... Al bij al, ik denk dat we in BE al vrij veilig zitten. Gewoon een jointje roken onder den sterrenhemel zonder lastig gevallen te worden... Jawel het is hier gelukkig nog mogelijk. Stopt er toevallig een combi met blauwe streep, moete al niet direct panikeren want ge zijt ne brave burger die nu toevallig een jointje rookt.
Natuurlijk moete krapuul dat overlast schept nog op de vingers kunnen tikken, dus van mij moet openbaar blowen niet toegelaten worden.
Citaat:
Ik weet wel dat je niet legaliseren bedoelt, maar het komt er toch op neer.
Wat is er nu van controle?
Waarvoor heb je schrik, als er te veel gepleit wordt voor legalisering?
Ik weet niet. Ik heb gene schrik. Ik zeg gewoon dat het van mij niet in winkeltjes moet liggen. Ik heb mij lang gemauseerd met cannabis, maar ben der stillekes aan van terug aan't komen. Tkost sommige hopen geld, en als het dan voor het grijpen gaat vallen... wat kost het dan? Ge hebt toch ook cafégangers dat veel van hun budget erdoor zuipen.

Van mij mag dat, maar het hoeft niet. Al wat ik wil is dat ze mensen in elke vorm van soft drugs voor eigen gebruik met rust laten.

Citaat:
Op Europees niveau dan. Of op wereldvlak.
Op wereldvlak zal nog onmogelijker worden Zie Thailand enzo.
Tzou grappig zijn moest het bekomen worden met cannabis. Ik zou al direct gaan informeren hoe ik mijn steentje kan bijdragen dan se
Citaat:
Zoals voor alcohol. geen cannabis achter het stuur, geen verkoop aan minderjarigen,...
en geen publiciteit toestaan.
Voor alcohol is er publiciteit

Citaat:
Neen, ik wil cannabis niet op de markt om mijn materiële lusten te vervullen.
Toch wilt ge ze op de markt
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 15:36   #107
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Er is een beleid voor cannabis. Eigen gebruik is niet meer strafbaar.
Er zij nu eenmaal voorwaardes aan verbonden, 1 geteelde plant als voorraad, 1 gedoogde plant, 3 gram op zak. Het is niet legaal, maar ge zijt vrij safe.
Tuurlijk dat het beter kan.
Vind je die bepaling voor "eigen gebruik" realistisch?
Enkel eigen gebruik gedogen neemt de schadelijke gevolgen van het verbod niet weg.

Citaat:
En overigens, cannabis die gij wilt smoren... zal niet op verdorde en arme grond growen Hennep daarintegen zal een ander verhaal zijn.

De goeie wiet is topgenetica. Jarenlang zorgvuldig doorgekruist in hybrides waarvan canna-fetisten het kwijl in de mond krijgen.
Vragen best wel wat npk's hoor Het is niet dat je zo'n plantje in wat potgrond alleen steekt en alleen water geeft ge tevreden zult zijn hoor.
Vragen wel hun aanpak die dames.
De super-wiet met hoog THC-gehalte akkoord.
De wiet die al tientallen jaren lang gekweekt wordt/werd in Marocco, Libanon, Mexico, Californië, België... is content met dorre, arme grond.

Citaat:
Op wereldvlak zal nog onmogelijker worden Zie Thailand enzo.
Tzou grappig zijn moest het bekomen worden met cannabis. Ik zou al direct gaan informeren hoe ik mijn steentje kan bijdragen dan se
Wat op wereldvlak kon verboden worden kan ook op wereldvlak weer toegestaan worden.

Citaat:
Voor alcohol is er publiciteit
Mag direct verboden worden.


