Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2014, 22:01   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.811
Standaard Had je tien miljoen, wat zou jij dan doen?

Een feestje bouwen en je geld op doen?

Ik bedoel tien miljoen euro.
In de Vlaamse maatschappij lijkt het me dat doorsnee gezinnen al hun geld investeren in een huis, in de opleiding van hun kinderen, in het dekken van basale levenskosten die steeds groter worden.
Echt reserve is er niet, voor velen.

Als ik zie wat voor leed er is op de wereld, bvb in Palestina of in Syrië.
In Zuid Oost Azië waar jongens vrouwelijke hormonen slikken om zich te kunnen prostitueren en geld te verdienen.
Als ik zie hoeveel dieren een verschrikkelijk leven hebben, geterroriseerd en uitgemoord worden voor financieel gewin en er is niemand die er in investeert om het te stoppen..

willen wij met onze Vlaamse levensstandaard dan niet te veel?
Ik doneer regelmatig aan goeie doelen en opvangcentra in Azië, maar ik heb ook duizenden euros geïnvesteerd in reizen rond de hele wereld, exclusieve trips en activiteiten. En dat doe ik nog steeds. Op zoek naar mezelf, en naar wat ik wil in het leven. Ik weet het nog steeds niet

Ben ik te egoïstisch geweest?

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 29 juli 2014 om 22:05.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 22:29   #2
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een feestje bouwen en je geld op doen? Ik bedoel tien miljoen euro. In de Vlaamse maatschappij lijkt het me dat doorsnee gezinnen al hun geld investeren in een huis, in de opleiding van hun kinderen, in het dekken van basale levenskosten die steeds groter worden. Echt reserve is er niet, voor velen. Als ik zie wat voor leed er is op de wereld, bvb in Palestina of in Syrië. In Zuid Oost Azië waar jongens vrouwelijke hormonen slikken om zich te kunnen prostitueren en geld te verdienen. Als ik zie hoeveel dieren een verschrikkelijk leven hebben, geterroriseerd en uitgemoord worden voor financieel gewin en er is niemand die er in investeert om het te stoppen.. willen wij met onze Vlaamse levensstandaard dan niet te veel? Ik doneer regelmatig aan goeie doelen en opvangcentra in Azië, maar ik heb ook duizenden euros geïnvesteerd in reizen rond de hele wereld, exclusieve trips en activiteiten. En dat doe ik nog steeds. Op zoek naar mezelf, en naar wat ik wil in het leven. Ik weet het nog steeds niet. Ben ik te egoïstisch geweest?
Stel me hierbij toch wel een vraag, waarom reis je de wereld rond om naar jezelf te zoeken? Ook gevonden?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 22:30   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ofwel weggaan uit België ofwel ergens volledig afgelegen gaan wonen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 22:35   #4
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ofwel weggaan uit België ofwel ergens volledig afgelegen gaan wonen.
Ergens gaan wonen waar er zo goed als geen moslims zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 22:48   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Stel me hierbij toch wel een vraag, waarom reis je de wereld rond om naar jezelf te zoeken? Ook gevonden?
Ik kom uit een gezin dat het beste met me voor heeft, maar overbeschermend is en al mijn verantwoordelijkheden van me overnam zo lang ik studeerde.
Ik ging op stage in de laatste jaren van de universiteit en alles ging mis. Uit onzekerheid vroeg ik altijd om bevestiging voor dingen die het kleinste kind kan.
Totaal gebrek aan assertiviteit, totaal niet stressbestendig, paniek bij elke fout die ik maakte. Onder druk van begeleiding barstte ik soms in tranen uit, een vent van 24 toen. Ik dacht, en denk nog steeds dat ik ADD heb

Onmiddellijk bij het afstuderen besloot ik om naar de overkant van de wereld te vliegen, waar ik niemand ken. Ik ben daar sinds februari 2012 mee bezig, heb smerige jobs gedaan om kosten te drukken, heb heel veel meegemaakt en fantastische mensen ontmoet.
Zoiets verandert een mens, en ik heb daar nood aan.

