Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2014, 18:53   #41
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

De sabbat is precies gedaan...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 18:57   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Waarmee je wil zeggen dat er voor de oerknal geen rechten bestonden? Lijkt me een harde dobber om te bewijzen, niet?
Voor de oerknal bestonden er enkel maar plichten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 19:17   #43
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor de oerknal bestonden er enkel maar plichten.
Zou kunnen, men was toen al wel bezig met vreemde economische natuurwetten te bedenken.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 20:21   #44
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zo is dat, de trein der traagheid die nu rustig maar zeker de afgrond nadert. Hoe kom je tot de 1/10 verhouding, dacht eerder aan 1/100. Veel mensen hebben hier al onderzoek naar gedaan, geen ongekende materie natuurlijk. Verwijs je hier naar een welbepaalde bron?
Welke bron zou dat moeten zijn?
It's a complicated thing talking about it.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 20:21   #45
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zo is dat, de trein der traagheid die nu rustig maar zeker de afgrond nadert. Hoe kom je tot de 1/10 verhouding, dacht eerder aan 1/100. Veel mensen hebben hier al onderzoek naar gedaan, geen ongekende materie natuurlijk. Verwijs je hier naar een welbepaalde bron?
Welke bron zou dat moeten zijn?
It's a complicated thing talking about it.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 20:41   #46
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Welke bron zou dat moeten zijn? It's a complicated thing talking about it.
Ik denk bijvoorbeeld aan het werk van Beck & Cowan, die hebben dat onderzocht en een indicatief percentage bij elke groep geplaatst, vandaar dat percentage.

Laatst gewijzigd door tandem : 27 juli 2014 om 20:42.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 20:51   #47
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Aaahhh ik ben niet serieus te nemen met cijfers tenzij ik bronnen vernoem
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:04   #48
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Aaahhh ik ben niet serieus te nemen met cijfers tenzij ik bronnen vernoem
Jij misschien niet, wij wel. Komt een beetje overeen met dat overbekende Dunning-Kruger effect, dan geraak je geen stap verder.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:07   #49
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Als het om God of Babylon gaat, heeft ieder onder ons met een Dunning Kruger effect als ze daartegen gaan boksen

Laatst gewijzigd door Peche : 27 juli 2014 om 21:07.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:27   #50
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als het om God of Babylon gaat, heeft ieder onder ons met een Dunning Kruger effect als ze daartegen gaan boksen
Gaat niet alleen om de Godskwestie, het is zeer transparant wanneer je bv over economie en geld zou beginnen, bijna onwaarschijnlijk hoe dat Dunning-Kruger effect tot uiting komt. Enfin, ook niet moeilijk om te begrijpen, heel de wereld is in crisis.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 05:55   #51
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maar mensen als U gingen er toch voor zorgen dat geld voor ons ging werken en wij niet meer voor geld?
Beste Tandem, wijk niet van je doel af
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 06:12   #52
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar mensen als U gingen er toch voor zorgen dat geld voor ons ging werken en wij niet meer voor geld? Beste Tandem, wijk niet van je doel af
Uiteraard, het is het meest eenvoudige dat we kunnen doen, het geldsysteem voor ons laten werken. De verbazing natuurlijk groots wanneer je die ratrace om geld in beschouwing neemt, men heeft zelfs geen tijd om over het systeem na te denken. En zo vergaat het de mensheid anno 2014, alternatieven liggen letterlijk op de tafel maar geen tijd omwille van teveel problemen, hoeveel absurder kan het leven zjn? En zoals je weet, ratten zijn venijnige beesten, stoor ze vooral niet in hun bezigheden of ze springen naar je nek. We are working on it, doe je mee?

Laatst gewijzigd door tandem : 28 juli 2014 om 06:15.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 06:30   #53
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maar we hebben eerder een alternatief voor geld nodig. Ik vind ruilhandel de ideale taxvrije oplossing. Ik vind de kracht van "niets" eigenlijk de hoogste vorm van scheppen die er is. Stel je kent iemand heel ziek en je helpt ze gratis, je krijgt feedback dat ze eindelijk kunnen functioneren en zich beter voelen. Wat doet dit voor beide mensen denk je? En wat moet ik ermee? Moet ik zwijgen? Ga ik ermee de wereld in? Ga ik langs rechters om te informeren naar meer rechten om meer mensen gratis te helpen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 06:44   #54
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar we hebben eerder een alternatief voor geld nodig. Ik vind ruilhandel de ideale taxvrije oplossing. Ik vind de kracht van "niets" eigenlijk de hoogste vorm van scheppen die er is. Stel je kent iemand heel ziek en je helpt ze gratis, je krijgt feedback dat ze eindelijk kunnen functioneren en zich beter voelen. Wat doet dit voor beide mensen denk je? En wat moet ik ermee? Moet ik zwijgen? Ga ik ermee de wereld in? Ga ik langs rechters om te informeren naar meer rechten om meer mensen gratis te helpen?
Het alternatief voor geld is geld, niets mis met dat geld dan wel met onze manier van denken en handelen. We hebben dus een alternatief nodig voor het pathologische denken in functie van geld, en dat noemt visieverruiming, mentaliteitswijziging en bewustwording. Het huidige systeem is perfect bruikbaar, dienen er enkel de bugs uit te halen. En zo kom je ook tot wat je daar stelt, alleen veel efficiënter en sneller. Gewoon knopje omdraaien, begrijp je?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 06:53   #55
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zolang er bankieren, politici en koningen zijn, vind ik geld de slechtste oplossing dat er is.
Geld is ontworpen om telkens terug in hun handen te vloeien; Geld wordt gebruikt om mensen te controleren, domineren, klasseren.