Citaat:
Toch wilt ge ze op de markt
Ja, ik wil ze op de markt, maar niet om mijn materiële lusten te vervullen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 augustus 2009 om 15:37.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 22:21   #108
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vind je die bepaling voor "eigen gebruik" realistisch?
Enkel eigen gebruik gedogen neemt de schadelijke gevolgen van het verbod niet weg.
Voor dat gehele complexe gedoe uitgewerkt kan worden dat jij verkiest, kunnen we gewoon toch al intussen homegrowers ruimte geven? Ik bedoel maar, niets crimineel aan een jointje roken... waarom dan niet tussen vier muren uw eigen legaal kunnen voorzien, denk ook in het medisch aspect hiervan, de patiënt moet er niet meer voor buitenkomen).

Voor mij zou zoiets gewoon een recht moeten zijn. Tuurlijk mag (en moet) er (best) wel een toezicht op zijn. Dat het goedje voor eigen gebruik benut wordt.


Citaat:
De super-wiet met hoog THC-gehalte akkoord.
Artisjok swanst gij nu?
"Superhoog THC gehalte,.." 25% dan?
Een medi-gebruiker doet het hem daarom he, maar het is een geweten feit dat sommige patiënten zich beter kunnen vinden in lagere thc gehaltes en hogere cbn gehaltes. Allemaal biochemie die ik niet verder onderzocht heb in mijn teelttijd. Ik zocht tekorten op, voedingbenodigheden, lichturen, aansterken etc etc..
I did it, I harvested it and I smoked it.
Zie daar geen fout in? Zijn duizenden die het doen hoor En op wereldschaal? Ge zou nog op uw gat vallen

Citaat:
De wiet die al tientallen jaren lang gekweekt wordt/werd in Marocco, Libanon, Mexico, Californië, België... is content met dorre, arme grond.
En wat weerhoudt u meststoffen in uwe grond te knallen en eventueel bij te sturen met liquide voeding? Marocco etc heeft meer het weer mee. In BE is het toch KIJKEN naar de dames hoor. Zoeken op rot, bijsturen, int oog houden door die barre weersomstandigheden. Allemaal dingen waar ge dus rekening met moet houden. Net daarom is voeding hier best aangewezen omdat die genetica aan omstandigheden (onverwachtse dus ook) wordt blootgesteld. Dat moet dus aandikken aan stormen etc, doet ge niet met water alleen uiteraard. Maar heb ondervonden dat het 100% bio haalbaar is, en rookbare wiet met effect en wat weet ik er nu van he? Als ik het kan...

Als iedereen dat zou mogen, is het probleem (aanzienbaar meer) opgelost. De illegale markt is meer in het nauw gedreven en zuivere kweeks zijn toegelaten. Homegrows only. Waarom hangaars laten opstellen als er duizenden gepassioneeerde telers uitgespreid zitten over BE.
Laat die mensen de labo kosten etc betalen, alles dat moet bewijzen voor die weed zuiver is om eventueel verkocht te worden.

De economie zou er idd misschien beter op worden. Maar om dat allemaal zuiver te gaan houden artisjok, vertrouw niet blind op het feit dat een regularisering of legalisering zuivere marchandise gaat duwen op de straat.
Mss ietske, maar in wiens handen is dat dan? Machtsbeluste mensen.
En ik vraag me soms af, moet cannabis daaraan blootgesteld worden?

Als een gelovige zijn geloof in een privékwestie moet en zou beleven, waarom niet ieder mens zijn woning heilig verklaren tot daar overlast merkbaar is.
En sorry, ik zie in wat plantjes geen overlast voor eigen gebruik.

Dat het verkocht wordt aan minderjarigen etc dan weer wel. Ik als pa zou zot worden als iemand dat aan mijn dochter zou geven.
Dan hoop ik echt dat die gast zijne tik door de wet redelijk hard is ja.
Streng maar rechtvaardig. En streng moet geen verbod betekenen.

En amai ik hier wss aan't lullen. Het effect van een heilige vrouwelijkheid in mij zeker? haha

Citaat:
Wat op wereldvlak kon verboden worden kan ook op wereldvlak weer toegestaan worden.
cannabis? Nouja.... toegestaan... toegestaan onder voorwaarden van...
Nederlands beleid lijkt me niet slecht, maar dan met pasjes. Hebben daar veel om vanaf te kijken. Maar ik ben daar zeker geen pleiter voor.
Ik wil gewoon dat de eigen gebruiker/homegrower niet aanzien wordt als crimineel maar iemand dat een expliciete hobby heeft.