Maar waar ik over 5 jaar ben, wat ik wil met de toekomst, daar heb ik geen flauw idee van. Ik ben heel tevreden met hoe het nu gaat, maar settelen daar wil ik niets van weten.
In mijn ogen moet iemand die zich settelt klaar zijn met zijn ontwikkelingsproces als mens, en daar ben ik nog lang niet.
Het is door u zonder enige houvast, enige controle, aan de andere kant van de wereld in een nieuwe cultuur te droppen dat je jezelf leert kennen.
Een soort oer - instinct dat mensen hier in hun beschermde omgeving niet kennen omdat ze er nooit beroep op hebben moeten doen.
Maar als het vliegtuig landt, 16000 km van huis, dan moet het wel

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 29 juli 2014 om 22:52.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 23:15   #6
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een feestje bouwen en je geld op doen?

Ik bedoel tien miljoen euro.
In de Vlaamse maatschappij lijkt het me dat doorsnee gezinnen al hun geld investeren in een huis, in de opleiding van hun kinderen, in het dekken van basale levenskosten die steeds groter worden.
Echt reserve is er niet, voor velen.

Als ik zie wat voor leed er is op de wereld, bvb in Palestina of in Syrië.
In Zuid Oost Azië waar jongens vrouwelijke hormonen slikken om zich te kunnen prostitueren en geld te verdienen.
Als ik zie hoeveel dieren een verschrikkelijk leven hebben, geterroriseerd en uitgemoord worden voor financieel gewin en er is niemand die er in investeert om het te stoppen..

willen wij met onze Vlaamse levensstandaard dan niet te veel?
Ik doneer regelmatig aan goeie doelen en opvangcentra in Azië, maar ik heb ook duizenden euros geïnvesteerd in reizen rond de hele wereld, exclusieve trips en activiteiten. En dat doe ik nog steeds. Op zoek naar mezelf, en naar wat ik wil in het leven. Ik weet het nog steeds niet

Ben ik te egoïstisch geweest?
Ieder zijn eigen cultuur.

Acht u die cultuur minderwaardig omdat hij niet aan de onze gelijkt?

Ik doneer NOOIT aan goede doelen, goede doelen investeren in het verbeteren van de niet Westerse samenleving, oftewel : ze Westers maken.

Dan denk ik : Laat ze toch zijn wie ze zijn. En ja, als ze hongersnood hebben, dan doneer ik nog altijd niet, zelfs al kan mijn éne euro 20 levens redden, ik doe het niet. Als die cultuur niet in staat is zelf te overleven, moet die de gevolgen daarvan dragen.

Is dat wreed? Nee!, dat is bewondering voor andere culturen. Hoewel velen dat niet kunnen begrijpen van mij.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 06:41   #7
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik koop er mij een huisje mee niet ver van centrum Amsterdam.
Er is geen mooiere wereldstad dan dat; TOPMENTALITEIT! Vrijheden, beleefde agenten die tijd steken in daadwerkelijke overlast, te duur voor doorsnee lage criminelen zonder moreel, propere stad, goed onderhouden, goede mentaliteit.
DUUR PARKEREN!!!!!!!!! Maar ik kan me dan een bewonerskaart aanvragen, gedaan met bricken.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 juli 2014 om 06:51.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 09:11   #8
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

1. een twintigtal appartementen kopen en verhuren (7 miljoen)
2. voor mijzelf een mooie loft (750 000 euro)
3. een volvo V70 (voor de boodschappen), een porsche cayman (voor de dagelijkse verplaatsingen) en een Ducati 1199 Panigale (voor de weekends) + benzine- en verzekeringsbudget (250 000 euro)
4. De overige 2 miljoen als buffer
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 09:48   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ofwel weggaan uit België ofwel ergens volledig afgelegen gaan wonen.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:08   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik zou blijven werken, niet voor het geld, maar wel om ergens mee bezig te zijn en toch nog een meerwaarde te kunnen betekenen. Het idee om ganse dagen te zitten suffen in een villa of een penthouse zegt me weinig.

