Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2014, 07:05   #21
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Leuk, een BBQ naast een plonsbadje, maar dan zonder dat ' inschrijvingsritueel '. Wacht daar best nog maar 18 jaar mee. Vrije keuze, je weet wel.
Dus je kan maar pas vrije keuzes maken op je 18? Slaat toch nergens op lol
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 07:31   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.530
Standaard Rituelen en rechtschapenheid

Citaat:
Aan het einde van de Taraweeh gebed, de imam en de gemeente steken hun hand in smeekbede tot God voor zichzelf en voor de moslims, [...] Het is niet ongewoon om de meerderheid van de gemeente vindt u in tranen smeken hun Heer. Inderdaad de Taraweeh gebed is een van de hoogtepunten van de Ramadan en speelt een grote rol in het geven van inspiratie voor en de rechtschapenheid van de moslims
http://forum.politics.be/showthread....98#post7240798
De smeekbede tot Allah aan het einde van de Ramadan is dus een indrukwekkend gemeenschappelijk ritueel. De idee van vergeving van zonden en de eigen rechtschapenheid wordt door het gebed gematerialiseerd. Moraal verandert van abstractie in een lichamelijke werkelijkheid en dit veroorzaakt een onwillekeurige stortvloed van tranen.

Dit ritueel is bijzonder in het dierenrijk. Andere dieren hebben moraal zonder de poespas van rituelen. Lodewijk de Waal bestudeert het gedrag van dieren.
... U voert God op, om hem meteen weer af te voeren: voor onze moraal hebben we God niet nodig.
"Nee, de moraal zit al bij ons ingebakken. Die is gebaseerd op bepaalde neigingen - elkaar helpen, empathie, regels volgen - die we ook bij andere sociaal levende dieren zoals apen, olifanten en in basale vorm zelfs bij honden zien. Die neigingen en de bijbehorende emoties zijn een deel van onze natuur, en vanuit de evolutiebiologie verklaarbaar: ze maken het leven in groepen mogelijk. De moraal bestond al ver voordat we religie hadden, of filosofie. Beide beweren dat de mens niet weet hoe hij zich moet gedragen; God moet hem dat vertellen of hij moet het met zijn logisch verstand ontdekken." http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Relig...eressant.dhtml
Een bijzonder filmpje met beelden van bewakingscamera's hier: kat redt een kind dat wordt aangevallen door een hond. Gaat de hond nu naar de hel? Komt de kat in het paradijs? Maak dat de kat wijs!
http://nos.nl/artikel/648011-kat-red...denaanval.html
__________________
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 07:41   #23
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je doelt misschien op de islam. Maar dat is toch ook een in zichzelf verdeelde religie? Naast de religieuze versplintering van de islam is er ook nog de stammenstrijd. Het is wel juist dat in het verre verleden de verschillende religies soms met elkaar werden verzoend door een hiërarchie in de godenwereld in te voeren. In de oudheid werd het geaccepteerd dat de verering van dezelfde goden, de rituelen dus, van plaats tot plaats varieerde.
Neen, ik doel op alle godsdiensten. Waar die vroeger mensen verbonden, delen ze nu mensen in groepjes in, en erger, in niet compatibele groepjes. En dat zorgt voor meer problemen dan oplossingen. Dat is niet direct de schuld van religie, maar van het feit dat de hele wereld in beeld is, waar men vroeger niet verder kon kijken dan het dorpsplein.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 07:51   #24
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, het kind heeft het laatste woord.
O JA ? Waarom ben je dan voorstander om baby's te laten dopen ?
Citaat:
En dat is locatie gebonden eigenlijk.
Bedoel je hiermee dat de Bible belt andere regels mag hanteren ?
Citaat:
De ene regio gaat massaal voor de communie en de andere voor het lentefeest.
Dit is niet regionaal gebonden, maar religieus of atheïstisch gebonden.
Citaat:
Het kind kiest het feest waar de meeste vriendjes en klasgenootjes zijn.
Niet waar de pastoor of ouders zijn.
En dit hangt dan weer samen aan welke school DE OUDERS hun kinderen sturen. Er is dus geen sprake van ' vrije keuze ' door het kind.

Laatst gewijzigd door Aton : 20 juli 2014 om 07:51.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 07:56   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O JA ? Waarom ben je dan voorstander om baby's te laten dopen ?

Bedoel je hiermee dat de Bible belt andere regels mag hanteren ?

Dit is niet regionaal gebonden, maar religieus of atheïstisch gebonden.

En dit hangt dan weer samen aan welke school DE OUDERS hun kinderen sturen. Er is dus geen sprake van ' vrije keuze ' door het kind.
een baby kan nog niet kiezen. Dus als je dat al laat inschrijven, waar is de vrije keuze dan naartoe?
Maar als ze op zes jaar afkomen en zeggen hun communie te doen, lijkt me dat een vrije keuze.