Citaat:
Mag direct verboden worden.
Tis zelfs op den TV haha Voor dorstlijders is dat een pest.
Ohhh die drank, wrede bitch als je er niet meer aan mag proeven haha

Citaat:
Ja, ik wil ze op de markt, maar niet om mijn materiële lusten te vervullen.
Zowiezo is er een hongerige jager en de schooier die de restjes komt bij een scharrelen achteraf.
Beide op materiële lusten gericht, alleen profiteert er eentje meer dan de andere. rara wie?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 augustus 2009 om 22:28. Reden: schtoned en nicht geschleupen
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 20:32   #109
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

VS: Volgend jaar mogen de inwoners van Californië beslissen over het al dan niet legaliseren van cannabis voor persoonlijk gebruik

Californië blijft steevast hangen op het randje van de financiële ondergang. Cannabisactivisten grijpen dat feit aan om zich uit te spreken voor legalisering en taxering van cannabis om de staat uit het slop te helpen. Critici verwerpen het voorstel; zij zeggen dat de sociale onkosten van een legalisering de opbrengst ervan niet zal overstijgen. De kiezer zal wellicht volgend jaar met het onderwerp geconfronteerd worden. Voorstanders van cannabis zeggen dat ze meer dan genoeg handtekeningen hebben, meer dan 680.000, om het wetsvoorstel in november op de kieslijsten te plaatsen. Overeenkomstig dit voorstel zou Californië de eerste Amerikaanse staat worden waar bezit en teelt van cannabis voor recreatief gebruik gelegaliseerd wordt.

Met dit wetsvoorstel zou het bezit van maximum een ounce (28,5 gram) cannabis legaal zijn voor iedereen vanaf 21 jaar. Het zou ook wettelijk toegelaten zijn een beperkte thuisteelt te hebben voor persoonlijk gebruik. De belastingsdienst van de staat berekende dat Californië jaarlijks 1,4 miljard dollar (ongeveer 1 miljard €) kan innen, zich baserend op een voorstel tot legalisering, ingediend door Tom Ammiano, democratisch afgevaardigde uit San Francisco.

Meer op:
http://www.reuters.com/article/idUSN1718943920091218

(Bron: Reuters van 18 december 2009)

Mijn bron : IACM, www.cannabis-med.org
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 20:50   #110
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En heroïne ook ineens legaliseren om te belasten? Cannabis en heroïne zijn nl goed voor 0,1% van het BBP aan opbrengsten. Ik denk dat we het persoonlijk nog kunnen opvoeren tot 1% mits een internationaal marketingbeleid, om wereldwijd heroïnedealers naar hier te trekken zodat ze zich kunnen bevoorraden ...


Hellend vlak-redenering

Citaat:
Argumentatie waarbij niet de zaak zelf als slecht wordt betiteld, maar de overtreffende variant die algemeen bekend staat als slecht, als logisch gevolg wordt aangedragen. Daarmee wordt de zaak alsnog als slecht betiteld, zonder dat het logisch gevolg wordt bewezen.

* "Alle alcoholisten zijn ooit met limonade begonnen."
* "Als we homo's laten trouwen, laten we dieren later vast ook trouwen."

Bij het argument van het hellend vlak gaat het erom dat er onterecht wordt gesteld dat uit maatregel Q uiteindelijk een afschrikwekkend gevolg Z volgt. Echter, de kans dat uit maatregel Q via gevolg R, vervolgens S, daarna T, en uiteindelijk Z voortkomt wordt steeds kleiner en is in vele gevallen zelfs nihil te noemen.