Verder zou ik wel veel dure en verre reizen doen (Bora Bora, Tongha, Antartica, ...). Al die reisjes van +10k waar ik het nu liever niet aan uitgeef.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:09   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een soort oer - instinct dat mensen hier in hun beschermde omgeving niet kennen omdat ze er nooit beroep op hebben moeten doen.
Maar als het vliegtuig landt, 16000 km van huis, dan moet het wel
Dit zou iedereen eens gedaan moeten hebben. Gewoon alleen vertrekken met het vliegtuig, minstens 15.000 km verder en dan beginnen te rondtrekken en reizen. Sinds ik dat 1x heb gedaan doe ik het nu jaarlijks.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 12:05   #12
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik kom uit een gezin dat het beste met me voor heeft, maar overbeschermend is en al mijn verantwoordelijkheden van me overnam zo lang ik studeerde. Ik ging op stage in de laatste jaren van de universiteit en alles ging mis. Uit onzekerheid vroeg ik altijd om bevestiging voor dingen die het kleinste kind kan. Totaal gebrek aan assertiviteit, totaal niet stressbestendig, paniek bij elke fout die ik maakte. Onder druk van begeleiding barstte ik soms in tranen uit, een vent van 24 toen. Ik dacht, en denk nog steeds dat ik ADD heb. Onmiddellijk bij het afstuderen besloot ik om naar de overkant van de wereld te vliegen, waar ik niemand ken. Ik ben daar sinds februari 2012 mee bezig, heb smerige jobs gedaan om kosten te drukken, heb heel veel meegemaakt en fantastische mensen ontmoet. Zoiets verandert een mens, en ik heb daar nood aan. Maar waar ik over 5 jaar ben, wat ik wil met de toekomst, daar heb ik geen flauw idee van. Ik ben heel tevreden met hoe het nu gaat, maar settelen daar wil ik niets van weten. In mijn ogen moet iemand die zich settelt klaar zijn met zijn ontwikkelingsproces als mens, en daar ben ik nog lang niet. Het is door u zonder enige houvast, enige controle, aan de andere kant van de wereld in een nieuwe cultuur te droppen dat je jezelf leert kennen.Een soort oer - instinct dat mensen hier in hun beschermde omgeving niet kennen omdat ze er nooit beroep op hebben moeten doen. Maar als het vliegtuig landt, 16000 km van huis, dan moet het wel
Interessant, dank voor je openheid. Als ik je goed begrijp ben je nu op zoek naar een levensdoel, iets waar je jezelf kan/mag zijn? Heb net nog zeer interessant gesprek gehad in deze context. Wat ontwikkelingsproces betreft moet je altijd voorzichtig mee zijn, het leven brengt je vaak in verwarring waardoor je denkt nog niet te zijn waar je al bent, begrijp je? Je twijfel lijkt me als een 'vergiftigd geschenk', het is tweeledig maar als je niet weet wat het betekent, kan je er radeloos van worden.

Laatst gewijzigd door tandem : 30 juli 2014 om 12:07.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 12:11   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Ik zou een decadente klootzak worden, op iedereen neerkijken en vooral zeer hedonistisch leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 12:44   #14
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
willen wij met onze Vlaamse levensstandaard dan niet te veel?
En waarom zouden wij ons wel schuldig moeten voelen voor onze welvaart?
Onze grootouders hebben nog honger geleden tijdens de oorlog en dat kan straks voor ons opnieuw het geval zijn.

Maar de veerkracht van de Europeanen is groot. Hun inventiviteit, ondernemingszin en intelligentie zorgt dat ze de zwaarste klappen telkens redelijk goed te boven komen.
Dat andere continenten die eigenschappen ontberen is onze schuld niet.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 14:23   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Is al een paar eerder gedaan , dit topic, in koetjes en kalfjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 14:49   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zou een decadente klootzak worden, op iedereen neerkijken en vooral zeer hedonistisch leven.
en dan zeggen ze dat rijk worden ne mens verandert ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 14:52   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

verhuizen naar een gezellig klimaat, en mij daar inwerken in een lokale gemeenschap en me bezighouden met vrijwilligerswerk allerhande

t meeste wsl wel iets met natuur en dieren en kunst.


dat zou mij gespreid over tijd wel de helft van mijn vermogen mogen kosten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juli 2014 om 14:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 15:12   #18
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Arco aandelen kopen.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 15:17   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Relevantie met godsdienst ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 15:24   #20
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Ne keer met mijn vrienden nen orval gaan drinken.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be