Waarom zou het kind tegen een feestje in de achtertuin zijn? En waarom moet het überhaupt 18 zijn? Ge moet ze niet dopen zoals in de unief ej
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 08:01   #26
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus je kan maar pas vrije keuzes maken op je 18? Slaat toch nergens op lol
Het zou al een dikke zaak zijn indien men op 18 al zulke keuze kan maken. Een baby laten dopen is al helemaal geen vrije keuze. Een kind zijn vormsel laten doen op 12 jarige leeftijd betekend een hernieuwing van een belofte als boorling. Op deze leeftijd kan het onmogelijk uitmaken of de geloofsovertuiging van zijn/haar ouders ook het zijne/ hare is. Stemrecht geeft men ook maar op 18 jarige leeftijd en niet eerder.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 08:09   #27
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
een baby kan nog niet kiezen. Dus als je dat al laat inschrijven, waar is de vrije keuze dan naartoe?
Dat zeg ik net ! Heb jij leesproblemen of zo ?
Citaat:
Maar als ze op zes jaar afkomen en zeggen hun communie te doen, lijkt me dat een vrije keuze.
Dat geloof je toch zelf niet, mag ik hopen. Ook nog niet veel ouder zeker ?
Citaat:
Waarom zou het kind tegen een feestje in de achtertuin zijn? En waarom moet het überhaupt 18 zijn?
Heb ik dat geschreven ? Hou je vingertje eens op de leesregeltjes en lees eens opnieuw.
Citaat:
Ge moet ze niet dopen zoals in de unief ej
O, worden baby's tegenwoordig gedoopt op dezelfde wijze als op de unief ?
Jij raakt zelfs niet door het ingangsexamen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 08:48   #28
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Op zesjarige leeftijd besluiten om gedoopt te worden zodat je je communiefeest kan doen is een vrije keuze.
Ze kunnen evengoed een lentefeest pakken. Maar de omgeving is Christen dus de keuze is beïnvloed. Daarom niet minder vrij.
Ze konden evengoed via een ander ritueel tesamen komen, maar de instituten maakten het anders. Wat ik al hele tijd zeg :m

Je snapt toch ook het verschil tussen een gelovige doop en een doop op de unief?
Waarom ze voor een doop in eigen kringen met bbq 18 jaar moeten zijn, is mij nog altijd de vraag?
Is het pas een vrije keuze als je "meerderjarig" bent? Dat lijkt mij een illusie. Tegen dan heb je de feestjes gemist met klasgenootjes. Gewoon meezwemmen met de omgeving en niet teveel spartelen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 08:51   #29
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Het zou al een dikke zaak zijn indien men op 18 al zulke keuze kan maken. Een baby laten dopen is al helemaal geen vrije keuze. Een kind zijn vormsel laten doen op 12 jarige leeftijd betekend een hernieuwing van een belofte als boorling. Op deze leeftijd kan het onmogelijk uitmaken of de geloofsovertuiging van zijn/haar ouders ook het zijne/ hare is. Stemrecht geeft men ook maar op 18 jarige leeftijd en niet eerder.
Dus een ouder moet zeggen, wacht tot je ouder bent en kijk toe hoe je vriendjes een leuke dag hebben? Hoor toe hoe ze de leuke momenten oprakelen zonder dat je daar deel vanuit maakte?
Al die taboes, toekijken, etc.
't Is geen zwavelzuur dat ze erop uitgieten zenneuj
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 09:30   #30
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Op zesjarige leeftijd besluiten om gedoopt te worden zodat je je communiefeest kan doen is een vrije keuze.
Nee, dat is misbruik maken van de onwetendheid van een zesjarige door indoctrinatie.
Citaat:
Ze kunnen evengoed een lentefeest pakken.
Nogmaals: vingertje op de leeslijn houden als je mijn post leest !
Citaat:
Maar de omgeving is Christen dus de keuze is beïnvloed. Daarom niet minder vrij.
Indoctrinatie !
Citaat:
Ze konden evengoed via een ander ritueel tesamen komen, maar de instituten maakten het anders. Wat ik al hele tijd zeg :m
En wat ik al heel de tijd zeg is dat het niet de instituten zijn, maar de ouders die hun kinderen naar een instituut sturen waar deze indoctrinatie wordt gegeven.
Heb jij die fout ook gemaakt ?
Citaat:
Je snapt toch ook het verschil tussen een gelovige doop en een doop op de unief?
Jij blijkbaar niet !
Citaat:
Waarom ze voor een doop in eigen kringen met bbq 18 jaar moeten zijn, is mij nog altijd de vraag?
Tja, meer van die zaken die bij joiu niet doordringen. Gevolg van indoctrinatie.
Citaat:
Is het pas een vrije keuze als je "meerderjarig" bent? Dat lijkt mij een illusie.
Kans is stukken groten dan op zesjarige leeftijd.
Citaat:
Tegen dan heb je de feestjes gemist met klasgenootjes.
Nee hoor. Lentefeest, weet je nog ? Zonder JC en co.
Citaat:
Gewoon meezwemmen met de omgeving en niet teveel spartelen.
Dat is wat mosselen doen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 09:41   #31
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus een ouder moet zeggen, wacht tot je ouder bent en kijk toe hoe je vriendjes een leuke dag hebben?
Je hoofd wat schuin houden om het water uit hersenen te laten lopen !
Wat hebben ze gemist ? De Bar mitswa, de Doopgeloften of andere religieuze rituelen ? Als de meerderheid van vriendjes bestaat uit moslims : laten besnijden ?
En wat denk je van een leuk lentefeest met BBQ ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 10:29   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee, dat is misbruik maken van de onwetendheid van een zesjarige door indoctrinatie.