Deze drogreden wordt ook regelmatig aangeduid met de termen domino-argument en slippery slope. Overigens is omstreden of het wel werkelijk een afzonderlijk type drogreden betreft: voorstanders van een dergelijke redenering stellen dat het gaat om een waarschuwing voor een, gelet op de verdere gevolgen, ongewenst precedent. Daarmee gaat de hellend
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 07:53   #111
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens de studie heeft de helft van de jongeren geboren na 1980 al minstens een keer cannabis gebruikt, maar is de meerderheid van hen er wel mee gestopt eens ze volwassen werden.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...-van-BBP.dhtml
Het zou beter andersom zijn. Namelijk dat jongeren het niet gebruiken wegens gevaar voor psychische beschadiging en dat volwassenen het meer gaan gebruiken wegens medische voordelen en rustiger en minder jachtig gaan leven.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 08:01   #112
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
VS: Volgend jaar mogen de inwoners van Californië beslissen over het al dan niet legaliseren van cannabis voor persoonlijk gebruik

Californië blijft steevast hangen op het randje van de financiële ondergang. Cannabisactivisten grijpen dat feit aan om zich uit te spreken voor legalisering en taxering van cannabis om de staat uit het slop te helpen. Critici verwerpen het voorstel; zij zeggen dat de sociale onkosten van een legalisering de opbrengst ervan niet zal overstijgen. De kiezer zal wellicht volgend jaar met het onderwerp geconfronteerd worden. Voorstanders van cannabis zeggen dat ze meer dan genoeg handtekeningen hebben, meer dan 680.000, om het wetsvoorstel in november op de kieslijsten te plaatsen. Overeenkomstig dit voorstel zou Californië de eerste Amerikaanse staat worden waar bezit en teelt van cannabis voor recreatief gebruik gelegaliseerd wordt.

Met dit wetsvoorstel zou het bezit van maximum een ounce (28,5 gram) cannabis legaal zijn voor iedereen vanaf 21 jaar. Het zou ook wettelijk toegelaten zijn een beperkte thuisteelt te hebben voor persoonlijk gebruik. De belastingsdienst van de staat berekende dat Californië jaarlijks 1,4 miljard dollar (ongeveer 1 miljard €) kan innen, zich baserend op een voorstel tot legalisering, ingediend door Tom Ammiano, democratisch afgevaardigde uit San Francisco.

Meer op:
http://www.reuters.com/article/idUSN1718943920091218

(Bron: Reuters van 18 december 2009)

Mijn bron : IACM, www.cannabis-med.org

Wat hier wordt vergeten is dat het private gevangeniswezen in Californië is geëxplodeerd de laatste tien jaar, gegroeid met 700 % of zoiets. Legaliseer Marihuana ( +50 % van de gevangenispopulatie zit puur marihuanagerelateerd ) en een grote tewerkstelling valt weg en alle gevangenen die vrijkomen moeten mee in de werkloosheid worden geteld. Amerika met 5 % van de wereldbevolking heeft 25% van de wereldbevolking in gevangenschap.

Laatst gewijzigd door skaldis : 28 december 2009 om 08:06.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 09:39   #113
Abraxas
Lokaal Raadslid
 
Abraxas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Waasland
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Wat hier wordt vergeten is dat het private gevangeniswezen in Californië is geëxplodeerd de laatste tien jaar, gegroeid met 700 % of zoiets. Legaliseer Marihuana ( +50 % van de gevangenispopulatie zit puur marihuanagerelateerd ) en een grote tewerkstelling valt weg en alle gevangenen die vrijkomen moeten mee in de werkloosheid worden geteld. Amerika met 5 % van de wereldbevolking heeft 25% van de wereldbevolking in gevangenschap.
Laat die mensen werken voor minder gevangenen. De gevangenen die vrijkomen kosten de staat minder dan wanneer ze gevangen zitten dus het is een win win operatie.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 10:42   #114
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Het zou beter andersom zijn. Namelijk dat jongeren het niet gebruiken wegens gevaar voor psychische beschadiging en dat volwassenen het meer gaan gebruiken wegens medische voordelen en rustiger en minder jachtig gaan leven.
Dat kan je alleen bereiken door een legalisering voor +18-jarigen; en eindelijk eens openlijk en eerlijk informeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be