Ik geloof dat het huidige systeem perfect bruikbaar is. Maar het draait om geld, en dan mag je gelijk wie op de top zetten. Geld is het probleem en geschiedenis leert me dat machtgeile ventjes hun weg tot daar snel vinden. Maar wie wil regeren over Niets ?

Zolang Filip zijn hoofd op de euro staat zal ik die meester niet dienen. GRATIS
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 07:11   #56
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zolang er bankieren, politici en koningen zijn, vind ik geld de slechtste oplossing dat er is. Geld is ontworpen om telkens terug in hun handen te vloeien; Geld wordt gebruikt om mensen te controleren, domineren, klasseren. Ik geloof dat het huidige systeem perfect bruikbaar is. Maar het draait om geld, en dan mag je gelijk wie op de top zetten. Geld is het probleem en geschiedenis leert me dat machtgeile ventjes hun weg tot daar snel vinden. Maar wie wil regeren over Niets ? Zolang Filip zijn hoofd op de euro staat zal ik die meester niet dienen. GRATIS
Geld komt ook uit het niets maar een aantal zetten een slot op dat niets, aan de bron doen ze dat. Ik zou opletten om het kind met het badwater weg te smijten, straks heb je een systeem met duizend verschillende complementaire munten zonder garantie dat mensen hun gedrag aanpassen, dan wordt het misschien nog veel erger. Alles draait om ethiek en transparantie, voer bv morgen een wereldmunt in en de manipulatie zal minder makkelijk worden, in ieder geval veel transparanter voor de gedupeerden. Gewoon eens met je, het gaat om die narcisten die de boel voor de meerderheid verpesten.

Laatst gewijzigd door tandem : 28 juli 2014 om 07:13.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 07:25   #57
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat er iets van valuta moet zijn kan kloppen, maar zet er dan verschillende handen op in plaats van een koning.
Zolang de koning erop staat, moet ik handelen vanuit mijn christian belief.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 08:01   #58
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat er iets van valuta moet zijn kan kloppen, maar zet er dan verschillende handen op in plaats van een koning. Zolang de koning erop staat, moet ik handelen vanuit mijn christian belief.
Op zich afhankelijk van de geaardheid van die koning natuurlijk, als dat ook een narcist is, kom je zeer bedrogen uit. Waar we naartoe gaan is een geldonafhankelijke wereld, een wereldmunt overstijgt op zich de valutaoorlog wat een speeltje is van de narcist die nog nooit begrepen heeft wat economie wil zeggen. Als vervolgens iedereen gaat handelen volgens de narcist, is het spel helemaal om zeep, dat is evident. Ja, we staan voor boeiende tijden, geen schaarste aan alternatieven, dat is het probleem dus echt niet.

Laatst gewijzigd door tandem : 28 juli 2014 om 08:01.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 11:04   #59
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Geld maakt ons narcisten, niet de dingen die we vrij kunnen delen.
We weigeren ze vrij te delen voor geld. Maar waar ik teveel van heb, kan ik jou vast mee helpen. En als je dan toch geld teveel hebt? Nou kom maar op
Pm ik je mijn rekening nummer even? lol
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 11:43   #60
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geld maakt ons narcisten, niet de dingen die we vrij kunnen delen. We weigeren ze vrij te delen voor geld. Maar waar ik teveel van heb, kan ik jou vast mee helpen. En als je dan toch geld teveel hebt? Nou kom maar op Pm ik je mijn rekening nummer even? lol
Ware het niet dat niets ook op mijn bankrekening zichtbaar is, zou ik je m'n geld geven. In ons systeempje is rood irrelevant en geld is slechts een rekeneenheid, de bank ziet dat totaal anders, bij rood krijg je straf.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be