Nogmaals: vingertje op de leeslijn houden als je mijn post leest !

Indoctrinatie !

En wat ik al heel de tijd zeg is dat het niet de instituten zijn, maar de ouders die hun kinderen naar een instituut sturen waar deze indoctrinatie wordt gegeven.
Heb jij die fout ook gemaakt ?

Jij blijkbaar niet !

Tja, meer van die zaken die bij joiu niet doordringen. Gevolg van indoctrinatie.

Kans is stukken groten dan op zesjarige leeftijd.

Nee hoor. Lentefeest, weet je nog ? Zonder JC en co.

Dat is wat mosselen doen.
Ge hebt gelijk Aton . Ik zal ze niet naar een Christelijke school sturen.
Maar naar een multiculturele stadschool.
Als de vriendjes een communiefeest doen en zij willen daarbij zijn, is dat de keuze.
Verstand komt later wel, nu is het samenzijn. Indoctrinatie of niet.
Een zesjarige die kiest gedoopt te worden zal ik niet tegenhouden. Meryem zal niet onthouden worden, dus ge kunt op uw beide oren slapen.
Zo geïndoctrineerd volgens het mannelijk patriarchaat zal het niet gebeuren
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 10:36   #33
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Je hoofd wat schuin houden om het water uit hersenen te laten lopen !
Wat hebben ze gemist ? De Bar mitswa, de Doopgeloften of andere religieuze rituelen ? Als de meerderheid van vriendjes bestaat uit moslims : laten besnijden ?
En wat denk je van een leuk lentefeest met BBQ ?
Wat is er nu mis met het Jezus paradigma?
Die was hippie voor zijn tijd, had communies die geen geld vereisten.
Kwam man en vrouw gelijk stellen. Maar vooral, kwam ons zeggen dat besnijdenis overbodig was.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 10:44   #34
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ge hebt gelijk Aton . Ik zal ze niet naar een Christelijke school sturen.
Maar naar een multiculturele stadschool.
Wijze beslissing.
Citaat:
Als de vriendjes een communiefeest doen en zij willen daarbij zijn, is dat de keuze.
Er bij zijn of zelf de doopbeloften afleggen is nog een zeer groot verschil. Zo kunnen ze ook naar een bar mitswa of een of ander feestje trekken. Zo kunnen ze kennis maken met de verschillende rituelen. Ze kunnen deze vriendjes dan ook op hun lentefeest uitnodigen.
Citaat:
Verstand komt later wel, nu is het samenzijn. Indoctrinatie of niet.
En daar hoeft geen doop of plechtige communie aan vooraf te gaan.
Citaat:
Een zesjarige die kiest gedoopt te worden zal ik niet tegenhouden.
Een zesjarige die naar een neutraal levensbeschouwelijke school gaat, zal deze keuze vast niet maken.
Citaat:
Meryem zal niet onthouden worden, dus ge kunt op uw beide oren slapen.
Daar lig ik absoluut niet van wakker hoor.
Citaat:
Zo geïndoctrineerd volgens het mannelijk patriarchaat zal het niet gebeuren
Alle wereldreligies zijn patriachaal. Indoctrinatie is dus niet uit te sluiten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 10:49   #35
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat is er nu mis met het Jezus paradigma?
Die was hippie voor zijn tijd, had communies die geen geld vereisten.
Kwam man en vrouw gelijk stellen. Maar vooral, kwam ons zeggen dat besnijdenis overbodig was.
Wat jij hier beweerd heeft totaal niks met de historische figuur te maken. Dit is de mythologische versie van Paulus.
Man en vrouw gelijk en besnijdenis overbodig ?
Hoe verklaar je dit dan :

Matt. 5: 17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

Beter je boekje lezen voor je hier wat komt beweren.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 10:50   #36
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De school is geen slechte school. De vriendjes uit de buurt gaan naar dezelfde school. Ik snap je mening wel, maar je moet het niet zo zwart zien.
Wij staan hier gene Heer te loven of Jezus te danken bij onze spijzen.
Daar ligt geen kat wakker van. Die instituten zijn wat ze zijn.
De andere scholen zal ik hen nooit aandoen, en dat ligt niet aan de geloven, maar aan de mensen. En wat er achter de schermen gebeurd is.
Fuck dees stad en dees land.

Laatst gewijzigd door Peche : 20 juli 2014 om 10:50.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 11:16   #37
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De school is geen slechte school. De vriendjes uit de buurt gaan naar dezelfde school. Ik snap je mening wel, maar je moet het niet zo zwart zien.
Ik dacht al dat uw antwoorden een persoonlijke insteek hadden. En mijn standpunt heeft totaal niks met wit of zwart te maken.
Citaat:
Wij staan hier gene Heer te loven of Jezus te danken bij onze spijzen.
Geen vlees eten, maar wel in het vleessausje dippen. De " christelijke waarden ".
Citaat:
Daar ligt geen kat wakker van. Die instituten zijn wat ze zijn.
Gekleurd.
Citaat:
De andere scholen zal ik hen nooit aandoen, en dat ligt niet aan de geloven, maar aan de mensen. En wat er achter de schermen gebeurd is.
Die smoes ken ik ook al twee generaties. Of die christelijke instituten heiligen kweken. Zeer zeker niet, maar vooral hypocrieten. Al persoonlijke ervaringen met staatsscholen ? Nee zeker? Breng jij je kind(eren ) ' christelijk ' op ? Zo ja, moet je de school niet als de schuldige aanwijzen. Zeer hypocriet ! Ook op een christelijke school gezeten ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 13:30   #38
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus een ouder moet zeggen, wacht tot je ouder bent en kijk toe hoe je vriendjes een leuke dag hebben? Hoor toe hoe ze de leuke momenten oprakelen zonder dat je daar deel vanuit maakte?
Al die taboes, toekijken, etc.
't Is geen zwavelzuur dat ze erop uitgieten zenneuj
Een baby kan niet beslissen of die gedoopt MOET worden of niet !!
Is het zelfs werkelijk nodig , dood gaan we toch allemaal !!
Hoe het aanvoelt om dood te zijn , zal iemand dit ons ooit vertellen ??
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=55
Wordt men een beter mens als men gedoopt is ??
Gaat men naar de hel indien men niet gedoopt wordt ??
Wordt men een slechter mens als je niet gedoopt bent ??
Gaat men naar de hemel indien je gedoopt wordt ??
Als men dood is , wie is dan het beste af ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 13:30   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Op zesjarige leeftijd besluiten om gedoopt te worden zodat je je communiefeest kan doen is een vrije keuze.
Ze kunnen evengoed een lentefeest pakken. Maar de omgeving is Christen dus de keuze is beïnvloed. Daarom niet minder vrij.
Ze konden evengoed via een ander ritueel tesamen komen, maar de instituten maakten het anders. Wat ik al hele tijd zeg :m

Je snapt toch ook het verschil tussen een gelovige doop en een doop op de unief?
Waarom ze voor een doop in eigen kringen met bbq 18 jaar moeten zijn, is mij nog altijd de vraag?
Is het pas een vrije keuze als je "meerderjarig" bent? Dat lijkt mij een illusie. Tegen dan heb je de feestjes gemist met klasgenootjes. Gewoon meezwemmen met de omgeving en niet teveel spartelen.
Ik heb die zever ook moeten doen , en ja , da'eerste feestje ,
't ging om de kadookes , op m'n 12de , dus da' 2de feestje ,
Toen ik m'n plechtige communie moest , begon het al te wringen ,
ik zei tijdens de les dat het me feitelijk niet interesseerde ,
en dat ik het enkel deed , omdat mijn ouders het zo wilde !!

http://forum.politics.be/showpost.ph...88&postcount=7
Sommige laten hun kinderen dan maar dopen , omwille van:
- De maatschappij , want anders ....

En de kerk & geloof wint alweer een zieltje & geld !!

Mijn kinderen zouden zo'n feestje krijgen zonder al dat theatraal komedie !!
Mijn kinderen zouden zo'n feestje krijgen zonder al dat theatraal schandaal !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 00:47   #40
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus je kan maar pas vrije keuzes maken op je 18? Slaat toch nergens op lol
Dan pas mag je ook stemmen. Of moeten we peuters ook maar laten stemmen?
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be